|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | CBR600F2 eller GSX600F? Fra : S?ren
 | 
 Dato :  19-04-05 12:14
 | 
 |  | Hej gruppe!
 Jeg går i øjeblikket og overvejer hvad mit første MC køb skal være.
 Jeg har 2 hovedkandidater som er CBR600F2 og GSX600F (fra 1998 eller
 yngre). Prislejet skal være omkring 60K. Egentlig synes jeg at Hondaen
 er fedest, men i Suzukien får man jo også en pæn MC der typisk er 4-5
 år yngre og mange gange med væsentlig færre kørte km. - til ca. samme
 pris vel at mærke.
 
 Det skal siges at min tekniske indsigt og kunnen kan være på et lille
 sted, men jeg har hørt og læst at CBR600'erne generelt er meget
 driftsikre, så derfor taler det selvfølgelig for den; men er Hondaen
 så meget bedre, at det kan forsvares at købe sådan én på trods af den
 højere alder og flere km.?
 
 Pft.
 
 Søren
 (nyudklækket motorcykellist)
 
 
 |  |  | 
  Rasmus Neckelmann (19-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann
 | 
 Dato :  19-04-05 13:10
 | 
 |  | Søren skrev:
 > Hej gruppe!
 
 Hej Søren!
 
 > Jeg går i øjeblikket og overvejer hvad mit første MC køb
 > skal være. Jeg har 2 hovedkandidater som er CBR600F2 og
 > GSX600F (fra 1998 eller yngre). Prislejet skal være
 > omkring 60K.
 
 En hurtig søgning på google groups vil afsløre at folk generelt har flere
 problemer med deres GSX600F'ere end de har med deres CBR600F2'ere.
 Førstnævnte er kendt for at have "sprøde knaster", hvilket oftest har mundet
 ud i dyre værkstedsregninger. Det er eftersigende et problem som mange af
 Suzuki's ældre olie/luft-kølede modeller er hjemsøgt af (åbenbart bortset
 fra deres banditter, som vist nok er flinke på det område). Men nu siger du
 '98 eller nyere, og så skulle det da være underligt hvis det ikke var
 fikset. -- men det dårlige rygte ser i hvert fald ud til at holde ved.
 CBR600F2 er til gengæld kendt for at være en arbejdshest der uden problemer
 kan virke i laaang tid, så mon ikke du skal se mere på den enkelte models
 stand end bare på kilometertal/årgang.
 
 Det er også to forskellige slags maskiner - CBR'en er oprindeligt tænkt som
 en sportsmodel, mens GSX'eren altid har været et touring-badekar. Der er
 mange heste og adskillige kilos forskel på de to maskiner. Tror helt klart
 CBR'en er den der indbyder til mest inspirrerende kørsel - men hvis du er
 til touring er GSX'eren måske at foretrække (??).
 
 Måske du skulle specificere lidt nærmere hvad det er du ser efter i en mc?
 :)
 
 Personligt synes jeg godtnok at GSX'eren er frygteligt (!!) grim og
 badekarsagtig, hvorimod CBR'en er ganske nydelig. Men det er jo bare min
 ubrugelige personlige mening :)
 
 > Egentlig synes jeg at Hondaen er fedest, men
 > i Suzukien får man jo også en pæn MC der typisk er 4-5 år
 > yngre og mange gange med væsentlig færre kørte km. - til
 > ca. samme pris vel at mærke.
 
 Igen, se på den enkelte models stand.
 
 Mit forslag er at du tager ud og prøver lidt af hvert og på den måde finder
 ud af hvad der passer bedst til dig :)   - og lad nu være med at være
 indskrænket til de her to modeller, det kan jo være du finder noget der er
 endnu bedre.
 
 Held og lykke.
 
 --
 mvh Rasmus Neckelmann
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (19-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  19-04-05 18:00
 | 
 |  | > Jeg går i øjeblikket og overvejer hvad mit første MC køb skal være.
 > Jeg har 2 hovedkandidater som er CBR600F2 og GSX600F (fra 1998 eller
 > yngre). Prislejet skal være omkring 60K. Egentlig synes jeg at Hondaen
 > er fedest
 
 Hej Søren
 
 En CBR 600 F2 er KLART den bedste motorcykel af de to. Den kan køre meget
 langt. Min har gået 133.000km og lyder fin og sund. Men som du selv er inde
 på er det ved at være en gammel cykel, og jeg ville se på nogle stykker ved
 køb. Jo ældre de er jo større er chancen for at købe et lig, så se dig for!
 
 Bemærk at nyprisen på dem går fra 90.000kr på en fra '91 til 140.000 på en
 fra '94. Det kan betyde flere tusind kroner på kaskoforsikringen.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Porsbøl Jacobs~ (20-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Porsbøl Jacobs~
 | 
 Dato :  20-04-05 10:59
 | 
 |  | 
 "S?ren" <lsb-sac@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:dce7d443.0504190313.3773ae7f@posting.google.com...
 > Hej gruppe!
 > Jeg går i øjeblikket og overvejer hvad mit første MC køb skal være.
 > Jeg har 2 hovedkandidater som er CBR600F2 og GSX600F (fra 1998 eller
 > yngre).
 <klip>
 
 Hej Søren!
 
 Jeg har selv kørt en af de "gamle" GSX 600 F'ere i nogle år, samtidig har
 jeg haft kammerater, der har kørt de nye GSX F'ere og CBR 600 F'ere.
 
 Efter min mening er CBR'en en bedre cykel. Den lugter lidt mere af kvalitet,
 den kan lidt mere når der virkelig skal leges på landevejene, den har også
 lidt flere heste osv... Omvendt er den også væsentligt dyrere! Jeg smiler
 stadigvæk når jeg snupper en maskine til 100k på min egen der har kostet
 50k...
 
 Der har ikke været den store forskel når vi har rullet rundt på de små veje
 i Nordjylland - selvom der er blevet kørt med raskt tempo nogle gange har
 alle kunne følge med, selv dem på banditter o.l. I mellemklassen med
 600'ere, der ikke er sygelig sportslige, siger min erfaring, at det handler
 mere om hvem der sidder på maskinen og hvilke dæk der er på, end 20 heste
 fra eller til... Bowling kræver 1 kugle - motorcykler kræver 2!
 
 <klip>
 > Det skal siges at min tekniske indsigt og kunnen kan være på et lille
 > sted, men jeg har hørt og læst at CBR600'erne generelt er meget
 > driftsikre, så derfor taler det selvfølgelig for den; men er Hondaen
 > så meget bedre, at det kan forsvares at købe sådan én på trods af den
 > højere alder og flere km.?
 <klip>
 
 Honda'en må nok anses for at være den mest driftsikre, men jeg har omvendt
 aldrig haft problemer med min GSX-F fra 1993, der har rundet 50.000 km. Igen
 handler det også om hvem det er der har kørt på den, og om der er blevet
 lavet ordentlig service.
 
 Hvis du beslutter dig for at købe en GSX 600 F'er bør du kontrollere
 servicebogen grundigt - de gamle modeller skal til service hver 6000 km, og
 nogle af gangene skal de have justeret ventiler. Er det gjort for nylig /
 skal snart gøres af et ordentlig værksted burde det ikke være et problem at
 høre sig for om knasternes tilstand.
 
 Ifølge de mekanikere jeg har snakket med om GSX-knaster skyldes problemet
 hovedsageligt manglende vedligeholdelse, og folk der har udpræget svinekørt
 deres maskiner uden at varme ordentligt op først.
 
 Så mit bud er, at du skal ud og prøve alle de maskiner du kan komme til! Lad
 være med at købe den første den bedste, selvom den står og skinner og er
 meget federe end skolecyklen... Hvis du bor i nærheden af Aalborg kan du jo
 komme forbi Ulvenes træf St. Bededag og kigge lidt på hvad der er!
 
 Prøv at sammenligne hvad de forskellige maskiner koster i forsikring og
 service.
 
 Og sidst men ikke mindst: Lad nu være med at brænde alle pengene af på
 motorcyklen! Køb noget godt og sikkert tøj, som kan holde til at du tager
 turen hen ad asfalten fordi en eller anden hovedløs bilist ikke ser sig
 for!!
 
 M.v.h.
 
 Niels Porsbøl
 GSX 600 F
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (21-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  21-04-05 22:00
 | 
 |  | Niels Porsbøl Jacobsen wrote:
 >
 > ... Bowling kræver 1 kugle - motorcykler kræver 2!
 >
 "Mostly sports demands a ball, but RoadRacing demands two!"
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
  Jes Vestervang (24-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  24-04-05 23:06
 | 
 |  | 
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
 > Niels Porsbøl Jacobsen wrote:
 >> ... Bowling kræver 1 kugle - motorcykler kræver 2!
 >>
 > "Mostly sports demands a ball, but RoadRacing demands two!"
 Nu er der sikkert mange offrødder der knurrer    -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
  Børge (20-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Børge
 | 
 Dato :  20-04-05 21:33
 | 
 |  | Hej
 
 Du skal købe en cbr 600, ingen tvivl om det, jeg havde en 93'er fra 94 til
 97, og den havde kørt 54000km, da jeg solgte den. Den fik justeret ventiler
 ved 24000 og 48000 km, og der var ikke en eneste af dem der skulle justeres,
 så der har overhovedet ikke været noget slid på toppen og ventilerne. Det
 var min første mc, og den var meget letkørt, og jeg havde ingen problemer
 med den overhovedet. Suzukien vil jeg nok gå udenom, da denne model er ret
 gammeldags opbygget, specielt med hensyn til køreegenskaber, jeg mener også
 at gsx 600 f skal have justeret ventiler ved hver 12000 km. Det er jo dyrere
 i service, hvis du da ikke selv kan justere dem.
 
 Men det er selvfølgelig op til dig selv at vurdere. Men cbr 600'eren går du
 ikke fejl af.
 
 Mvh.
 Christian
 (Honda Cbr 1100 XX)
 
 
 
 
 
 "S?ren" <lsb-sac@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:dce7d443.0504190313.3773ae7f@posting.google.com...
 > Hej gruppe!
 > Jeg går i øjeblikket og overvejer hvad mit første MC køb skal være.
 > Jeg har 2 hovedkandidater som er CBR600F2 og GSX600F (fra 1998 eller
 > yngre). Prislejet skal være omkring 60K. Egentlig synes jeg at Hondaen
 > er fedest, men i Suzukien får man jo også en pæn MC der typisk er 4-5
 > år yngre og mange gange med væsentlig færre kørte km. - til ca. samme
 > pris vel at mærke.
 >
 > Det skal siges at min tekniske indsigt og kunnen kan være på et lille
 > sted, men jeg har hørt og læst at CBR600'erne generelt er meget
 > driftsikre, så derfor taler det selvfølgelig for den; men er Hondaen
 > så meget bedre, at det kan forsvares at købe sådan én på trods af den
 > højere alder og flere km.?
 >
 > Pft.
 >
 > Søren
 > (nyudklækket motorcykellist)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Bunk Nielsen (23-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen
 | 
 Dato :  23-04-05 13:30
 | 
 |  | 
 
            "Børge" <Blackbird1@mail.dk> writes:
 > [ ... ] jeg mener også at gsx 600 f skal have justeret ventiler ved
 > hver 12000 km. Det er jo dyrere i service, hvis du da ikke selv kan
 > justere dem.
 Nej, det er skam hver 6000 km, men det er relativt let selv at gøre da
 den har stilleskruer, og man derfor ikke skal have knasterne ud som
 man fx skal på en CBR600.
 -- 
 Jacob        |   ........@
 Bandit 600 N |   ......_[]-=*
www.bunk.cc   |   .....(o)Z_/(o)
            
             |  |  | 
 |  |