|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Suzuki vs. andre mc'ere Fra : clausp
 | 
 Dato :  21-04-05 12:22
 | 
 |  | Hej Stjerner,
 Jeg har haft kort i flere år, men har ikke ejet en mc. Nu har jeg altså
 besluttet at det er ved at være tiden så jeg er begyndt at kikke mig
 omkring og snakke med folk.
 
 Jeg forsøger ikke at starte en religions krig men er bare nysgerrig!
 
 Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man
 skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC
 interasserede jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
 
 Når jeg kikker på priserne kan jeg f.eks. få meget mere Suzuki for de
 penge jeg skal give for en Honda. Yamahaen ligger efter hvad jeg hører
 lidt ind i mellem, men igen vinder Honda. Lidt uden for står så BMW som
 er endnu dyrer end Hondaen, men måske knap så populær (måske pga prisen)
 
 Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen??
 Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg
 få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 
 clausp
 
 
 |  |  | 
  Moller (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  21-04-05 12:39
 | 
 |  | 
 
            clausp wrote:
 > Jeg forsøger ikke at starte en religions krig men er bare nysgerrig!
    ;) måske overskriften skulle være "Diverse mærker og modeller" frem for 
 at fremhæve en ;)
 > Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man 
 > skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC 
 > interasserede jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
    Tjaaa... de har været meget heldige med CBR600 og VFR750 serierne, og 
 derved vist at de kan lave nogen godt solide maskiner efter fiaskoen med 
 VF'erne. Samtidig har de samme maskiner meget langt mellem service 
 intervallerne end f.eks. Suzuki, derved vindes der over tiden på at 
 service koster mindre over tid ;)
 > Når jeg kikker på priserne kan jeg f.eks. få meget mere Suzuki for de 
 > penge jeg skal give for en Honda. Yamahaen ligger efter hvad jeg hører 
 > lidt ind i mellem, men igen vinder Honda. Lidt uden for står så BMW som 
 > er endnu dyrer end Hondaen, men måske knap så populær (måske pga prisen)
    sjovt du tager BMW med ind i billede ;) de har lavet bundsolide 
 maskiner med deres hængepat motore ;) og så går de efter et andet 
 kundemarkede end f.eks. Suz, hon, yam osv. De har enda meget svært med 
 at få fat i det unge kunde markede herhjemme selv om de gerne vil ;) men 
 som du selv hentyder til prisen. Og så er dukker "Morfar cyklerne" op 
 engang i mellem når folk skal forklare hvad de syntes om mærkede ;) men 
 det er igen religion, ala Honda bøsser, Suzuki skrammel, Kawazaki hevy 
 industries osv.
 > Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen?? 
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg 
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
    Som du jo har vist flot her ;) er valget jo ikke svært. Eller rettere 
 dit forsikrings selskab er nok dem som bedst træffer dit valg ;) og så 
 kan man diskutere om en 10-11 år gammel cykel stadig er helt så solid og 
 stabil som en 3-4 års ? eller igen en sprit ny... og en sprit ny kan 
 være et helvede, bare læs det tidligere indlæg omkring Aprilla, stakkels 
 ejer, som her trode at en ny = keine problem.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
  Jens Jensen (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jensen
 | 
 Dato :  21-04-05 12:41
 | 
 |  | 
 "clausp" <handel-nospam@nospam.vasegaarden.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42678cbd$0$23059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej Stjerner,
 > Jeg har haft kort i flere år, men har ikke ejet en mc. Nu har jeg altså 
 > besluttet at det er ved at være tiden så jeg er begyndt at kikke mig 
 > omkring og snakke med folk.
 >
 > Jeg forsøger ikke at starte en religions krig men er bare nysgerrig!
 >
 > Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man 
 > skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC interasserede 
 > jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
 >
 > Når jeg kikker på priserne kan jeg f.eks. få meget mere Suzuki for de 
 > penge jeg skal give for en Honda. Yamahaen ligger efter hvad jeg hører 
 > lidt ind i mellem, men igen vinder Honda. Lidt uden for står så BMW som er 
 > endnu dyrer end Hondaen, men måske knap så populær (måske pga prisen)
 >
 > Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen?? 
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg 
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 >
 > clausp
 Honda er for bøsser !
 Spøg til side, der er ikke nogen større forskel på kvaliteten af de 
 forskellige japanske mc'er. Det vigtigste er dit behov (køre stærk, køre 
 langt, køre off-road osv) hvad skal du bruge den til.
 Du er ny (selvom du har haft kortet længe) så pas lidt på de hurtige mc'er, 
 selvom jeg er erfaren kan en hurtig mc overraske en meget.
 BMW købte man før i tidenfordi den var holdbar og modellerne holdt længe og 
 dermed kunne man altid få reservedele. Idag er de japanske ligeså holdbare 
 og bmw skifter modeller hver andet år, så der er ingen grund til at vælge 
 bmw fremfor en japaner (bortset fra hvis du er en stor/høj fyr).
 Kort sagt køb en der passer til dit behov og pengepung og fremfor alt en DU 
 synes er fed ! Det er en hobby og ikke et fornuftigt transportmiddel    Mvh Jens 
            
             |  |  | 
  Hans Møller (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Møller
 | 
 Dato :  21-04-05 13:37
 | 
 |  | 
 >
 >Kort sagt køb en der passer til dit behov og pengepung og fremfor alt en DU 
 >synes er fed ! Det er en hobby og ikke et fornuftigt transportmiddel    >
 >Mvh Jens 
 >
 Som Jens skriver - køb den du vil have. Når det så er skrevet kommer
 alle spørgsmålene så - hvad med forsikring (motorstørrelsen afgør
 prisen + kåbe etc.) antal cylindre (afgør service priser) --- meget
 forenklet --- o.s.v. der er mange ting at tage i betragtning. Det hele
 er dit valg og der er kun een ting at sige til det - prøv dem -
 allesammen - hurtigts muligt. Og køb så den du vil have. 
 Som reklamen siger "Fun isn't a straight line" og livet skal leves
 mens man har det.
 Carpe Diem
 vi ses derude
 Hans/NTV
 PS. Min japaner er et transport middel - hobby er italiensk.
 Motorcyklister dør ikke - de bliver slået ihjel
            
             |  |  | 
  Armand (22-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-07-05 23:14
 | 
 |  | Jens Jensen wrote:
 >
 >
 > BMW købte man før i tidenfordi den var holdbar og modellerne holdt længe og
 > dermed kunne man altid få reservedele. Idag er de japanske ligeså holdbare
 > og bmw skifter modeller hver andet år, så der er ingen grund til at vælge
 > bmw fremfor en japaner (bortset fra hvis du er en stor/høj fyr).
 
 Meget belejligt har jeg i den seneste tid kommet til at filosofere over
 alle disse hersens BMW-fornuftskøbere, hvoriblandt jeg ofte har hørt
 argumenter om at holde prisen godt nævnt. Men jeg synes oftere og oftere
 at støde ind i folk der til overflod har to BMW'er - Og dét tolker jeg
 som at man efter at have (for)købt sig på en nyere/større BMW erfarede
 at prislejet for den hidtidige langt fra var så højt som forventet
 hvorefter man beholdt den ud fra en devise om "den er mere værd end som
 så for mig" - Ja, så er der lige dem for hvem det lykkes at tørre
 sorteper af på konen så man "kan være et ægte BMW-par" :-/
 
 Summa summarum: La' nu være med at hoppe på en BMW-ejers lovprisninger
 om hvor godt sådanne holder prisen :-|
 
 Aprospos:
 Jeg h´r faktisk en sjælden gang valgt at tie af hensyn til andres
 ejerglæde: Dengang lærlingen købte en gammel og alt for dyr Golf-1 med
 argumentet om at "Er der noget der holder pengene hjemme, så er det
 sådan en Golf " - Tjaeh. Men hvad så med den sidste ejer af samme bil?
 og mon ikke at det højest sandsynligt ville blive hám??
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  PeterL (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : PeterL
 | 
 Dato :  21-04-05 13:21
 | 
 |  | Det er lidt ligesom med kvinder. Du kan ikke stille det op som en formel:
 Skal jeg tage hende der er god til at vaske op og passe børn, skal jeg tage
 hende der er sjov, eller skal jeg tage hende den søde som vil ha blomster
 hele tiden?
 Du skal gå efter hende du bliver forelsket i.
 Selvfølgelig har de forskellige faktorer betydning, men de er individuelle
 for os allesammen og vi har alle forskellige behov, men det er du jo
 allerede ved at gøre op med dig selv, og vi ofrer allesammen et eller andet.
 
 Så skynd dig ud og kig på motorcykler og bliv forelsket, så kommer resten af
 sig selv...
 Du bliver ikke glad for din motorcykel hvis den på papiret er den bedste,
 men du er forelsket i en anden...
 
 -PeterL
 
 "clausp" <handel-nospam@nospam.vasegaarden.dk> wrote in message
 news:42678cbd$0$23059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej Stjerner,
 > Jeg har haft kort i flere år, men har ikke ejet en mc. Nu har jeg altså
 > besluttet at det er ved at være tiden så jeg er begyndt at kikke mig
 > omkring og snakke med folk.
 >
 > Jeg forsøger ikke at starte en religions krig men er bare nysgerrig!
 >
 > Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man
 > skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC interasserede
 > jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
 >
 > Når jeg kikker på priserne kan jeg f.eks. få meget mere Suzuki for de
 > penge jeg skal give for en Honda. Yamahaen ligger efter hvad jeg hører
 > lidt ind i mellem, men igen vinder Honda. Lidt uden for står så BMW som er
 > endnu dyrer end Hondaen, men måske knap så populær (måske pga prisen)
 >
 > Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen??
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 >
 > clausp
 
 
 
 
 |  |  | 
  Sanne Johansson (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sanne Johansson
 | 
 Dato :  21-04-05 15:00
 | 
 |  | PeterL wrote:
 
 > Det er lidt ligesom med kvinder. Du kan ikke stille det op som en formel:
 > Skal jeg tage hende der er god til at vaske op og passe børn, skal jeg tage
 > hende der er sjov, eller skal jeg tage hende den søde som vil ha blomster
 > hele tiden?
 > Du skal gå efter hende du bliver forelsket i.
 > Selvfølgelig har de forskellige faktorer betydning, men de er individuelle
 > for os allesammen og vi har alle forskellige behov, men det er du jo
 > allerede ved at gøre op med dig selv, og vi ofrer allesammen et eller andet.
 
 > Så skynd dig ud og kig på motorcykler og bliv forelsket, så kommer resten af
 > sig selv...
 > Du bliver ikke glad for din motorcykel hvis den på papiret er den bedste,
 > men du er forelsket i en anden...
 
 > -PeterL
 
 Hvor dybt...
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   PeterL (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : PeterL
 | 
 Dato :  21-04-05 15:25
 | 
 |  | Det er forår...
 
 -PeterL
 
 "Sanne Johansson" <sanne_son@yahoo.com> wrote in message
 news:d48bkv$r93$1@abbeden.bunk.cc...
 > PeterL wrote:
 >
 >> Det er lidt ligesom med kvinder. Du kan ikke stille det op som en formel:
 >> Skal jeg tage hende der er god til at vaske op og passe børn, skal jeg
 >> tage hende der er sjov, eller skal jeg tage hende den søde som vil ha
 >> blomster hele tiden?
 >> Du skal gå efter hende du bliver forelsket i.
 >> Selvfølgelig har de forskellige faktorer betydning, men de er
 >> individuelle for os allesammen og vi har alle forskellige behov, men det
 >> er du jo allerede ved at gøre op med dig selv, og vi ofrer allesammen et
 >> eller andet.
 >
 >> Så skynd dig ud og kig på motorcykler og bliv forelsket, så kommer resten
 >> af sig selv...
 >> Du bliver ikke glad for din motorcykel hvis den på papiret er den bedste,
 >> men du er forelsket i en anden...
 >
 >> -PeterL
 >
 > Hvor dybt...
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jo (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jo
 | 
 Dato :  21-04-05 21:23
 | 
 |  | >>> Så skynd dig ud og kig på motorcykler og bliv forelsket, så kommer
 >>> resten af sig selv...
 >>> Du bliver ikke glad for din motorcykel hvis den på papiret er den
 >>> bedste, men du er forelsket i en anden...
 >>
 >>> -PeterL
 
 Så sandt, så sandt...
 
 Jo.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Brian Lænø (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  21-04-05 13:27
 | 
 |  | 
 "clausp" skrev
 > Hej Stjerner,
 > Jeg har haft kort i flere år, men har ikke ejet en mc. Nu har jeg altså
 > besluttet at det er ved at være tiden så jeg er begyndt at kikke mig
 > omkring og snakke med folk.
 >
 > Jeg forsøger ikke at starte en religions krig men er bare nysgerrig!
 >
 > Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man
 > skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC interasserede
 > jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
 >
 > Når jeg kikker på priserne kan jeg f.eks. få meget mere Suzuki for de
 > penge jeg skal give for en Honda. Yamahaen ligger efter hvad jeg hører
 > lidt ind i mellem, men igen vinder Honda. Lidt uden for står så BMW som er
 > endnu dyrer end Hondaen, men måske knap så populær (måske pga prisen)
 >
 > Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen??
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 >
 
 Meget af forskellen kan komme fra prissætningen og kundegrupper.
 Hvis man kikker tilbage på Suzuki, Honda og BMW, og sammentidlig
 generaliserer en hel del.
 Så vil jeg vurdere mærkerne således.
 
 Suzuki har været prissat lavere end konkurrenter, og har ikke haft helt
 samme finish som de andre.
 Suzuki er den sport mc, der har givet mest motorcykel for pengene.
 Suzuki køberen er racer typen, der vil have den hurtigste mc for pengene, og
 derfor sikkert også kører sin mc hårdere.
 Derfor har der været lidt flere motor problemer med dette mærke.
 
 Honda har været Prissat højere, og har haft højere finish.
 Honda er en sport mc, for folk der værdsætter udseendet højere.
 Honda køberen der prioritere udseendet højere, kører lidt roligere, og
 plejer sin mc lidt bedre.
 Derfor holder Honda lidt bedre end Suzuki.
 
 BMW har været prissat højt, og har haft højt finish.
 BMW er mere en tourings mc, med færre kræfter.
 BMW køberen kører stille og roligt.
 Derfor holder BMW utroligt godt.
 
 Så forskellen i holdbarheden af mærkerne, kan skyldes kundegruppernes
 kørsels vaner.
 
 --
 Brian
 Cagiva Elefant 750
 
 
 
 
 |  |  | 
  MKS -  74 (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  21-04-05 13:39
 | 
 |  | On Thu, 21 Apr 2005 14:27:11 +0200, "Brian Lænø"
 <brian-la-fjern-@adslhome.dk> wrote:
 
 
 >Så vil jeg vurdere mærkerne således....
 
 >Så forskellen i holdbarheden af mærkerne, kan skyldes kundegruppernes
 >kørsels vaner.
 
 *ROTFLMAO*
 
 --
 -Michael
 No. 74 riding shotgun...
 
 
 |  |  | 
  Psycho Cowboy (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Psycho Cowboy
 | 
 Dato :  21-04-05 13:59
 | 
 |  | 
 
            Brian Lænø wrote:
 > Honda er en sport mc, for folk der værdsætter udseendet højere.
 > Honda køberen der prioritere udseendet højere, kører lidt roligere, og
 > plejer sin mc lidt bedre.
 > Derfor holder Honda lidt bedre end Suzuki.
 _________________________________________
 LOL
 Èn af de sjovere bemærkninger i lang tid!    Jeg tror du generaliserer lige lidt i overkanten nu, og desuden har honda'er 
 sq aldrig været pæne - dog lige med undtagelse af den nye cbr-serie, som dog 
 overgås af YZF'erne og mange andre.    Det var lidt benzin på bålet. he he
 -- 
 Psycho Cowboy
 Suzuki GSX-R 600
http://dfmc.dk/234 |  |  | 
   Brian Lænø (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  21-04-05 18:47
 | 
 |  | 
 "Psycho Cowboy"  skrev
 > LOL
 > Èn af de sjovere bemærkninger i lang tid!    > Jeg tror du generaliserer lige lidt i overkanten nu, og desuden har 
 > honda'er sq aldrig været pæne - dog lige med undtagelse af den nye 
 > cbr-serie, som dog overgås af YZF'erne og mange andre.    >
 > Det var lidt benzin på bålet. he he
 Jo jeg overdriver, men overdrivelse fremmer forståelsen. 
            
             |  |  | 
  Hekto (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  21-04-05 14:15
 | 
 |  | 
 
            In article <42679c17$0$727$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, brian-la-
 fjern-@adslhome.dk says...
 > Suzuki har været prissat lavere end konkurrenter, og har ikke haft helt 
 > samme finish som de andre.
 > Suzuki er den sport mc, der har givet mest motorcykel for pengene.
 > Suzuki køberen er racer typen, der vil have den hurtigste mc for pengene, og 
 > derfor sikkert også kører sin mc hårdere.
 > Derfor har der været lidt flere motor problemer med dette mærke.
 > 
 - og med den kørestil Ducati'er udsættes for, kommer de næsten aldrig 
 ud og køre, fordi motoren altid er istykker!?
 Jeg er ikke heeeelt siker på at det er sådan det hænger sammen!
 Materialevalg, bearbejdning og tolerancer betyder trods alt en del!
 Reklamer og specifikationer som HK/Kg betyder en del for hvad der 
 bliver solgt. Det samme gør udseendet og de kulørte her-kommer-jeg-
 striber.
 Kvalitet koster; men prisen i DK er ikke noget endegyldigt bevis for 
 kvalitet. Importørens evne til at hente priser og overskudsproduktion 
 hjem, betyder meget når der skal beregnes afgift.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650
 Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
   Brian Lænø (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  21-04-05 18:43
 | 
 |  | 
 "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
 news:MPG.1cd1c5b07e1db921989784@news.tele.dk...
 > In article <42679c17$0$727$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, brian-la-
 > fjern-@adslhome.dk says...
 >> Suzuki har været prissat lavere end konkurrenter, og har ikke haft helt
 >> samme finish som de andre.
 >> Suzuki er den sport mc, der har givet mest motorcykel for pengene.
 >> Suzuki køberen er racer typen, der vil have den hurtigste mc for pengene,
 >> og
 >> derfor sikkert også kører sin mc hårdere.
 >> Derfor har der været lidt flere motor problemer med dette mærke.
 >>
 >
 > - og med den kørestil Ducati'er udsættes for, kommer de næsten aldrig
 > ud og køre, fordi motoren altid er istykker!?
 >
 > Jeg er ikke heeeelt siker på at det er sådan det hænger sammen!
 > Materialevalg, bearbejdning og tolerancer betyder trods alt en del!
 >
 Selvfølgelig betyder det noget.
 Men når racer jens (for at bruge et andet navn end Brian) vil ud og køre
 stærkt, så er der stor sansynlighed for at han vælger den mc, hvor han får
 flest kræfter for pengene.
 Med priserne på Suzuki, så er der stor sansynlighed for at han vælger en
 Suzuki.
 Så der vil let være flere der køre råden på Suzuki end på de andre mærker,
 og derfor vil man også høre om flere problemer fra disse.
 
 --
 Brian
 Cagiva Elefant 750
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  22-04-05 05:58
 | 
 |  | > Men når racer jens
 
 "Schmack"
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Brian Lænø (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  22-04-05 06:58
 | 
 |  | 
 "Jens Jacob Bager Jensen"  skrev
 >> Men når racer jens
 >
 > "Schmack"
 >
 > -- 
 > Mojn
 > Jens Bager Jensen
 > Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 > Polyteknisk MC Forening (PMC)
 Lol
 Og så kører du endda også på Suzuki    -- 
 Brian
 Cagiva Elefant 750
            
             |  |  | 
      Moller (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Moller
 | 
 Dato :  22-04-05 13:45
 | 
 |  | 
 
            Brian Lænø wrote:
 > Lol
 > Og så kører du endda også på Suzuki       Ja, han havde jo ik meget race i honda'en :) så han måtte købe en 
 Suzuki... Og se hvor lidt suzuki der skal til for at der er mere race 
 end hondaen ;)
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit |  |  | 
       MKS -  74 (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS -  74
 | 
 Dato :  22-04-05 13:58
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 22 Apr 2005 14:45:04 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
 >   Ja, han havde jo ik meget race i honda'en :) så han måtte købe en 
 >Suzuki... Og se hvor lidt suzuki der skal til for at der er mere race 
 >end hondaen ;)
 Det må så være udfra devisen at lidt (så lidt som muligt) Suzuki er
 bedre end meget Suzuki, når det nu endelig _skal_ være...og i hvert
 fald når det gælder race!
http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=108399   - Måske de bare skulle leje en RCV og male den i Skrutte-farver..
 -- 
 -Michael
 No. 74 riding shotgun...
            
             |  |  | 
     Hekto (22-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  22-04-05 09:55
 | 
 |  | 
 
            In article <42688452$0$79455$14726298@news.sunsite.dk>, 
 bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
 > > Men når racer jens
 > 
 > "Schmack"
 > 
 > 
 *GRILL*
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
  Mikkel Christensen (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  21-04-05 14:53
 | 
 |  | 
 
            "Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> writes:
 > Meget af forskellen kan komme fra prissætningen og kundegrupper.  Hvis
 > man kikker tilbage på Suzuki, Honda og BMW, og sammentidlig
 > generaliserer en hel del.  Så vil jeg vurdere mærkerne således.
 > 
 > Suzuki...
 > Honda...
 > BMW ...
 Aarh du glemte at skrive om Kawasaki. Nu glædede jeg mig jo lige til
 at se hvilken bås jeg skulle sættes i    -- 
 Mikkel            |  Compared to system administration,
 motortosse.dk     |  being cursed forever is a step up.
                   |  -Paul Tomko
            
             |  |  | 
   Brian Lænø (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  21-04-05 18:33
 | 
 |  | 
 "Mikkel Christensen" skrev
 >> Meget af forskellen kan komme fra prissætningen og kundegrupper.  Hvis
 >> man kikker tilbage på Suzuki, Honda og BMW, og sammentidlig
 >> generaliserer en hel del.  Så vil jeg vurdere mærkerne således.
 >>
 >> Suzuki...
 >> Honda...
 >> BMW ...
 >
 > Aarh du glemte at skrive om Kawasaki. Nu glædede jeg mig jo lige til
 > at se hvilken bås jeg skulle sættes i    Det var nu ikke for at sætte nogen i bås.
 Det var snare ment som en mulig forklaring på, hvordan et mærke let får et 
 ry for at være god eller dårlig.
 -- 
 Brian
 Cagiva Elefant 750 
            
             |  |  | 
  diablo de la velocid~ (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : diablo de la velocid~
 | 
 Dato :  21-04-05 13:55
 | 
 |  | 
 "clausp" <handel-nospam@nospam.vasegaarden.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42678cbd$0$23059$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Hej Stjerner,
 Howdy !!!
 >
 > Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man 
 > skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC interasserede 
 > jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
 Der er ikke noget endegyldigt svar på dit spørgsmål. .. og et eller andet 
 sted er du nok også klar over det. Det svarer lidt til at spørge om hvilket 
 bilmærke, som er bedst: Nissan, Toyota eller Mitsubishi. Det afhænger i høj 
 grad af den enkelte. Personligt har jeg ikke haft oplevelser, som viser at 
 Honda er af bedre kvalitet end andre mærker - tværtimod.
 Mit valg af mc - som var rigtig for mig, men givetvis ikke for dig -  blev 
 besluttet ud fra følgende.
 I det afgiftplagede Danmark er prisdifferencen mellem modellerne enorm - 
 absolut set (i kr.), ikke relativt (i %) - når 2/3 af prisdifferencen er 
 afgift (180%). Altså konkluderede jeg, at du som dansker betaler meget dyrt 
 for de små forskelle der måske måtte være - modsat Sverige og Tyskland.
 Min holdning er, at du skal købe maskinen og ikke mærket. Det jeg mener er, 
 at der findes gode og dårlige modeller af alle mærker. Du skal som 
 udgangspunkt finde et par modeller som du syntes passer til dig. Når du så 
 har fundet et par specifikke alternativer, så er det altid en god idé at 
 undersøge for konkrete modelsvagheder.
 Hvis du køber brugt, er det ofte lige så vigtigt, at kende den tidligere 
 ejer og dennes behandling af mc'en, end at fokusere på mærket. Hvis sælger 
 har været sjusket med service, har han måske også væres sjuske med andre 
 ting - checke olie, varme motoren op inden omdr. bliver sendt ind i det røde 
 felt osv.
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg 
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 Tre meget forskellige modeller. Igen, find ud af hvilken type af maskine du 
 går efter. Er du til touring, sport eller race? Er du til V2'er, række 4'er 
 eller boxer? Er en lav vægt på MC'en vigtig for dig? Er du til moment eller 
 HK? Nyt eller brugt?... og en milliard million andre spørgsmål.
 -- 
 Henrik
 a ka
 diablo de la velocidad
 (Suzuki SV650S - roaming style)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161 |  |  | 
  Sanne Johansson (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sanne Johansson
 | 
 Dato :  21-04-05 15:14
 | 
 |  | 
 
            clausp wrote:
 > Hej Stjerner,
 > Jeg har haft kort i flere år, men har ikke ejet en mc. Nu har jeg altså 
 > besluttet at det er ved at være tiden så jeg er begyndt at kikke mig 
 > omkring og snakke med folk.
 > Jeg forsøger ikke at starte en religions krig men er bare nysgerrig!
 > Jeg synes at når man snakker med folk er den generelle holdning at man 
 > skal kører Honda. Hvorfor er det lige at et overtal af de MC 
 > interasserede jeg har snakket med siger sådan. Er Honda bedre kvalitet?
 > Når jeg kikker på priserne kan jeg f.eks. få meget mere Suzuki for de 
 > penge jeg skal give for en Honda. Yamahaen ligger efter hvad jeg hører 
 > lidt ind i mellem, men igen vinder Honda. Lidt uden for står så BMW som 
 > er endnu dyrer end Hondaen, men måske knap så populær (måske pga prisen)
 > Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen?? 
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg 
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 > clausp
 Kawasaki????
 Måske du istedet for at välge et bestemt märke skulle gå efter hvad du kan 
 li for type maskine? Der i medtaget hvad du skal bruge maskinen til 
 (langture, räs etc), evt. forsikringsprisbegränsninger osv. Der er jo 
 ingen der siger, at når man först har haft en maskine af et bestemt märke, 
 at man altid skal blive ved det samme märke vel... Dit liv er forhåbenligt 
 langt, så du kan pröve noget forskelligt... Uanset hvilket märke du ender 
 med, vil der altid väre nogen der har nogle kommentarer positivt og/eller 
 negativt. Sådan er det!
 Men når du er förstegangsköber og -körer vil jeg råde dig til ikke at 
 välge de störste maskiner, de kan hurtigt tage magten fra en, når man ikke 
 er så erfaren, så välg en mindre men stabil maskine og skift evt. efter et 
 par år, hvis du behöver flere heste...
 Det var bare et par få ord... Held og lykke med det -og husk! Når bare der 
 er 2 hjul under dig er det fantastisk! 
  Sanne
            
             |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  23-04-05 14:11
 | 
 |  | 
 
            "PeterL" <overground@hotmail.com> writes:
 > Det er lidt ligesom med kvinder. Du kan ikke stille det op som en formel: 
 > Skal jeg tage hende der er god til at vaske op og passe børn, skal jeg tage 
 > hende der er sjov, eller skal jeg tage hende den søde som vil ha blomster 
 > hele tiden?
 Beauty, brains, availability, personality; pick any two.
 (I just love /usr/share/games/fortune ;)
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
  Armand (22-07-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  22-07-05 23:38
 | 
 |  | 
 
            clausp wrote:
 > 
 > Hvor skal sådan en ikke uerfaren kører men førstegangs køber kikke hen?? 
 > Man kan få en sprit ny SV1000SKX for 119.000 - Til sammenligning kan jeg 
 > få en 10-11 år gammel BMW R1100RS til omkring samme pris
 > Lidt billigere er en CBR600 på en 3-4 år til lidt over 100.000
 > 
 Som også nævnt andetsteds: Spørg lige dit forsikringsselskab om det 
 samme inden at du pludselig har (for)købt dig i den poptøs som det var 
 så let at forelske sig i    Ellers er der lige my five cent's (eller er det i virkeligheden ikke: 
 "fünf cents"?): Uanset om du regner dig rutineret, så ender man i løbet 
 af første sæson på egen motorcykel næsten sikkert i jorden p.g.a. en 
 banal fejl (p.g.a: motorstall ved tilkobling; afbrudt tænding ved 
 igangsætning grundet et forglemt sidestøtteben; forglemt 
 skivebremselås/kædelås - You name it), og i dén situation er det 
 betragteligt lettere at komme økonomisk over det hvis modellen er en 
 nøgen allrounder frem for en kåbebeklædt sportsmaskine :-|
 At købe sig en fornuftig "basic"-model til det første års tid er derfor 
 ikke så dum en ide - Og på dén kommer man bedre rundt indenfor branchen 
 og kan gøre sig langt flere erfaringer og få tilsvarende flere indtryk 
 fra mc-vedenen, end hidtil trods kørekortet!
 Motorcykler holder generelt prisen langt bedre end biler, så at købe en 
 "opstarts-mc" behøver ikke at gøre sagen meget dyrere!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
 |  |