/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
WOL/Tiscali de første med FWA
Fra : Simon K.N


Dato : 29-05-01 14:11

Se selv her :)

http://www.bitconomy.dk/nyheder.asp?id=2248

Hastighederne skulle starte ved 2 Mbit og kan køre op til hele 620
Mbit....nice!

--

Regards,
Simon K.N





 
 
Henrik Aarfeldt (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 29-05-01 15:17


Simon K.N <mrsmooth.nospam@privat.dk> wrote in message
news:9f073l$rn2$1@news.inet.tele.dk...
> Se selv her :)
>
> http://www.bitconomy.dk/nyheder.asp?id=2248
>
> Hastighederne skulle starte ved 2 Mbit og kan køre op til hele 620
> Mbit....nice!

Sikken en underlig gruppe at lave den slags opslag i ?

Det må da være en tastefejl.

Mvh haa/orangedk



Simon K.N (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Simon K.N


Dato : 29-05-01 14:25




"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse
news:fjNQ6.171$op6.34532373@news.mobilixnet.dk...
> Sikken en underlig gruppe at lave den slags opslag i ?
>
> Det må da være en tastefejl.

ups...sorry :)

--

Regards,
Simon K.N



Simon K.N (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Simon K.N


Dato : 29-05-01 14:29

"Simon K.N" <mrsmooth.nospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:9f07uc$1am$3@news.inet.tele.dk...
>
>
>
> "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse
> news:fjNQ6.171$op6.34532373@news.mobilixnet.dk...
> > Sikken en underlig gruppe at lave den slags opslag i ?
> >
> > Det må da være en tastefejl.
>
> ups...sorry :)

Du mener vel det er forkert postet fordi det ikke omhandler xdsl, og ik
fordi der er et reklameopslag. For det er det slet ikke ment som. Snere ment
som information til alle dem der spørger hvornår og hos hvem FWA kommer...

--

Regards,
Simon K.N





s.wind@mail.com (01-06-2001)
Kommentar
Fra : s.wind@mail.com


Dato : 01-06-01 00:05

Jeg er nu stadig meget spændt på at se nogle priseksempler sammenlignet med
ADSL priserne..
--
Søren HDI' Wind - s.wind@mail.com - Pug 206 HDI' Driver -
www.PeugeotKlubJylland.dk
Basketball, baseball, football, tennis and golf requires only one ball !
Racing requires two. !

> Du mener vel det er forkert postet fordi det ikke omhandler xdsl, og ik
> fordi der er et reklameopslag. For det er det slet ikke ment som. Snere
ment
> som information til alle dem der spørger hvornår og hos hvem FWA kommer...




Bjarke Andersen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 01-06-01 07:49

<s.wind@mail.com> wrote in message news:9f6iq3$2cl7$1@news.cybercity.dk...
> Jeg er nu stadig meget spændt på at se nogle priseksempler sammenlignet
med
> ADSL priserne..

Priserne bliver lig eller højere end fastnet linjer.

Så forvent ikke FWA til ADSL priser.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Martin Højriis Krist~ (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-06-01 10:57

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:9f7dq8$ob6$1@news.inet.tele.dk...
> Priserne bliver lig eller højere end fastnet linjer.

kilde?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Bjarke Andersen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 01-06-01 11:43

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
news:9f7r23$elc$1@news.inet.tele.dk...
> "Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> news:9f7dq8$ob6$1@news.inet.tele.dk...
> > Priserne bliver lig eller højere end fastnet linjer.
>
> kilde?

WOL FWA konsulent.

Jeg skulle bestille tilbud på FWA linje. Priserne er ikke fastlagte 100%
endnu, men hun kun fortælle mig at de lander i fastlinjeklassen.

I mit tilfælde ville en 2mbit FWA linje være dyrere end hvis jeg fik en
fastlinje.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Martin Højriis Krist~ (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-06-01 12:14

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:9f7rht$hco$1@news.inet.tele.dk...
> WOL FWA konsulent.
> I mit tilfælde ville en 2mbit FWA linje være dyrere end hvis jeg fik en
> fastlinje.

Ja, så er der jo ikke lagt op til det store eventyr for dem der har bosat
sig udenfor ADSL-rækkevidde

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Simon Skals (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 01-06-01 12:32

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
>Ja, så er der jo ikke lagt op til det store eventyr for dem der har bosat

Så er der snart "Hvad sagde vi"-fest igen.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Martin Højriis Krist~ (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-06-01 15:36

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9hev79.c95.spam@www.gid.dk...
> >Ja, så er der jo ikke lagt op til det store eventyr for dem der har bosat
> Så er der snart "Hvad sagde vi"-fest igen.

Ja, det må være på sin plads.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


-- kent -- (01-06-2001)
Kommentar
Fra : -- kent --


Dato : 01-06-01 12:56

On Fri, 1 Jun 2001 13:13:42 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Martin Højriis Kristensen wrote:

>"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
>news:9f7rht$hco$1@news.inet.tele.dk...
>> WOL FWA konsulent.
>> I mit tilfælde ville en 2mbit FWA linje være dyrere end hvis jeg fik en
>> fastlinje.
>
>Ja, så er der jo ikke lagt op til det store eventyr for dem der har bosat
>sig udenfor ADSL-rækkevidde

SDSL har længere rækkevidde end ADSL, men benytter den samme teknik.
Rækkevidden er helt op til 10 km.

Bjarke Andersen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 01-06-01 14:06

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message
news:9f7vsj0fpf@enews3.newsguy.com...
> SDSL har længere rækkevidde end ADSL, men benytter den samme teknik.
> Rækkevidden er helt op til 10 km.

Øhhh, jeg tror du har misforstået noget.

Afstanden skal være mindre jo højere hastighed man ønsker, netop for at
mindske dæmpningen på linjen.

Hvis du er i tvivl om afstandende kan du tage et kig på
http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213915,00.html hvor
der er et fint skema over alle DSL typerne.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



-- kent -- (01-06-2001)
Kommentar
Fra : -- kent --


Dato : 01-06-01 16:20

On Fri, 1 Jun 2001 15:06:27 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Bjarke Andersen wrote:

>"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message
>news:9f7vsj0fpf@enews3.newsguy.com...
>> SDSL har længere rækkevidde end ADSL, men benytter den samme teknik.
>> Rækkevidden er helt op til 10 km.
>
>Øhhh, jeg tror du har misforstået noget.

Nej.

>Afstanden skal være mindre jo højere hastighed man ønsker, netop for at
>mindske dæmpningen på linjen.
>
>Hvis du er i tvivl om afstandende kan du tage et kig på
>http://whatis.techtarget.com/definition/0,289893,sid9_gci213915,00.html hvor
>der er et fint skema over alle DSL typerne.

Hvis du er i tvivl om det jeg skriver kan du tage et kig på
http://www.admeo.se/support/index.html. Kig under "Överföringstekniker". De
leverer SDSL i Malmø og omegn indtil en afstand om 10 km.

Priset for SDSL hos Admeo i Skåne er 355 svenske kroner (285 danske kroner)
pr måned for 1 megabit/1 megabit. Og 595 svenske kroner (475 danske kroner)
for 2 megabit/2 megabit. Inklusive faste IP-adresse og ubegrenset
ned-/opladning. http://www.admeo.se/hemma/villa.html

Bjarke Andersen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 01-06-01 17:29

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message
news:9f8brb02sha@enews2.newsguy.com...
> On Fri, 1 Jun 2001 15:06:27 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
> Bjarke Andersen wrote:
> Hvis du er i tvivl om det jeg skriver kan du tage et kig på
> http://www.admeo.se/support/index.html. Kig under "Överföringstekniker".
De
> leverer SDSL i Malmø og omegn indtil en afstand om 10 km.

"Klarar mycket långa avstånd. Sex kilometer är inga problem. Under mycket
goda förhållanden kan SDSL användas på kabellängder upp till en mil."

Oki, prøv at læse sætningen, jeg regner med du forstår svensk. Bemærk meget
gode forhold.

TDC har også lavet tests, og også fået ADSL op på 10 km, men her kunne der
kun leveres en 128kbit mener jeg.

Så Admeo, garanterer ingenting, hverken distance eller hastighed.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



-- kent -- (01-06-2001)
Kommentar
Fra : -- kent --


Dato : 01-06-01 18:10

On Fri, 1 Jun 2001 18:28:56 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Bjarke Andersen wrote:

>"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message
>news:9f8brb02sha@enews2.newsguy.com...
>> On Fri, 1 Jun 2001 15:06:27 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
>> Bjarke Andersen wrote:
>> Hvis du er i tvivl om det jeg skriver kan du tage et kig på
>> http://www.admeo.se/support/index.html. Kig under "Överföringstekniker".
>De
>> leverer SDSL i Malmø og omegn indtil en afstand om 10 km.
>
>"Klarar mycket långa avstånd. Sex kilometer är inga problem. Under mycket
>goda förhållanden kan SDSL användas på kabellängder upp till en mil."
>
>Oki, prøv at læse sætningen, jeg regner med du forstår svensk. Bemærk meget
>gode forhold.

Jag både skriver, läser och talar perfekt svenska så det är inga problem.
Det verkar däremot som om du har större problem med det. Det står nämligen
i klartext att SDSL klarar upp till tio kilometer (1 mil = 10 kilometer).
Alla maxavstånd som man skriver om, vare sig det gäller ADSL eller SDSL,
gäller nämligen under gynnsamma/gunstige/gode förhållanden.

>TDC har også lavet tests, og også fået ADSL op på 10 km, men her kunne der
>kun leveres en 128kbit mener jeg.
>
>Så Admeo, garanterer ingenting, hverken distance eller hastighed.

Lige så meget, eller lige så lidt, som nogen anden leverandør.

Bjarke Andersen (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 01-06-01 23:45

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote in message
news:9f8i9l0mfv@enews1.newsguy.com...
> Jag både skriver, läser och talar perfekt svenska så det är inga problem.
> Det verkar däremot som om du har större problem med det. Det står nämligen
> i klartext att SDSL klarar upp till tio kilometer (1 mil = 10 kilometer).
> Alla maxavstånd som man skriver om, vare sig det gäller ADSL eller SDSL,
> gäller nämligen under gynnsamma/gunstige/gode förhållanden.

Ja, men under meget gode forhold og hastigheden er måske 64kbit, og det er
måske kun 1% af befolkningen som har de gunstigste forhold på 10km afstand.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Jonathan Stein (02-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 02-06-01 23:08

-- kent -- wrote:

> ... Det står nämligen
> i klartext att SDSL klarar upp till tio kilometer (1 mil = 10 kilometer).
> Alla maxavstånd som man skriver om, vare sig det gäller ADSL eller SDSL,
> gäller nämligen under gynnsamma/gunstige/gode förhållanden.

Både Techtarget (whatis.com) og et notat, jeg har fra Telestyrelsen, er
tilsyneladende enige om, at både ADSL, SDSL og HDSL rækker 3-4 km ved 2 Mbit/s.
Desuden skulle SDSL minde mere om HDSL - blot med et enkelt ledningspar. (Kan
ikke køre sammen med telefoni som ADSL kan).
Når nogen lover uproblematisk SDSL op til 6 km - og 10 km under gunstige
forhold, lyder det ikke som 2 Mbit/s. Tilsvarende fungerer ADSL jo også over
længere afstande ved lavere hastigheder.

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og
99% oppetidsgaranti.
http://www.jsp-hotel.dk/




-- kent -- (03-06-2001)
Kommentar
Fra : -- kent --


Dato : 03-06-01 08:08

On Sun, 03 Jun 2001 00:07:45 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Jonathan Stein wrote:

>-- kent -- wrote:
>
>> ... Det står nämligen
>> i klartext att SDSL klarar upp till tio kilometer (1 mil = 10 kilometer).
>> Alla maxavstånd som man skriver om, vare sig det gäller ADSL eller SDSL,
>> gäller nämligen under gynnsamma/gunstige/gode förhållanden.
>
> Både Techtarget (whatis.com) og et notat, jeg har fra Telestyrelsen, er
>tilsyneladende enige om, at både ADSL, SDSL og HDSL rækker 3-4 km ved 2 Mbit/s.
> Desuden skulle SDSL minde mere om HDSL - blot med et enkelt ledningspar. (Kan
>ikke køre sammen med telefoni som ADSL kan).
> Når nogen lover uproblematisk SDSL op til 6 km - og 10 km under gunstige
>forhold, lyder det ikke som 2 Mbit/s. Tilsvarende fungerer ADSL jo også over
>længere afstande ved lavere hastigheder.

Jo. Admeo säljer 2 megabits SDSL.

www.admeo.se

Jonathan Stein (03-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 03-06-01 11:34

-- kent -- wrote:

> > Når nogen lover uproblematisk SDSL op til 6 km - og 10 km under gunstige
> >forhold, lyder det ikke som 2 Mbit/s. Tilsvarende fungerer ADSL jo også over
> >længere afstande ved lavere hastigheder.
>
> Jo. Admeo säljer 2 megabits SDSL.

Garanterer de 2 Mbit/s op til 6 km? - Eller er det kun i medvind om torsdagen?

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og
99% oppetidsgaranti.
http://www.jsp-hotel.dk/




-- kent -- (03-06-2001)
Kommentar
Fra : -- kent --


Dato : 03-06-01 13:16

On Sun, 03 Jun 2001 12:33:34 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Jonathan Stein wrote:

>-- kent -- wrote:
>
>> > Når nogen lover uproblematisk SDSL op til 6 km - og 10 km under gunstige
>> >forhold, lyder det ikke som 2 Mbit/s. Tilsvarende fungerer ADSL jo også over
>> >længere afstande ved lavere hastigheder.
>>
>> Jo. Admeo säljer 2 megabits SDSL.
>
> Garanterer de 2 Mbit/s op til 6 km? - Eller er det kun i medvind om torsdagen?

Svjv garanterar de 2 Mbit/s upp till 6 km.

Jonathan Stein (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 04-06-01 16:03

-- kent -- wrote:

> >> Jo. Admeo säljer 2 megabits SDSL.
> >
> > Garanterer de 2 Mbit/s op til 6 km? - Eller er det kun i medvind om torsdagen?
>
> Svjv garanterar de 2 Mbit/s upp till 6 km.

Har du nogen erfaringer med dem, eller er det kun ud fra deres websider? Når man
læser deres sider, kan man let få det indtryk, men jeg kunne ikke umiddelbart finde
nogen steder, hvor de direkte lover det?

M.v.h.

Jonathan

--
jsp-hotel.dk tilbyder profesionelle webhoteller med bl.a. Resin JSP,
PHP, MySQL, SSH/Telnet adgang, rå log-filer, grafisk statistik og
99% oppetidsgaranti.
http://www.jsp-hotel.dk/





Martin Højriis Krist~ (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-06-01 15:35

"-- kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:9f7vsj0fpf@enews3.newsguy.com...
> >Ja, så er der jo ikke lagt op til det store eventyr for dem der har bosat
> >sig udenfor ADSL-rækkevidde
> SDSL har længere rækkevidde end ADSL, men benytter den samme teknik.
> Rækkevidden er helt op til 10 km.

Hvor kan jeg købe en SDSL-linje?
(igen: InterNord's SDSL-kunder rækker hånden op)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Michael Legart (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 01-06-01 16:05

On Fri, 1 Jun 2001 16:35:16 +0200, Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:
> Hvor kan jeg købe en SDSL-linje?
> (igen: InterNord's SDSL-kunder rækker hånden op)

Tiscali (World Online) har SDSL-kunder online paa Langeland og i
løgstør kommune.



--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Martin Højriis Krist~ (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-06-01 17:11

"Michael Legart" <legart@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9hfbo0.h06.legart@dustpuppy.worldonline.dk...
> Tiscali (World Online) har SDSL-kunder online paa Langeland og i
> løgstør kommune.

Interessant. Hvilken hastighed?
Over hvilket medie?
Standard RK-aftalen giver svjh ikke mulighed for SDSL og slet ikke med
hastigheder over 512 kbit.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Michael Legart (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Legart


Dato : 01-06-01 17:17

On Fri, 1 Jun 2001 18:11:28 +0200, Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:
> Interessant. Hvilken hastighed?
> Over hvilket medie?

Nu sidder jeg ikke liiige i netvaerk, saa jeg har ingen anelse...

Men kig paa http://www.logstorkom.dk/bredbaand-site/index.htm

> Standard RK-aftalen giver svjh ikke mulighed for SDSL og slet ikke med
> hastigheder over 512 kbit.

Saa har man vel en ikke-standard aftale?

--
Michael
Arbejder for Tiscali, men taler for sig selv.

Morten Kjaer Nielsen (29-05-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 29-05-01 14:25

Den Tue, 29 May 2001 15:17:00 +0100 skrev "Henrik Aarfeldt"
<haa@mobilix.dk> :

>Sikken en underlig gruppe at lave den slags opslag i ?

Bestemt, opslag hører mere til i opslags grupperne.

Stemningen i dk.admin.netikette efter debatten forrige gang
gjorde dog at det er en hår-fin grænse om opslag som disse er
passende eller ej.

Personligt synes jeg stadig er opslag som disse er mere passende
i en opslags gruppe pga. det reklame indhold der forefindes heri
og det at der ikke er noget debat oplæg.

I xdsl gruppen er det dog helt off topic udbyder gruppen ville
være et meget bedre valg hvis det skal postes opslag omkring FWA.

FUT: dk.admin.netikette


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste