|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Lidt karburator hjælp, med film... Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-05-05 14:02
 | 
 |  | 
 
            Hejsa Alle
 Nå så kom dagen hvor motoren skulle testes, først skal man huske at sætte
 den rigtige tændspole til den rigtige cylinder, ellers når man kun lige og
 trykke på "start" knappen og så siger det BANG og karburatoren bliver skudt
 af   ))
 Nå men bagefter fik jeg den så til at tænde rigtigt.. men det er så her jeg
 har brug for noget hjælp, da min viden med karburatorer er ret lille.. (har
 købt haynes bogen, men er ikke nået så langt i den endnu)
 Når jeg prøver at starte motoren, er det kun højre cylinder der prøver, og
 det er med choker påvirkning, og der er slet ikke kræft nok til at den kan
 selv, venstre cylinder prøver slet ikke..
 Jeg tog tændrørene af og de var helt tørre + den ikke lugtede af benz i
 udstødningen..
 Så mit bud er at den får alt for lidt benzin, hvor ændre jeg på det henne,
 til tomgang ?
 Nå men startes skulle den jo, så frem med dieselstart sprayen og så kom der
 liv i den, lige så snart dieselstart sprayen er ude af systemet har den
 meget svært ved at tage gas, og dør stille og roligt, mon ikke også det er
 fordi den får for lidt at leve af ? Hvad skal ændres her ? er det nålen der
 skal et hak op ?
 Efter lidt tid hvor motoren havde været startet et par gange, lagde jeg
 mærke til at højre udstødningsrør, var noget varmere end venstre, mon det er
 et synkroniserings problem ?
 Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig, når den er i live,
 så dør den decideret, hvis man lige river den i øret :o/
http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi   <-- Fylder 25MB
http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi   <-- Fylder 11MB
 Håber i kan komme med lidt hjælp..
 Motoren er:
 GSX400 bund
 GS500E cylindre + stempler.
 GS450 Topstykke
 GS500E karburatorer, som har dyse 135 i hoveddysen..
 Mvh
 Morten
            
             |  |  | 
  Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 14:19
 | 
 |  | 
 
            Juel wrote:
 > Hejsa Alle
 > 
 > Nå så kom dagen hvor motoren skulle testes, først skal man huske at sætte
 > den rigtige tændspole til den rigtige cylinder, ellers når man kun lige og
 > trykke på "start" knappen og så siger det BANG og karburatoren bliver skudt
 > af   ))
 > 
 > Nå men bagefter fik jeg den så til at tænde rigtigt.. men det er så her jeg
 > har brug for noget hjælp, da min viden med karburatorer er ret lille.. (har
 > købt haynes bogen, men er ikke nået så langt i den endnu)
 > 
 > Når jeg prøver at starte motoren, er det kun højre cylinder der prøver, og
 > det er med choker påvirkning, og der er slet ikke kræft nok til at den kan
 > selv, venstre cylinder prøver slet ikke..
 > Jeg tog tændrørene af og de var helt tørre + den ikke lugtede af benz i
 > udstødningen..
 > Så mit bud er at den får alt for lidt benzin, hvor ændre jeg på det henne,
 > til tomgang ?
 > 
 > Nå men startes skulle den jo, så frem med dieselstart sprayen og så kom der
 > liv i den, lige så snart dieselstart sprayen er ude af systemet har den
 > meget svært ved at tage gas, og dør stille og roligt, mon ikke også det er
 > fordi den får for lidt at leve af ? Hvad skal ændres her ? er det nålen der
 > skal et hak op ?
 > 
 > Efter lidt tid hvor motoren havde været startet et par gange, lagde jeg
 > mærke til at højre udstødningsrør, var noget varmere end venstre, mon det er
 > et synkroniserings problem ?
 > 
 Chokermangel!
 Ir i choke-dysen?
 Fejlfunktion?
 Falsk luft?
 Overhovedet bensin i venstre svømmerhus? Hvorledes løber bensinen fra 
 tank til de to karbunader? Måske at der ligefrem ikke er bensintilførsel 
 til den venstre p.g.a. manglende slange???
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
  Ukendt (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-05-05 15:04
 | 
 |  | 
 
            > Chokermangel!
 Ja, men selv når den er inde, kommer der ikke rigtigt gang i den, kun små
 plut.. uden den kommer der dog slet ikke en disse..
 > Ir i choke-dysen?
 Nej er som ny..
 > Fejlfunktion?
 ???
 > Falsk luft?
 Kan ikke rigtigt se hvor det skulle komme fra, gummierne er helt tætte..
 > Overhovedet bensin i venstre svømmerhus?
 Jeps    > Hvorledes løber bensinen fra  tank til de to karbunader?
 jeg har en test "tank" som er en ½l flaske med benz i, så det løber lige
 ned..
 > Måske at der ligefrem ikke er bensintilførsel  til den venstre p.g.a.
 manglende slange???
 Nej de får af en fælles studs, og der er benz i begge..
 Mvh
 Morten
            
             |  |  | 
   Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 15:15
 | 
 |  | Juel wrote:
 >>>
 >
 >>Fejlfunktion?
 >
 >
 > ???
 
 Bliver chokeren på den venstre overhovedet trukket!?
 
 Normalt ville tændrøret drukne meget hurtigt hvis cylinderen ikke
 tænder. At tændrøret er tørt indikerer kraftigt at det er bensin der
 mangler :-|
 
 
 Kompression??
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-05-05 15:19
 | 
 |  | > Bliver chokeren på den venstre overhovedet trukket!?
 
 Ja, via en pind..
 
 > Normalt ville tændrøret drukne meget hurtigt hvis cylinderen ikke
 > tænder. At tændrøret er tørt indikerer kraftigt at det er bensin der
 > mangler :-|
 
 Tror jeg skal ha checket svømmerhøjden på de kaburatorer, har bare ingen
 anelse om hvad de skal være :o/
 
 > Kompression??
 
 Jeg har ikke målt, men gør det imorgen, ventilerne er lige blevet slebet, og
 stempelringene er som nye !
 
 Mvh
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
     Armand (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  08-05-05 18:44
 | 
 |  | Juel wrote:
 >>
 >
 >>Kompression??
 >
 >
 > Jeg har ikke målt, men gør det imorgen, ventilerne er lige blevet slebet, og
 > stempelringene er som nye !
 
 Pil tændrøret ud på den fungerende cylinder og tørn v.h.a.
 selvstarteren: Er der en *tøf-tøf* lyd fra den anden cylinders
 kompression, eller fiser motoren bare rundt?
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
   Futte & Co. (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Futte & Co.
 | 
 Dato :  08-05-05 17:10
 | 
 |  | 
 
            Juel wrote:
 > 
 > 
 > jeg har en test "tank" som er en ½l flaske med benz i, så det løber lige
 > ned..
 > 
 > 
 Hej Morten
 Er der udluftning i den ½ liter flaske ?
 -- 
 Jørgen , Brøndby, http://dfmc.dk/?id=70 Honda CB550F , den fine årgang 1975
 BSA B40, en go' '68, stadig til salg    Victoria KR 26 N Aero, en fornem 54'er
            
             |  |  | 
    Ukendt (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-05-05 18:02
 | 
 |  | > Hej Morten
 > Er der udluftning i den ½ liter flaske ?
 
 Jeps den er kun ½, så bunden er skåret ud af den..
 
 Men jeg har lidt at gå efter..
 
 1. Checke ventiler igen.
 2. Checke flyderhøjde på kaburatorene.
 3. Checke for falsk luft.
 
 Mvh
 Morten **som nok skal få liv i sin BastardBike**
 
 
 
 
 |  |  | 
  KubikH (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KubikH
 | 
 Dato :  08-05-05 14:52
 | 
 |  | 
 "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse 
 news:427e0dc4$0$79456$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hejsa Alle
 >
 > Nå så kom dagen hvor motoren skulle testes, først skal man huske at sætte
 > den rigtige tændspole til den rigtige cylinder, ellers når man kun lige og
 > trykke på "start" knappen og så siger det BANG og karburatoren bliver 
 > skudt
 > af   ))
 >
 > Nå men bagefter fik jeg den så til at tænde rigtigt.. men det er så her 
 > jeg
 > har brug for noget hjælp, da min viden med karburatorer er ret lille.. 
 > (har
 > købt haynes bogen, men er ikke nået så langt i den endnu)
 >
 > Når jeg prøver at starte motoren, er det kun højre cylinder der prøver, og
 > det er med choker påvirkning, og der er slet ikke kræft nok til at den kan
 > selv, venstre cylinder prøver slet ikke..
 > Jeg tog tændrørene af og de var helt tørre + den ikke lugtede af benz i
 > udstødningen..
 > Så mit bud er at den får alt for lidt benzin, hvor ændre jeg på det henne,
 > til tomgang ?
  Start med at få den til at gå først, så har man en mulighed for at vurdere 
 på den senere    Når den kan køre, og er komplet samlet, er det tid til indjusteringer mm..
 > Nå men startes skulle den jo, så frem med dieselstart sprayen og så kom 
 > der
 > liv i den, lige så snart dieselstart sprayen er ude af systemet har den
 > meget svært ved at tage gas, og dør stille og roligt, mon ikke også det er
 > fordi den får for lidt at leve af ? Hvad skal ændres her ? er det nålen 
 > der
 > skal et hak op ?
 Nej det er ikke nok.
 Start med at checke at der i det hele taget kommer benzin ned i 
 svømmerhuset.
 Check at svømmerhøjden er ens i begge karbunader, stil dem evt, til at passe 
 efter en 500E.
 > Efter lidt tid hvor motoren havde været startet et par gange, lagde jeg
 > mærke til at højre udstødningsrør, var noget varmere end venstre, mon det 
 > er
 > et synkroniserings problem ?
 Det er nok fordi den ene ikke får noget at forbrænde, bare sørg for at 
 synkronisere spjældene.
 >
 > Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig, når den er i 
 > live,
 > så dør den decideret, hvis man lige river den i øret :o/
 Kan ikke se dine film, men har du luftfiltrene på??, byg den så "korrekt" 
 sammen som den skal være, ellers skal du til det igen.
 En anden lille tanke: Nu har du vel checket, og igen checket 
 ventilspillerummene.... for "stramme" ventiler ... ingen start.
 > http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi   <-- Fylder 25MB
 >
 > http://starchild.dk/BastardBike/try1.avi   <-- Fylder 11MB
 >
 > Håber i kan komme med lidt hjælp..
 >
 > Motoren er:
 > GSX400 bund
 > GS500E cylindre + stempler.
 > GS450 Topstykke
 > GS500E karburatorer, som har dyse 135 i hoveddysen..
 >
 > Mvh
 > Morten
 >
 > 
            
             |  |  | 
  Ukendt (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-05-05 15:10
 | 
 |  | 
 
            >  Start med at få den til at gå først, så har man en mulighed for at
 vurdere
 > på den senere    > Når den kan køre, og er komplet samlet, er det tid til indjusteringer mm..
 Ok..
 > Nej det er ikke nok.
 > Start med at checke at der i det hele taget kommer benzin ned i
 > svømmerhuset.
 > Check at svømmerhøjden er ens i begge karbunader, stil dem evt, til at
 passe
 > efter en 500E.
 De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
 karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
 Evt url med billeder.. ?
 > Det er nok fordi den ene ikke får noget at forbrænde, bare sørg for at
 > synkronisere spjældene.
 Også mit bud..
 > Kan ikke se dine film, men har du luftfiltrene på??, byg den så "korrekt"
 > sammen som den skal være, ellers skal du til det igen.
 > En anden lille tanke: Nu har du vel checket, og igen checket
 > ventilspillerummene.... for "stramme" ventiler ... ingen start.
 Har klistret 2 stk cone filtre på, det rigtige KN filter er på vej fra
 tyskland..
 Har lige stillet ventiler på den.. men kan da godt måle igen, nu hvor der
 har været "liv" i den..
 Mvh
 Morten
            
             |  |  | 
   KubikH (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KubikH
 | 
 Dato :  08-05-05 19:13
 | 
 |  | 
 "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
 news:427e1dd7$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
 >>> De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
 > karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
 > Evt url med billeder.. ?
 >
 
 Desværre Morten
 Jeg har ikke lige noget på en Sygsuki,
 mvh
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
   Moller (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  09-05-05 22:22
 | 
 |  | Juel wrote:
 
 > De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
 > karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
 > Evt url med billeder.. ?
 
 Da din motor er et gadekryds af flere GS generationer, så er der ikke
 en fast værdi, og skal derfor justeres ind... Selve flyderhøjden måles med
 kaburatoren på hovede, og måles fra pakningsoverfladen(uden pakning), og
 til højeste punkt af flyderne.
 
 En typisk tommelfingerregel for Suzuki'er med Mikuni på er 14,7mm, den
 går på de fleste GSX, GSF og GSX-r motore fra suzuki. Men om de går her
 ??? tjaaa.... i første omgang ville jeg måle højden på den som går næsten,
 og så stille den anden flyder til det samme. Herefter, hvordan er din CO
 skrue sat ??? endnu engang er et godt udgangspunkt 2½ omdr. ud på dem
 begge... og så er der lige om dit chokersystem virker som det skal ???
 
 Da du er mest intereseret i at få liv i dyret, så vil en god ide være
 at sætte nålen på mellem position(da den skal først stilles ved senere),
 og så lige juster dine 2 spjæld ind på øjemål, sådan at de begge to
 liiiiige knap og nap er ved at åbne, altså en meget lille sprække at se
 hvis du kigger ind på dem.
 
 VH
 Lars Molnit
 
 
 
 
 |  |  | 
    Eg Egemarke (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eg Egemarke
 | 
 Dato :  10-05-05 06:57
 | 
 |  |  |  |  | 
    Armand (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  10-05-05 19:36
 | 
 |  | Moller wrote:
 > Juel wrote:
 >
 >> De får benzin, men hvad skal svømmerhøjen være på sådan nogle GS500E
 >> karburatorere ?? og hvorfra og hvor til ??
 >> Evt url med billeder.. ?
 >
 >
 >   Da din motor er et gadekryds af flere GS generationer, så er der ikke
 > en fast værdi, og skal derfor justeres ind...
 
 At justere de haltende side ind efter den kørende sides mål må vel kunne
 gøre det :-|
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Tony Lorentzen (10-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  10-05-05 15:28
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (11-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-05-05 07:03
 | 
 |  |  |  |  | 
   Armand (11-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  11-05-05 21:51
 | 
 |  | 
 
            Juel wrote:
 >>>Jeg har taget 2 film, så i kan se hvordan den opføre sig
 >>
 >>Gaaab, Morten. Det tager jo evigheder at hente de film    > 
 > 
 > jaja 256Kbit/2,5Mbit linie sorry..
 > 
 > 
 Egoist!     -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
 |  |