|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Min nyrenoverede XS 400 Fra : Thomas
 | 
 Dato :  06-05-05 20:30
 | 
 |  | 
 
            Hej med jer!
 Så er jeg netop blevet færdig med at renovere min gamle Yamaha XS 400 Seca.
 Nu er både selve cyklen og motoren hovedrenoveret, og den går som en drøm.
 Jeg har udskiftet lygte og styr med en anden model, som jeg synes, giver 
 cyklen et lidt friskere look.
 I kan se billeder af den på min hjemmeside:
http://home1.stofanet.dk/thomasc Hvad synes I om den?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas 
            
             |  |  | 
  Stefan Jacobsen (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  06-05-05 20:43
 | 
 |  | 
 
            > Så er jeg netop blevet færdig med at renovere min gamle Yamaha XS 400
 Seca.
 > Nu er både selve cyklen og motoren hovedrenoveret, og den går som en drøm.
 > Jeg har udskiftet lygte og styr med en anden model, som jeg synes, giver
 > cyklen et lidt friskere look.
 >
 > I kan se billeder af den på min hjemmeside:
 > http://home1.stofanet.dk/thomasc >
 > Hvad synes I om den?
 >
 Darn det er blevt frisk,  fedt farvevalg! Meeen syntes lige som der mangler
 et eller andet under lygterne på gaflen og kan jeg se den org. baglygte og
 instrumenter er der endnu    Men rart at se man ikke er den eneste der har
 planer med sin gl. Seca!
 Hvad er der renoveret i motoren? Overvejer nemlig samme tur.
 Stef
            
             |  |  | 
  Thomas (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  06-05-05 22:44
 | 
 |  | 
 
            > Darn det er blevt frisk,  fedt farvevalg!
 Tak tak    >Meeen syntes lige som der mangler
 > et eller andet under lygterne på gaflen og kan jeg se den org. baglygte og
 > instrumenter er der endnu    Men rart at se man ikke er den eneste der 
 > har
 > planer med sin gl. Seca!
 Jep - det har du ganske ret i. Jeg vil have lavet et rustfri beslag, som 
 skal monteres på forgaflen under lygterne. Herpå skal hornet monteres, og så 
 tror jeg også, ledningerne bliver lidt mere skjult. Det er også det eneste 
 jeg mangler, før projektet er helt færdigt.
 Nu er planen ikke, at jeg vil beholde maskinen ret længe, da jeg er kommet 
 til at købe en gammel Suzuki GSX-R 1100, som jeg skal have betalt 
 registreringsafgift på, og det bliver min XS 400 desværre nødt til at hjælpe 
 med at financiere.
 Men hvis jeg skulle beholde den, så ville jeg have fundet 2 forkromede 
 instrumenter i stedet for de originale. Det tror jeg vil stå fint til 
 lygterne. Og så skulle den have også have haft et udstødningssystem med en 
 slipon potte i stedet for det nuværende. Og baglygten kunne det også være 
 oplagt at gøre noget ved.
 Men disse ting vil jeg overlade til den næste ejer. Men det bliver da godt 
 nok lidt trist at skille sig af med den...    > Hvad er der renoveret i motoren? Overvejer nemlig samme tur.
 Motoren har jeg haft helt skilt ad, fordi der sidste år gik et plejlleje i 
 den som ødelagte kruptammen, den ene plejlstang, den ene cylinder samt 
 stempel, balanceaksel og krumtaphus.
 Jeg fik så fat i en anden bund uden gearkasse. Den blev adskilt og kemisk 
 renset. Min gamle gearkasse havde heldigvis ikke taget skade, så den kunne 
 genbruges. Da dette var blevet samlet, fandt jeg en anden god cylinder, som 
 jeg fik honet. Derefter fik jeg fat i et par gode stempler og nogle nye 
 ringe til dem. Mit gamle topstykke kunne også bruges igen, så det blev 
 herefter monteret.
 Som prikken over i'et var begge membraner i karburatorerne også færdige, så 
 et par andre karburatorer blev monteret.
 Så alt i alt er det eneste tilbageværende fra den gamle motor gearkassen og 
 topstykke samt topdæksel.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas 
            
             |  |  | 
   Martin Sørensen (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  06-05-05 23:45
 | 
 |  | 
 
            >> Darn det er blevt frisk,  fedt farvevalg!
 > Tak tak    Helt enig, det er noget af et facelift..
 Nu hvor du har lavet alt det forstår jeg så ikke hvorfor du vil sælge den. 
 Det kunne jeg ikke få mig selv til, selv om jeg havde en anden motorcykel 
 stående som kunne bruge pengene.    >> Meeen syntes lige som der mangler
 >> et eller andet under lygterne på gaflen og kan jeg se den org.
 >> baglygte og instrumenter er der endnu    Men rart at se man ikke er
 >> den eneste der har
 >> planer med sin gl. Seca!
 > Jep - det har du ganske ret i. Jeg vil have lavet et rustfri beslag,
 > som skal monteres på forgaflen under lygterne. Herpå skal hornet
 > monteres, og så tror jeg også, ledningerne bliver lidt mere skjult.
 Da jeg så fronten tænkte jeg straks at den manglede en fiks lille styrkåbe 
 alá det som folk f.eks. smider på en Hornet.
 signing off.. Martin Sørensen 
            
             |  |  | 
    Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 10:50
 | 
 |  | 
 
            > Nu hvor du har lavet alt det forstår jeg så ikke hvorfor du vil sælge den. 
 > Det kunne jeg ikke få mig selv til, selv om jeg havde en anden motorcykel 
 > stående som kunne bruge pengene.    Der er desværre ikke så meget at gøre ved det, for jeg har et dagligt 
 transportbehov på 120 km på motorvejen, og der har XS'eren altså lige lidt 
 for få heste. Den bliver presset mere end hvad godt er hvis jeg bruger den 
 til dette.
 Og så er der nu rart med en fuldkåbe ved motorvejskørsel i al slags vejr.
 > Da jeg så fronten tænkte jeg straks at den manglede en fiks lille styrkåbe 
 > alá det som folk f.eks. smider på en Hornet.
 Det ville bestemt også se godt ud. Jeg overveje også at montere en street 
 fighter kåbe i stil med dem de sælger ved Louis. Men det ville under alle 
 omstændigheder blive en noget dyrere løsning.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas
            
             |  |  | 
   Stefan Jacobsen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  07-05-05 21:56
 | 
 |  | >
 > Jeg fik så fat i en anden bund uden gearkasse. Den blev adskilt og kemisk
 > renset. Min gamle gearkasse havde heldigvis ikke taget skade, så den kunne
 > genbruges. Da dette var blevet samlet, fandt jeg en anden god cylinder,
 som
 > jeg fik honet. Derefter fik jeg fat i et par gode stempler og nogle nye
 > ringe til dem. Mit gamle topstykke kunne også bruges igen, så det blev
 > herefter monteret.
 > Som prikken over i'et var begge membraner i karburatorerne også færdige,
 så
 > et par andre karburatorer blev monteret.
 > Så alt i alt er det eneste tilbageværende fra den gamle motor gearkassen
 og
 > topstykke samt topdæksel.
 >
 
 Det var døvlenme noget af en tur jeg overvejer at finde en anden motor at
 istandsætte, så jeg stadigt kan trille rundt på dyret. Men der skal vist
 lige lidt friske dæk/bremser til inden alt det sjove kan begynde.
 
 Stef
 
 
 
 
 |  |  | 
    Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 10:52
 | 
 |  | > Det var døvlenme noget af en tur jeg overvejer at finde en anden motor at
 > istandsætte, så jeg stadigt kan trille rundt på dyret. Men der skal vist
 > lige lidt friske dæk/bremser til inden alt det sjove kan begynde.
 
 Jep - det var en ordentlig tur, som jeg selvfølgelig også helst ville have
 været foruden. Men nu kører den i hvert fald super godt igen. Og man kan
 godt mærke der er kommet noget mere træk i motoren.
 
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Dr.Enduro (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr.Enduro
 | 
 Dato :  07-05-05 09:32
 | 
 |  | 
 Lækkert hår, respekt!
 
 --
 
 Hilsen Jan
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-05 20:56
 | 
 |  | 
 
            > I kan se billeder af den på min hjemmeside:
 > http://home1.stofanet.dk/thomasc >
 > Hvad synes I om den?
 Super fed, nu er den jo lækker, det er den sq ikke std...
 Hvad har du lavet med cylinderen, hvordan har du renser den op før du fik
 den malet, og hvad er det malet med ?
 Mvh
 Morten
            
             |  |  | 
  Stefan Jacobsen (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  06-05-05 21:09
 | 
 |  | > Super fed, nu er den jo lækker, det er den sq ikke std...
 >
 > Hvad har du lavet med cylinderen, hvordan har du renser den op før du fik
 > den malet, og hvad er det malet med ?
 
 Det var også en af de ting jeg lod mærke til. Jeg snakkede med min onkel om
 det, man kan åbenbart få et eller andet produkt til at rense alu. for
 maling, jeg kan ikke huske hvad det hed, men det kostede omkring 1000,- for
 30 liter. Ellers foreslog han mig at få det glasblæst.
 
 Stef
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  06-05-05 22:49
 | 
 |  | > Hvad har du lavet med cylinderen, hvordan har du renser den op før du fik
 > den malet, og hvad er det malet med ?
 
 Cylinderen og topstykke blev ligesom resten af motordelene kemisk renset i
 et bad med varmt væske. Det fjernede al fedt samt en stor del af malingen.
 Derefter sleb jeg begge dele med fint sandpapir og blæste det rent med
 trykluft. Så var det klar til maling.
 
 Det er malet med noget specielt motormaling købt ved en farvehandler. Jeg
 var ret spændt på resultatet, som faktisk er blevet ganske godt. Og malingen
 kan endda tåle benzin i modsætning til f.eks. det motormaling Biltema
 sælger.
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Hekto (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  06-05-05 21:37
 | 
 |  | 
 
            In article <427bc5c3$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, tc1
 _NOSPAM@webspeed.dk says...
 > Hvad synes I om den?
 > 
 Respeeeekt!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
  Ukendt (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-05-05 22:27
 | 
 |  | 
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1ce5f3e1347b6778989695@news.tele.dk...
 > > Hvad synes I om den?
 > >
 > Respeeeekt!
 > -- 
 Jeg syntes også at der er blevet "nusset" godt om den    -- 
       Venlig hilsen
             Flemming Disc
             www.discteknik.dk |  |  | 
  Thomas (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  06-05-05 22:50
 | 
 |  | 
 
            > Respeeeekt!
 Tak tak - glad for at høre I ikke synes, den er ramt helt ved siden af.    -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas
            
             |  |  | 
  Torben Scheel (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  07-05-05 08:02
 | 
 |  | 
 
            Thomas wrote:
 > Hej med jer!
 > 
 > Så er jeg netop blevet færdig med at renovere min gamle Yamaha XS 400 Seca.
 > Nu er både selve cyklen og motoren hovedrenoveret, og den går som en drøm.
 > Jeg har udskiftet lygte og styr med en anden model, som jeg synes, giver 
 > cyklen et lidt friskere look.
 > 
 > I kan se billeder af den på min hjemmeside:
 > http://home1.stofanet.dk/thomasc > 
 > Hvad synes I om den?
 > 
 Flot arbejde! - jeg er dog ikke så vild med streetfighterlygter 
 generelt. En enkelt rund ville være bedre IMO - men det er sikkert bare 
 min "over 30" smag der viser sit grimme ansigt. Jeg kan lide lakken og 
 især stemmegaflerne på tanken (se mit galleri under vinterklargøring    )
 Den kunne blive endnu bedre med runde chrom instrumenthuse og runde 
 chromspejle - det ville gøre den lidt mere stilsikker foran. Og så kan 
 du jo købe mine FJ1100 hjul når jeg har ombygget min - 120 for og 150 
 bag ville da klæde den, ikke?    -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425 |  |  | 
  Stefan Jacobsen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen
 | 
 Dato :  07-05-05 08:24
 | 
 |  | 
 
            > Den kunne blive endnu bedre med runde chrom instrumenthuse og runde
 > chromspejle - det ville gøre den lidt mere stilsikker foran. Og så kan
 > du jo købe mine FJ1100 hjul når jeg har ombygget min - 120 for og 150
 > bag ville da klæde den, ikke?    >
 Kan man det, her tænker jeg på FJ'erens skriver både for og bag kontra
 XS'erens enkelte skive for og tromle bag?
 Stef
            
             |  |  | 
   Torben Scheel (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  07-05-05 09:16
 | 
 |  | 
 
            Stefan Jacobsen wrote:
 >>Den kunne blive endnu bedre med runde chrom instrumenthuse og runde
 >>chromspejle - det ville gøre den lidt mere stilsikker foran. Og så kan
 >>du jo købe mine FJ1100 hjul når jeg har ombygget min - 120 for og 150
 >>bag ville da klæde den, ikke?    >>
 > 
 > Kan man det, her tænker jeg på FJ'erens skriver både for og bag kontra
 > XS'erens enkelte skive for og tromle bag?
 > 
 Njaeh - næppe sådan lige - det var bare en tanke. Hvis man skifter "nok" 
 kan alt jo lade sig gøre - det er en anden snak om det kan svare sig.
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425 |  |  | 
    Tony Lorentzen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  07-05-05 14:19
 | 
 |  | Torben Scheel wrote:
 
 > Njaeh - næppe sådan lige - det var bare en tanke. Hvis man skifter "nok"
 > kan alt jo lade sig gøre - det er en anden snak om det kan svare sig.
 
 Tilgengæld kan man faktisk godt smide en RDer front på den så man får
 dobbelte skiver foran. Sådan en XSer bremser i forvejen ikke alt for
 fantastisk - specielt ikke med tromle bagpå.
 
 Osse masser af respekt herfra. Enhver, der gider at gøre så stort et
 stykke arbejde på en 20 år gammel cykel fortjener et klap på skulderen
 og noget street-respekt. Jeg er heller ikke selv ubetinget vild med
 streetfighter look'et. Den standard firkantede forlygte er nu heller
 ikke alt for pæn så jeg synes også et traditionel rund forlygte ville
 have været sagen.
 
 --
 Tony
 Fazer 1000 o>'o
 Honda CB 400 N '84 - også under større renovation
 
 
 |  |  | 
     Torben Scheel (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  07-05-05 17:49
 | 
 |  | 
 
            Tony Lorentzen wrote:
 > Osse masser af respekt herfra. Enhver, der gider at gøre så stort et 
 > stykke arbejde på en 20 år gammel cykel fortjener et klap på skulderen 
 > og noget street-respekt. 
 Er du ved at bane vejen for hyldestfesten når du får Honda'en klar?    Hvordan går det med den - har du fået alle indbyggerne genhuset 
 andetsteds (var der ikke noget med mus i luftfilterkassen)?
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425 |  |  | 
      Tony Lorentzen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  08-05-05 12:36
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel wrote:
 > Er du ved at bane vejen for hyldestfesten når du får Honda'en klar?    > Hvordan går det med den - har du fået alle indbyggerne genhuset 
 > andetsteds (var der ikke noget med mus i luftfilterkassen)?
 Hehe - jo, jeg fandt nogle agern og nødder i luftfilterkassen. Men der 
 var ingen lille familie at genhuse heldigvis    Egentligt havde jeg satset på at få Hondaen klar til bakkelukningen, men 
 jeg tror ærligt talt at det kommer til at knibe. Jeg har nemlig skilt 
 hele maskinen ad (dog ikke motor) så stellet kan blive sandblæst og 
 malet påny. Derudover så er planen at få motoren malet og jeg tvivler på 
 at jeg har lyst til at stå indendøre når nu vejret bliver bedre    Men vi får se    -- 
 Tony
 Fazer 1000 o>'o
            
             |  |  | 
  Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 10:54
 | 
 |  | 
 
            > Den kunne blive endnu bedre med runde chrom instrumenthuse og runde 
 > chromspejle - det ville gøre den lidt mere stilsikker foran. Og så kan du 
 > jo købe mine FJ1100 hjul når jeg har ombygget min - 120 for og 150 bag 
 > ville da klæde den, ikke?    Helt enig. Det med andre hjul er jeg sikker på ville se rigtig godt ud på 
 den. Men det er jo så bare ikke sikkert at de rare folk i synshallen synes 
 det er en lige så god ide...
 Men det ville garanteret så herre godt ud!
 -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas
            
             |  |  | 
  Ukendt (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-05-05 08:57
 | 
 |  | 
 Thomas skrev i meddelelsen <427bc5c3$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
 >I kan se billeder af den på min hjemmeside:
 >http://home1.stofanet.dk/thomasc >
 >Hvad synes I om den?
 Flot lakering, og som Torben også nævner, fin detalje med
 stemmegaffellogoet. Hele lakeringen løfter på sin vis cyklen et årti frem.
 Men jeg kan blive ret harm over de "latterlige" blinklys, vi bliver overset
 tit nok, hvorfor ligefrem provokere det frem ? Hvad med et par spejle med
 ordentlige blinklys indbygget ? Og bagpå, lev med noget der kan ses ! Er dit
 liv ikke det værd ?
 mvh
 Orla
 >--
 >
 >Med venlig hilsen
 >Thomas
            
             |  |  | 
  Torben Scheel (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  07-05-05 09:24
 | 
 |  | 
 
            Orla Pedersen wrote:
 > Flot lakering, og som Torben også nævner, fin detalje med
 > stemmegaffellogoet. Hele lakeringen løfter på sin vis cyklen et årti frem.
 > Men jeg kan blive ret harm over de "latterlige" blinklys, vi bliver overset
 > tit nok, hvorfor ligefrem provokere det frem ? Hvad med et par spejle med
 > ordentlige blinklys indbygget ? Og bagpå, lev med noget der kan ses ! Er dit
 > liv ikke det værd ?
 > 
 Købers liv, Orla - den skal jo sælges :-/
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=425 |  |  | 
   Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 11:00
 | 
 |  | > Købers liv, Orla - den skal jo sælges :-/
 
 Køberen får naturligvis de originale dele med til cyklen, så det står jo ham
 frit for at montere de originale blinklys igen.
 
 
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  D@n Dethlefsen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : D@n Dethlefsen
 | 
 Dato :  07-05-05 12:05
 | 
 |  | 
 
            Orla Pedersen wrote:
 >
 > Flot lakering, og som Torben også nævner, fin detalje med
 > stemmegaffellogoet. Hele lakeringen løfter på sin vis cyklen et årti
 > frem. Men jeg kan blive ret harm over de "latterlige" blinklys, vi
 > bliver overset tit nok, hvorfor ligefrem provokere det frem ? Hvad
 > med et par spejle med ordentlige blinklys indbygget ? Og bagpå, lev
 > med noget der kan ses ! Er dit liv ikke det værd ?
 >
 Rolig nu   , nu kan jeg ikke lige se hvilke blinklys der er bygget på 
 Yam`en, men det ligner Kellerman Blinklys som er mindst lige så kraftige som 
 de orginale blinklys, og desuden har de TÜV godkendelse. Så småt behøver 
 nødvendigvis ikke være dårligere.
 Flot ombygning iøvrigt
 -- 
 Dan -  DMCN#561
 (Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk slet "OSTEN" fra adr. ved svar
            
             |  |  | 
   Ukendt (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-05-05 12:35
 | 
 |  | 
 D@n Dethlefsen skrev i meddelelsen
 <427ca0e6$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
 >Rolig nu   , nu kan jeg ikke lige se hvilke blinklys der er bygget på
 >Yam`en, men det ligner Kellerman Blinklys som er mindst lige så kraftige
 som
 >de orginale blinklys, og desuden har de TÜV godkendelse. Så småt behøver
 >nødvendigvis ikke være dårligere.
 Måske nok, målt som et max. lysstyrke vinkelret på, men med væsentlig mindre
 spredning af lyset  :-|
 mvh
 Orla
            
             |  |  | 
   Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 11:02
 | 
 |  | 
 
            > Rolig nu   , nu kan jeg ikke lige se hvilke blinklys der er bygget på 
 > Yam`en, men det ligner Kellerman Blinklys som er mindst lige så kraftige 
 > som de orginale blinklys, og desuden har de TÜV godkendelse. Så småt 
 > behøver nødvendigvis ikke være dårligere.
 Det er godt nok ikke Kellerman blinklys, men nogle meget vellignende kopier. 
 Og de lyser ligeså kraftigt som Kellerman blinklys. Har sammenlignet! - de 
 koster bare væsentlig mindre.
 > Flot ombygning iøvrigt
 Tak skal du have!
 -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas
            
             |  |  | 
  Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 10:59
 | 
 |  | > Men jeg kan blive ret harm over de "latterlige" blinklys, vi bliver
 > overset
 > tit nok, hvorfor ligefrem provokere det frem ? Hvad med et par spejle med
 > ordentlige blinklys indbygget ? Og bagpå, lev med noget der kan ses ! Er
 > dit
 > liv ikke det værd ?
 
 De blinklys, jeg har monteret, giver et utroligt kraftigt lys, så jeg mener
 bestemt ikke, at jeg fremprovokerer noget som helst med dem.
 Og som de er monteret overholder de også kravene i datailforskrifter for
 motorkøretøjer, så der er heller ingen synsmæssige problemer med dem.
 Hvis jeg mente, at de satte mit liv i større fare end de originale, så havde
 jeg naturligvis aldrig monteret dem.
 
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  07-05-05 11:02
 | 
 |  | Vellykket alternativt farvevalg!
 men den originale lakering ser ud til at være pæn nok, og så er det IMHO
 sq synd at droppen den også pæne farve :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Tony Lorentzen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Lorentzen
 | 
 Dato :  07-05-05 14:20
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > Vellykket alternativt farvevalg!
 > men den originale lakering ser ud til at være pæn nok, og så er det IMHO 
 > sq synd at droppen den også pæne farve :-/
 Og synd helt at skrotte det gamle Yamaha emblem på tanken IMHO    -- 
 Tony
 Fazer 1000 o>'o
            
             |  |  | 
   Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 11:05
 | 
 |  | 
 
            > Og synd helt at skrotte det gamle Yamaha emblem på tanken IMHO    Igen var det gamle emblem meget grimt efter alle disse år. Oprindeligt var 
 der jo en art krom på Yamaha emblemet, men det var faldet af, og en 
 tidligere ejer havde derefter valgt at male emblemerne med en guld tusch... 
 Og det så altså ikke lige frem godt ud (=tudegrimt).
 -- 
 Med venlig hilsen
 Thomas
            
             |  |  | 
  Thomas (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  08-05-05 11:03
 | 
 |  | > Vellykket alternativt farvevalg!
 > men den originale lakering ser ud til at være pæn nok, og så er det IMHO
 > sq synd at droppen den også pæne farve :-/
 
 Den originale lakering var ved at være meget slidt forskellige steder med
 mange ridser, og den var også falmet meget, så derfor synes jeg ikke det var
 så synd igen at skifte den ud...
 
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Hansen (08-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Hansen
 | 
 Dato :  08-05-05 18:21
 | 
 |  | Thomas wrote:
 > Hej med jer!
 >
 > Så er jeg netop blevet færdig med at renovere min gamle Yamaha XS 400 Seca.
 > Nu er både selve cyklen og motoren hovedrenoveret, og den går som en drøm.
 > Jeg har udskiftet lygte og styr med en anden model, som jeg synes, giver
 > cyklen et lidt friskere look.
 
 Jeg er, som Torben Scheel, ikke så tosset med dobbelt-lygten, men resten
 ser hamrende godt ud! Rigtig fed detalje, at du har udskiftet "Yamaha"
 på tanken med logo. Farven klæder virkelig cyklen...
 
 --
 Ole Hansen
 
 
 |  |  | 
 |  |