Juel wrote:
>>Det eneste du skal være opmærksom på omkring newtronic's printplader til 
>>overpris ;) er at den skal kunne passe, altså du skal bruge den som passer 
>>til blokken... resten er ikke vigtigt,
> 
> 
> Er jo også det jeg ville høre om nogle vidste
   Jamen, hvad er problemet ? du ved jo hvilken block du bruger, så er det 
jo bare at bestille til denne fra newtronic. Eller har de måske ikke til 
lige præcis den block du har valgt til at bære de andre Cyl, top osv. 
som du nupper fra andre modeller end lige den block du vil bruge ?
   En anden ting... den du købte til GT'en havde advancer i sig, så den 
rykkede tændingen vs. omdr.... sås tydeligt når man satte stroboscope 
lyset på. Dette kan give et problem, da der kan være forskellige 
profiler osv. Så hvorfor ikke få fat i det udgangs trin til at drive 
tændspolerne fra Orla(Som har lovet at finde det frem), og så selv lige 
bikse en printplade frem med nogen optocouplere, eller bruge nogen af de 
små fede Hall elementer National Semiconductors laver til at fange 
tædnings signalet(gratis sampels), og så en eller anden lille satan af 
en 8 benet PIC kreds, så er du kørende for dele til 5-10% af prisen 
sådan en Newtronic koster, og du styre selv hvordan tændingen opføre sig 
;) Du har da vel fået lidt ud af de El timer vi havde sammen, du kan 
også gå skridtet videre og nuppe ignition modulet fra Mega Squit,  og 
bore en banke sensor i fra en eller anden bil som fitter til ;) så skal 
den nok justere tændingen ind for dig, bare du fortæller den hvad maks 
og min. Advance er.
   hmmmmm.... det her går galt....
-- 
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
www.dfmc.dk/Lars_Molnit