Skærme
Fijala 3554
Dell 2001 og grafikkort
Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 01-03-05 11:57

Da mit grafikkort ikke er 100% kompatibel med dell's 2001fp (viser ikke
skærmbillede under boot hvis jeg bruger dvi), vil jeg gerne høre hvilke
kort i andre bruger?

(Jeg har Albatron 5900XT (nvidia))

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-05 12:23

Hans Hvelplund Odborg skrev:

> Da mit grafikkort ikke er 100% kompatibel med dell's 2001fp
> (viser ikke skærmbillede under boot hvis jeg bruger dvi)

Måske findes der en BIOS-opdatering til dit grafikkort, som løser
det problem. Har du kigget efter det på producentens hjemmeside?

Det var i hvert tilfælde tilfældet med mit Matrox Parhelia-kort,
som på visse systemet kunne finde på at springe over boot-billedet
når der var koblet en fladskærm på via DVI.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 01-03-05 12:30

Thomas G. Madsen wrote:
> Måske findes der en BIOS-opdatering til dit grafikkort, som løser
> det problem. Har du kigget efter det på producentens hjemmeside?
Jeps, men der var ikke nogen (eller ihvert fald ikke nyere end den jeg havde
- kan ikke lige huske).

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-05 12:47

Hans Hvelplund Odborg skrev:

> Jeps, men der var ikke nogen (eller ihvert fald ikke nyere end
> den jeg havde - kan ikke lige huske).

Ok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Albæk

Dato : 01-03-05 18:06

Hans Hvelplund Odborg wrote:
> Da mit grafikkort ikke er 100% kompatibel med dell's 2001fp (viser ikke
> skærmbillede under boot hvis jeg bruger dvi), vil jeg gerne høre hvilke
> kort i andre bruger?
>
> (Jeg har Albatron 5900XT (nvidia))

Tjek lige at du i BIOS har slået den til at bruge AGP under Init Display
First og ikke PCI (kan ikke se hvorfor lige den indstilling skulle have
noget at sige, men har set et par gange at det løs problemet)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Hans

Dato : 03-03-05 19:22

Claus Albæk wrote:

> [...]
> Display First og ikke PCI (kan ikke se hvorfor lige den indstilling
> skulle have noget at sige, men har set et par gange at det løs

Jeg har det samme problem med et lånt Sapphire Radeon 9600 Atlantis. Nul
billede under POST med DVI. Jeg kan ikke engang komme ind i BIOS, da skærmen
melder "Cannot display video mode". Jeg ved at BIOS er sat op til AGP som
primær enhed.

Mit eget Radeon X800 XT som desværre er sendt til ombytning har ingen
problemer med at vise POST.

Hans

Fra : Zulu

Dato : 01-03-05 22:19

> [...]
> Da mit grafikkort ikke er 100% kompatibel med dell's 2001fp (viser
> ikke skærmbillede under boot hvis jeg bruger dvi), vil jeg gerne høre

Prøv at tjekke at det kun er din DVI-udgang, der er enabled (din VGA-udgang
skal så være disabled). Dette gøres i driveren i windows.

Zulu

Zulu

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-03-05 03:41

> Prøv at tjekke at det kun er din DVI-udgang, der er enabled (din VGA-udgang
> skal så være disabled). Dette gøres i driveren i windows.

Driverindstillingerne træder først i kraft når Windows loades, så det
hjælper ikke på at der ikke er billede under BIOS opstarten

Fra : Zulu

Dato : 04-03-05 10:59

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> Driverindstillingerne træder først i kraft når Windows loades, så det
> hjælper ikke på at der ikke er billede under BIOS opstarten

Det er selvfølgelig rigtigt... :)

Zulu