|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Problemer med kawasaki gpz 500s (89) Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  12-04-05 16:27
 | 
 |  | Efter at have skudt min elskede maskine af idag (motoren var varm), begyndte
 den at lyde mærkeligt, lidt som om at den ikke gik på den ene cylinder,
 samtidig havde den problemer med at tage gas. Jeg forsatte turen, da jeg
 ikke var langt hjemme fra. Da jeg så holder for rødt synes jeg at der lugter
 krafttigt af benzin, hvorefter jeg konstaterer at det vælter ud med benzin
 fra overløbet på kaburatoren. Jeg stopper cyklen om må trække de sidste par
 meter hjem. Da jeg hjemme prøver at starte den igen lugter den meget
 kraftigt af benzin i udstødningen og vil ikke starte, den prøver dog men
 lyder mest som om at den er druknet.
 
 Jeg vil selv skyde på at det er skidt i kaburatoren eller at
 indsugningsventilen har sat sig... nogen bedre bud????
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Hasselby (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  12-04-05 16:30
 | 
 |  | Nu et par timer senere prøvede jeg at starte den igen, hvilket den gjorde
 uden de store problemer. Den lyder dog stadig lidt mærkeligt, som om den kun
 går på den ene cylinder. Ydermere ryger den kraftigt og røgen lugter af
 benzin...
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peter Hasselby (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  12-04-05 17:31
 | 
 |  | Havde lige bundkarret af den ene kaburator og tog flyderen og flydeventilen
 ud. Bundkarret var fyldt med skidt, men der var ikke noget at se på
 flydeventilen.
 
 Samlede det hele igen og startede.. Det pisser stadig ud med benzin af
 overløbet.. Kan jeg så konkludere at det er den anden kaburator der er skidt
 i, så flydeventilen hænger.. Eller er det noget helt andet..
 
 
 "Peter Hasselby" <spam@spam.com> skrev i en meddelelse
 news:425be985$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...
 > Nu et par timer senere prøvede jeg at starte den igen, hvilket den gjorde
 > uden de store problemer. Den lyder dog stadig lidt mærkeligt, som om den
 > kun går på den ene cylinder. Ydermere ryger den kraftigt og røgen lugter
 > af benzin...
 >
 >
 >
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-04-05 17:34
 | 
 |  | 
 Peter Hasselby skrev i meddelelsen
 <425be985$0$79455$14726298@news.sunsite.dk>...
 >Nu et par timer senere prøvede jeg at starte den igen, hvilket den gjorde
 >uden de store problemer. Den lyder dog stadig lidt mærkeligt, som om den
 kun
 >går på den ene cylinder. Ydermere ryger den kraftigt og røgen lugter af
 >benzin...
 
 
 Tøm svømmerhusene på karburatorerne, der er en drænskrue og studs nederst på
 karburatorerne. Giv begge karburatorer nogle "gok" med skaftet af en
 skruetrækker. Prime*, start, og kontroler for overløb.
 
 Det kan tage lidt tid før motoren går helt rent igen, og det kan i nogle
 tilfælde være nødvendigt med nye tændrør efter en sådan "drukning".
 
 Årsagen til dit problem er sansynligvis lidt snavs, der har sat sig i klemme
 i svømmerventilen. Ved at dræne svømmerhusene får man ventilerne åbnet helt,
 og gok'ene skulle gerne ryste skidtet ud af svømmerventilerne.
 
 "*"
 Jeg går ud fra at benzinhanen har PRI-funktion, og ellers er automatisk.
 Hvis ikke, så åbn på normal vis for benzinen.
 
 mvh
 Orla
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  12-04-05 18:22
 | 
 |  | Orla Pedersen wrote:
 >
 > Årsagen til dit problem er sansynligvis lidt snavs, der har sat sig i klemme
 > i svømmerventilen.
 
 Sikkert p.g.a. at den kører på reservetank, eller måske endda ligefrem
 blev stillet på reservetank lige før problemet :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
    Peter Hasselby (12-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  12-04-05 19:54
 | 
 |  | Kører aldrig på reservetank, da der her ikke er noget filter..
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Peter Hasselby (14-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Hasselby
 | 
 Dato :  14-04-05 16:03
 | 
 |  | Så triller den igen. Skilte kaboratorerne ad og blæste dem igennem med
 trykluft..
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |