|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Leder efter ny MC. Race/touring klon? Fra : Andrew
 | 
 Dato :  01-05-05 11:15
 | 
 |  | Hej
 
 Så er tiden snart kommet til at jeg skal have fundet mig en mc. Har haft én
 i min relativt korte mc karriere, en GSX-R 250, som jeg var meget glad for.
 Det var en rigtig fed begynder maskine. Har haft kortet nu i 2½ år og efter
 en periode med udenlandsophold og arbejde kommer jeg hjem til sensommeren og
 skal igang med at studere de næste år. Derfor er det nu tid til at udleve
 drømmen og få mig min egen fede MC. Har kigget mig lidt omkring, men
 markedet er stort og til tider uoverskueligt.
 
 Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine. Altså
 en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i designet, men
 samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår siddekomfort når
 der skal køres længere ture.
 Det skal være også gerne være en maskine med power og råstyrke, altså
 funktionalitet samtidig med wow-effekt hver gang man kommer ned til den og
 skal starte den. Jeg kan godt lige fuldkåbede motorcykler, der ligger lavt
 og strømlinet på vejen. Racer looket er jeg HELT pjattet med, men jeg må
 samtidig tænke på at det også skal være en funktionel maskine som man kan
 klare at køre langt på.
 
 Har haft kig på en maskine som Suzukis GSX750F. Den har en del af de
 egenskaber som jeg nævner.
 
 Er der andre maskiner som jeg skal kigge på, så vil jeg blive glad hvis i
 gad at henlede min opmærksomhed på disse. Der er så mange mærker og
 modeller, så lidt hjælp fra jer garvede folk herinde ville være velkomment.
 
 Takker!
 
 Mvh Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
  Janner (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janner
 | 
 Dato :  01-05-05 11:52
 | 
 |  |  |  |  | 
  Andrew (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andrew
 | 
 Dato :  01-05-05 12:52
 | 
 |  | 
 > Kawazaki ZX9 eller 6 af ikke aller nyeste model har hvad du efterlyser *S*
 >
 > /Jan
 > Med næsten ny Aprilia der stadigt ikke virker
 > http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59 >
 Hej Jan
 Kan ZX'erne ikke godt betegnes som 100% fuldblods racer?
 Det er jo ikke det jeg leder efter...
 Mvh Anders 
            
             |  |  | 
   Pizzabager (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pizzabager
 | 
 Dato :  01-05-05 16:18
 | 
 |  | 
 > Hej Jan
 >
 > Kan ZX'erne ikke godt betegnes som 100% fuldblods racer?
 > Det er jo ikke det jeg leder efter...
 >
 
 De nye ZX'er er ikke til ret meget touring kørsel, men kig på zx6-9 fra
 96-99, der er kørestillingen ikke værst.. zx6r og zx10r af de nye modeller
 er ikke lavet til touring.. langt fra.. men de ligger jo heller ikke inden
 for dit budget.. :)
 
 Kasper
 
 
 
 
 |  |  | 
   S.G (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S.G
 | 
 Dato :  01-05-05 17:15
 | 
 |  | 
 > Kan ZX'erne ikke godt betegnes som 100% fuldblods racer?
 > Det er jo ikke det jeg leder efter...
 nop det kan de ikke.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Janner (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janner
 | 
 Dato :  02-05-05 07:08
 | 
 |  | 
 >>
 > Hej Jan
 >
 > Kan ZX'erne ikke godt betegnes som 100% fuldblods racer?
 > Det er jo ikke det jeg leder efter...
 >
 > Mvh Anders
 
 
 Bestemt ikke det er nærmere en ræser med gode hverdags samt touring
 egenskaber, har selv tilbragt flere ture til Syd Frankrig på ryggen af netop
 en sådan. Disse modeller er ikke nær så extreme som de andre der
 kategoriseres sammen med såsom fireblade, R6/1 osv. osv. så ganske bestemt
 et bud.
 
 /Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
    Armand (12-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-05-05 16:33
 | 
 |  | 
 
            Janner wrote:
 >>Hej Jan
 >>
 >>Kan ZX'erne ikke godt betegnes som 100% fuldblods racer?
 >>Det er jo ikke det jeg leder efter...
 > 
 > 
 > Bestemt ikke det er nærmere en ræser med gode hverdags samt touring 
 > egenskaber ... Disse modeller er ikke nær så extreme som de andre der 
 > kategoriseres sammen med såsom fireblade, R6/1 osv. osv. så ganske bestemt 
 > et bud.
 Øhh???
 Der køres ZX6RR i WSS og ZX10R i WSB, ergo må de være Kawasakis absolut 
 sportsligste modeller i pågældende størrelser; men det betyder jo 
 selvfølgelig ikke at det alligevel er et par touringfærger.
 Eftersom de li'godt er i stand til at være med fremme i dét felt så må 
 der IMHO nødvendigvis være nogle racekvaliteter i dem :-/
 I det hele taget har ZX-serien generelt været flamet for at ligge lidt 
 for meget til den sportslige side (affjedring bl.a.) til at de var 
 særligt brugbare på gaden.
 Endvidere fremstiller Kawasaki ZX-636'eren som bud på en mere dagligt 
 brugbar model, hvorved man har kunnet focusere på race alene i 600eren, 
 hvilket også burde skinne lidt igennem qua dens designation á RR    Så jeg ved ikke hvor du har sådanne vrangforestillinger fra :-/
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  01-05-05 12:35
 | 
 |  | "Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> writes:
 
 > Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring
 > maskine....  Har haft kig på en maskine som Suzukis GSX750F. Den har
 > en del af de egenskaber som jeg nævner.
 
 Hvad er dit budget? Jeg ville gå efter en VFR750/800, alternativt en
 ZX6R, CBR600, YZF600R etc.
 --
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
 
 
 |  |  | 
  Andrew (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andrew
 | 
 Dato :  01-05-05 12:50
 | 
 |  | 
 >> Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring
 >> maskine....  Har haft kig på en maskine som Suzukis GSX750F. Den har
 >> en del af de egenskaber som jeg nævner.
 >
 > Hvad er dit budget? Jeg ville gå efter en VFR750/800, alternativt en
 > ZX6R, CBR600, YZF600R etc.
 Hej
 Da jeg jo skal studere har jeg ikke det største budget, men med lidt arbejde 
 ved siden af går det vel. Bankerne er jo flinke til at låne ud af deres 
 penge    Havde tænkt at max var 80.000-90.000
 Mvh Anders 
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  01-05-05 13:32
 | 
 |  | 
 
            "Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> writes:
 >> Hvad er dit budget? Jeg ville gå efter en VFR750/800, alternativt
 >> en ZX6R, CBR600, YZF600R etc.
 >
 > Da jeg jo skal studere har jeg ikke det største budget, men med lidt
 > arbejde ved siden af går det vel. Bankerne er jo flinke til at låne
 > ud af deres penge    Betale af på gæld mens du er på SU? Det lyder ikke rart :-/
 > Havde tænkt at max var 80.000-90.000
 Så står jeg ved mit forslag, du kan nok få en god vandkølet sportslig
 600'er fra '98 inden for dit budget.
 Mht. GSX750F, så er den tung (200 kg), oliekølet (ringere holdbarhed)
 og har ry for at spise knastaksler. Du er jo også vant til en ret
 let mc, så gå efter en CBR600F3 istedet    -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
  Ukendt (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-05-05 13:17
 | 
 |  | 
 "Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:V_1de.8398$ai7.202485@news2.e.nsc.no...
 > Derfor er det nu tid til at udleve drømmen og få mig min egen fede MC. Har 
 > kigget mig lidt omkring, men markedet er stort og til tider uoverskueligt.
 >
 > Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine. 
 > Altså en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i 
 > designet, men samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår 
 > siddekomfort når der skal køres længere ture.
 > Det skal være også gerne være en maskine med power og råstyrke, altså 
 > funktionalitet samtidig med wow-effekt hver gang man kommer ned til den og 
 > skal starte den. Jeg kan godt lige fuldkåbede motorcykler, der ligger lavt 
 > og strømlinet på vejen. Racer looket er jeg HELT pjattet med, men jeg må 
 > samtidig tænke på at det også skal være en funktionel maskine som man kan 
 > klare at køre langt på.
 >
 Kawasaki ZZ-R 600, ZZ-R 1100, ZX-6R, ZX-9R, Honda VFR 750 RC36, CBR600F1/F2
 Yamaha YZF600R
 Suzuki RF600, RF900
 De kan alle sammen fåes inden for de kr. 90000,-,og har alle det du søger.
 -- 
 Mvh.
 Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75 |  |  | 
  Brian Lænø (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  01-05-05 15:31
 | 
 |  | 
 "Andrew"  skrev
 > Hej
 >
 > Så er tiden snart kommet til at jeg skal have fundet mig en mc. Har haft
 > én i min relativt korte mc karriere, en GSX-R 250, som jeg var meget glad
 > for. Det var en rigtig fed begynder maskine. Har haft kortet nu i 2½ år og
 > efter en periode med udenlandsophold og arbejde kommer jeg hjem til
 > sensommeren og skal igang med at studere de næste år. Derfor er det nu tid
 > til at udleve drømmen og få mig min egen fede MC. Har kigget mig lidt
 > omkring, men markedet er stort og til tider uoverskueligt.
 >
 > Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine.
 > Altså en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i
 > designet, men samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår
 > siddekomfort når der skal køres længere ture.
 > Det skal være også gerne være en maskine med power og råstyrke, altså
 > funktionalitet samtidig med wow-effekt hver gang man kommer ned til den og
 > skal starte den. Jeg kan godt lige fuldkåbede motorcykler, der ligger lavt
 > og strømlinet på vejen. Racer looket er jeg HELT pjattet med, men jeg må
 > samtidig tænke på at det også skal være en funktionel maskine som man kan
 > klare at køre langt på.
 >
 > Har haft kig på en maskine som Suzukis GSX750F. Den har en del af de
 > egenskaber som jeg nævner.
 >
 > Er der andre maskiner som jeg skal kigge på, så vil jeg blive glad hvis i
 > gad at henlede min opmærksomhed på disse. Der er så mange mærker og
 > modeller, så lidt hjælp fra jer garvede folk herinde ville være
 > velkomment.
 >
 > Takker!
 >
 > Mvh Anders
 
 Hvad med en Ducati ST.
 
 --
 Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andrew (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andrew
 | 
 Dato :  01-05-05 17:10
 | 
 |  | Hej igen
 
 Hvad kan skal man give for en Honda CBR600F fra årgang 1997 og fremefter?
 Den ser jo immervæk spændende ud, og ikke helt dum til en som jeg, der ikke
 er rutineret endnu, men dog har en del køreerfaring. Hvad går de for, og
 hvilken årgang skal man kigge efter?
 Selv synes jeg at modellerne efter midt-90'erne er fedest?
 Men er der andre ting at tage i betragtning mht denne model og årgange?
 
 Mvh Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Hansen (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Hansen
 | 
 Dato :  01-05-05 23:02
 | 
 |  | Andrew wrote:
 
 > Er der andre maskiner som jeg skal kigge på, så vil jeg blive glad hvis i
 > gad at henlede min opmærksomhed på disse. Der er så mange mærker og
 > modeller, så lidt hjælp fra jer garvede folk herinde ville være velkomment.
 
 Du skal da ha' en SV650S  :)
 
 > Mvh Anders
 
 --
 Ole Hansen
 
 
 |  |  | 
  Brian (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  02-05-05 11:20
 | 
 |  | On Sun, 01 May 2005 12:15:20 +0200, Andrew wrote:
 
 
 > Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine. Altså
 > en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i designet, men
 > samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår siddekomfort når
 > der skal køres længere ture.
 
 Jeg syntes det lyder som en YZF600R Thundercat :)
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andrew (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andrew
 | 
 Dato :  02-05-05 12:38
 | 
 |  | 
 >> Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine.
 >> Altså
 >> en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i designet,
 >> men
 >> samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår siddekomfort
 >> når
 >> der skal køres længere ture.
 >
 > Jeg syntes det lyder som en YZF600R Thundercat :)
 >
 
 Det er da en 110% racer?!
 
 /Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
   N/A (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  02-05-05 14:14
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
   Brian (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  02-05-05 14:26
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 02 May 2005 13:38:10 +0200, Andrew wrote:
 > 
 >>> Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine. 
 >>> Altså
 >>> en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i designet, 
 >>> men
 >>> samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår siddekomfort 
 >>> når
 >>> der skal køres længere ture.
 >>
 >> Jeg syntes det lyder som en YZF600R Thundercat :)
 >>
 > 
 > Det er da en 110% racer?!
 > 
 Du må tænke på YZF-R6, som er en racer.
 Thundercat'en er nok nærmere at betegne som
 sports-touring.
 Du kan læse hvad Yamaha selv skriver om den her:
http://www.yamaha-motor.com/products/unitinfo/2/mcy/5/25/0/yamaha_yzf600r.aspx |  |  | 
  Kai Harrekilde-Peter~ (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~
 | 
 Dato :  02-05-05 13:51
 | 
 |  | 
 
            Brian <brian@cNEJze.dk> writes:
 > On Mon, 02 May 2005 13:38:10 +0200, Andrew wrote:
 >
 >> 
 >>>> Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine. 
 >>>> Altså
 >>>> en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i designet, 
 >>>> men
 >>>> samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår siddekomfort 
 >>>> når
 >>>> der skal køres længere ture.
 >>>
 >>> Jeg syntes det lyder som en YZF600R Thundercat :)
 >>>
 >> 
 >> Det er da en 110% racer?!
 >> 
 >
 > Du må tænke på YZF-R6 Thundercat'en er nok nærmere at betegne som
 > sports-touring.
 Pas lige på med hvad du skriver - du mikser navnene på to af Yamaha's
 MC'er: YZF-600R ThunderCat (som er 'sport/touring') og YZF-R6 (som er
 en rææææææser).
 Jeg kan kun anbefale ThunderCat'en, selvom den har et par skønhedsfejl
 (dårligt 2. gear og bløde fjedre foran). Kig evt på min anmeldelse på
http://www.dmcn.dk Kai
 -- 
 Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>
            
             |  |  | 
   Brian (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  02-05-05 14:14
 | 
 |  | On Mon, 02 May 2005 14:51:28 +0200, Kai Harrekilde-Petersen wrote:
 
 > Brian <brian@cNEJze.dk> writes:
 >
 >> On Mon, 02 May 2005 13:38:10 +0200, Andrew wrote:
 >>
 >>>
 >>>>> Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine.
 >>>>> Altså
 >>>>> en maskine som er lækker for øjet, med de lækre racerlinier i designet,
 >>>>> men
 >>>>> samtidig også touring maskinens gode egenskaber hvad angår siddekomfort
 >>>>> når
 >>>>> der skal køres længere ture.
 >>>>
 >>>> Jeg syntes det lyder som en YZF600R Thundercat :)
 >>>>
 >>>
 >>> Det er da en 110% racer?!
 >>>
 >>
 >> Du må tænke på YZF-R6 Thundercat'en er nok nærmere at betegne som
 >> sports-touring.
 >
 > Pas lige på med hvad du skriver - du mikser navnene på to af Yamaha's
 > MC'er: YZF-600R ThunderCat (som er 'sport/touring') og YZF-R6 (som er
 > en rææææææser).
 
 Arrgh.. jeg mangler bare at sætte et punktum, ved skam godt at R6 ikke
 hedder thundercat.
 
 Syntes der mangler en edit knap :D
 
 
 
 
 |  |  | 
  morten d jensen (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : morten d jensen
 | 
 Dato :  02-05-05 13:07
 | 
 |  | 
 "Andrew" <andersvalenFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:V_1de.8398$ai7.202485@news2.e.nsc.no...
 > Så er tiden snart kommet til at jeg skal have fundet mig en mc. >
 > Det jeg leder efter er en klon mellem en racer og en touring maskine.
 > Det skal være også gerne være en maskine med power og råstyrke, altså 
 > funktionalitet samtidig med wow-effekt hver gang man kommer ned til den og 
 > skal starte den.
 En Honda VFR 750 RC36, er svaret på ovenstående    Priserne svinger fra ca. 
 kr. 65.000,- til små 90.000,- for årgang `90 - `93.
 Klik dig ind på www.vfr.dk  og lad dig overbevise.
 Venligst/
 Morten, 
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  02-05-05 14:25
 | 
 |  | 
 
            Brian <brian@cNEJze.dk> writes:
 > Syntes der mangler en edit knap :D
 Den findes skam, men måske ikke i dit program, der er vist desværre
 ret få programmer der understøtter det. Det hedder en "supersede", og
 betyder at man sender et nyt indlæg der erstatter et ældre. Ligesom
 man kun kan sende cancels efter egne indlæg, så kan man også kun sende
 supersedes efter egne indlæg. Gnus understøtter supersedes, men jeg
 aner ikke om Pan, som du bruger gør.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
  Brian (02-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  02-05-05 14:27
 | 
 |  | On Mon, 02 May 2005 15:24:32 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:
 
 > Brian <brian@cNEJze.dk> writes:
 >
 >> Syntes der mangler en edit knap :D
 >
 > Den findes skam, men måske ikke i dit program, der er vist desværre
 > ret få programmer der understøtter det. Det hedder en "supersede", og
 > betyder at man sender et nyt indlæg der erstatter et ældre. Ligesom
 > man kun kan sende cancels efter egne indlæg, så kan man også kun sende
 > supersedes efter egne indlæg. Gnus understøtter supersedes, men jeg
 > aner ikke om Pan, som du bruger gør.
 
 Det var der faktisk, har lige afprøvet den.
 
 Nu kan jeg jo nok ikke se resultatet selv, men forhåbentligt kan det
 lette forvirringen for andre.
 
 Jeg takker.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (12-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  12-05-05 17:17
 | 
 |  | 
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > Der køres ZX6RR i WSS og ZX10R i WSB, ergo må de være Kawasakis absolut 
 > sportsligste modeller i pågældende størrelser; men det betyder jo 
 > selvfølgelig ikke at det alligevel er et par touringfærger.
 Nu blev der jo oprindeligt skrevet om ZX6R og ZX9R af lidt ældre dato.
 Dem vil jeg da heller ikke kalde super sportslige, i hvert fald ikke
 med dagens standarder for sportsmotorcykler. Derimod vil jeg kalde
 ZX10R og ZX6RR af nyere dato for meget sportslige.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
 |  |