|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Triumph og Yamaha Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  06-05-05 00:04
 | 
 |  | 
 
            Jeg går jo og småkigger her og der for at finde ud af, hvilken cikel
 jeg skal have, når engang det kort er taget og banken er blevet banket
 på plads...
 Jeg er til cruisere. Ja, jeg ved godt, at ikke mange deler min smag,
 men I bliver vel også voksne engang    Jeg blev meget tidligt peget i retning af Yamaha Dragstar 650 og
 tilsvarende Viagr^H^H^Hragoer og jeg tror faktisk nok, at det var en
 meget, meget smuk Dragstar jeg stod og gloede på ude på Hillerødgade i
 eftermiddags. Den ER smuk.
 Men nu har jeg siddet og webbet lidt på Triumph, og de er jo OGSÅ
 smukke og på mange måder mere klassiske at se på. (eller også er jeg
 bare fængslet af, at de deler navn med intim kvindebeklædning...)
 Kan der siges noget generelt om teknikken i disse maskiner? Jeg er
 ikke ferm med en skruenøgle, så min cikel skal helst ikke gå for meget
 i stykker...
 Er der andre cruisere, jeg afgjort bør kigge på?
 -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  "Roses are #FF0000, 
 The RockBear.  ((^))   violets are #0000FF, 
 I speak only  0}._.{0  all my base 
 for myself.    O/ \O   are belong to you" 
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  06-05-05 10:06
 | 
 |  | 
 
            p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
 > Men nu har jeg siddet og webbet lidt på Triumph, og de er jo OGSÅ
 > smukke og på mange måder mere klassiske at se på. (eller også er jeg
 > bare fængslet af, at de deler navn med intim kvindebeklædning...)
 Jeg har meget lidt personlig erfaring med Triumph (både motorcyklerne
 og kvindebeklædningen - jeg har aldrig prøvet nogle af delene), men
 alt hvad jeg har læst om motorcyklerne fra Triumph gennem tiden siger
 at de er fine, sjove, og engelske med alt hvad det indebærer af
 særheder.
 > Kan der siges noget generelt om teknikken i disse maskiner? Jeg er
 > ikke ferm med en skruenøgle, så min cikel skal helst ikke gå for meget
 > i stykker...
 Så er en Triumph (i hvert fald ikke en ældre en af slagsen) nok ikke
 et godt valg for dig.
 > Er der andre cruisere, jeg afgjort bør kigge på?
 Hvad med Suzukis Maraudere og Intrudere? Eller Kawasakis Meanstreak
 (tror jeg den hedder).
 Hvad er din prisramme? Husk på at motorcykler ofte holder prisen
 rigtig godt, hvis man ikke ødelægger dem, så måske kan det betale sig
 at bruge lidt ekstra på den rigtige motorcykel.
 Min eneste erfaring med den type motorcykler er at jeg engang har
 prøvet en Suzuki Intruder 1500. Den var let at styre og håndtere på
 trods af den høje vægt fordi den var meget lav. Den er ikke nogen
 hidsig racer, men motoren havde fint overskud til cruising.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
  Peter B. Juul (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  06-05-05 11:00
 | 
 |  | 
 
            Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
 > Så er en Triumph (i hvert fald ikke en ældre en af slagsen) nok ikke
 > et godt valg for dig.
 Næh, jeg skal under alle omstændigheder næppe have noger, der ikke som
 minimum er fra anden halvdel af 90'erne.
 Men som begynder siges det jo at være uklogt ligefrem at købe nyt, for
 vi skal jo lige nå at lave vores fejl...
 > > Er der andre cruisere, jeg afgjort bør kigge på?
 > 
 > Hvad med Suzukis Maraudere og Intrudere?
 synes ikke at jeg siger "Wauv", når jeg ser dem på nettet. Må hellere
 tage ud til et par forhandlere og kigge lidt.
 > Eller Kawasakis Meanstreak
 > (tror jeg den hedder).
 Heh. 1600 cc er nok heller ikke det rigtige til første cikel.
 > Hvad er din prisramme? Husk på at motorcykler ofte holder prisen
 > rigtig godt, hvis man ikke ødelægger dem, så måske kan det betale sig
 > at bruge lidt ekstra på den rigtige motorcykel.
 Prisramme lige nu: 500 kr. Men det ændrer sig nok, når jeg tager et
 nyt lån i lejligheden    -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
 The RockBear.  ((^))   som 'videnskabsjournalist' og ofte også
 I speak only  0}._.{0  af folk, hvis fagområde han endnu ikke
 for myself.    O/ \O   har skrevet om."  -Rasmus Underbjerg Pinnerup
            
             |  |  | 
   Richard (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  06-05-05 17:35
 | 
 |  | 
 
            Peter B. Juul wrote:
 > Næh, jeg skal under alle omstændigheder næppe have noger, der ikke som
 > minimum er fra anden halvdel af 90'erne.
 ??? næppe - ikke - minimum?? - tror vi er flere, der taber tråden og ikke 
 rigtig forstår, hvad du mener. Også når du starter med at spørge til 
 cruisere og i samme åndedrag nævner Triumph, hvis eneste aktuelle cruiser 
 er Rocket 3 IMHO. Måske American-udgaven af Bonneville kan passere som 
 cruiser, men den alm. B. og den senere nævnte Kaw. W650 er da ikke 
 cruisere, men klassiske, nøgne - etc etc.
 Hvis du kunne præcisere din smag, dit påtænkte kørselsmønster, budget og 
 ønsker mht. alder, kunne du givetvis få mere kvalificeret hjælp herinde    --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
    Peter B. Juul (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  06-05-05 18:52
 | 
 |  | rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
 
 > ??? næppe - ikke - minimum?? - tror vi er flere, der taber tråden og
 > ikke rigtig forstår, hvad du mener. Også når du starter med at spørge
 > til cruisere og i samme åndedrag nævner Triumph, hvis eneste aktuelle
 > cruiser er Rocket 3 IMHO. Måske American-udgaven af Bonneville kan
 > passere som cruiser, men den alm. B. og den senere nævnte Kaw. W650 er
 > da ikke cruisere, men klassiske, nøgne - etc etc.
 
 Der kan man se. Jamen, jeg lærer jo hele tiden, ikke?
 
 Hvad jeg mente med det kryptiske noget med årstallene var, at jeg
 foretrækker noget, der er under ti år gammelt.
 
 Og så er det vigtigt for mig, at min cikel er noget jeg kan lide at
 kigge på, og jeg synes ikke, at kåbeklædte tingester er særligt
 kønne. Så jo, det er nok mere et spørgsmål om en "nøgen" bike i første
 omgang.
 
 Men nu _er_ jeg ikke til ræs. Jeg vil have en hest, hvor jeg kan sidde
 tilbagelænet og rulle derudaf med moderat hastighed.
 
 Nevertheless: Jeg var en tur host MC-Hjørnet (nogen, der har erfaringer
 med dem?) og hos Aagesen for at kigge lidt i dag og jeg faldt da for
 Kawasaki Mean Streak. Det varede dog kun til jeg stod og glanede på en
 guldfarvet Yamaha XVS 650 hos Aagesen. Det _er_ indtil videre verdens
 smukkeste motorcykel for mig.
 
 --
 Peter B. Juul, o.-.o  "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
 The RockBear.  ((^))   men luk venligst røven, hvis du ikke ved
 I speak only  0}._.{0  hvad du taler om."
 for myself.    O/ \O                     -Lasse Rimmer.
 
 
 |  |  | 
     Richard (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  06-05-05 22:28
 | 
 |  | 
 
            Peter B. Juul wrote:
 > Hvad jeg mente med det kryptiske noget med årstallene var, at jeg
 > foretrækker noget, der er under ti år gammelt.
 Ok, det indkredser jo feltet    Men budgettet?
 > Og så er det vigtigt for mig, at min cikel er noget jeg kan lide at
 > kigge på, og jeg synes ikke, at kåbeklædte tingester er særligt
 > kønne. Så jo, det er nok mere et spørgsmål om en "nøgen" bike i første
 > omgang.
 Ærlig snak, smag og behag...
 > Men nu _er_ jeg ikke til ræs. Jeg vil have en hest, hvor jeg kan sidde
 > tilbagelænet og rulle derudaf med moderat hastighed.
 ...har du prøvet at køre i den stilling på en længere tur; altså 80-100 km 
 fx?
 Bare for en sikkerheds skyld, synes jeg du skulle, inden du vælger    > Nevertheless: Jeg var en tur host MC-Hjørnet (nogen, der har erfaringer 
 > med dem?)
 Det forhandlernavn har vist status som f-ord / bandeord herinde - søg i 
 gamle beskeder og se, hvor mange der føler sig snydt eller blot dårligt 
 behandlet. - frit efter min erindring naturligvis, så læs hellere selv    > og hos Aagesen for at kigge lidt i dag og jeg faldt da for
 > Kawasaki Mean Streak. Det varede dog kun til jeg stod og glanede på en
 > guldfarvet Yamaha XVS 650 hos Aagesen. Det _er_ indtil videre verdens
 > smukkeste motorcykel for mig.
 Jamen så er det bare ud at køre en lang tur på den og find ud af, om den 
 også *kører*, som du synes, verdens smukkeste skal køre. Det er de to 
 indtryk, du skal vælge efter; økonomi, holdbarhed etc må komme i anden 
 række, når du skal leve din drøm ud    God tur med den - og hvad du end måtte bestemme dig til derefter    --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
      Peter B. Juul (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  07-05-05 00:13
 | 
 |  | 
 
            rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
 > > Hvad jeg mente med det kryptiske noget med årstallene var, at jeg
 > > foretrækker noget, der er under ti år gammelt.
 > 
 > Ok, det indkredser jo feltet    Men budgettet?
 Det' jo det. Jeg regner med at tage nyt lån i lejligheden, så
 budgettet er, hvad der er behov for. Jeg vil nu nok satse på at min
 første mc skal være brugt og koste noget under 100K.
 > ..har du prøvet at køre i den stilling på en længere tur; altså 80-100
 > km fx?
 Næh, det kan man ikke påstå. Jeg skal jo først til at i gang med
 kortet nu. Jeg kørte dog en 4-5 timer på snescooter, hvor man sidder i
 nogenlunde den stilling i april og det var fint nok.
 > Bare for en sikkerheds skyld, synes jeg du skulle, inden du vælger    Faktisk er der flere steder man kan leje "min" forkætrede 650'er, så
 det er afgjort en mulighed.
 > > Nevertheless: Jeg var en tur host MC-Hjørnet (nogen, der har
 > > erfaringer med dem?)
 > 
 > Det forhandlernavn har vist status som f-ord / bandeord herinde - søg
 > i gamle beskeder og se, hvor mange der føler sig snydt eller blot
 > dårligt behandlet. - frit efter min erindring naturligvis, så læs
 > hellere selv    Det første hit var en middel til positiv anmeldelse og i et af de
 næste fandt jeg et link til www.dmcn.dk,  hvor der også mest er rosende
 ord om stedet.
 Men så kan det nok være, at der kom fart på. Uha. Ham Per har jeg ikke
 meget lyst til at handle med. Der er jo heldigvis alternativer.
 Jeg tror egentlig, at den eneste forhandler jeg ikke har hørt noget
 rigtig grimt om endnu er Dansk Motor Co., så nu det nu, folk: Sig
 noget    -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  "Could it possibly get uglier? I used to be a
 The RockBear.  ((^))   highly respected Watcher and now I'm a wounded
 I speak only  0}._.{0  dwarf with the mystical strength of a doily."
 for myself.    O/ \O                                        - Giles
            
             |  |  | 
       Richard (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  07-05-05 09:04
 | 
 |  | 
 
            Peter B. Juul wrote:
 >> ..har du prøvet at køre i den stilling på en længere tur; altså 80-100
 >> km fx?
 >
 > Næh, det kan man ikke påstå. Jeg skal jo først til at i gang med
 > kortet nu. Jeg kørte dog en 4-5 timer på snescooter, hvor man sidder i
 > nogenlunde den stilling i april og det var fint nok.
 Det er nu ogsåe et spørgsmål om, hvordan den opleves at køre på i den 
 stilling, siær styre gennem svingene - en snescooter lægger sig ikke så 
 langt ned i svingene    >> Bare for en sikkerheds skyld, synes jeg du skulle, inden du vælger    >
 > Faktisk er der flere steder man kan leje "min" forkætrede 650'er, så
 > det er afgjort en mulighed.
 Det synes jeg du skulle gøre, når du nu aldrig har prøvet at køre mc før. 
 Blot en enkelt dag kan give dig fornemmelsen, når du nu engang har fået 
 kortet    > Jeg tror egentlig, at den eneste forhandler jeg ikke har hørt noget
 > rigtig grimt om endnu er Dansk Motor Co., så nu det nu, folk: Sig
 > noget    Det er vist heller ikke den største, men derfor kunne han/hun jo godt have 
 et par kunder herinde    På den anden side, hvis Aagesen har både din pt drømmecykel, et fornuftigt 
 udvalg af alternativer og du iøvrigt føler dig tryg ved at handle der, er 
 der vel ingen grund til at kigge videre?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
        Peter B. Juul (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  07-05-05 10:42
 | 
 |  | rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
 
 > På den anden side, hvis Aagesen har både din pt drømmecykel, et
 > fornuftigt udvalg af alternativer og du iøvrigt føler dig tryg ved at
 > handle der, er der vel ingen grund til at kigge videre?
 
 Jeg har set én beretning om dem på nettet og har to venner, som har
 oplevet det samme: Det drejer sig om, at man har gennemgået hvad der
 skal gøres ved en maskine ved service/reperation og så får man ellers
 stukket en regning på det dobbelte i hovedet.
 
 Den slags kan selvfølgelig klares med en ordentlig værkstedsseddel og
 en masse råberi, men det burde være unødvendigt.
 
 Udover det har Aagesen generelt et ret godt ry "i byen".
 --
 Peter B. Juul, o.-.o  "Og hvis man vælter en planet
 The RockBear.  ((^))   alligevel, så smelter den."
 I speak only  0}._.{0                           -POK
 for myself.    O/ \O
 
 
 |  |  | 
       Ukendt (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-05-05 09:23
 | 
 |  | 
 Peter B. Juul skrev i meddelelsen ...
 >rpaderichard@netscape.net (Richard) writes:
 
 
 >> ..har du prøvet at køre i den stilling på en længere tur; altså 80-100
 >> km fx?
 
 >Næh, det kan man ikke påstå. Jeg skal jo først til at i gang med
 >kortet nu. Jeg kørte dog en 4-5 timer på snescooter, hvor man sidder i
 >nogenlunde den stilling i april og det var fint nok.
 
 
 Din "hældning" af kroppen skal passe til den hastighed Du oftest kører med,
 dvs. ved normal "cruise" skal dine arme være fri for belastning, Du må ikke
 bære vægt af overkroppen på håndledene, eller modsat må der ikke være et
 træk i armene for ikke at gå bagover. Begge dele trætter unødigt på langtur.
 Den oprejste 15° forover, som var normen i 50'er og op til 70'erne passer
 fint til hastigheder omkring 60 til 80 Km/t., skal hastigheden være højere
 bliver der brug for læ fra en kåbe, eller en mere foroverbøjet kørestilling.
 Den gængse kørestilling idag, hvis at man ser bort fra ræserkopier, er vel i
 retningen af 30° fra lodret, og den stilling passer udmærket til hastigheder
 op til omkring 130 Km/t. Den stilling er stadig tålelig selv ved bykørsel,
 og er vel derfor dagens kompromis.
 
 mvh
 Orla
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jesper (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  06-05-05 22:59
 | 
 |  | Richard wrote:
 
 > Peter B. Juul wrote:
 
 >> Næh, jeg skal under alle omstændigheder næppe have noger, der ikke som
 >> minimum er fra anden halvdel af 90'erne.
 
 > ??? næppe - ikke - minimum?? - tror vi er flere, der taber tråden og ikke
 > rigtig forstår, hvad du mener. Også når du starter med at spørge til
 > cruisere og i samme åndedrag nævner Triumph, hvis eneste aktuelle cruiser
 > er Rocket 3 IMHO. Måske American-udgaven af Bonneville kan passere som
 > cruiser,
 
 Både American og Speedmaster er CRUISERE, ikke at forveksle med choppere.
 De 2 er i samme stil som VTX1300, mean streak mfl. Altså den stil der vist
 nærmere hedder power-cruisere.
 
 /
 Jesper
 
 
 
 |  |  | 
  Jes Vestervang (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  06-05-05 11:22
 | 
 |  | 
 
            p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
 > Næh, jeg skal under alle omstændigheder næppe have noger, der ikke
 > som minimum er fra anden halvdel af 90'erne.
 Der er jo også Kawasaki W650, der vist er en ganske velkørende
 cykel. Den er ret ny og ligner en ældre Triumph ganske meget, bortset
 fra dens lidt mere nutidige køreegenskaber. Her er en bunke billeder:
 <http://images.google.com/images?q=kawasaki+w650&hl=en&btnG=Search+Images> -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
   Hekto (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  06-05-05 12:04
 | 
 |  | 
 
            In article <87y8asodrj.fsf@dellen.royal.flof.dk>, 
 jes.vestervang@gmail.com says...
 > Der er jo også Kawasaki W650, der vist er en ganske velkørende
 > cykel. Den er ret ny og ligner en ældre Triumph ganske meget, bortset
 > fra dens lidt mere nutidige køreegenskaber. 
 > 
 Rent motormæssigt er den ihvertfald ikke så u-spændende som den måske 
 kunne se ud!
 Knastakslen er 'stangtrukken' d.v.s. med kron- og spidshjul.
 Måske bedre kændt fra de aldre Ducati'er, der oftes betegnes 'Bewel' 
 eller 'Koenigs Welle' som er den udenlandske betegnelse for 
 ovenstående.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
   Claus Rittig (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  06-05-05 12:03
 | 
 |  | 
 
            "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:87y8asodrj.fsf@dellen.royal.flof.dk...
 > Der er jo også Kawasaki W650, der vist er en ganske velkørende
 > cykel. Den er ret ny og ligner en ældre Triumph ganske meget, bortset
 > fra dens lidt mere nutidige køreegenskaber.
 ER de mere nutidige? Eller KØRER den også retro?
 Jeg har kørt på den nye Triumph 650 Bonneville (twin der ligner 60'ernes og
 70'ernes Bonneville), og den kører ret meget som de gamle Bonneville -
 roligt og godmodigt. Blot uden alle vibrationerne og utæthederne    (Selv
 de slatne bremser har de replikeret).
 Rittig
            
             |  |  | 
   Peter B. Juul (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  06-05-05 12:20
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
 > Der er jo også Kawasaki W650, der vist er en ganske velkørende
 > cykel. Den er ret ny og ligner en ældre Triumph ganske meget, bortset
 > fra dens lidt mere nutidige køreegenskaber. Her er en bunke billeder:
 > <http://images.google.com/images?q=kawasaki+w650&hl=en&btnG=Search+Images> Den ser klassisk ud. På den fede måde.
 -- 
 Peter B. Juul, o.-.o  "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
 The RockBear.  ((^))   og har derfor ikke længere tålmodighed til et
 I speak only  0}._.{0  billedsprog produceret af og for Enterne."
 for myself.    O/ \O                               -Per Abrahamsen
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  06-05-05 12:33
 | 
 |  | 
 
            "Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:
 > "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev...
 >
 >> Der er jo også Kawasaki W650, der vist er en ganske velkørende
 >> cykel. Den er ret ny og ligner en ældre Triumph ganske meget, bortset
 >> fra dens lidt mere nutidige køreegenskaber.
 >
 > ER de mere nutidige? Eller KØRER den også retro?
 Det er ret lang tid siden jeg læste en test af den, men jeg tror nu
 nok det passer. Jeg er dog slet ikke sikker.
 > Jeg har kørt på den nye Triumph 650 Bonneville (twin der ligner 60'ernes og
 > 70'ernes Bonneville), og den kører ret meget som de gamle Bonneville -
 > roligt og godmodigt. Blot uden alle vibrationerne og utæthederne    (Selv
 > de slatne bremser har de replikeret).
 Det er jo lidt en skam :-/
 -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (09-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  09-05-05 20:15
 | 
 |  | "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
 
 > Der er da nogle gode steder imellem. Jeg synes at Special MC i
 > Aalborg er ganske gode. Anmeldelserne på dmcn samt de mennesker jeg
 > ellers har snakket med er enige.
 
 Jeg blev dog lidt chokeret over at et 160/60 Michelin Pilot Road
 koster 1800,- derinde, når man kan få et sæt hos reifenversand.com til
 1700,- med fragt. Men ok, DK er nok heller ikke det letteste sted at
 være forhandler. Derudover ligger danske dækpriser jo generelt
 deroppe.
 --
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
 
 
 |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  06-05-05 11:27
 | 
 |  | 
 
            p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
 > Men som begynder siges det jo at være uklogt ligefrem at købe nyt, for
 > vi skal jo lige nå at lave vores fejl...
 Hvis det er dit udgangspunkt, så køb en GS500 og kør på den et år.
 >> Eller Kawasakis Meanstreak (tror jeg den hedder).
 >
 > Heh. 1600 cc er nok heller ikke det rigtige til første cikel.
 Det tror jeg nu ikke gør så meget når det er den slags cykel du har
 kig på. Det var straks værre, hvis du havde planer om at starte på
 1000 ccm racer.
 >> Hvad er din prisramme? Husk på at motorcykler ofte holder prisen
 >> rigtig godt, hvis man ikke ødelægger dem, så måske kan det betale sig
 >> at bruge lidt ekstra på den rigtige motorcykel.
 >
 > Prisramme lige nu: 500 kr. Men det ændrer sig nok, når jeg tager et
 > nyt lån i lejligheden    OK - det har jo også en del at skulle sige i forhold til hvad du vil
 have os andre til at anbefale.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
  Peter B. Juul (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. Juul
 | 
 Dato :  06-05-05 12:21
 | 
 |  | Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
 
 > OK - det har jo også en del at skulle sige i forhold til hvad du vil
 > have os andre til at anbefale.
 
 Nyah. Lige nu kigger jeg bare på, hvad jeg synes om. Selvfølgelig har
 jeg ikke en kvart million til rådighed, men der er noget friværdi at
 arbejde med...
 
 --
 Peter B. Juul, o.-.o  "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
 The RockBear.  ((^))   og har derfor ikke længere tålmodighed til et
 I speak only  0}._.{0  billedsprog produceret af og for Enterne."
 for myself.    O/ \O                               -Per Abrahamsen
 
 
 |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  07-05-05 11:21
 | 
 |  | 
 
            p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
 > Jeg tror egentlig, at den eneste forhandler jeg ikke har hørt noget
 > rigtig grimt om endnu er Dansk Motor Co., så nu det nu, folk: Sig
 > noget    Dem kan Moller og Tommy Fer vist et par kedelige historier om.
 Jeg kan kun undre mig over at der virkelig ikke findes et dansk
 MC-værksted/forhandler, som sætter en ære i at lave tingene ordentligt
 og til den aftalte tid og pris hver gang. Sådan et sted ville omgående
 blive en succes.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (07-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  07-05-05 12:09
 | 
 |  | 
 
            "Jacob Larsen" <jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> writes:
 > Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> wrote:
 >
 >> Jeg kan kun undre mig over at der virkelig ikke findes et
 >> dansk MC-værksted/forhandler, som sætter en ære i at lave
 >> tingene ordentligt og til den aftalte tid og pris hver
 >> gang. Sådan et sted ville omgående blive en succes.
 >
 > Der er da nogle gode steder imellem. Jeg synes at Special MC i Aalborg er 
 > ganske gode. Anmeldelserne på dmcn samt de mennesker jeg ellers har snakket 
 > med er enige.
 OK - men sådan et sted skulle der jo nok være plads til i hver
 landsdel. Jeg kan ikke komme i tanke om ret mange autoriserede
 værksteder her omkring København jeg ikke har hørt en eller anden
 skidt historie om.
 Personligt står jeg lige nu og skal til at have lavet min MC, og det
 bliver på det autoriserede værksted jeg har hørt mindst dårligt om, og
 som ligger relativt tæt på. Egentlig ville jeg næsten lige så gerne
 lave den selv, hvis jeg bare kunne få forsikringen til at betale
 stumperne, hvis det ikke var fordi jeg ville skulle bruge en hel dag
 på det.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
 |  |