|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Suzuki SV1000K4 Fra : Nicolaj C.
 | 
 Dato :  28-04-05 22:53
 | 
 |  | 
 
            til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/ er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
 Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke stor.
 Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er 17kg 
 tungere end SV650.
            
             |  |  | 
  Asger Steffensen (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Asger Steffensen
 | 
 Dato :  28-04-05 23:12
 | 
 |  | 
 "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42715b47$0$73690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/ > er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
 >
 > Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke 
 > stor.
 > Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er 
 > 17kg tungere end SV650.
 >
 Rygtet vil vide at hvis man ikke har brug for de ekstra hk og Nm skal man 
 holde sig til 650'eren pga vægten...!
 Meeen, 1000 cc er nu rare at ha'    Asger
 DL 1000 
            
             |  |  | 
  Thomas Jensen (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Jensen
 | 
 Dato :  29-04-05 07:09
 | 
 |  | 
 
            > Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke 
 > stor.
 > Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er 
 > 17kg tungere end SV650.
 >
 Jeg tror det forholder sig til hvor doven man er    Jeg ved med min egen fazer, har jeg et par steder læst, at kan man leve med 
 at skulle røre i gearkassen når man vil fremad, så kan man "nøjes" med den 
 lille maskine.
 Den store maskine er skam også en dejlig cykel, men lidt tungere, men har jo 
 bundtrækket, hvis man ikke gider rodde med gearene.
 Jeg har ikke prøvet en sv1000.
 -- 
 Thomas Jensen
 FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11 "Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest   " 
            
             |  |  | 
  S.G (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S.G
 | 
 Dato :  29-04-05 08:15
 | 
 |  | 
 > Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke
 > stor.
 > Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er
 > 17kg tungere end SV650.
 
 du kan prøve min TL´er :)
 Og kan være en 650´er tur kan arangeres osse.
 Gå efter 1000´eren. Der er verden til forskel.
 Du mærker ikke vægtforskelen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Psycho Cowboy (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psycho Cowboy
 | 
 Dato :  29-04-05 16:22
 | 
 |  | 
 
            S.G wrote:
 > Du mærker ikke vægtforskelen
 ___________________________________________
 Ligeud eller i sving?
 Jeg har kun prøvet den gamle sv650, så jeg kan ikke sammenligne, men jeg ved 
 fra fx. rr-klassen, at en 600 på nogle områder godt kan give en 1000'er 
 baghjul.
 -- 
 Psycho Cowboy
 Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234 |  |  | 
   S.G (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S.G
 | 
 Dato :  29-04-05 19:54
 | 
 |  | > Ligeud eller i sving?
 > Jeg har kun prøvet den gamle sv650, så jeg kan ikke sammenligne, men jeg
 > ved fra fx. rr-klassen, at en 600 på nogle områder godt kan give en
 > 1000'er baghjul.
 
 :)
 TL og den gamle sv´er, de er begge lige letkørte. TL´eren er dog noget mere
 stabil i sving.
 Jeg ved ikke hvordan det er med SV´eren. Men vil da mene det er det samme.
 Så meget riv er det ikke i en sv650´er.
 Det er en hel anden snak når vi taler 600ccm med over 100hk. Mange af dem
 kan sagtens rive flere 1000´ere. Osse TL´eren.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Steen E. (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen E.
 | 
 Dato :  29-04-05 07:38
 | 
 |  | 
 
            "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42715b47$0$73690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/ > er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
 >
 > Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke 
 > stor.
 > Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den 
 > er 17kg tungere end SV650.
 >
 >
 >
 >
 supertilbud - er der stadig nogen tilbage ?
 Den store forskel på 1000 og 600 klassen er drejningsmomentet : Ved 
 samme omdrejningstal har du meget mere træk, op mod det dobbelte.
 DET mærkes - i stedet for at geare ned kan du bare rulle noget håndtag 
 på. Og skal det så gå rigtigt hurtigt, så gearer man nogle stykker ned 
   -- 
 Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623 |  |  | 
  Allan Nielsen (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Allan Nielsen
 | 
 Dato :  29-04-05 10:11
 | 
 |  | 
 
            Nicolaj C. wrote:
 > til de 100kkr - som annonceret på http://www.suzuki-mc.dk/ > er det et ok tilbud i dagens Danmark ?
 > Kunne motormæssigt sagtens nøjes med SV650 men prisforskellen er ikke stor.
 > Hvor meget "tungere" føles SV1000 på de typiske danske småveje ? Den er 17kg 
 > tungere end SV650.
 Hej Nicolaj,
 Først 100.000 kroner er et godt tilbud!
 Jeg var så heldig at prøve begge cykler ved SPHs åbent hus for et lille 
 stykke tid siden.
 Jeg kommer selv fra en gammel tung Suzuki RF600R som er en R4.
 Jeg prøvede SV650N først. Det første der slog mig var en virkelig 
 usportslig kørestilling, men den skulle være bedre på S-modellen, den har 
 vist et andet styr? Tilgengæld virkede cyklen let og meget nem at håndtere.
 Dernæst prøvede jeg SV1000S her var kørestillingen lidt mere sportslig, og 
 jeg befandt mig bedre på den, og umiddelbart mærkede jeg ikke meget til de 
 eksta kilo. Den svingede såmænd også fint og den kunne sagtens håndteres. 
 Jeg havde læst en del om V2 og deres kunnen på dfm og glædede mig egentlig 
 til at prøve dem, men jeg må sige jeg blev skuffet. For at man følte at 
 der skete noget skulle gashåndtaget godt nok drejes en del, og selvom der 
 altid bliver snakket om bundtræk, så synes jeg ikke det var overvældende, 
 desuden var området hvor de virkelig trækkede meget småt. SV1000eren havde 
 selvfølgelig mere power en 650eren hvilket var rart, men jeg syntes stadig 
 der skulle skiftes gear ofte for at få den til at trække.(ja det lyder 
 helt åndsvagt i forhold det indtryk jeg havde fået af V2-maskiner)
 Jeg prøvede dem bare på landevej og kun en kortere tur, men skulle jeg 
 vælge mellem de to og jeg kunne betale forsikringen, ville jeg vælge 
 SV1000 skidt pyt med de ekstra kilo. 
 Men som altid: Prøv dem begge, se hvad du synes, det er dine penge der 
 skal bruges og dig der skal sidde på din maskine!
 mvh
 Allan Nielsen PMC
 Der måske ville ændre mening om V2 hvis han prøvede en mille/TLS/TLR eller 
 noget.... 
            
             |  |  | 
  [6705] Jesper Sørens~ (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  29-04-05 17:52
 | 
 |  | 
 
            "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad forskellen var på 
 SV650 og SV1000..
 Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt tilfreds med både 
 kørestilling og køreegenskaber ..
 Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en 650'er svinger bedre 
 men sådan som jeg tolker det så er forskellen i bagdækket ...
 Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske stille op i noget 
 roadrace, fordi så er de danske fartgrænser vist for snævre...
 Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun nitter der kører under 
 en liter    -- 
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
            
             |  |  | 
  Kim Hansen (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Hansen
 | 
 Dato :  29-04-05 18:26
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper Sørensen"
 <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
 >"Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad forskellen var på 
 >SV650 og SV1000..
 >
 >Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt tilfreds med både 
 >kørestilling og køreegenskaber ..
 >Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en 650'er svinger bedre 
 >men sådan som jeg tolker det så er forskellen i bagdækket ...
 >Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske stille op i noget 
 >roadrace, fordi så er de danske fartgrænser vist for snævre...
 >
 >Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun nitter der kører under 
 >en liter    Hæ Hæ din nitte    Motortype                                             Motorstørrelse
 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
 vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning    996ccm    
 Kunne ikke nære mig
 M.V.H
 Kim Hansen
 Suzuki XF 650 Freewind
 Suzuki DR 250 S
 Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
            
             |  |  | 
   Jacob Larsen (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  29-04-05 19:32
 | 
 |  | 
 
            "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
 news:5dr471dlv6nbg859onjvu7ut649s9i4mgj@4ax.com
 > On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper
 > Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
 >
 > > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad
 > > forskellen var på SV650 og SV1000..
 > >
 > > Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt
 > > tilfreds med både kørestilling og køreegenskaber ..
 > > Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en
 > > 650'er svinger bedre men sådan som jeg tolker det så er
 > > forskellen i bagdækket ...
 > > Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske
 > > stille op i noget roadrace, fordi så er de danske
 > > fartgrænser vist for snævre...
 > >
 > > Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun
 > > nitter der kører under en liter    >
 > Hæ Hæ din nitte    >
 > Motortype
 > Motorstørrelse 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
 > vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
 >
 > Kunne ikke nære mig
 Tænkte faktisk præcis det samme, men var for doven til at finde dataene.    -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
    Jesper (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  29-04-05 22:35
 | 
 |  | 
 
            Jacob Larsen wrote:
 > "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
 > news:5dr471dlv6nbg859onjvu7ut649s9i4mgj@4ax.com
 >> On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper
 >> Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
 >>
 >> > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad
 >> > forskellen var på SV650 og SV1000..
 >> >
 >> > Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt
 >> > tilfreds med både kørestilling og køreegenskaber ..
 >> > Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en
 >> > 650'er svinger bedre men sådan som jeg tolker det så er
 >> > forskellen i bagdækket ...
 >> > Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske
 >> > stille op i noget roadrace, fordi så er de danske
 >> > fartgrænser vist for snævre...
 >> >
 >> > Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun
 >> > nitter der kører under en liter    >>
 >> Hæ Hæ din nitte    >>
 >> Motortype
 >> Motorstørrelse 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
 >> vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
 >>
 >> Kunne ikke nære mig
 > Tænkte faktisk præcis det samme, men var for doven til at finde dataene.    Ja jeg var også lidt for langsom...    /
 Jesper
            
             |  |  | 
     Jesper (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  29-04-05 22:36
 | 
 |  | 
 
            Jesper wrote:
 > Jacob Larsen wrote:
 >> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message
 >> news:5dr471dlv6nbg859onjvu7ut649s9i4mgj@4ax.com
 >>> On Fri, 29 Apr 2005 18:52:18 +0200, "[6705] Jesper
 >>> Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote:
 >>>
 >>> > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte hvad
 >>> > forskellen var på SV650 og SV1000..
 >>> >
 >>> > Nu kører jeg selv SV 1000 (uden S) og er super godt
 >>> > tilfreds med både kørestilling og køreegenskaber ..
 >>> > Mht svingegenskaber så har jeg tit hørt den om at en
 >>> > 650'er svinger bedre men sådan som jeg tolker det så er
 >>> > forskellen i bagdækket ...
 >>> > Hvis du kan mærke den bette forskel, så skulle du måske
 >>> > stille op i noget roadrace, fordi så er de danske
 >>> > fartgrænser vist for snævre...
 >>> >
 >>> > Men prøv dem begge og køb så en SV 1000 .. det er kun
 >>> > nitter der kører under en liter    >>>
 >>> Hæ Hæ din nitte    >>>
 >>> Motortype
 >>> Motorstørrelse 4-takt, 2-cylindret, 90° V-TWIN,
 >>> vandkølet, DOHC, benzin indsprøjtning 996ccm
 >>>
 >>> Kunne ikke nære mig
 >> Tænkte faktisk præcis det samme, men var for doven til at finde dataene.    > Ja jeg var også lidt for langsom...    Og så glemte jeg jo at tilføje at det ikke er alle der skal køre på "en 
 liter" for at følge med    /
 Jesper
            
             |  |  | 
  [6705] Jesper Sørens~ (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  29-04-05 22:33
 | 
 |  | 
 
            "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skriblede følgende
 > Hæ Hæ din nitte    > 996ccm Kunne ikke nære mig
 Hæ hæ .. da jeg skrev det vidste jeg godt ovenstående, men jeg regnede ikke 
 med at der var nogen der ville klantre mig de sidste 4 kubik .. hvad der så 
 var alligevel !!!
 Så må jeg jo se at få den boret op, mon 1. overstørrelse er nok til at komme 
 over de 1000 ccm ?
   -- 
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
            
             |  |  | 
  Armand (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-04-05 09:43
 | 
 |  | 
 
            [6705] Jesper Sørensen wrote:
 > "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skriblede følgende
 > 
 >>Hæ Hæ din nitte    >>996ccm Kunne ikke nære mig
 > 
 > 
 > Hæ hæ .. da jeg skrev det vidste jeg godt ovenstående, men jeg regnede ikke 
 > med at der var nogen der ville klantre mig de sidste 4 kubik .. hvad der så 
 > var alligevel !!!
 > Så må jeg jo se at få den boret op, mon 1. overstørrelse er nok til at komme 
 > over de 1000 ccm ?
 Nix!
 Underkubikken er netop til for at man selv ved største overstørrelse 
 ikke ender med at have en motorcykel som sprænger volumen-klassen (á 
 forsikrings eller kørekorts -spørgsmål)
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
   Squish (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Squish
 | 
 Dato :  30-04-05 19:25
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > [6705] Jesper Sørensen wrote:
 > 
 >> "Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skriblede følgende
 >>
 >>> Hæ Hæ din nitte    >>> 996ccm Kunne ikke nære mig
 >>
 >>
 >>
 >> Hæ hæ .. da jeg skrev det vidste jeg godt ovenstående, men jeg regnede 
 >> ikke med at der var nogen der ville klantre mig de sidste 4 kubik .. 
 >> hvad der så var alligevel !!!
 >> Så må jeg jo se at få den boret op, mon 1. overstørrelse er nok til at 
 >> komme over de 1000 ccm ?
 > 
 > 
 > Nix!
 > Underkubikken er netop til for at man selv ved største overstørrelse 
 > ikke ender med at have en motorcykel som sprænger volumen-klassen (á 
 > forsikrings eller kørekorts -spørgsmål)
 Er du sikker på det? Jeg kan ikke finde én eneste model, hvor man ikke 
 sprænger rammen, selv ved 1. overstørrelse!    Eksempel:
 (Antager at 1. overstørrelse er +0,25 mm.)
 SV1000K4
 Boring:      9,8 cm. (1. overstørrelse = 9,825 cm.)
 Slaglængde:   6,6 cm.
 Standard:
    (9,8/2)² pi * 6,6 * 2(cylindre) = 995,67 cm³
 Boret op til 1. overstørrelse:
    (9,825/2)² * pi * 6,6 * 2(cylindre) = 1000,76 cm³
 -- 
 Squish
 VFR750F
 CB400F - 408 ccm. som standard!
            
             |  |  | 
    Armand (03-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  03-05-05 12:32
 | 
 |  | 
 
            Squish wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >> Underkubikken er netop til for at man selv ved største overstørrelse 
 >> ikke ender med at have en motorcykel som sprænger volumen-klassen (á 
 >> forsikrings eller kørekorts -spørgsmål)
 > 
 > 
 > Er du sikker på det? Jeg kan ikke finde én eneste model, hvor man ikke 
 > sprænger rammen, selv ved 1. overstørrelse!    > 
 > Eksempel:
 > (Antager at 1. overstørrelse er +0,25 mm.)
 > 
 > SV1000K4
 > Boring:        9,8 cm. (1. overstørrelse = 9,825 cm.)
 > Slaglængde:    6,6 cm.
 > 
 > Standard:
 >     (9,8/2)² pi * 6,6 * 2(cylindre) = 995,67 cm³
 > 
 > Boret op til 1. overstørrelse:
 >     (9,825/2)² * pi * 6,6 * 2(cylindre) = 1000,76 cm³
 Jeg har lige løbet et antal modeller i seneste MC Revy igennem med 
 nedslående reultat!
 En af mine fejlopfattelser har måttet stå for fald, og godt for det!!
 I rest my case!
 -- 
 Armand.
 > 
            
             |  |  | 
  [6705] Jesper Sørens~ (29-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  29-04-05 22:48
 | 
 |  | "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte til forskellen på en SV650
 og en SV1000...
 
 nu hvor mit tidligere argument åbenbart er faldet til jorden, pladask, så
 vil jeg da lige lufte et andet...
 
 Nypris og tilhørende gensalgsværdi.
 Men den lille nypris forskel der er på en SV650 og en SV1000 og folks
 generelle hang til store cykler så tror jeg alt andet lige at du vil få
 nemmere ved at få "en god pris" for din SV1000 end for din SV650 om fx 3 år
 ....
 
 Men hvis du alligevel regner med at køre din cykel til den ikke kan mere så
 er det jo ligemeget .. og alt skal heller ikke gøres op i penge !
 
 
 
 --
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-04-05 09:48
 | 
 |  | [6705] Jesper Sørensen wrote:
 > "Nicolaj C." <fjernmigspamnic@events.dk> spurgte til forskellen på en SV650
 > og en SV1000...
 >
 > nu hvor mit tidligere argument åbenbart er faldet til jorden, pladask, så
 > vil jeg da lige lufte et andet...
 >
 > Nypris og tilhørende gensalgsværdi.
 > Men den lille nypris forskel der er på en SV650 og en SV1000 og folks
 > generelle hang til store cykler så tror jeg alt andet lige at du vil få
 > nemmere ved at få "en god pris" for din SV1000 end for din SV650 om fx 3 år
 
 Folk drømmer måske nok om større cykler; men de køber mindre modeller
 fordi det er de eneste de i praksis kan forsikre :-|
 600-klassens popularitet er opstået direkte ud fra at det ikke var til
 at forsikre en 750'er førhen og ydelses-forskellen var til at leve med
 når man tog forsikringspræmien i betragtning!
 SV650 har været populær lige siden sin lancering og det skyldes at den
 har fundet en niche hvor nypris og forsikringsmulighed har haft et
 fornuftigt sammenfald og dét tror jeg ikke at en svagt dyrere 1000'er
 ændrer meget ved :-/
 
 Personligt ville jeg dog nok vælge en 1000N fremfor en 650S!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
   [6705] Jesper Sørens~ (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  30-04-05 11:01
 | 
 |  | "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:zCHce.543$Fe7.17353@news000.worldonline.dk...
 > Folk drømmer måske nok om større cykler; men de køber mindre modeller
 > fordi det er de eneste de i praksis kan forsikre :-|
 > SV650 har været populær lige siden sin lancering og det skyldes at den har
 > fundet en niche hvor nypris og forsikringsmulighed har haft et fornuftigt
 > sammenfald og dét tror jeg ikke at en svagt dyrere 1000'er ændrer meget
 > ved :-/
 
 Jeg er enig med dig, dog vil jeg lige oplyse at jeg, 25 år, 2 års skadefri
 ancennitet kun betaler 5280,- helårlig kasko fastpræmie på min 2005 Suzuki
 SV 1000 N hos Tryg .. såee ..
 Mht det med brugtprisen på en SV'er, så tror jeg at en SV650'er kommer til
 at oplever en anelse størrer fald grundet at når der er så lille en forskel
 på to modeller og der er 350ccm forskel (stort set ikke andet) så vælger man
 alligevel den store...
 
 > Personligt ville jeg dog nok vælge en 1000N fremfor en 650S!
 
 Jeg stod kort før påske med samme "problematik" og det fremgår vist klart og
 tydeligt hvad jeg valgte .. og jeg har ikke fortrudt det en tøddel...
 
 
 --
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
 
 
 
 
 |  |  | 
    "J.C.Kløve" (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  30-04-05 11:39
 | 
 |  | 
 
            [6705] Jesper Sørensen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:zCHce.543$Fe7.17353@news000.worldonline.dk...
 > 
 > Mht det med brugtprisen på en SV'er, så tror jeg at en SV650'er kommer til 
 > at oplever en anelse størrer fald grundet at når der er så lille en forskel 
 > på to modeller og der er 350ccm forskel (stort set ikke andet) så vælger man 
 > alligevel den store...
 Hov hov
 Der er da nogen forskel
 Fuld justerbare forgafler og bagdæmper på 1000'eren syntes jeg nok  er 
 væsentligt, især når det gælder om at få noget ud af de mindre snoede, 
 med en alt andet lige tungere cykel.
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 DMCN #745
            
             |  |  | 
     [6705] Jesper Sørens~ (30-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : [6705] Jesper Sørens~
 | 
 Dato :  30-04-05 19:16
 | 
 |  | 
 
            ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42736047$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hov hov
 > Der er da nogen forskel
 > Fuld justerbare forgafler og bagdæmper på 1000'eren syntes jeg nok  er 
 > væsentligt, især når det gælder om at få noget ud af de mindre snoede, med 
 > en alt andet lige tungere cykel.
 Så vidt jeg kan se så har SV650 haft fuld justerbare forgaffel og bagdæmper 
 siden 2004 .. !?
 Er det mig der er forkert på den ?
 Men ellers, _hvis_ du har ret, så er det jo bare endnu en ting der taler for 
 at købe en 1000'er...
   -- 
 /J
 Suzuki SV 1000 K4
 dfmc.dk/853
            
             |  |  | 
      "J.C.Kløve" (01-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  01-05-05 23:53
 | 
 |  | 
 
            [6705] Jesper Sørensen wrote:
 > ""J.C.Kløve"" <DunantFjern@X.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:42736047$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > 
 >>Hov hov
 >>Der er da nogen forskel
 >>Fuld justerbare forgafler og bagdæmper på 1000'eren syntes jeg nok  er 
 >>væsentligt, især når det gælder om at få noget ud af de mindre snoede, med 
 >>en alt andet lige tungere cykel.
 > 
 > 
 > Så vidt jeg kan se så har SV650 haft fuld justerbare forgaffel og bagdæmper 
 > siden 2004 .. !?
 > Er det mig der er forkert på den ?
 > 
 > Men ellers, _hvis_ du har ret, så er det jo bare endnu en ting der taler for 
 > at købe en 1000'er...
 > 
 >    > 
 > 
 Jup der er forskel (har lige tjekket op)
 SV1000
 Affjedring for:
 Ø46 fuld justerbar (fjederforspænding - retur-dæmpning og 
 kompressions-dæmpning)
 Bag:
 Mono fuld justerbar (fjederforspænding, retur-dæmpning og 
 kompressions-dæmpning)
 SV650
 For:
 Ø41 justebar fjederforspænding
 Bag:
 Mono justerbar fjederforspænding
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 DMCN #745
            
             |  |  | 
 |  |