|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Erfaringer med Hyosung GT650 + "forkert" f~ Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  13-04-05 17:22
 | 
 |  | Hejsa folkens.
 
 I lørdags var jeg ude og prøvekøre en Hyosung GT650 hos bikes-and-parts i
 Aalborg. Jeg havde kigget lidt på denne maskine inden og synes den virkede
 interessant. Den maskine de har til prøvekørsel er udstyret med sportspakken
 som de tilbyder, hvilket betyder, at den er udstyret med oval titanium-potte
 (derefter inddysset), stålarmerede bremseslanger og måske noget mere
 små-gejl.
 
 Som std. har den 79hk, og ganske sikkert lidt mere efter denne operation. I
 hvert fald lød V-motoren fantastisk ved lave omdrejninger og genbrug af
 udstødningsgasser fik den til at "eksplodere" som en rallybil, når man slap
 gassen. Selvom det er lavet for at mindske forureningen, lyder det altså
 godt.
 
 Jeg har før overvejet en SV650, men var lidt usikker på om dennes 70hk var i
 underkanten. Efter denne prøvetur af hyosung'en vil jeg tro, at det faktisk
 er for lidt, da den endda er lidt større end SV'eren. Måske er det dog
 V2'eren lydkarakteristik der gør det, for jeg føler jeg skal skifte gear alt
 for tidligt og at motoren ikke helt får lov at trække igennem, som man hører
 det på en R4-motor, der rigtigt skriger. Følelsen af den hurtige
 acceleration mangler lidt, selvom jeg kan aflæse den på speedometeret. Der
 kom intet pludseligt ryk i accelerationen. Måske var det også denne
 udramatiske acceleration, der sammen med lyden gav en anden følelse.
 
 Jeg må i hvert fald se om der kommer åbent hus et sted hvor jeg f.eks. kan
 prøve en SV650 og en SV1000 for at se om jeg opfatter dem anderledes.
 
 Undre alle omstændigheder kører Hyosung'en ret godt og jeg vil da gerne høre
 nogle erfaringer fra ejere af denne model. Hvordan ligger benzin-forbruget
 f.eks. og hvilke andre erfaringer har I gjort jer efter købet?
 
 Er der ellers nogen der har nogle kloge kommentarer om min manglende følelse
 af acceleration på denne V2'er?
 --
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
 "Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der ikke er andre,
 der kan." - J.Larsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Hansen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Hansen
 | 
 Dato :  13-04-05 18:09
 | 
 |  | "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 
 > Jeg må i hvert fald se om der kommer åbent hus et sted hvor jeg f.eks. kan
 > prøve en SV650 og en SV1000 for at se om jeg opfatter dem anderledes.
 
 Du skal da være velkommen til at prøve min, hvis vi skulle støde ind
 i hinanden til noget fællestur eller lignende...
 
 > --
 > mvh. Jacob Larsen - GS500E
 
 --
 Ole Hansen
 
 
 |  |  | 
  Jacob Larsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  14-04-05 17:16
 | 
 |  | 
 
            "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
 news:uaco2li2u.fsf@get2net.dk
 > "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 >
 > > Jeg må i hvert fald se om der kommer åbent hus et sted
 > > hvor jeg f.eks. kan prøve en SV650 og en SV1000 for at
 > > se om jeg opfatter dem anderledes.
 >
 > Du skal da være velkommen til at prøve min, hvis vi
 > skulle støde ind
 > i hinanden til noget fællestur eller lignende...
 Tak for tilbuddet. Hvis jeg skulle støde på dig, vil jeg nok holde dig op på 
 det.    Når jeg tænker tilbage, kan det så ikke også passe, at du er fra Aalborg? I 
 så fald husker du vel at komme til St.Bededags træf? Jeg var med for første 
 gang sidste år, og jeg synes, at det var en sjov oplevelse.
 Jeg skal helt sikkert også med i år. Hvis jeg ikke tager kæresten med bagpå 
 GS'eren, bliver jeg sikkert single, så kan ikke blive hjemme.    -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
   Ole Hansen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Hansen
 | 
 Dato :  14-04-05 20:40
 | 
 |  | 
 
            "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 > Tak for tilbuddet. Hvis jeg skulle støde på dig, vil jeg nok holde dig op på 
 > det.    Du skal være velkommen, da :) Jeg lurede lige din profil på dfmc, og
 jeg kan se, vi deler postnummer :)
 > Når jeg tænker tilbage, kan det så ikke også passe, at du er fra Aalborg? I 
 > så fald husker du vel at komme til St.Bededags træf? Jeg var med for første 
 > gang sidste år, og jeg synes, at det var en sjov oplevelse.
 Jeg har været med de sidste 3-4 år - det en fed oplevelse.. 
 > Jeg skal helt sikkert også med i år. Hvis jeg ikke tager kæresten med bagpå 
 > GS'eren, bliver jeg sikkert single, så kan ikke blive hjemme.    Hehe.. :)
 > -- 
 > mvh. Jacob Larsen - GS500E
 -- 
 Ole Hansen
            
             |  |  | 
  Kent Nielsen (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Nielsen
 | 
 Dato :  13-04-05 19:41
 | 
 |  | 
 "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
 news:425d4699$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hejsa folkens.
 >
 > I lørdags var jeg ude og prøvekøre en Hyosung GT650 hos bikes-and-parts i
 > Aalborg
 Hejsa,
 Hvad er prisen på sådan en cykel ?
 
 --
 Mvh
 Kent Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Larsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  14-04-05 14:52
 | 
 |  | 
 
            "Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> wrote in
 message news:425d6810$0$668$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 > "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i
 > en meddelelse
 > news:425d4699$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
 > > Hejsa folkens.
 > >
 > > I lørdags var jeg ude og prøvekøre en Hyosung GT650 hos
 > > bikes-and-parts i Aalborg
 > Hejsa,
 > Hvad er prisen på sådan en cykel ?
 Priserne og info kan du såmæn finde her.
http://www.unicparts.dk/page.asp?id=38 Der er tre modeller at vælge imellem fra 74.900kr til 85.900kr
 -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
 "Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
 ikke er andre, der kan." - J.Larsen 
            
             |  |  | 
  Janner (13-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Janner
 | 
 Dato :  13-04-05 21:09
 | 
 |  | 
 >
 > Er der ellers nogen der har nogle kloge kommentarer om min manglende 
 > følelse af acceleration på denne V2'er?
 Min V2'er mangler ihvertfald ikke acc. fornemmelse .......... men der er 
 rigtigt at den på en 4 benet kommer mere raket agtigt ...
 Jan
 (Se den her) http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59 |  |  | 
  Mikkel Christensen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  14-04-05 08:10
 | 
 |  | "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 
 > Som std. har den 79hk, og ganske sikkert lidt mere efter denne
 > operation. I hvert fald lød V-motoren fantastisk ved lave omdrejninger
 > og genbrug af udstødningsgasser fik den til at "eksplodere" som en
 > rallybil, når man slap gassen. Selvom det er lavet for at mindske
 > forureningen, lyder det altså godt.
 
 Eh? Det er ikke bare fordi den går for magert?
 
 Eller har Hyosung rent faktisk selv opfundet noget snedigt?
 
 --
 Mikkel            |  Compared to system administration,
 motortosse.dk     |  being cursed forever is a step up.
 |  -Paul Tomko
 
 
 |  |  | 
  Jacob Larsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  14-04-05 14:45
 | 
 |  | 
 
            "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote
 in message news:kkdaco1zver.fsf@rrnord.dk
 > "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 >
 > > Som std. har den 79hk, og ganske sikkert lidt mere
 > > efter denne operation. I hvert fald lød V-motoren
 > > fantastisk ved lave omdrejninger og genbrug af
 > > udstødningsgasser fik den til at "eksplodere" som en
 > > rallybil, når man slap gassen. Selvom det er lavet for
 > > at mindske forureningen, lyder det altså godt.
 >
 > Eh? Det er ikke bare fordi den går for magert?
 >
 > Eller har Hyosung rent faktisk selv opfundet noget
 > snedigt?
 Måske. Jeg har ikke selv forstand på inddysning. Jeg citerer bare frit 
 forhandleren.    Han sagde også, at de godt kunne få den til at lade med at skyde. Det var 
 vist nok noget med en slange der skulle lukkes af, men lige dette må du ikke 
 hænge mig op på.
 Om det er en and ved jeg desværre ikke.
 -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
 "Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der
 ikke er andre, der kan." - J.Larsen 
            
             |  |  | 
  Martin Sørensen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Sørensen
 | 
 Dato :  14-04-05 19:50
 | 
 |  | 
 
            >> Som std. har den 79hk, og ganske sikkert lidt mere efter denne
 >> operation. I hvert fald lød V-motoren fantastisk ved lave
 >> omdrejninger og genbrug af udstødningsgasser fik den til at
 >> "eksplodere" som en rallybil, når man slap gassen. Selvom det er
 >> lavet for at mindske forureningen, lyder det altså godt.
 > Eh? Det er ikke bare fordi den går for magert?
 Det er det nok, for det mange motorcykler går magert når de kommer fra 
 fabrikken, simpelthen for at kunne opfylde kravene mht. emission. En SV650 
 går f.eks. også for magert fra fabrikken, for ellers kan den heller ikke 
 opfylde emissionskravene. Det er bl.a. derfor man kan få noget bedre træk i 
 mellemområdet ved blot at løfte nålene i karburatorerne på den. Det er nok 
 noget lignende på Hyosung'en.
 > Eller har Hyosung rent faktisk selv opfundet noget snedigt?
 Det tvivler jeg på. Så langt er Korea nok ikke nået endnu i deres 
 udviklingafdeling. De skal jo først lige lære at kopiere en cykel ordentligt 
 før de kan begynde at forbedre den.    signing off.. Martin Sørensen 
            
             |  |  | 
   Mikkel Christensen (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  15-04-05 08:03
 | 
 |  | "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
 
 > > Eh? Det er ikke bare fordi den går for magert?
 >
 > Det er det nok, for det mange motorcykler går magert når de kommer fra
 > fabrikken, simpelthen for at kunne opfylde kravene mht. emission. En
 > SV650 går f.eks. også for magert fra fabrikken, for ellers kan den
 > heller ikke opfylde emissionskravene. Det er bl.a. derfor man kan få
 > noget bedre træk i mellemområdet ved blot at løfte nålene i
 > karburatorerne på den. Det er nok noget lignende på Hyosung'en.
 
 Oh ja. Så er det selvfølgelig heller ikke løgn når sælger siger at
 det er for at begrænse forureningen.
 
 --
 Mikkel            |  Compared to system administration,
 motortosse.dk     |  being cursed forever is a step up.
 |  -Paul Tomko
 
 
 |  |  | 
    Jacob Larsen (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  15-04-05 11:31
 | 
 |  | 
 
            "Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> wrote
 in message news:kkdwtr4y11s.fsf@rrnord.dk
 > "Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:
 >
 > > > Eh? Det er ikke bare fordi den går for magert?
 > >
 > > Det er det nok, for det mange motorcykler går magert
 > > når de kommer fra fabrikken, simpelthen for at kunne
 > > opfylde kravene mht. emission. En SV650 går f.eks. også
 > > for magert fra fabrikken, for ellers kan den heller
 > > ikke opfylde emissionskravene. Det er bl.a. derfor man
 > > kan få noget bedre træk i mellemområdet ved blot at
 > > løfte nålene i karburatorerne på den. Det er nok noget
 > > lignende på Hyosung'en.
 >
 > Oh ja. Så er det selvfølgelig heller ikke løgn når sælger
 > siger at
 > det er for at begrænse forureningen.
 Den skulle ellers være inddysset til den nye udstødning i forbindelse med 
 installation af sportspakken. :-/
 Nu er det jo en democykel, så det er ikke sikkert den er blevet indstillet 
 som en kundecykel ville blive. Ved jo ikke hvad de går mest op i. Jeg 
 mangler dog stadig teknisk viden, om det rent faktisk er noget smart Hyosung 
 har fundet på.
 Måske jeg også har misforstået noget fra sælger. Jeg vil i hvert fald ikke 
 være den, der påstår, at de har sagt noget ævl.
 -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
     Ole Hansen (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Hansen
 | 
 Dato :  15-04-05 11:39
 | 
 |  | 
 
            "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 > Nu er det jo en democykel, så det er ikke sikkert den er blevet indstillet 
 > som en kundecykel ville blive. Ved jo ikke hvad de går mest op i. Jeg 
 > mangler dog stadig teknisk viden, om det rent faktisk er noget smart Hyosung 
 > har fundet på.
 > 
 > Måske jeg også har misforstået noget fra sælger. Jeg vil i hvert fald ikke 
 > være den, der påstår, at de har sagt noget ævl.
 Det lyder lidt som det PAIR-system, Suzuki også bruger.. Noget med, at
 overskydende benzin ryger tilbage i systemet.. Der står noget om det
 her: <URL:http://www.chewys-stuff.co.uk/> > mvh. Jacob Larsen - GS500E
 > http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 -- 
 Ole Hansen
            
             |  |  | 
      Jacob Larsen (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  15-04-05 12:24
 | 
 |  | 
 
            "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
 news:umzs0jpef.fsf@get2net.dk
 > "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> writes:
 >
 > > Nu er det jo en democykel, så det er ikke sikkert den
 > > er blevet indstillet som en kundecykel ville blive. Ved
 > > jo ikke hvad de går mest op i. Jeg mangler dog stadig
 > > teknisk viden, om det rent faktisk er noget smart
 > > Hyosung har fundet på.
 > >
 > > Måske jeg også har misforstået noget fra sælger. Jeg
 > > vil i hvert fald ikke være den, der påstår, at de har
 > > sagt noget ævl.
 >
 > Det lyder lidt som det PAIR-system, Suzuki også bruger..
 > Noget med, at overskydende benzin ryger tilbage i
 > systemet.. Der står noget om det
 > her: <URL:http://www.chewys-stuff.co.uk/> Ja nemlig ja.    De har lidt snak om at fjernet systemet :
 "The pair system feeds air into the exhaust to aid in the combustion of 
 unused fuel. The system was designed to improved emissions. The problem it 
 causes is when using race cans or many aftermarket cans you can get a lot of 
 popping through the exhaust and occasional backfire through the air box. The 
 elimination of the system will fix this problem, and also saves weight.  One 
 way is to plug where the valve draws air from in the air box and leave the 
 rest of the system in place, but this kit will allow you to remove the full 
 system and save several pounds of useless weight."
 Det er egenlig heller ikke underligt hvis de bruger samme system, for Suzuki 
 har jo samarbejdet med Hyosung siden 1979. De har dog vist lige afbrudt 
 samarbejdet pga. nogle uoverensstemmelser ang. eksport fra Korea.
 Tak for hjælpen, så var der jo nok noget om snakken af det system.    -- 
 mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
       Ukendt (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  15-04-05 15:31
 | 
 |  | 
 Jacob Larsen skrev i meddelelsen
 <425fa3c7$0$79454$14726298@news.sunsite.dk>...
 >"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
 >> Det lyder lidt som det PAIR-system, Suzuki også bruger..
 >> Noget med, at overskydende benzin ryger tilbage i
 >> systemet.. Der står noget om det
 >> her: <URL:http://www.chewys-stuff.co.uk/> >
 >Ja nemlig ja.    >
 >De har lidt snak om at fjernet systemet :
 >
 >"The pair system feeds air into the exhaust to aid in the combustion of
 >unused fuel. The system was designed to improved emissions. The problem it
 >causes is when using race cans or many aftermarket cans you can get a lot
 of
 >popping through the exhaust and occasional backfire through the air box
 Hvad med at tænke lidt på omgivelserne ? Forurening og støj har vi sgu' da
 nok af  :-/
 mvh
 Orla, mod egoistiske motorcyklister.
 >--
 >mvh. Jacob Larsen
 >http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
        Jacob Larsen (15-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  15-04-05 15:58
 | 
 |  | 
 
            "Orla Pedersen"
 <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
 message news:425fd06b$1$23066$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
 > Jacob Larsen skrev i meddelelsen
 > <425fa3c7$0$79454$14726298@news.sunsite.dk>...
 > > "Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
 >
 > > > Det lyder lidt som det PAIR-system, Suzuki også
 > > > bruger..
 > > > Noget med, at overskydende benzin ryger tilbage i
 > > > systemet.. Der står noget om det
 > > > her: <URL:http://www.chewys-stuff.co.uk/> > >
 > > Ja nemlig ja.    > >
 > > De har lidt snak om at fjernet systemet :
 > >
 > > "The pair system feeds air into the exhaust to aid in
 > > the combustion of unused fuel. The system was designed
 > > to improved emissions. The problem it causes is when
 > > using race cans or many aftermarket cans you can get a
 > > lot
 > of
 > > popping through the exhaust and occasional backfire
 > > through the air box
 >
 > Hvad med at tænke lidt på omgivelserne ? Forurening og
 > støj har vi sgu' da nok af  :-/
 >
 > mvh
 > Orla, mod egoistiske motorcyklister.
 Er du generelt lidt negativt stemt i dag, Orla?    -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
        "J.C.Kløve" (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  16-04-05 08:25
 | 
 |  | 
 
            Orla Pedersen wrote:
 > Jacob Larsen skrev i meddelelsen
 > <425fa3c7$0$79454$14726298@news.sunsite.dk>...
 > 
 >>"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> wrote in message
 > 
 >>popping through the exhaust and occasional backfire through the air box
 > - The elimination of the system will fix this problem 
 > 
 > Hvad med at tænke lidt på omgivelserne ? Forurening og støj har vi sgu' da
 > nok af  :-/
 > 
 > mvh
 > Orla, mod egoistiske motorcyklister.
 > 
 > 
 >>--
 >>mvh. Jacob Larsen
 >>http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 > 
 Er det ikke det hensyn man tager når man "fixer" backfire og "popping? 
 det larmer da fælt (specielt backfire, kan sende ældre damer i kredsløb 
 om jorden af forskrækkelse)
     -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 DMCN #745
            
             |  |  | 
         Hekto (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  16-04-05 10:14
 | 
 |  | 
 
            In article <4260bde0$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, 
 DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
 > Er det ikke det hensyn man tager når man "fixer" backfire og "popping? 
 > det larmer da fælt (specielt backfire, kan sende ældre damer i kredsløb 
 > om jorden af forskrækkelse)
 >      > 
 Naaaah!
 Måden man fixer det på, er jo at man giver den en federe blanding, der 
 så bare ikke antænder i udstødningen, fordi den simpelt hen er for fed!
 Cut-Off ventilen på kaburatoren skal netop lukke for benzinen, når der 
 lukkes af for gassen, så der ikke suges frisk blanding ud i 
 udstødningen. Ved større salgvolumener bliver det et tiltagende 
 problem.
 Fed uforbrændt benzinblanding = kulbrinter = forurening.
 Det optimale er nok bare at lade være med at pille!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
          Martin Leong (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Leong
 | 
 Dato :  16-04-05 11:22
 | 
 |  | 
 
            "Hekto" <urxgb@urxgb.qx> wrote in message 
 news:MPG.1ccaf5ce5e91fd55989710@news.tele.dk...
 > Det optimale er nok bare at lade være med at pille!
 Men hvad sjov er der i det?    Mvh
 Martin Leong
 SV650S 99' til salg... 
            
             |  |  | 
          Ukendt (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  16-04-05 16:10
 | 
 |  | 
 Hekto skrev i meddelelsen ...
 >In article <4260bde0$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
 >DunantFjern@X.mail.tele.dk says...
 >> Er det ikke det hensyn man tager når man "fixer" backfire og "popping?
 >> det larmer da fælt (specielt backfire, kan sende ældre damer i kredsløb
 >> om jorden af forskrækkelse)
 >>      >>
 >Naaaah!
 >Måden man fixer det på, er jo at man giver den en federe blanding, der
 >så bare ikke antænder i udstødningen, fordi den simpelt hen er for fed!
 >Cut-Off ventilen på kaburatoren skal netop lukke for benzinen, når der
 >lukkes af for gassen, så der ikke suges frisk blanding ud i
 >udstødningen. Ved større salgvolumener bliver det et tiltagende
 >problem.
 >
 >Fed uforbrændt benzinblanding = kulbrinter = forurening.
 >Det optimale er nok bare at lade være med at pille!
 Det undrer mig i grunden, hvordan en forhandler slipper af sted med at
 modificere et typegodkendt EURO-2 køretøj  :-/
 mvh
 Orla
 >
 >--
 >/Hekto
 >Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 >www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto >Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 >Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
           Hekto (16-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hekto
 | 
 Dato :  16-04-05 17:34
 | 
 |  | 
 
            In article <42612a08$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Orla 
 Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
 > Det undrer mig i grunden, hvordan en forhandler slipper af sted med at
 > modificere et typegodkendt EURO-2 køretøj  :-/
 > 
 - for di der ikke er det der syn, du ved godt! (SSSSSHHHH!) ... ligesom 
 på  ....... (viske) biler!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
             |  |  | 
  Martin Leong (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Leong
 | 
 Dato :  14-04-05 14:51
 | 
 |  | "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote in message
 news:425d4699$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
 *snip*
 
 Jeg har ingen erfaringer med den selv, men i de tests jeg har læst om
 GT650'eren får den knap så gode anmeldelser, bl.a. pga. svampede bremser og
 ueffektive dæmpere. Hvor meget man selv lægger mærke til det, i forhold til
 testanmeldere skal jeg ikke kunne sige.
 Jeg går ud fra at du bor i Aalborg området, så vi kunne nok godt finde ud af
 noget med en prøvetur på min SV650S 99', hvis det har interesse...
 
 Mvh
 Martin Leong
 SV650S 99' til salg...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jacob Larsen (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jacob Larsen
 | 
 Dato :  14-04-05 17:03
 | 
 |  | 
 
            "Martin Leong" <mk_leong@hotmail*fjern*.com> wrote in
 message
 news:425e7529$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk
 > "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> wrote
 > in message
 > news:425d4699$0$79465$14726298@news.sunsite.dk... *snip*
 >
 > Jeg har ingen erfaringer med den selv, men i de tests jeg
 > har læst om GT650'eren får den knap så gode anmeldelser,
 > bl.a. pga. svampede bremser og ueffektive dæmpere. Hvor
 > meget man selv lægger mærke til det, i forhold til
 > testanmeldere skal jeg ikke kunne sige.
 De påstår at disse ting er udbedret i denne årgang. Om det forholder sig 
 sådan i virkeligheden ved jeg desværre ikke. Stellet skulle stadig være lidt 
 dårligere end på en SV650'er og Hyosung'en er også lidt tungere. Om der 
 gemmer sig større ting, har jeg ikke kunnet finde noget information om.
 > Jeg går ud fra at du bor i Aalborg området, så vi kunne
 > nok godt finde ud af noget med en prøvetur på min SV650S
 > 99', hvis det har interesse...
 Tak for tilbuddet. Det lyder da meget tilllokkende. Når vejret bliver bedre 
 end det her sure regn, vil jeg da gerne prøve en lille tur, hvis ikke 
 maskinen går hen og bliver solgt indenfor de næste par dage. Det ville være 
 rart at have noget at sammenligne med, når jeg nu er blevet lidt usikker på, 
 om jeg er til de egenskaber en V2-motor har.
 Du må da gerne maile mig dit tlf.nr. så jeg kan fange dig, hvis det er. Der 
 skal fjernes "(((FJERNDETTE)))" fra den email jeg bruger, så det bliver 
 jacobl snabela cs.aau.dk
 Men øh... det er egentlig nok ret selvforklarende    -- 
 mvh. Jacob Larsen - GS500E
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879 |  |  | 
 |  |