piaggio nrg extreme mc3 ac(30km/t.)
Fra : mikkels ms-super\(or~

Dato : 29-05-01 16:07

hej! da jeg snart er den nybagte ejer af den nye nrg 30'er,vil jeg gerne vide om der er andre som har sådan et køretøj,og nej alm.nrg. har ingen interesse,da den nye model har piaggio's nye HIPER 2 motor med neddroslet krumtaphus(52mm.) og udstødningssystem med avanceret sekundær luftsystem.
jeg er selvfølgelig stærkt interesseret i afdrosling,og hvilke tungrejer der kan bruges.
på forhånd tak!
mvh:mikkel@

Fra : LaLLe

Dato : 29-05-01 17:22

> [...]
>hej! da jeg snart er den nybagte ejer af den nye nrg 30'er,vil jeg gerne vide om der er >andre som har sådan et køretøj,og nej alm.nrg. har ingen interesse,da den nye model >har piaggio's nye HIPER 2 motor med neddroslet krumtaphus(52mm.) og
kna du ikke lige finde noget mere inof om den da jeg overvejer at købe en.
men efter havd jeg har hørt hos den lokale pusher, så er det to skiver og et blindrør. men så rykker den også stærkt.

jeg prøvede en hvor der var pillet en skive og den kørte omkring 60 på speedo'et (som ser ud til at passe meget godt). og omdrejningerne lå på godt og vel 6000.

--
LaLLe
Stalker @ 100 km/t (not anymore)

Fra : Gundersen

Dato : 29-05-01 17:49

Hej

Min lokale forhandler siger at der er en skive i vario'en og et blindrør
samtr en katelysator!
Med skiven fjernet render den ca. 70! og med en anden udstødning render
den ca. 90! =)

Der er et blindrør på forrøret af den lovlige potte, men det giver indet
at fjerne det! =( (Pga. katelysatoren)

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Polini Sport

Fra : mikkels ms-super\(or~

Dato : 29-05-01 22:43

Tak for tippende om afdrosling,og nu har jeg videre fundet ud af at man kan få en alm.47mm støbejern og en mhr 47mm. alu. cylinder fra malossi,de er begge "drejede" ned til 52mm.i skørterne,hvilket ellers er et problem med de nye piaggio hiper2 motorer,som monteres på de fremtidige 30km scootere,(alm.tuncyl. er 54mm i dia. ved skørterne).nærmere oplysninger kan man finde hos:www.taffspeed.co.uk de har en udførlig beskrivelse af tuning af de nye piaggio motorer,chek det ud det er sgu flot lavet,det var bla. også dem der gav mig oplysningerne om malossi cylinderne,det var der ingen i danmark der kunne klare,hmmm!
mvh:mikkel.k