|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Batteri Fra : Carsten
 | 
 Dato :  05-05-05 13:57
 | 
 |  | Hej NG
 
 Jeg har en CBR600 hvor jeg har problemer med at starte, mit bud er at mit
 batteri er færdigt, da relæet begynder at klikke helt vildt når jeg vil
 starte og der sker ikke noget med starteren, hvis jeg rigtig heldig at der
 er kommet lidt mere strøm på batteriet kan jeg få starteren til at tage lidt
 ved, men det er slet ikke nok til at starte den.
 Kan det være min starter der bruger for meget strøm?
 Jeg har prøvet at lade mit batteri, hvilket ikke hjælper, min lader siger at
 batteriet er fuldt opladet, der er også strøm nok på til at lyset fungere.
 bare ikke nok til at starte.
 Så nu prøver jeg at købe et nyt batteri, det jeg har er 12V 8Ah. Hvad sker
 der ved at købe et på 7Ah eller 9Ah, har det den store betydning om det ikke
 lige bliver 8Ah.
 
 VH Carsten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (05-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  05-05-05 14:25
 | 
 |  | > Jeg har en CBR600 hvor jeg har problemer med at starte, mit bud er at
 > mit batteri er færdigt, da relæet begynder at klikke helt vildt når
 > jeg vil starte og der sker ikke noget med starteren, hvis jeg rigtig
 > heldig at der er kommet lidt mere strøm på batteriet kan jeg få
 > starteren til at tage lidt ved, men det er slet ikke nok til at
 > starte den.
 
 Det lyder mystisk. Hvis du kan forsøge at starte CBR'en med startkabler fra
 en bil i tomgang, så kan du finde ud af om det er batteriet eller
 starterrelæet der er gået. Chancen for at dit batteri er dødt er dog stor.
 
 > 7Ah eller 9Ah, har det den store betydning?
 
 Så længe batteriet kan være der, så betyder det ikke det store.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Carsten (05-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten
 | 
 Dato :  05-05-05 14:46
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
 meddelelse news:427a1ec2$0$79454$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Jeg har en CBR600 hvor jeg har problemer med at starte, mit bud er at
 >> mit batteri er færdigt, da relæet begynder at klikke helt vildt når
 >> jeg vil starte og der sker ikke noget med starteren, hvis jeg rigtig
 >> heldig at der er kommet lidt mere strøm på batteriet kan jeg få
 >> starteren til at tage lidt ved, men det er slet ikke nok til at
 >> starte den.
 >
 > Det lyder mystisk. Hvis du kan forsøge at starte CBR'en med startkabler
 > fra en bil i tomgang, så kan du finde ud af om det er batteriet eller
 > starterrelæet der er gået. Chancen for at dit batteri er dødt er dog stor.
 >
 >> 7Ah eller 9Ah, har det den store betydning?
 >
 > Så længe batteriet kan være der, så betyder det ikke det store.
 >
 > --
 > Mojn
 > Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 > Polyteknisk MC Forening (PMC)
 >
 For ca en uge siden havde jeg også problemmer med starte, men efter en god
 tur på 50km var der igen strøm nok til at starte nogle gange, her efter har
 jeg så ikke haft held til at få starte den uden at skulle løbe den igang.
 Så jeg satser på at det er batteriet.
 
 VH Carsten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Nielsen - Rap~ (05-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  05-05-05 14:37
 | 
 |  | 
 
            Det er nok en celle der er klappet sammen, så du ikke har fuld spænding. Og 
 så kan du lade lige så meget du vil.
 Hvis du har et multimeter, kan du måle spændingen. Det er let at konstatere.
 8Ah = 8 ampere i en time... Så jo højere tal, jo længere tid kan batteriet 
 levere strøm. Jeg kan dog ikke svare på om det er den rigtige størrelse til 
 din MC...
 Tjek evt. om den lader korrekt. Så du ikke beskadigere det nye batteri.
 -- 
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
  Carsten (05-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten
 | 
 Dato :  05-05-05 17:04
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:427a25d4$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Det er nok en celle der er klappet sammen, så du ikke har fuld spænding. 
 > Og så kan du lade lige så meget du vil.
 > Hvis du har et multimeter, kan du måle spændingen. Det er let at 
 > konstatere.
 >
 > 8Ah = 8 ampere i en time... Så jo højere tal, jo længere tid kan batteriet 
 > levere strøm. Jeg kan dog ikke svare på om det er den rigtige størrelse 
 > til din MC...
 >
 > Tjek evt. om den lader korrekt. Så du ikke beskadigere det nye batteri.
 >
 > -- 
 > Mvh.
 > Henrik
 > http://RaptorMC.dk >
 > Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 >
 >
 Hvordan måler jeg om den lader korrekt? 
            
             |  |  | 
   Henrik Nielsen - Rap~ (06-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  06-05-05 07:14
 | 
 |  | 
 
            "Hvordan måler jeg om den lader korrekt?"
 Giv den lidt omdrejninger, 3-4000, så skal spændingen ligge på ca. 14-14,5 
 volt. Hverken mere eller mindre. Jeg havde problemet engang. De fleste gange 
 lå spændingen på 11,5-12 volt. Men pludselig steg spændingen til  ca. 16-17 
 volt, og batteriet kogte al syren af, ikke pænt på stellet    Heldigvis var der ingen elektronik der tog skade....
 Har du problemer med laderelæ'et, så er Schnabel i KBH din ven    -- 
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
            
             |  |  | 
 |  |