|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Nye dæk glatte som sæbe Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  08-05-05 20:53
 | 
 |  | Hej NG
 
 Alle erfarne MCinster var sikkert klar over det, men det kom som lidt af
 et chock for mig:
 
 Jeg trillede stille og roligt ud fra værkstedets baggård med et nyt
 bagdæk. Da jeg drejede ud på vejen, gav jeg en *lille* smule gas mens
 jeg rettede op, og bang så lå jeg der.
 Først skred baghjulet, hvorefter den igen fik fat og smed mig af til
 modsatte side. Det var på knas-tør asfalt med ca. 10km/t!
 Så kom den flinke mand fra butikken ud på vejen og sagde: "Øhh har
 værkstedet ikke sagt at nye dæk er glatte som sæbe?". Det måtte jeg
 desværre svare nej til.
 
 Håber der er andre der kan få glæde af min erfaring som kostede 500kr +
 jeg nu er noget nervøs ved at ligge den ned i svingene.
 
 Kør forsigtigt.
 
 Mvh. Calle
 
 
 |  |  | 
  Martin Sørensen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  08-05-05 21:22
 | 
 |  | 
 
            > Jeg trillede stille og roligt ud fra værkstedets baggård med et nyt
 > bagdæk. Da jeg drejede ud på vejen, gav jeg en *lille* smule gas mens
 > jeg rettede op, og bang så lå jeg der.
 > Først skred baghjulet, hvorefter den igen fik fat og smed mig af til
 > modsatte side. Det var på knas-tør asfalt med ca. 10km/t!
 Kedeligt.    De gange jeg har fået skiftet dæk, har værkstedet altid sat en rød mærkat 
 med advarslen over tændingslåsen, så man ikke kan undgå at læse den inden 
 man kører. Tror jeg egentligt er fornuftigt nok..
 signing off.. Martin Sørensen 
            
             |  |  | 
  Calle Nielsen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  08-05-05 21:31
 | 
 |  | Martin Sørensen wrote:
 > De gange jeg har fået skiftet dæk, har værkstedet altid sat en rød mærkat
 > med advarslen over tændingslåsen, så man ikke kan undgå at læse den inden
 > man kører. Tror jeg egentligt er fornuftigt nok..
 
 God idé!!
 Det ville have været en rigtig rar ting :-/ Det vil jeg da lige foreslå
 dem næste gang jeg kommer derned.
 
 Mvh
 Calle
 
 
 
 |  |  | 
  Lars T. Thomsen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars T. Thomsen
 | 
 Dato :  08-05-05 22:19
 | 
 |  | 
 
            > > Jeg trillede stille og roligt ud fra værkstedets baggård med et nyt
 > > bagdæk. Da jeg drejede ud på vejen, gav jeg en *lille* smule gas mens
 > > jeg rettede op, og bang så lå jeg der.
 > > Først skred baghjulet, hvorefter den igen fik fat og smed mig af til
 > > modsatte side. Det var på knas-tør asfalt med ca. 10km/t!
 >
 > Kedeligt.    >
 > De gange jeg har fået skiftet dæk, har værkstedet altid sat en rød mærkat
 > med advarslen over tændingslåsen, så man ikke kan undgå at læse den inden
 > man kører. Tror jeg egentligt er fornuftigt nok..
 Jeg har aldrig haft min MC sendt til værksted pga. dækskift, så dén med
 tændingslåsen kender jeg ikke... men det er da en fin idé!
 Men jeg har fået udtrykkeligt oplyst ved mine dækindkøb, at et nyindkøbt dæk
 også er et glat dæk.
 Når dét så er sagt, så synes jeg egentlig ikke at rigtig har kunnet mærke
 nogen betydelig nedsættelse i vejgrebet. Ihvertfald må jeg godt nok sige, at
 det er uheldigt at vælte med 10 km/t på en knastør asfalt.
 Calle: Kan der være spildt noget olie på vejen ved værkstedsbaggården?
 Hilsen
 Lars
            
             |  |  | 
   KaJe (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KaJe
 | 
 Dato :  08-05-05 23:16
 | 
 |  | Værkstedet bør altid gøre opmærksom på, at nye dæk er meget glatte!
 Man kan med fordel slibe lidt på dækket med et stykke fint sandpapir, så
 overfladen bliver en smule ru.
 
 KJ.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Martin Sørensen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  08-05-05 23:22
 | 
 |  | > Værkstedet bør altid gøre opmærksom på, at nye dæk er meget glatte!
 > Man kan med fordel slibe lidt på dækket med et stykke fint sandpapir,
 > så overfladen bliver en smule ru.
 
 Fint sandpapir? Er groft ikke noget mere effektivt?
 Jeg har set folk der har slebet det glatte lag væk i en maskine hvor
 motorcyklen får lov til at lave lidt hjulspin op ad nogle mursten. Så tror
 jeg hurtigt det er slidt væk. Man kunne også lave en hurtig brænder på noget
 asfalt/en flise, men så bliver den bare ikke slidt på siderne.
 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 23:33
 | 
 |  | 
 
            Martin Sørensen wrote:
 >>Værkstedet bør altid gøre opmærksom på, at nye dæk er meget glatte!
 >>Man kan med fordel slibe lidt på dækket med et stykke fint sandpapir,
 >>så overfladen bliver en smule ru.
 > 
 > 
 > Fint sandpapir? Er groft ikke noget mere effektivt?
 > Jeg har set folk der har slebet det glatte lag væk i en maskine hvor 
 > motorcyklen får lov til at lave lidt hjulspin op ad nogle mursten. Så tror 
 > jeg hurtigt det er slidt væk. Man kunne også lave en hurtig brænder på noget 
 > asfalt/en flise, men så bliver den bare ikke slidt på siderne.
 > 
 Endvidere skal man tillempe en Velosolex-motor for at få kørt fordækket 
 rent på dén måde    -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
     Claus Ruglund Jakobs~ (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~
 | 
 Dato :  10-05-05 05:56
 | 
 |  | 
 "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse
 news:427e9115$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Værkstedet bør altid gøre opmærksom på, at nye dæk er meget glatte!
 >> Man kan med fordel slibe lidt på dækket med et stykke fint sandpapir,
 >> så overfladen bliver en smule ru.
 >
 > Fint sandpapir? Er groft ikke noget mere effektivt?
 > Jeg har set folk der har slebet det glatte lag væk i en maskine hvor
 > motorcyklen får lov til at lave lidt hjulspin op ad nogle mursten. Så tror
 > jeg hurtigt det er slidt væk. Man kunne også lave en hurtig brænder på
 > noget asfalt/en flise, men så bliver den bare ikke slidt på siderne.
 
 en jeg kender skifter selv sine mc-dæk, og det første han gør når han ahr
 fået hjulene monteret er at køre ud i indkørslen og lave lidt hjulspin i
 perlegruset, det tager lige det værste, og også oppe på siderne...
 
 --
 Mvh Claus
 
 
 >
 > signing off.. Martin Sørensen
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Sørensen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  08-05-05 23:17
 | 
 |  | 
 
            > Men jeg har fået udtrykkeligt oplyst ved mine dækindkøb, at et
 > nyindkøbt dæk også er et glat dæk.
 > Når dét så er sagt, så synes jeg egentlig ikke at rigtig har kunnet
 > mærke nogen betydelig nedsættelse i vejgrebet.
 Det har jeg heller ikke, men det er der jo en god grund til. Når jeg ved at 
 dækket er helt nyt, så kører jeg ekstra kylling-agtigt, og så opdager jeg 
 forhåbentligt aldrig at dækket er glat. I den sammenhæng behøver jeg ikke at 
 prøve det selv, men stoler blot på hvad andre siger.    > Ihvertfald må jeg godt nok sige, at det er uheldigt at vælte med 10 km/t 
 > på en knastør
 > asfalt.
 Har du set den video der blev linket til herinde for en ikke så mange dage 
 siden? Dét styrt foregik heller ikke ret meget over 10 km/t..
 Nu er det så som så med motorkraften på vores motorcykler, men på en +150HK 
 motorcykel kan det nok være svært at undgå at give lidt for meget gas, kunne 
 jeg forestille mig.
 signing off.. Martin Sørensen 
            
             |  |  | 
    Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 16:14
 | 
 |  | 
 
            Martin Sørensen wrote:
 > Det har jeg heller ikke, men det er der jo en god grund til. Når jeg ved at 
 > dækket er helt nyt, så kører jeg ekstra kylling-agtigt, og så opdager jeg 
 > forhåbentligt aldrig at dækket er glat. I den sammenhæng behøver jeg ikke at 
 > prøve det selv, men stoler blot på hvad andre siger.    Der dømt kyllingekørsel til den store guldmedalje ved næste dækskifte, 
 det er helt sikkert!
 > Har du set den video der blev linket til herinde for en ikke så mange dage 
 > siden? Dét styrt foregik heller ikke ret meget over 10 km/t..
 > Nu er det så som så med motorkraften på vores motorcykler, men på en +150HK 
 > motorcykel kan det nok være svært at undgå at give lidt for meget gas, kunne 
 > jeg forestille mig.
 Desværre, jeg fik den ikke læst, da jeg var kommet lidt bagefter. øv!!!
            
             |  |  | 
   Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 15:33
 | 
 |  | Lars T. Thomsen wrote:
 > Jeg har aldrig haft min MC sendt til værksted pga. dækskift, så dén med
 > tændingslåsen kender jeg ikke... men det er da en fin idé!
 > Men jeg har fået udtrykkeligt oplyst ved mine dækindkøb, at et nyindkøbt dæk
 > også er et glat dæk.
 > Når dét så er sagt, så synes jeg egentlig ikke at rigtig har kunnet mærke
 > nogen betydelig nedsættelse i vejgrebet. Ihvertfald må jeg godt nok sige, at
 > det er uheldigt at vælte med 10 km/t på en knastør asfalt.
 > Calle: Kan der være spildt noget olie på vejen ved værkstedsbaggården?
 
 Ja, jeg var også meget overrasket, men nedsat vejgreb var der i hvert
 fald! Det så ikke ud til at der var noget på vejen som kunne forårsage
 udskridningen.
 
 Jeg har en teori om at der måske har været noget dækfedt (det de bruger
 for at få dækket på) på selve kørefladen.
 Men måske er nogle nye dæk bare så glatte...
 
 Mvh. Calle
 
 
 |  |  | 
    Steffen Voss Winkler (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steffen Voss Winkler
 | 
 Dato :  09-05-05 16:39
 | 
 |  | 
 "Calle Nielsen" <calle.nielsenslet@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427f74a4$0$719$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 >
 > Jeg har en teori om at der måske har været noget dækfedt (det de bruger 
 > for at få dækket på) på selve kørefladen.
 > Men måske er nogle nye dæk bare så glatte...
 No way  !! - du må altså have været uheldig med enten fedt på dækket eller 
 dårlig asfalt....
 Det giver ingen mening at vælte med 10 km/t... hvordan skal man så 
 nogensinde få slidt dækket til ??
 Min personlige hovedregel er:
 1/ nye dæk skal være kørt lune,
 2/ det skal være tørvejr
 3/ man skal holde sig fra de hvide striber og grus
 imens man giver sine nye dæk "tæsk".
 Jeg har hørt om lignende tilfælde som dit, men alle involverer enten hvide 
 striber eller brosten og i alle tilfælde blev der enten givet alt for meget 
 "drengerøvs" gas eller blev der kørt på cykler med rigeligt moment - f.eks. 
 en R1'er.
 hilsner
 Steffen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=870
http://home20.inet.tele.dk/mariavw/UploadCBR.jpg |  |  | 
     Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 17:09
 | 
 |  | Steffen Voss Winkler wrote:
 >>Men måske er nogle nye dæk bare så glatte...
 >
 >
 > No way  !! - du må altså have været uheldig med enten fedt på dækket eller
 > dårlig asfalt....
 
 Asfalten synes jeg så fin ud, men jeg vil da lige tjekke den en ekstra
 gang næste gang jeg kommer forbi.
 Fedt på dækket er helt klart en mulighed.
 
 
 > Det giver ingen mening at vælte med 10 km/t... hvordan skal man så
 > nogensinde få slidt dækket til ??
 
 Præcis derfor er jeg også lidt nervøs nu.
 Dækket burde være ok. (Metzeler ME99)
 
 
 > Min personlige hovedregel er:
 > 1/ nye dæk skal være kørt lune,
 > 2/ det skal være tørvejr
 > 3/ man skal holde sig fra de hvide striber og grus
 > imens man giver sine nye dæk "tæsk".
 >
 > Jeg har hørt om lignende tilfælde som dit, men alle involverer enten hvide
 > striber eller brosten og i alle tilfælde blev der enten givet alt for meget
 > "drengerøvs" gas eller blev der kørt på cykler med rigeligt moment - f.eks.
 > en R1'er.
 
 Ingen hvide striber eller brosten, og bestemt ingen drengerøvsgas. Jeg
 kørte sq pænt. Heller ikke meget momement (GPZ600R med 75hk).
 
 Kort sagt fatter jeg heller ikke det kunne ske, men det gjorde det...
 
 Mvh. Calle
 
 
 |  |  | 
     Lars T. Thomsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars T. Thomsen
 | 
 Dato :  09-05-05 18:40
 | 
 |  | > "Calle Nielsen" <calle.nielsenslet@gmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:427f74a4$0$719$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > >
 > > Jeg har en teori om at der måske har været noget dækfedt (det de bruger
 > > for at få dækket på) på selve kørefladen.
 > > Men måske er nogle nye dæk bare så glatte...
 >
 > No way  !! - du må altså have været uheldig med enten fedt på dækket eller
 > dårlig asfalt....
 >
 > Det giver ingen mening at vælte med 10 km/t... hvordan skal man så
 > nogensinde få slidt dækket til ??
 >
 > Min personlige hovedregel er:
 > 1/ nye dæk skal være kørt lune,
 > 2/ det skal være tørvejr
 > 3/ man skal holde sig fra de hvide striber og grus
 > imens man giver sine nye dæk "tæsk".
 >
 > Jeg har hørt om lignende tilfælde som dit, men alle involverer enten hvide
 > striber eller brosten og i alle tilfælde blev der enten givet alt for
 meget
 > "drengerøvs" gas eller blev der kørt på cykler med rigeligt moment -
 f.eks.
 > en R1'er.
 
 Enig!
 Der er noget galt, hvis man styrter med 10 km/t på en tør asfaltvej. Netop
 argumentet, hvordan man nogensinde kan få slidt dækket til, er ganske
 rammende i denne situation.
 Hælder også på muligheden for spildt olie eller fedtede dæk.
 
 Hilsen
 Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim \(Bandit600\) (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim \(Bandit600\)
 | 
 Dato :  08-05-05 22:48
 | 
 |  | 
 "Calle Nielsen" skrev i en meddelelse
 
 > Håber der er andre der kan få glæde af min erfaring som kostede 500kr +
 > jeg nu er noget nervøs ved at ligge den ned i svingene.
 >
 > Kør forsigtigt.
 
 Jog tak for reminderen!! Jeg håber ikke du slog dig for meget!?!
 
 Jeg kan tilføje at kolde dæk også kan være ret glatte! For i lørdags
 skulle jeg ud at køre en tur med nogle kammerater, og drejede ud
 fra indkøreslen, gav den lidt gas i 1. og 2. gear ned mod et kryds,
 hvorefter jeg slap gassen, og cyklens motorbremsen var nok til at
 bagenden først slog ca en halv meter til venstre side, og så ca en halv
 meter til højre!!! Fik dog hold på den, men damn jeg blev nervøs
 der! tæt på :o/
 
 kim..
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 23:26
 | 
 |  | 
 
            Kim (Bandit600) wrote:
 > 
 > Jeg kan tilføje at kolde dæk også kan være ret glatte! For i lørdags
 > skulle jeg ud at køre en tur med nogle kammerater, og drejede ud
 > fra indkøreslen, gav den lidt gas i 1. og 2. gear ned mod et kryds,
 > hvorefter jeg slap gassen, og cyklens motorbremsen var nok til at
 > bagenden først slog ca en halv meter til venstre side, og så ca en halv
 > meter til højre!!! Fik dog hold på den, men damn jeg blev nervøs
 > der! 
 Tillykke med udkommet og din nye erfaring! Heldigvis blokerer dækket jo 
 ikke 100% ved selv den vildeste nedgearing, og netop det at hjulet 
 vitterligt  roterer giver meget respit til at få rettet op på sagerne    -- 
 Armand
            
             |  |  | 
  Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 16:17
 | 
 |  | Kim (Bandit600) wrote:
 > Jog tak for reminderen!! Jeg håber ikke du slog dig for meget!?!
 Jeg slog mig ikke, tak. Det eneste der skete var et brækket blinklys, et
 par skrammer på kåben og lidt efterfølgende nervøsitet :)
 
 > Jeg kan tilføje at kolde dæk også kan være ret glatte! For i lørdags
 > skulle jeg ud at køre en tur med nogle kammerater, og drejede ud
 > fra indkøreslen, gav den lidt gas i 1. og 2. gear ned mod et kryds,
 > hvorefter jeg slap gassen, og cyklens motorbremsen var nok til at
 > bagenden først slog ca en halv meter til venstre side, og så ca en halv
 > meter til højre!!! Fik dog hold på den, men damn jeg blev nervøs
 > der! tæt på :o/
 
 Vildt at der ikke skal mere til, og så på en F4 600.
 Godt du slap med skrækken!
 
 Mvh. Calle
 
 
 |  |  | 
  Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 23:29
 | 
 |  | 
 
            Calle Nielsen wrote:
 > Hej NG
 > 
 > Alle erfarne MCinster var sikkert klar over det, men det kom som lidt af 
 > et chock for mig:
 > 
 > Jeg trillede stille og roligt ud fra værkstedets baggård med et nyt
 > bagdæk. Da jeg drejede ud på vejen, gav jeg en *lille* smule gas mens
 > jeg rettede op, og bang så lå jeg der.
 > Først skred baghjulet, hvorefter den igen fik fat og smed mig af til
 > modsatte side. Det var på knas-tør asfalt med ca. 10km/t!
 >
 Surt for dig, og dobbelt surt eftersom der lige har været skrevet lidt 
 om det på baggrund af et linket filmclip af en stolt ny ejer der kører 5 
 meter inden han vælter på akkurat samme måde som dig    -- 
 Armand.
 (læs nøje din daglige D.F.MC. og slip for kedelige overraskelser)
            
             |  |  | 
  Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 23:47
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > 
 > Surt for dig, og dobbelt surt eftersom der lige har været skrevet lidt 
 > om det på baggrund af et linket filmclip af en stolt ny ejer der kører 5 
 > meter inden han vælter på akkurat samme måde som dig    á: tråden: "Spasser knuser sin nye cykel"!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
  Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 16:20
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Surt for dig, og dobbelt surt eftersom der lige har været skrevet lidt 
 > om det på baggrund af et linket filmclip af en stolt ny ejer der kører 5 
 > meter inden han vælter på akkurat samme måde som dig    Ja, jeg ærger mig også lidt over jeg ikke fik det læst.
 Jeg tænkte faktisk på at læse den, men jeg var kommet lidt bagefter og 
 troede der gemte sig noget andet under titlen. Øv    Men rart at vide man ikke er den eneste spasser på 2 hjul ;)
 Mvh. Calle
            
             |  |  | 
  Flemming Petersen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Petersen
 | 
 Dato :  09-05-05 13:14
 | 
 |  | [snip]
 > Jeg trillede stille og roligt ud fra værkstedets baggård med et nyt
 > bagdæk. Da jeg drejede ud på vejen, gav jeg en *lille* smule gas mens
 > jeg rettede op, og bang så lå jeg der.
 > Først skred baghjulet, hvorefter den igen fik fat og smed mig af til
 > modsatte side. Det var på knas-tør asfalt med ca. 10km/t!
 > Så kom den flinke mand fra butikken ud på vejen og sagde: "Øhh har
 > værkstedet ikke sagt at nye dæk er glatte som sæbe?". Det måtte jeg
 > desværre svare nej til.
 >
 > Håber der er andre der kan få glæde af min erfaring som kostede 500kr +
 > jeg nu er noget nervøs ved at ligge den ned i svingene.
 [/snip]
 
 Har testet rensebenzin og acetone på nye slicks og det dur. Ny dæk er fedtet
 ind
 i noget olie noget som er temmelig glat.
 
 /Flemming
 
 
 
 
 |  |  | 
  Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 16:29
 | 
 |  | 
 
            Flemming Petersen wrote:
   > Har testet rensebenzin og acetone på nye slicks og det dur. Ny dæk 
 er fedtet
 > ind
 > i noget olie noget som er temmelig glat.
 Ok, det var da en idé til næste gang. Imiddelbart ville jeg være bange 
 for at så skrappe midler trænger ind i dækket og ødelægger / forringer 
 det... På den anden side var mit alternativ heller ikke så fedt    Tak for tippet.
 Calle
            
             |  |  | 
   Ukendt (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-05-05 17:37
 | 
 |  | 
 "Calle Nielsen" <calle.nielsenslet@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:427f81da$0$666$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
 > Flemming Petersen wrote:
 >  > Har testet rensebenzin og acetone på nye slicks og det dur. Ny dæk er 
 > fedtet
 >> ind
 >> i noget olie noget som er temmelig glat.
 >
 > Ok, det var da en idé til næste gang. Imiddelbart ville jeg være bange for 
 > at så skrappe midler trænger ind i dækket og ødelægger / forringer det... 
 > På den anden side var mit alternativ heller ikke så fedt    >
 Begge dele er hurtigt fordampende, så jeg tror ikke at de når at trænge 
 dybere ind i dækket, har i hvert fald selv brugt tricket med rense benzin.
 -- 
 Hilsen    Dennis Hellan Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
 DMCN#819    http://link.dfmc.dk/25 |  |  | 
    Calle Nielsen (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Calle Nielsen
 | 
 Dato :  09-05-05 17:41
 | 
 |  | Dennis Hellan Pedersen wrote:
 > Begge dele er hurtigt fordampende, så jeg tror ikke at de når at trænge
 > dybere ind i dækket, har i hvert fald selv brugt tricket med rense benzin.
 
 Ja, det kan der selvfølgelig være noget om. Det vil jeg prøve ved næste
 skift.
 
 Calle
 
 
 |  |  | 
  Armand (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  10-05-05 19:09
 | 
 |  | Flemming Petersen wrote:
 >
 >  Ny dæk er fedtet ind i noget olie noget ........
 
 Silicone á slipmiddel fra formen!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
   Martin Sørensen (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  10-05-05 19:22
 | 
 |  | >>  Ny dæk er fedtet ind i noget olie noget ........
 > Silicone á slipmiddel fra formen!
 
 Og det hjælper vel også til at konservere dækkene mens de ligger på lager?
 
 signing off.. Martin Sørensen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  10-05-05 19:54
 | 
 |  | >> Silicone á slipmiddel fra formen!
 > Og det hjælper vel også til at konservere dækkene mens de ligger på
 > lager?
 
 Jeps!
 
 
 
 
 |  |  | 
     Torben Scheel (11-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  11-05-05 08:37
 | 
 |  | 
 
            Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 >>>Silicone á slipmiddel fra formen!
 >>
 >>Og det hjælper vel også til at konservere dækkene mens de ligger på
 >>lager?
 > 
 > 
 > Jeps! 
 > 
 Monstro at siliconefjerner som autolakerere bruger er det bedste middel 
 til at kørselsklargøre dæk? Jeg ved ikke hvad det indeholder, men det er 
 skånsomt overfor ny lak, så der er ikke (ret meget) organiske 
 opløsningsmidler i.
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
 |  |