Skærme
Fijala 3554
underligt TFT problem (fastbrændt tekst?)
Fra : Koeffe

Dato : 25-02-05 16:23

Jeg opdagede lige et underligt problem med min skærm.

Da jeg i Photoshop lavede noget der var 50% gråt, kom der noget hvid
"spøgelses tekst" frem på min skærm, ligesom noget fastbrændt tekst eller
sådan noget. Det mærkelige er at det ændrer sig?? Hvis jeg fx får vist min
grå firkant i fuld skærm ændrer det sig. Jeg prøvede også at gemme billedet
for at se om det var Photoshop der var problemet, men det var der også uden
for Photoshop. Men igen var de forskel på om jeg viste billedet i fuld skærm
eller i rigtig størrelse.

Jeg kan ikke tyde teksten. Det virker som noget kode af en art. Jeg tror
måske det står spejlvendt, for jeg kan måske ane nogle spejlvendte copyright
symboler ©. Og jeg kan også ane nogle "\" -tegn ..... eller er det mon
spejlvendte "/" -tegn?

Jeg har prøvet at tage et billede af problemet her:
http://www.martinkofod.dk/diverse/problem.jpg

Står der egentlig ikke også "CMYK" vertikalt? Det kunne tyde på at det var
et Photoshop problem, men så er det bare underligt at det også forekommer
uden for programmet - og at det også ÆNDRER sig uden for programmet.

Hilfe bitte!

--
Koeffe

Fra : N_B_DK

Dato : 25-02-05 19:36

Koeffe wrote:
> Jeg opdagede lige et underligt problem med min skærm.
>
> Da jeg i Photoshop lavede noget der var 50% gråt, kom der noget hvid
> "spøgelses tekst"

Ændrer baggrunds teksten sig også i andre programmer ? (altså den tekst man
svagt kan se)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Koeffe

Dato : 26-02-05 14:18

"N_B_DK" skrev i en meddelelse news:cvnumm.244.1@communicator.dyndns.dk...

> Ændrer baggrunds teksten sig også i andre programmer ? (altså den tekst
man
> svagt kan se)

Ja. Jeg har prøvet at gemme billedet med 50% grå og så åbne det op i
Windows's indbyggede billedfremviser. Der ændrer teksten sig alt efter om
jeg får billedet vist normalt eller ved fuld skærm.

--
Koeffe