Redhat og netkort?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 05-12-00 21:19

Hej NG,

Jeg sidder og leger med RedHat 6.1 men den vil ikke finde mit netkort.
Der står bare at den indlæser "lo" interfacet men ikke eth0.
Netkortet er et 3com 509b compo og fungerer under Win98.
Hvordan kan installere det manuelt?

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 06:04

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 06:04

Fra : Troels Arvin

Dato : 06-12-00 06:04

Tonni Aagesen wrote:
> Det gav ikke pote. Har det nogen betydning, at det er et ISA kort?

Ja, ISA kort er mere besværlige at have med at gøre end PCI-kort.

Prøv evt. Red Hat's "linuxconf" værktøj til at specificere netkort.
Eller "netcfg" værktøjet.

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 06-12-00 06:23

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> [...]
PCI-kort.

> Prøv evt. Red Hat's "linuxconf" værktøj til at specificere

kan det ikke også tænkes, at der evt. skal en rekompilering af
kernen til for at inkludere understøttelse af det pågældende
kort?
--
Frederik Dannemare, Linux-World Danmark, www.linux-world.dk

Fra : frank damgaard

Dato : 06-12-00 07:15

Frederik Dannemare <frederik@dannemare.dk> wrote:

> PCI-kort.
>>
> kan det ikke også tænkes, at der evt. skal en rekompilering af
> kernen til for at inkludere understøttelse af det pågældende
> kort?

For ISA kort skal man ofte fortælle driveren IRQ og/eller IO adresse.
Nogen gange hjælper det osgå at slå evt. PnP på kortet fra,
og sætter IRQ og IO til faste værdier (med det dos-konfigurationsværktøj
der medfulgte netkortet).

--
Frank Damgaard

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 06-12-00 07:50

>"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. Red Hat's "linuxconf" værktøj til at specificere netkort.
Det ser ud til at være det der skulle til, i hvert fald kan jeg pinge min
router. Tak for hjælpen!

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 06-12-00 07:18

Hej igen,

Jeg har prøvet at bytte net kortet ud med et magen til (3c509b), efter dette
kunne jeg slet ikke boote.
Jeg prøvede så at nogle forskellige ting, og endte med at koble samtlige
harddiske, floppy og CDRom drev fra og prøvede at starte maskinen op.
Men så skete der dælme noget mærkeligt, i stedet for at boote, begynder
systemhøjttaleren fandme at spille en melodi????
Der sker ikke andet overhovedet end at den begynder at spille. Det er sq det
underligste, jeg endnu har prøvet.
Nu ved jeg godt at vi har bevæget os forbi on-topic emner for denne NG, men
kan nogen forklare dette?? Melodien er som god nok, men jeg vil hellere
bruge computeren.
Kan der gå virus i BIOS?

Didi da di da didi la di dum

Tonni Aagesen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 06-12-00 21:27

Hej NG

Jeg vil bare lige fortælle at nu kører det.
Jeg kan ikke forklare det med sangen, men det gik væk da jeg satte et andet
grafikkort i.
Nettet kom op at køre ved, i "linuxconf" at sætte "module = 3c509" og "IRQ =
5"
Tak for hjælpen til alle

Tonni