MailServer med fælles kalender
Fra : Karsten Larsen

Dato : 06-12-00 12:51

Hej NG

Jeg søger en form for mail server, hvor der kalender med.
Det er faktisk bare et fælles kalender system jeg søger.
Hvad kan i anbefalde, der vi ca. være 20 bruger af systemet.

Venlig Hilsen Karsten

Fra : Søren Hansen

Dato : 06-12-00 13:26

"Karsten Larsen" <Kar@post_hemlig.dk> wrote in message
> Jeg søger en form for mail server, hvor der kalender med.
> Det er faktisk bare et fælles kalender system jeg søger.
> Hvad kan i anbefalde, der vi ca. være 20 bruger af systemet.

I BSD 4.2 blev calendar introduceret. I debian følger den med i pakken
'bsdmainutils', mener jeg. Jeg ved ikke med alle mulige andre distributioner
af linux, Solaris. HPUX og hvad har vi.. Jeg går kraftigt ud fra at den
ligger som standard i (free|open|net)BSD (det er jo en bsd-ting).

Du kan så lave en global kalender, der ligger på en fælles server. I hver
brugers homedir ligger så en calendar-fil med personlige ting, samt en
henvisning til den globale kalender. Det' ret snedigt. Den er godt nok ikke
integreret med en mail-server, men det har jeg egentlig heller aldrig fattet
det helt store hit i..

Søren Hansen
Systems Administrator
Mindpass.com, Vardevej 1, DK-9220 Aalborg
Reception: +45 9635 2000, GSM: +45 2828 7542, fax: +45 9635 2099
sha@mindpass.com

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 14:46

Fra : Søren Hansen

Dato : 06-12-00 14:46

"Hroi Sigurdsson" <hroi@ueberhammer.com> wrote in message
> $ man calendar
> A calendar command appeared in Version 7 AT&T UNIX.

Really? Underligt, at den bliver distribueret i bsdmainutils..

Fra : Troels Arvin

Dato : 06-12-00 13:58

Karsten Larsen wrote:

> Det er faktisk bare et fælles kalender system jeg søger.
Måske HP's OpenMail kan være interessant for jer. Jeg har desværre ikke
personlige erfaringer med den, men den lyder interessant - særligt
eftersom at PAM-support nu skulle være på trapperne (eller allerede
realiseret).

/Troels

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 00:52