Skærme
Fijala 3554
22-26" LCD/TFT skærm med TV-tuner
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-03-05 22:49

Hej

Hvilken LCD/TFT skærm, som egner sig til såvel computerskærm som fjernsyn
(altså med indbygget TV-tuner), kan I anbefale mig? Helst i størrelsen
22-26"...

På forhånd tak!

Mvh
Morten

Fra : Hansen

Dato : 05-03-05 00:02

"Morten Munk-Jensen" <munk_jensenTAGVÆK@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvilken LCD/TFT skærm, som egner sig til såvel computerskærm som fjernsyn
> (altså med indbygget TV-tuner), kan I anbefale mig? Helst i størrelsen
> 22-26"...

Ingen. Medmindre computerskærmen kun skal bruges til film og billeder.
Opløsningen er principielt for lille til computerarbejde.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 05-03-05 00:33

> Ingen. Medmindre computerskærmen kun skal bruges til film og billeder.
> Opløsningen er principielt for lille til computerarbejde.

Ok, tak for dit svar alligevel!
Er det en bedre løsning at købe et TV-kort til sin computer?

Mvh
Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-03-05 02:13

> Ok, tak for dit svar alligevel!
> Er det en bedre løsning at købe et TV-kort til sin computer?

Det vil jeg mene. Køb en Dell 2405FPW, 24" og 1920x1200 opløsning (ville
selv ønske jeg havde råd til den...

Den har desuden videoindgang, så du kan evt. bruge en video eller DVD/HD
recorder som tuner til den.

IMHO kan det ikke betale sig at købe et LCD TV, da man kan få en LCD
skærm med langt højere opløsning til samme pris

Fra : Hansen

Dato : 05-03-05 10:45

> Ok, tak for dit svar alligevel!
> Er det en bedre løsning at købe et TV-kort til sin computer?

Tja - så skal computeren være tændt. En (sikkert for lille) mulighed er
Amitechs 19"-skærm med indbygget tvkort (altså tv uden computer).

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 06-03-05 22:10

Morten Munk-Jensen wrote:
> Hej
>
> Hvilken LCD/TFT skærm, som egner sig til såvel computerskærm som fjernsyn
> (altså med indbygget TV-tuner), kan I anbefale mig? Helst i størrelsen
> 22-26"...

Køb en alm. TFT skærm og en ekstern TV-tuner (m. fjernbetjening), som
kan fungere uafhængigt af computeren, men måske stadig kan kobles til
computeren via usb, hvis der er behov for dette! På den måde kan du få
en TFT skærm der kan bruges som alm. TV uden at tænde computeren og
samtidig kan du få de fordele der er forbundet med at kunne have TV på
computeren!

Mvh Tommy

Fra : Hansen

Dato : 06-03-05 22:29

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en TFT skærm der kan bruges som alm. TV uden at tænde computeren og
> samtidig kan du få de fordele der er forbundet med at kunne have TV på

Findes sådanne enheder, altså både direkte til skærm og USB til computer?

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 07-03-05 00:24

> [...]
> kan du få de fordele der er forbundet med at kunne have TV på computeren!

Tak for dit indlæg Tommy.
Kan du hjælpe mig med et link til sådan en tuner?
På forhånd tak.
Mvh
Morten

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 07-03-05 00:42

Hej Morten

> Tak for dit indlæg Tommy.
> Kan du hjælpe mig med et link til sådan en tuner?

Det var jo værre... - jeg mener, at jeg har set to i min egen jagt - men
jeg kan selvf. ikke huske mærket/mærkerne...

Fandt en alternativ stand-alone tuner:

http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=173

Den har fået god kritik af nogle i grupperne.

Opkobling til computer er dog ikke via usb!

Evt: http://www.aver.com/products/tvtuner_AVerTV_box9.shtml

Mvh Tommy