Skærme
Fijala 3554
Hvilken billig LCD skærm
Fra : frikapitalist@gmail.~

Dato : 28-02-05 00:35

Jeg leder efter en LCD skærm, primært skal den være billig. Derfor
kan jeg godt leve med f.eks. en 15" bare det er af en ordentlig
kvalitet.

Hvilken LCD skærm er bedst hvis man vægter pris som den afgørende
faktor?

Primær brug er web, e-mail, tekstbehandling og spil (1st person
shooters) når tiden tillader det.

Max pris 2500,- helst under :)

Er der noget galt med f.eks. LG Flatron L1530B

På forhånd tak.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-02-05 02:28

frikapitalist@gmail.com wrote:
> Jeg leder efter en LCD skærm, primært skal den være billig. Derfor
> kan jeg godt leve med f.eks. en 15" bare det er af en ordentlig
> kvalitet.

> Max pris 2500,- helst under :)

Ville nok anbefale dig at gå efter en 17", de fås også til under 2000
kr, og opløsningen på 1280x1024 er nu meget rar at have, 1024x768 kan
blive lidt småt

Fra : mg

Dato : 28-02-05 09:11

Nu forholder det sig så omvendt af hvad du skriver,
en 17" med 1280x1024 har mindre tekst størrelse mindre ikoner,
end en 15" med 1024x768
du kan se det i specifikationerne under pitch typisk 0,262 kontra 0,29

det er alm forholdsregning, de 2 tommer ekstra, udgør mindre end , 1024/1280

17/15= 1,133333333
1280/1024=1,25

rundt regnet er ikonerne 10% større på en 15" end på en 17"

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-02-05 16:04

> det er alm forholdsregning, de 2 tommer ekstra, udgør mindre end , 1024/1280
>
> 17/15= 1,133333333
> 1280/1024=1,25
>
> rundt regnet er ikonerne 10% større på en 15" end på en 17"

jaja.. jeg er altså også matematisk student

når jeg siger at 1024x768 er småt, mener jeg self. at det det er småt
med plads på skærmen... i denne opl. har du kun 786432 pixels at rode
på, men med 1280x1024 har du 1310720 pixels...

så 17" skærmen har altså 66% mere plads, målt i pixels

Fra : frikapitalist@gmail.~

Dato : 28-02-05 09:56

Hvilken 17" skærm skal jeg så vælge?

BenQ FP531?

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 28-02-05 12:08

> Hvilken 17" skærm skal jeg så vælge?

jeg har denne:
eller det vil sige en magen til blot med indbyggede højtalere...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Peter T.

Dato : 28-02-05 14:53

leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvilken 17" skærm skal jeg så vælge?

Jeg har netop købt to stk. Acer AL1714ms til grafisk arbejde. De er HELT
skrabede mht. funktioner (kan ikke justeres op eller ned, intet vægbeslag
osv), men til gengæld skilte de sig klart ud i billedekvalitet, da jeg så
rækken af fladskærme i el-giganten. Den stod endda flottere end en 17"
Sony til 4000 kr, der stod lige ved siden af. Den koster 1899 kr.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : frikapitalist@gmail.~

Dato : 28-02-05 09:59

Jeg mente BenQ T720.

BenQ FP531 er en 15"

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-02-05 11:17

On Sun, 27 Feb 2005 15:35:24 -0800, frikapitalist wrote:

CUT

Hvad med en 19" Philips skærm:
Philips 190S5FG. 12 ms, 34W.
Den står til 2594 kr på edbpriser (ja det er lidt
over din maxgrænse )

   http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101337

Martin.

--