|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Så blev det en realitet! (igen) Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  17-04-05 19:57
 | 
 |  | 
 
            Så lykkedes det igen at få "kicket"    I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en DL650 (+ 
 lidt penge ok) Der blev handlet hos Harrys Motorservice i Randers - rar mand, 
 rare folk og et rart sted i det hele taget, selv om de hver især havde 3 
 kunder igang ad gangen.
 Selvfølgelig med blandede følelser, havde da helst beholdt de 2 yamser, men 
 der slog juntaen klodserne i - der var blonden.
 Det bedste ved den?
 Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
 "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring segment, 
 offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. " 
 Det værste ved DLéren? 
 At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre med 
 mere end 5000om!
 Suzuki rules!    -- 
 Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen |  |  | 
  Peter Hasselby (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  17-04-05 21:25
 | 
 |  | Hvad skal jeg sende den til
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  17-04-05 21:25
 | 
 |  | 
 "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns963BD55B98D7alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
 >
 > Det bedste ved den?
 > Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
 > "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring 
 > segment,
 > offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. "
 >
 > Det værste ved DLéren?
 > At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre med
 > mere end 5000om!
 >
 Tillykke med den, den skal du nok blive glad for, selv om det ikke er en 
 Yamaha    Havde selv fornøjelsen at prøve en en times tid sidste efterår, den kørte 
 rigtigt godt    -- 
 Hilsen    Dennis Hellan Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
 DMCN#819    http://link.dfmc.dk/25 |  |  | 
  Arne Lorenzen (18-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  18-04-05 20:42
 | 
 |  | 
 
            "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i 
 news:9ed2e$4262c630$3e3d84b8$12482@nf4.news-service.com:
 ....
 > Tillykke med den, den skal du nok blive glad for, selv om det ikke er en 
 > Yamaha    ....
 Takker - det er jeg allerede ret sikker på jeg gør -    (TDMéren klarer sig dårligst i Bikes test i 2002 af de 7 store adventure 
 maskiner - de der klarer sig bedst er BMW, Tiger og Vstrom ind som nr. 3)
 -- 
 Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen |  |  | 
  Tommy Jakobsen (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy Jakobsen
 | 
 Dato :  17-04-05 21:29
 | 
 |  | 
 "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns963BD55B98D7alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
 > Det værste ved DLéren?
 > At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre med
 > mere end 5000om!
 >
 > Suzuki rules!    > -- 
 > Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen Er du sikker på at det max 5000 rpm til 1000 Km ?
 I manualen til min SV650 (og det er vel i store træk samme maskineri) står
 der max 5000 rpm til 800 Km, og derefter max 7500 rpm til 1600 Km. Har nu
 lige rundet 1200 Km, og mener nok det er forsvarligt at give lidt mere rulle
 når ellers den er godt varm.
 Mvh. Tommy Jakobsen
            
             |  |  | 
  Kasper Kamp Simonsen (18-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Kamp Simonsen
 | 
 Dato :  18-04-05 11:32
 | 
 |  | > Er du sikker på at det max 5000 rpm til 1000 Km ?
 > I manualen til min SV650 (og det er vel i store træk samme maskineri) står
 > der max 5000 rpm til 800 Km, og derefter max 7500 rpm til 1600 Km. Har nu
 > lige rundet 1200 Km, og mener nok det er forsvarligt at give lidt mere
 > rulle
 > når ellers den er godt varm.
 
 Jeg har lige købt en kawa zx9r der siger manualen følgende:
 
 0-800 km = max 4000 rpm
 800-1600 km = max 6000 rpm
 
 4000 rpm i 6. gear = 100 km/t (dahm jeg kunne trække en lang kø igår på
 vejen mellem århus og viborg :))
 6000 rpm i 6. gear skulle være omkring 140 km/t
 
 /Kasper
 
 
 
 
 |  |  | 
  Arne Lorenzen (18-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  18-04-05 20:47
 | 
 |  | 
 
            "Tommy Jakobsen" <hr.jakobsen@c.dk> skrev i
 news:4262c774$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk: 
 > 
 > "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
 > news:Xns963BD55B98D7alonospamdkfritidmot@62.243.74.162...
 > 
 >> Det værste ved DLéren?
 >> At der stadig mangler 640km i at nå 1000 på klokken, så den må snurre
 >> med mere end 5000om!
 >>
 >> Suzuki rules!    > Er du sikker på at det max 5000 rpm til 1000 Km ?
 ....
 Ja, det var det sidste jeg opfattede Harry sagde inden jeg kørte.
 Men det kan jo diskuteres har jeg hørt, vælger dog at følge fabrikantens 
 anvisninger, og kun en gang imellem lade den komme lidt over og tilbage i 
 alle gear - det skal vel nærmest opfattes som en progressiv proces....
 -- 
 Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html |  |  | 
   Arne Lorenzen (25-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  25-04-05 17:24
 | 
 |  | 
 
            Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i 
 news:Xns963CDDC08C0A0alonospamdkfritidmot@62.243.74.162:
 > "Tommy Jakobsen" <hr.jakobsen@c.dk> skrev i
 > news:4262c774$0$210$edfadb0f@dread12.news.tele.dk: 
 ....
 >> Er du sikker på at det max 5000 rpm til 1000 Km ?
 > ...
 Nej  - nu har jeg læst manualen:
 800km - under 5000rpm
 1600km - under 7500rpm
 derefter aldrig over 10500    -- 
 Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen |  |  | 
  Jes Vestervang (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  17-04-05 22:08
 | 
 |  | Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
 
 > I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en
 > DL650 (+ lidt penge ok)
 
 Hmm. Det er da godt en et bytte jeg _ikke_ forstår. Må man spørge
 hvorfor?
 --
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
 
 
 |  |  | 
  Jes Vestervang (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  17-04-05 22:12
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:
 > Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
 >
 >> I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en
 >> DL650 (+ lidt penge ok)
 >
 > Hmm. Det er da godt en et bytte jeg _ikke_ forstår.
 Ligesom den sætning jeg lige skrev    -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
            
             |  |  | 
  Arne Lorenzen (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  17-04-05 22:30
 | 
 |  | 
 
            Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> skrev i 
 news:87mzrxt8lk.fsf@dellen.royal.flof.dk:
 > Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:
 >> I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en
 >> DL650 (+ lidt penge ok)
 > 
 > Hmm. Det er da godt en et bytte jeg _ikke_ forstår. Må man spørge
 > hvorfor?
 Du må    Jeg har ikke råd til at beholde hverken XTéren eller FZSén.
 Det er slut med vinterkørsel, 2 sæsoner - en med sne og en med regn så er det 
 fint med det. Fingrene har ikke så godt af det heller, så det var XTéren.
 Jeg savner mere bundtræk og touringegenskaber. Jajaja det har Fazeren, har 
 selv kørt knap 1000 på en dag forrige år, men nakke og håndled *kunne* have 
 det bedre og bjergkørsel/hårnålesving var ikke så sjovt igen med oppakning og 
 alt det - lidt for meget arbejde med gearene der. Det var Fazeren.
 Og jeg må sige - DLéren rammer et sving som planlagt og skal i mindre grad 
 (self. med mig som pilot) end Fazeren korrigeres undervejs igennem det. Konen 
 bagpå har også haft noget at skulle have sagt - hendes siddekomfort er blevet 
 meget bedre nu, hvor den tidlige Fazer jo har ret højtsiddende fodhvilere 
 bagtil.
 Så deeet.....    -- 
 Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen |  |  | 
  Torben Scheel (18-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  18-04-05 08:25
 | 
 |  | 
 
            Arne Lorenzen wrote:
 > Så lykkedes det igen at få "kicket"    > I går skød jeg min rare XT600 og flotte FZS600 af, til fordel for en DL650 (+ 
 > lidt penge ok) Der blev handlet hos Harrys Motorservice i Randers - rar mand, 
 > rare folk og et rart sted i det hele taget, selv om de hver især havde 3 
 > kunder igang ad gangen.
 > 
 > Selvfølgelig med blandede følelser, havde da helst beholdt de 2 yamser, men 
 > der slog juntaen klodserne i - der var blonden.
 > 
 > Det bedste ved den?
 > Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
 > "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring segment, 
 > offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. " 
 > 
 Den ser da ud til at kunne bringe dig til verdens ende og tilbage - 
 sådan en kunne jeg måske nyde mit otium på    Forstå mig ret - skulle 
 jeg købe nyt var det en af dem der ville blive gransket grundigt.
 -- 
 vh
 Torben
http://www.dfmc.dk/?id=425 |  |  | 
  Richard (18-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  18-04-05 22:15
 | 
 |  | 
 
            Arne Lorenzen wrote:
 > Så lykkedes det igen at få "kicket"    Tillykke, Arne - dine annoncer i stumpemarkedsgruppen antydede at der var 
 noget i gære    > Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
 > "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring segment, 
 > offering versatility, a sporting nature and Lexus smoothness. " 
 Sjovt du nævner det argument, for jeg troede egntlig, at du ville tilbage 
 i V4-folden på en VFR eller måske en fin ældre VF1100S    Nå, den bette 2'er bliver du sikkert også glad for, Suz. eller ej - men 
 det må da have været svært at se bort fra de tilbud, de har haft på 
 SV1000, når det nu er bedre træk i bunden, du efterlyser, og er oppe i den 
 prisklasse (går jeg ud fra)?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
  Arne Lorenzen (19-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne Lorenzen
 | 
 Dato :  19-04-05 07:23
 | 
 |  | 
 
            rpaderichard@netscape.net (Richard) wrote in
 news:d41811$ab5$1@abbeden.bunk.cc: 
 > Arne Lorenzen wrote:
 > 
 >> Så lykkedes det igen at få "kicket"    > 
 > Tillykke, Arne - dine annoncer i stumpemarkedsgruppen antydede at der
 > var noget i gære    Hehe.. håber jeg har ramt et rimeligt prisleje, der er nemlig ingen 
 cemtralstøttefod på en ny DLér    >> Den er ny - den er min - og kører som jeg har læst:
 >> "In a way...... the DL650 is the Honda VFR of the adventure-touring
 >> segment, offering versatility, a sporting nature and Lexus
 >> smoothness. " 
 > 
 > Sjovt du nævner det argument, for jeg troede egntlig, at du ville
 > tilbage i V4-folden på en VFR eller måske en fin ældre VF1100S    VFR har været inde i overvejelserne. Bestemt! Men de, samt VFérne er for 
 tunge til det kompromis jeg indgår: Touringkvaliteter uden at give køb på 
 "snobarheden" i daglig brug til og fra arbejde og bytrafik. Samt konens 
 påstand om at en ny MC ikke koster så meget i vedligehold som en ældre 
 gjorde udslaget. Faktisk er det den første MC jeg køber fra ny. Og så har 
 jeg heller ikke haft en "rigtig" V2ér før (der var lige XV750S - men 
 undskyld mig - det var en kort periode jeg lige skulle igennem    -- 
 MDLH - http://dfmc.dk/arne_lorenzen |  |  | 
   Richard (19-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Richard
 | 
 Dato :  19-04-05 22:53
 | 
 |  | 
 
            Arne Lorenzen wrote:
 >> Tillykke, Arne - dine annoncer i stumpemarkedsgruppen antydede at der
 >> var noget i gære    > Hehe.. håber jeg har ramt et rimeligt prisleje, der er nemlig ingen 
 > cemtralstøttefod på en ny DLér    Så må vi håbe, den ikke er så dyr som res.del, som hvis den havde været 
 fabriksmonteret og afgiftsbelagt - hvis det gør nogen forskel    >> Sjovt du nævner det argument, for jeg troede egntlig, at du ville
 >> tilbage i V4-folden på en VFR eller måske en fin ældre VF1100S    > VFR har været inde i overvejelserne. Bestemt! Men de, samt VFérne er for 
 > tunge til det kompromis jeg indgår: Touringkvaliteter uden at give køb på 
 > "snobarheden" i daglig brug til og fra arbejde og bytrafik.
 Er det ikke bare et spørgsmål om et lidt højere styr? Men jeg kan nu godt 
 følge dig; de højbenede er blot generelt undervurderede herhjemme - 
 sikkert rigtig gode til det nævnte behov...
 > Samt konens påstand om at en ny MC ikke koster så meget i vedligehold
 > som en ældre gjorde udslaget.
 Nå, sådan en '94-95 VFR er vist ikke dyr i rep, men i service ifht en V2 
 måske ?-)
 > Faktisk er det den første MC jeg køber fra ny. Og så har 
 > jeg heller ikke haft en "rigtig" V2ér før (der var lige XV750S - men 
 > undskyld mig - det var en kort periode jeg lige skulle igennem    Ja, vi har vel alle ret til en vildfarelse - venter endnu på min egen, 
 naturligvis    - men så håber vi blot, at DL'en viser sig at have "krop" 
 nok til langturene ifht dine tidligere cykler. Det vil sikkert interessere 
 andre at høre om til den tid    --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
             |  |  | 
 |  |