|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvilken MC/MC-scooter??? Fra : Martin Schulz
 | 
 Dato :  16-04-05 10:54
 | 
 |  | 
 
            Hejsa!
 Vi har købt hus på Djursland, men da jeg skal arbejde omkring Silkeborg et 
 stykke tid endnu, har jeg brug for et "billigt" køretøj. (Konen har bilen)
 Mit behov er:
 - Langt på literen.
 - Billig i vedligehold.
 - Rimelig god komfort.
 - Indkøbsbudget absolut max. 30.000,-kr. (Gerne mindre)
 Jeg har kigget lidt på PGO's modeller:
 T-Rex 110: 14.995,-kr
http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-trex110/pgo-trex110.htm T-Rex 150: 24.995,-kr
http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-trex150/pgo-trex150.htm G-Max 150: 28.995,-kr
http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-gmax150/pgo-gmax150.htm Nogen der kan se, hvad jeg får ekstra i G-Max ift. T-Rex... Faktisk kan jeg 
 ikke se fordelen med midterkonsollen, når vi nu snakker scootere. Ville jeg 
 ikke kunne spare en del vedligeholdelse ved at købe 2-takteren kontra én af 
 de to 4-taktere - Og hvad så? Sætter jeg så besparelsen til ved 
 brændstofforbruget? 15.000,-kr er da billigt for et sprit nyt A-til-B 
 transportmiddel. Eller?
 Hmm... Skulle jeg hellere købe en gammel brugt GS500E'er??? Jeg er lidt 
 tændt på "en-ny-scooter"-ideen... Men men jeg er åben for forslag?!?
 På forhånd tak for hjælpen...
 Mvh
 Martin
 PS: henvisningerne er tilfældige og kun valgt fordi firmaet kommer øverst, 
 når man søger på "Sider fra Danmark" og "rex 110" på Google. 
            
             |  |  | 
  Jesper (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper
 | 
 Dato :  16-04-05 10:59
 | 
 |  | Martin Schulz wrote:
 
 > Hejsa!
 
 > Vi har købt hus på Djursland, men da jeg skal arbejde omkring Silkeborg et
 > stykke tid endnu, har jeg brug for et "billigt" køretøj. (Konen har bilen)
 
 > Mit behov er:
 > - Langt på literen.
 > - Billig i vedligehold.
 > - Rimelig god komfort.
 > - Indkøbsbudget absolut max. 30.000,-kr. (Gerne mindre)
 
 Jamen der er vel kun en der dækker dit behov.
 Honda ANF 125 Innova.
 Den koster 20.000,- fra ny og har læst en test af den hvor den rende et
 stykke over 50km/l.
 
 /
 Jesper
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Schulz (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Schulz
 | 
 Dato :  16-04-05 11:13
 | 
 |  | Jeg har ladet mig fortælle, at jeg kan regne med ca. 20-25km/l på Rex
 110'eren (2-takter) og 30-35km/L på Rex 150'eren (4-takter).
 
 Lyder det realistisk?
 
 Mvh
 Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas B. Andersen (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas B. Andersen
 | 
 Dato :  16-04-05 12:07
 | 
 |  | 
 "Martin Schulz" <masc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:4260e53f$0$725$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Jeg har ladet mig fortælle, at jeg kan regne med ca. 20-25km/l på Rex
 > 110'eren (2-takter) og 30-35km/L på Rex 150'eren (4-takter).
 >
 > Lyder det realistisk?
 
 Min Piaggio Skipper 150cc rendte omkring 20km/l da den var standard.
 Men da den blev opgarderet til 172cc og større karburator kom jeg ned
 omkring 14km/l.
 
 En Piaggio Skipper går omkring 100km/t og har et friskt optræk ifht. det er
 en scooter.
 Den er nok det bedste transportmiddel jeg nogensinde har kørt på/ i i
 byområder. Jeg synes
 bare den er en anelse anstrængt i modvind. Men tager altså al vinden, og det
 kan mærkes i ryggen.
 
 >
 > Mvh
 > Martin
 
 Hvad med den Aprilla der var linket til på et tidspunkt? Den havde vist
 samme motor som en RS125, den var bare uden kåbe.
 Den stod vist i ca 30.000 fra ny!
 Ellers er der Aprillias scooter, Leonardo. En 4 takts. Den skulle være mere
 end stabil. Er det ikke Anders Majland herinde, der har en?
 
 Thomas
 SKR 172
 Polini Brutalis
 
 
 
 
 |  |  | 
  K (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : K
 | 
 Dato :  16-04-05 20:27
 | 
 |  | 
 "Martin Schulz" <masc@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg har ladet mig fortælle, at jeg kan regne med ca. 20-25km/l på Rex
 > 110'eren (2-takter) og 30-35km/L på Rex 150'eren (4-takter).
 >
 > Lyder det realistisk?
 
 
 Den T-rex 110 ccm jeg havde gik 18 - 20 km/l blandet kørsel og på længere
 ture 22 - 23 km/l ....sidstnævnte er fuld gas, vær klar over at den ikke går
 mere end 90 - 95 km/t efter speedo hvilket svarer til 80 km/t IRL
 
 mit forslag : køb eks. en japansk 4 takter ( ikke en kineser )
 
 K
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-04-05 13:13
 | 
 |  | 
 
            Martin Schulz wrote:
 > Hejsa!
 > 
 > Vi har købt hus på Djursland, men da jeg skal arbejde omkring Silkeborg et 
 > stykke tid endnu, har jeg brug for et "billigt" køretøj. (Konen har bilen)
 > 
 > Mit behov er:
 > - Langt på literen.
 > - Billig i vedligehold.
 > - Rimelig god komfort.
 > - Indkøbsbudget absolut max. 30.000,-kr. (Gerne mindre)
 > 
 > Jeg har kigget lidt på PGO's modeller:
 Hvor langt er det helt præcist? for mig lyder det som 60-75 km hver vej, 
 og dét gad jeg ikke tilbagelægge dagligt på noget som dårligt kan trække 
 motorvejshastighed i marchfart :-|
 Køb en brugt firetakter fra den lavere mellemklasse og brug evt. lidt 
 penge på komfort á en frontskærm i "calaifornia style", det er en 
 kendsgerning at der næsten ikke er afskrivning på brugte motorcykler, 
 hvilket en spritny scooter ikke kan være med på, så der skulle på langt 
 sigte være råd til såvel en lidt større/dyrere såvel som lidt 
 ekstraudstyr :-/
 Det er ved daglg brug et must at have den rette beklædning! Kig på det 
 safety 1'st(?) som Bilka med mellemrum sælger ud af eller køb online i 
 Tyskland til chockpriser: www.louis.de  er et populært sted blandt 
 gruppens læsere!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
  Thomas Seehausen (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Seehausen
 | 
 Dato :  16-04-05 14:34
 | 
 |  | Du kan ihvertfald ikke regne med 30 km. literen. Har selv haft en PGO T-REX
 150 og vil nærmere gætte på lidt over 20. Hvis du gerne vil have en scooter
 vil jeg give dig ret i, at der er plads mellem benene, f.eks. hvis man skal
 have noget med.
 Jeg skiftede imidlertid hurtigt min scooter ud da jeg blev for træt af den i
 forhold til motorcykel. Dog kan jeg godt se fordele i scooteren i dårligt
 vejr og generelt billigere vedligeholdelse
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Martin Schulz (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Schulz
 | 
 Dato :  16-04-05 16:11
 | 
 |  | > Du kan ihvertfald ikke regne med 30 km. literen. Har selv haft en PGO
 > T-REX
 > 150 og vil nærmere gætte på lidt over 20. Hvis du gerne vil have en
 > scooter
 
 Det, jeg hører, er, at en T-Rex 110 til 14.995,-kr kører næsten lige så
 langt som en T-Rex 150 til 24.995... Dermed følger en klart billigere 2-takt
 vedligeholdelse uden evt. dyre topstykke-rep... 2-takteren (T-Rex 110'eren)
 har vel alt andet lige også et bedre optræk eller hvad???
 
 Mvh
 Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Larsen (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  16-04-05 15:34
 | 
 |  | 
 
            "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:ui78e.112999$Vf.4179640@news000.worldonline.dk
 > Det er ved daglg brug et must at have den rette
 > beklædning! Kig på det safety 1'st(?) som Bilka med
 > mellemrum sælger ud af
 Eller køb hos www.mconline.dk -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
   Martin Schulz (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Schulz
 | 
 Dato :  16-04-05 16:01
 | 
 |  | 
 
            >> Det er ved daglg brug et must at have den rette
 >> beklædning! Kig på det safety 1'st(?) som Bilka med
 >> mellemrum sælger ud af
 >
 > Eller køb hos www.mconline.dk Ja! Tak skal I ha', men jeg har haft MC før, så påklædningen er ok...
 Mvh.
 Martin 
            
             |  |  | 
  Martin Schulz (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Schulz
 | 
 Dato :  16-04-05 16:08
 | 
 |  | 
 
            > Hvor langt er det helt præcist? for mig lyder det som 60-75 km hver vej, 
 > og dét gad jeg ikke tilbagelægge dagligt på noget som dårligt kan trække 
 > motorvejshastighed i marchfart :-|
 > Køb en brugt firetakter fra den lavere mellemklasse og brug evt. lidt 
 > penge på komfort á en frontskærm i "calaifornia style", det er en 
 > kendsgerning at der næsten ikke er afskrivning på brugte motorcykler, 
 > hvilket en spritny scooter ikke kan være med på, så der skulle på langt 
 > sigte være råd til såvel en lidt større/dyrere såvel som lidt ekstraudstyr 
 > :-/
 Køretøjet jeg søger, kommer sandsynligvis aldrig på motorvej. Det bliver 
 ganske almindelig by og landevej. Strækningen fra Djursland til mit 
 nuværende arbejde, er godt nok 115km hver vej, men min fremtidige 
 arbejdsplads vil komme til at ligge mellem 18-52 landevejskm væk.
 Jeg "gider" ikke have et gammelt lig af en MC, hvor jeg konstant vil have 
 vedligeholdelse... Eller har du en speciel MC i tankerne Armand? Når jeg 
 kigger på eks. dba.dk, finder jeg ikke noget, der virker særlig 
 indbydende...
 Foreløbigt tak for indlæggende...    Mvh
 Martin 
            
             |  |  | 
   S.B. (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : S.B.
 | 
 Dato :  16-04-05 18:06
 | 
 |  | 
 > Køretøjet jeg søger, kommer sandsynligvis aldrig på motorvej. Det bliver 
 > ganske almindelig by og landevej. Strækningen fra Djursland til mit 
 > nuværende arbejde, er godt nok 115km hver vej, men min fremtidige 
 > arbejdsplads vil komme til at ligge mellem 18-52 landevejskm væk.
 >
 > Jeg "gider" ikke have et gammelt lig af en MC, hvor jeg konstant vil have 
 > vedligeholdelse... Eller har du en speciel MC i tankerne Armand? Når jeg 
 > kigger på eks. dba.dk, finder jeg ikke noget, der virker særlig 
 > indbydende...
 >
 > Foreløbigt tak for indlæggende...    >
 > Mvh
 > Martin
 Jeg har en Laverda Phonix 150 kostede mig omkring 32K af ny, typiske med 
 blandet land/by kørsel bruger jeg 7 l. benzin på 250 km
 den render  omkring 110 - 120 km/t standard, har dog ladet mig fortælle den 
 er plomberet, så overvejer at prøve at fjerne dem engang den alligevel skal 
 til service
 der findes også en gisley, eller hvordan det nu staves, også en 150 ccm 
 koster ca 23K af ny, hvordan den så er, det har jeg ingen ide om
 Steen
            
             |  |  | 
   mikkel paulsen (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : mikkel paulsen
 | 
 Dato :  17-04-05 02:02
 | 
 |  | 
 
            "Martin Schulz" <masc@ofir.dk> wrote in message news:<42612a49$0$746$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
 >
 > 
 > 
 > Jeg "gider" ikke have et gammelt lig af en MC, hvor jeg konstant vil have 
 > vedligeholdelse... Eller har du en speciel MC i tankerne Armand? Når jeg 
 > kigger på eks. dba.dk, finder jeg ikke noget, der virker særlig 
 > indbydende...
 > 
 Jeg har et bud: XS 400 seca min kører og kører. min den har rendt
 knapt 25 km/l ved 80 km/t, men jeg kører nu sjældent over 20km/l fordi
 jeg giver den gas.
 Jeg gav 17000 for min plus en komplet reservecykel. den havde kørt
 40000 da jeg købte den.
 Du er velkommen til at få en tur på min hvis du vil, der er godt nok
 langt til Hjørring fra djursland.
 Ellers kig forbi www.geely.dk  deres Geely boss maxi scooter tror jeg
 den hedder, skulle dække dit behov. Desuden er der jo også garanti på
 hvis den er ny.
            
             |  |  | 
    Kim Olsen (17-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Olsen
 | 
 Dato :  17-04-05 20:55
 | 
 |  | 
 
            > Ellers kig forbi www.geely.dk  deres Geely boss maxi scooter tror jeg
 > den hedder, skulle dække dit behov. Desuden er der jo også garanti på
 > hvis den er ny.
 Hej
 Ja du har nok ret, men Geely Boss fås ikke mere fra ny. Den findes i både
 Linhai og et andet kinesermærker 100% identisk.
 Geely Boss kører rent faktisk mellem 25 - 30 km/l selvom den er forholdsvis
 tung (>140 kg).
 Den kræver dog mere vedligehold end japanercyklerne, men er ikke
 nødvendigvis et mindre stabilt transportmiddel.
 Min har rundet 18000 km og holder lige nu bare og venter på, at jeg får
 fundet kædestrammeren til knastkæden, da den er begyndt at rasle lidt.
 Jeg ved hvor den er, men der skal lige pilles nogle skjolde mv. af for at
 kunne komme til.
 Ellers har den ikke givet problemer af betydning.
 Hilsen
 Kim Olsen
 Geely Boss JL150T-6, 2003
 DKW RT125/2, 1954
 Kia Clarus 2,0 st.car, 2000
 Daihatsu Charmant 1,3, 1987
            
             |  |  | 
  anders majland (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : anders majland
 | 
 Dato :  16-04-05 21:14
 | 
 |  |  |  |  | 
 |  |