Skærme
Fijala 3554
Phillips Brilliance 201B
Fra : Jesper Laursen

Dato : 25-02-05 23:04

Hejsa

Så ser det ud til, at ovennævnte skærm har haft sine bedre dage. Billedet er
blevet meget sløret. Mest midt på skærmen. :(

Tiden er jo så nok kommet til at skifte til en fladskærm, medmindre nogen
har nogle gode ideer til, om det er noget andet end skærmen, der er
problemet.

Jeg overvejer som sagt en fladskærm, men hvad skal jeg kigge efter. Det er
sgu lidt af en jungle derude. Jeg bruger mange aftener og spiller desuden en
del Enemy Territory, hvor jeg kører i 1024x768 120hz. Mit desktop kører
1600x1200 75hz.

Hvis nogle ikke kender skærmen, er der tale om en 21", så mine krav må
minimum være 19", hvadenten vi snakker fladskærm eller alm. CRT skærm.

Hvad kan der anbefales af skærm til rimelige penge?
(Jeg er ikke nødvendigvis på jagt efter fladskærm, men tidens trend trænger
sig jo lidt på)

PS. Rimelige penge kan defineres som under 4000. :)

På forhånd tak
Jesper Laursen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 25-02-05 23:21

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@itFJERN.dk> writes:

> [...]
> sig jo lidt på)
>
> PS. Rimelige penge kan defineres som under 4000. :)

Hvis du vil beholde din opløsning på 16x12, så skal du op i en 20"
fladskærm og så kommer de 4000Kr nok til kort.

Hvis du kan "nøjes" med 12x10, har du et stort udvalg af 19"
fladskærme, og dér skulle der være adskillige gode skærme til under
4000Kr.

Husk dog på, at med en fladskærm så giver en større skærm også længere
responstid (=> dårligt til FPS spil).

Ellers burde der være mange gode CRT skærme i 21-22" klassen til under
4000. Vi har købt en del Viewsonic P225f på arbejdet, og folk har
været rimeligt tilfredse med den i 16x12 opløsning.

Kai

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-02-05 18:36

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 4000. Vi har købt en del Viewsonic P225f på arbejdet, og folk har
> været rimeligt tilfredse med den i 16x12 opløsning.

Tak for svaret, Kai....

Hvis nu det er fuldstændig ligegyldigt mht plads på bordet osv... altså om
det er fladskærm eller alm skærm... Hvad er så det bedste for mig mht mine
kriterier til spil osv...?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-02-05 18:35

> [...]

> det er fladskærm eller alm skærm... Hvad er så det bedste for mig mht mine

Men dine krav til hhv pris og spil, ville jeg vælge en CRT skærm.

Kai

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-02-05 21:05

> Men dine krav til hhv pris og spil, ville jeg vælge en CRT skærm.

Igen tak for svaret, Kai... Jeg er dog stadig lidt i vildrede. Har jo læst
gode anmeldelser af fladskærme, der kører med 8 ms. Har blandt andet kigget
på en Samsung og en Benq. Ville jeg opleve stor forskel i spil eller er det
kun opløsningen på skrivebordet, "som jeg må lære at leve med" ?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-02-05 19:57

> [...]

> på en Samsung og en Benq. Ville jeg opleve stor forskel i spil eller er det
> kun opløsningen på skrivebordet, "som jeg må lære at leve med" ?

Det er kun opløsningen på skrivebordet, som får mig til at anbefale en
CRT. Selv kører jeg med en vp201b (16x12, 16ms responstid), og har
ikke nogen problemer med at køre UT2003 i 800x600 og 1024x768
(grafikkortet vil ikke slæbe 16x12

Kai

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 05-03-05 21:55

"Jesper Laursen" <jesper.laursen@itFJERN.dk> wrote in message news:<cvo7bp$2psi$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> sig jo lidt på)
>
> PS. Rimelige penge kan defineres som under 4000. :)

Jeg ville nu gå ned til nærmeste tv fusker og høre om han har en
magnetring jeg kunne låne/leje og så lave en god gang afmagnitisering
af min Philips skærm, og hvis det ikke virker, så revurdere et nykøb.
Og nej det er ikke altid degaus er nok.
Mvh
Klavs.

PS: Jeg har siddet med en sådan skærm i 6 år uden problemer (på nær et
sæt højttalere der var for tæt på).