|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Modificering af motorcykel Fra : Christian Knudsen
 | 
 Dato :  24-04-05 22:51
 | 
 |  | Hej NG
 
 Jeg går og overvejer et GS 500 tuningsprojekt. Der er tidligere blevet
 skrevet en del om det herinde på dfm, så jeg søger ikke så meget rådgivning
 om hvordan, og har også hørt kommentarerne om hvorfor etc.
 Realistisk set bliver det ikke til noget det næste halve år, men det er godt
 at have noget at tænke lidt over fra tid til anden.
 
 Mit spørgsmål lyder så på:
 Hvis man nu køber en GS 500, og skifter diverse dele (syner den naturligvis
 før modifikationer), så er der vel nogle mods man vel ikke må lave, og
 hvorfor?
 Er det "ulovligt" at skifte bagsvinger og forgaffel ud med en anden, og
 hvorfor, hvis den er bedre, større bremser etc?
 
 Hvor langt må man gå?
 Hvis man bliver stoppet, kan de vel kun kræve man tager den til syn.
 Hvad siger synsmanden?!?!
 Hvordan er ens position, hvis man bliver indvoldveret i et uheld? Får man så
 skylden på af modificeringen/tuningen?
 
 --
 Mvmch
 Christian Knudsen
 '94 Yamaha FZR 600 R
 '83 Suzuki GS 450 E (til salg)
 Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
  KubikH (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KubikH
 | 
 Dato :  25-04-05 11:57
 | 
 |  | 
 "Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
 en meddelelse news:426c14cd$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hej NG
 >
 > Jeg går og overvejer et GS 500 tuningsprojekt. Der er tidligere blevet
 > skrevet en del om det herinde på dfm, så jeg søger ikke så meget
 > rådgivning om hvordan, og har også hørt kommentarerne om hvorfor etc.
 > Realistisk set bliver det ikke til noget det næste halve år, men det er
 > godt at have noget at tænke lidt over fra tid til anden.
 >
 > Mit spørgsmål lyder så på:
 > Hvis man nu køber en GS 500, og skifter diverse dele (syner den
 > naturligvis før modifikationer), så er der vel nogle mods man vel ikke må
 > lave, og hvorfor?
 > Er det "ulovligt" at skifte bagsvinger og forgaffel ud med en anden, og
 > hvorfor, hvis den er bedre, større bremser etc?
 >
 > Hvor langt må man gå?
 > Hvis man bliver stoppet, kan de vel kun kræve man tager den til syn.
 > Hvad siger synsmanden?!?!
 > Hvordan er ens position, hvis man bliver indvoldveret i et uheld? Får man
 > så skylden på af modificeringen/tuningen?
 >
 > --
 > Mvmch
 > Christian Knudsen
 > '94 Yamaha FZR 600 R
 > '83 Suzuki GS 450 E (til salg)
 > Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)
 
 Hejsa
 Så længe man overholder udstyrsdirektivet (bagskærm, lyddæmpning, reflekser
 og alt det der), er der sådan set intet der ikke kan godkendes.
 MEN det kommer nemt til at koste dyrt i tid og penge.
 (Kommende tal er nogle gamle nogle jeg er rendt over tidligere)
 Konstruktive ændringer kan godkendes efter diverse beregninger, og en tur på
 Teknologisk Institut, og så er der også tit lige Told & Skvat i kulissen.
 F. eks. koster en skive på en tromlebremsemodel ca. 1800,- i afgift
 Når du har en ide, så saml så meget sammen du kan af billeder, skitser med
 mål osv osv.
 Så ring ud og aftal et møde og en snak med en af dem der har med specialsyn
 at gøre.
 
 Selv har jeg tidligere købet en Triumph Chopper, færdiggjort den, og haft
 lange samtaler, med en ude i Rødovre.
 Da jeg til sidst ikke kunne snige mig uden om en "Teknologitur" til kr.
 25.000-, og ikke helt præcist kunne få svar på hvad der manglede af
 beregninger, gav jeg op.
 I stedet kørte jeg et andet sted hen, på en alm. synstid, og fik skidtet
 synet med ros for god finish.
 En lille MZ ETS der har fået skivebremse på, smuttede igennem ude i Avedøre.
 Som den flinke mand sagde: "Det skal vi ikke gøre noget stort ud af, nu kan
 den da i det mindste stoppe ordentligt"
 Mvh
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kenneth Østrup (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Østrup
 | 
 Dato :  25-04-05 12:31
 | 
 |  | 
 
            KubikH wrote:
 > Hejsa
 > Så længe man overholder udstyrsdirektivet (bagskærm, lyddæmpning, reflekser 
 > og alt det der), er der sådan set intet der ikke kan godkendes.
 > MEN det kommer nemt til at koste dyrt i tid og penge.
 > (Kommende tal er nogle gamle nogle jeg er rendt over tidligere)
 > Konstruktive ændringer kan godkendes efter diverse beregninger, og en tur på 
 > Teknologisk Institut, og så er der også tit lige Told & Skvat i kulissen.
 > F. eks. koster en skive på en tromlebremsemodel ca. 1800,- i afgift
 > Når du har en ide, så saml så meget sammen du kan af billeder, skitser med 
 > mål osv osv.
 > Så ring ud og aftal et møde og en snak med en af dem der har med specialsyn 
 > at gøre.
 > 
 > Selv har jeg tidligere købet en Triumph Chopper, færdiggjort den, og haft 
 > lange samtaler, med en ude i Rødovre.
 > Da jeg til sidst ikke kunne snige mig uden om en "Teknologitur" til kr. 
 > 25.000-, og ikke helt præcist kunne få svar på hvad der manglede af 
 > beregninger, gav jeg op.
 > I stedet kørte jeg et andet sted hen, på en alm. synstid, og fik skidtet 
 > synet med ros for god finish.
 > En lille MZ ETS der har fået skivebremse på, smuttede igennem ude i Avedøre.
 > Som den flinke mand sagde: "Det skal vi ikke gøre noget stort ud af, nu kan 
 > den da i det mindste stoppe ordentligt"
 > Mvh
 > Niels
 > 
 > 
 Hej Niels,
 Det vil sige at du bare fik synet motorcyklen uden at få den til
 specialsyn først?
 Umiddelbart vil jeg sagtens tro det kan lade sig gøre, det afhænger jo
 også lidt af synsmanden, og om han overhovedet kender modellen, samt om
 det er forsvarligt lavet.
 Jeg står måske og skal til at købe en motorcykel som er ændret med anden
  forgaffel, bagsvinger og hjul. Bremserne er også skiftet ud, men det er
 det samme layout som originalt (2 skiver foran og 1 bagpå).
 Sælgeren skal dog sørge for syn, har vi aftalt. Dog først efter jeg har
 kigget på den og set om den har interesse.
 Hvis man får maskinen igennem syn, og senere hen bliver stoppet af en
 nysgerrig mc interesseret betjent som klipper pladen og kræver en ommer
 i synshallen. Vil der så blive noteret hvad det var han har kigget på
 nogensteder? Eller kan man så være "heldig" at få den igennem et syn igen?
 -- 
 Med venlig hilsen, en meget nysgerrig
 Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
   Moller (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  25-04-05 12:59
 | 
 |  | 
 
            Kenneth Østrup wrote:
 > Hvis man får maskinen igennem syn, og senere hen bliver stoppet af en
 > nysgerrig mc interesseret betjent som klipper pladen og kræver en ommer
 > i synshallen. Vil der så blive noteret hvad det var han har kigget på
 > nogensteder? Eller kan man så være "heldig" at få den igennem et syn igen?
    Tjaaaa... en god ide, er som med åben vs. orignal potte, Husk at ha de 
 originale dele klar til at smide dem på når den skal en tur forbi syn ;)
    Jeg selv står for at skulle skifte bagswinger ud til en Mono, og en 
 lille USD foran vil jo heller ik skade på udsendet. Men alle dele blir 
 gemt på loftet af de originale, da jeg så er sikker på at kunne få den 
 synet den dag den skal sælges/stoppes.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
    Kenneth Østrup (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Østrup
 | 
 Dato :  25-04-05 13:59
 | 
 |  | 
 
            Moller wrote:
 > Kenneth Østrup wrote:
 > 
 >> Hvis man får maskinen igennem syn, og senere hen bliver stoppet af en
 >> nysgerrig mc interesseret betjent som klipper pladen og kræver en ommer
 >> i synshallen. Vil der så blive noteret hvad det var han har kigget på
 >> nogensteder? Eller kan man så være "heldig" at få den igennem et syn
 >> igen?
 > 
 > 
 >     Tjaaaa... en god ide, er som med åben vs. orignal potte, Husk at ha
 > de originale dele klar til at smide dem på når den skal en tur forbi syn ;)
 > 
 >     Jeg selv står for at skulle skifte bagswinger ud til en Mono, og en
 > lille USD foran vil jo heller ik skade på udsendet. Men alle dele blir
 > gemt på loftet af de originale, da jeg så er sikker på at kunne få den
 > synet den dag den skal sælges/stoppes.
 > 
 I dette tilfælde er det ikke en USD forgaffel, men forgaflen har samme
 længde og er af samme type som originalen, blot tykkere og andre broer.
 Hjulene er dog 17" istedet for 18" som originalt, så det kan give
 indvirken i styregeometrien.
 Bagsvingeren har fået lavet nye beslag til twin dæmpere, da den
 originalt er mono.
 Det ser ikke ALT for prængene ud på cyklen på nogen måde, så jeg håber
 den går igennem et normalt syn :)
 Det originale dele har han skam stadigvæk, men det bliver svært at sætte
 den originale forgaffel på, da kronrøret fra denne er blevet sat sammen
 med de nye broer. Men, det er jo til at skaffe, via e-bay.
 Hvad angår udstødning, er denne også en ganske flot hjemmelavet 4i2'er,
 men med mulighed for at dæmpe potterne betydeligt, når den skal forbi
 synshallen :)
 -- 
 Med venlig hilsen
 Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
     Ukendt (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  25-04-05 17:07
 | 
 |  | 
 Kenneth Østrup skrev i meddelelsen
 <426ce938$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
 >
 >I dette tilfælde er det ikke en USD forgaffel, men forgaflen har samme
 >længde og er af samme type som originalen, blot tykkere og andre broer.
 Broernes forsætning har afgørende indflydelse på styregeometrien  :-/
 mvh
 Orla
 >--
 >Med venlig hilsen
 >Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
      Kenneth Østrup (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Østrup
 | 
 Dato :  25-04-05 20:13
 | 
 |  | 
 
            Orla Pedersen wrote:
 >>I dette tilfælde er det ikke en USD forgaffel, men forgaflen har samme
 >>længde og er af samme type som originalen, blot tykkere og andre broer.
 > 
 > Broernes forsætning har afgørende indflydelse på styregeometrien  :-/
 > 
 > mvh
 > Orla
 > 
 > 
 Hej Orla,
 Ja naturligvis :)
 Jeg har ikke taget mål endnu, men må lige kigge nærmere på sagen når jeg
 ser den. Der ser umiddelbart ikke ud til at være nogen eller stor
 forskel på afstanden mellem kronrøret og benene.
 Den umiddelbare grund til at broerne ikke er genbrugt, var at forgaffel
 benene var tykkere end på den originale forgaffel.
 Ejeren har kørt på den i 2 år, så mon ikke den er til at køre på, bliver
 spændene at se og prøve. Jeg må naturligvis prøve at udsætte den for
 nogle køretekniske tests når jeg prøver den :)
 Den største ændring af styregemoetrien foregår da vinklen på kronrøret
 er blevet ændret lidt i forhold til vejen, da forhjulet er blevet 1"
 mindre, det samme er baghjulet, så jeg ved ikke hvor vidt det har en
 kæmpe betydning. Jeg kan umiddelbart forestille mig at det gør den
 reagerer nemmere på bevægelser fra styret.
 Men jeg er meget åben for forslag.
 Nogen gode råd til hvad man skal være ekstra opmærksom på?
 -- 
 Med venlig hilsen
 Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
       Ukendt (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  25-04-05 21:27
 | 
 |  | 
 Kenneth Østrup skrev i meddelelsen
 <426d416a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
 >Nogen gode råd til hvad man skal være ekstra opmærksom på?
 Revnedannelser ved de påsvejste beslag på baggaflen. Det er bestemt ikke
 alle monogafler, der bryder sig om belastning på profilrørene. Monogaflen er
 givetvis også længere end originalen > ændret styregeometri, samt
 affjedringsgeometri. Vogt dig for en snotblød bagende.
 mvh
 Orla
 >--
 >Med venlig hilsen
 >Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
      Armand (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  25-04-05 21:26
 | 
 |  | Orla Pedersen wrote:
 > Kenneth Østrup skrev i meddelelsen
 > <426ce938$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...
 >
 >
 >>I dette tilfælde er det ikke en USD forgaffel, men forgaflen har samme
 >>længde og er af samme type som originalen, blot tykkere og andre broer.
 >
 >
 >
 > Broernes forsætning har afgørende indflydelse på styregeometrien  :-/
 >
 
 Og hvis de tykkere teleskoper med det andet forhjul sidder i de broer
 der høret til (á sammemhæng med teleskopets dimension), hænger det hele
 vel sammen geometrisk :-/
 
 --
 Armand.
 (der tænker på om der er Studen der har opgivet sit projekt og forsøger
 at viderehænde til andre)
 
 
 |  |  | 
       Studen (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Studen
 | 
 Dato :  26-04-05 18:37
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:sncbe.114503$Vf.4198271@news000.worldonline.dk...
 > Armand.
 > (der tænker på om der er Studen der har opgivet sit projekt og forsøger at
 > viderehænde til andre)
 
 Må jeg være aldeles fri! Det skulle blive over mit ... et eller andet. Jeg
 er skam stadig fyr og flamme, og er nu næsten parat til at sætte de surt
 indsamlede stumper sammen til "drømmemaskinen" (indhentet i Japan, USA,
 England og tyskland). Jeg har afleveret bagsvinger og "triple" til en
 hjælpsom (men langsom) smed, der har tilbudt sin assistance. Jeg satser
 kraftigt på at komme igang med at "samle" fra den kommende weekend. Jeg er
 lidt spændt på, om jeg kan huske hvilke stik og ledninger der hører sammen
 :) Jeg var heldigvis flittig med kameraet under adskillelsen, så mon ikke
 det går.
 
 Mvh
 
 Studen - Der er rystet bare ved tanken om at afhænde katanaen ;)
 
 
 
 
 |  |  | 
        Kenneth Østrup (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Østrup
 | 
 Dato :  26-04-05 18:50
 | 
 |  | 
 
            Studen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:sncbe.114503$Vf.4198271@news000.worldonline.dk...
 > 
 >>Armand.
 >>(der tænker på om der er Studen der har opgivet sit projekt og forsøger at 
 >>viderehænde til andre)
 > 
 > 
 > Må jeg være aldeles fri! Det skulle blive over mit ... et eller andet. Jeg 
 > er skam stadig fyr og flamme, og er nu næsten parat til at sætte de surt 
 > indsamlede stumper sammen til "drømmemaskinen" (indhentet i Japan, USA, 
 > England og tyskland). Jeg har afleveret bagsvinger og "triple" til en 
 > hjælpsom (men langsom) smed, der har tilbudt sin assistance. Jeg satser 
 > kraftigt på at komme igang med at "samle" fra den kommende weekend. Jeg er 
 > lidt spændt på, om jeg kan huske hvilke stik og ledninger der hører sammen 
 > :) Jeg var heldigvis flittig med kameraet under adskillelsen, så mon ikke 
 > det går.
 > 
 > Mvh
 > 
 > Studen - Der er rystet bare ved tanken om at afhænde katanaen ;) 
 > 
 Har du nogle billeder?
 Jeg er meget nysgerrig :)
 -- 
 Med venlig hilsen
 Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
         Studen (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Studen
 | 
 Dato :  26-04-05 21:36
 | 
 |  | 
 "Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message
 news:426e7fa5$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Har du nogle billeder?
 > Jeg er meget nysgerrig :)
 Har kun billeder fra før vinterens udskejelser:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=699 Ellers kun en masse "arbejdsbilleder" til egen brug. Jeg uploader
 selvfølgelig en r*vfuld når jeg samlet stumperne
 Mvh
 Studen
            
             |  |  | 
          Kenneth Østrup (26-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kenneth Østrup
 | 
 Dato :  26-04-05 21:39
 | 
 |  | 
 
            Studen wrote:
 > "Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> wrote in message
 > news:426e7fa5$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > 
 >>Har du nogle billeder?
 >>Jeg er meget nysgerrig :)
 > 
 > 
 > Har kun billeder fra før vinterens udskejelser:
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=699 > 
 > Ellers kun en masse "arbejdsbilleder" til egen brug. Jeg uploader
 > selvfølgelig en r*vfuld når jeg samlet stumperne
 > 
 > Mvh
 > 
 > Studen
 > 
 > 
 Ah ja, det ser meget spændene ud :)
 Glæder mig til at se det færdige resultat :)
 -- 
 Med venlig hilsen
 Kenneth Østrup - <http://blog.riskoger.net/> |  |  | 
          StoneCold© (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : StoneCold©
 | 
 Dato :  27-04-05 19:05
 | 
 |  | 
 "Studen" <studenREM@gmail.com> wrote in message >
 > Har kun billeder fra før vinterens udskejelser:
 > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=699 >
 > Ellers kun en masse "arbejdsbilleder" til egen brug. Jeg uploader
 > selvfølgelig en r*vfuld når jeg samlet stumperne
 Er dit forbillede nogle af de vildt flotte Katanaer ??
 Er du med i Katana klubben ? hvis ja så kender du vel Motern Klemme, og hans 
 projekt... er det den vej det skal gå ? he he.. så har du god smag    Glæder mig til at se mere    -- 
 -- 
 Steen
 No bike at the moment
http://dfmc.dk/?id=101 DMCN# 137
http://www.streetfighters.danmark.nu  = Danske Street Fighters
            
             |  |  | 
           Studen (28-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Studen
 | 
 Dato :  28-04-05 23:01
 | 
 |  | 
 "StoneCold©" <bugtrupREMOVE@email.dk( Fjern REMOVE )> wrote in message 
 news:426fd3f8$0$22988$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
 > Er dit forbillede nogle af de vildt flotte Katanaer ??
 >
 > Er du med i Katana klubben ? hvis ja så kender du vel Motern Klemme, og 
 > hans projekt... er det den vej det skal gå ? he he.. så har du god smag 
 >    >
 > Glæder mig til at se mere    Hej Steen
 Ang. dansk katana klub har jeg hørt meget om den fra en katana-gal tysker 
 (Peter Worm). Jeg så for nogle måneder siden at den nu genopstår, og har 
 også været i kontakt med Jens Fogh. Jeg har desuden mailet lidt med Klemme 
 (længe siden) som faktisk hjalp med nogle stumper, jeg ellers skulle betale 
 en lille milliard for. Jo, han har virkeligt gjort noget ved den katana. Jeg 
 er ikke vild med det hele, men mange af detaljerne tiltaler mig. Da jeg er 
 ung (læs fattig) planlægger jeg at "opgradere" den løbende efter min smag, 
 og det er netop dét, jeg syntes der er så fedt ved katanaen. De har et kæmpe 
 potentiale til udvikling efter egen smag. Det faktum - som Armand påpeger - 
 at mange mister interessen eller hurtigt skifter maskinen ud, anser jeg ikke 
 som sansynligt i mit tilfælde. Er blevet ramt af en alvorlig omgang 
 katana-syge, og kunne ikke drømmen om at købe anden MC. Så hellere lægge 
 kræfterne i katanaen, og få en drømme-maskine.
 Mvh
 Studen - som ikke er noget særligt kønt navn, men når nu man har haft det 
 samme øgenavn hele livet pga. et lige så grimt efternavn - tja, så må det 
 være sådan det er :) 
            
             |  |  | 
        Armand (27-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  27-04-05 18:58
 | 
 |  | Studen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 > news:sncbe.114503$Vf.4198271@news000.worldonline.dk...
 >
 >>Armand.
 >>(der tænker på om der er Studen der har opgivet sit projekt og forsøger at
 >>viderehænde til andre)
 >
 >
 > Må jeg være aldeles fri! Det skulle blive over mit ...
 
 Hæ!
 Det vidste jeg som sådan godt qua det stik modsatte problem med
 støddæmperbelag; men jeg kunne ikke dy mig for med dét hip at gøre
 opmærksom på at nogle projekter også opgives og videresælges (for visse
 endda flere gange, som en varm kartoffel).
 Jeg er glad for at du kan bære at jeg fik misbrugt dit gode (hvis man
 kan kalde "studen" for god?) navn i formålets tjeneste!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Tommy Jakobsen (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Jakobsen
 | 
 Dato :  25-04-05 21:41
 | 
 |  | > "Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev
 i
 > en meddelelse news:426c14cd$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > > Hej NG
 > >
 > > Jeg går og overvejer et GS 500
 tuningsprojekt..............................
 
 > > Mvmch
 > > Christian Knudsen
 > > '94 Yamaha FZR 600 R
 > > '83 Suzuki GS 450 E (til salg)
 > > Formand for Polyteknisk Motorcykel Forening (PMC)
 >
 > Hejsa
 > Så længe man overholder udstyrsdirektivet (bagskærm, lyddæmpning,
 reflekser
 > og alt det der), er der sådan set intet der ikke kan
 godkendes..................
 > Mvh
 > Niels
 
 Nogen link til det dersens "udstyrsdirektiv" ? - jeg kan ikke google det.
 
 Mvh. Tommy Jakobsen
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |