|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Nypris CBR600fy  2001? Fra : Jannick Andersen
 | 
 Dato :  06-04-05 19:21
 | 
 |  | 
 Er nu ved at komme så langt i importprocessen, at jeg skal til at
 tænke på forsikring. Dvs. det har jeg tænkt på det før og var godt
 klar over at det ikke blev billigt, men fuck det. Boys with toys...
 
 Jeg har så fundet ud af at Tryg er de eneste som vil lege med og de
 kunne så oplyse at valgt årgang kostede 175.000 kr.
 Jeg tænker bare... hvorfor var den årgang så dyr og hvad gør den til
 noget særligt i forhold til året før / året efter?. Og sidst hvad står
 den til i MC-Revyen fra det år. Tror ikke helt på hvad Tryg siger.
 
 Anyone ???
 
 Jannick
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-04-05 19:34
 | 
 |  | 
 "Jannick Andersen" <jannick@direkte.org> skrev i en meddelelse 
 news:11128118730.876552276404183@dtext.news.tele.dk...
 >
 > Er nu ved at komme så langt i importprocessen, at jeg skal til at
 > tænke på forsikring. Dvs. det har jeg tænkt på det før og var godt
 > klar over at det ikke blev billigt, men fuck det. Boys with toys...
 >
 > Jeg har så fundet ud af at Tryg er de eneste som vil lege med og de
 > kunne så oplyse at valgt årgang kostede 175.000 kr.
 > Jeg tænker bare... hvorfor var den årgang så dyr og hvad gør den til
 > noget særligt i forhold til året før / året efter?. Og sidst hvad står
 > den til i MC-Revyen fra det år. Tror ikke helt på hvad Tryg siger.
 >
 179.996,- vil du have et scan af siden ?
 -- 
 Mvh.
 Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75 |  |  | 
  Jannick Andersen (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jannick Andersen
 | 
 Dato :  06-04-05 20:02
 | 
 |  |  |  |  | 
  SmaRTrxxv (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SmaRTrxxv
 | 
 Dato :  06-04-05 19:47
 | 
 |  | Jannick Andersen wrote:
 >
 > Jeg tænker bare... hvorfor var den årgang så dyr og hvad gør den til
 > noget særligt i forhold til året før / året efter?.
 
 Yen var meget stærk overfor euro/kronen på det tidspunkt og denne effekt
 bliver jo så 3x større i vores afgiftsplagede land..... hovedsagligt
 derfor var riskogerne dyre i 2001..
 
 Thore
 
 
 
 |  |  | 
  Michael K. S. (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K. S.
 | 
 Dato :  06-04-05 19:59
 | 
 |  | On 06 Apr 2005 18:21:23 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
 wrote:
 
 >Anyone ???
 
 Hvad er det egentlig du har Jannick? En CBR600FY er en 2000 model
 (karburatormodel), mens en 2001 model er en CBR600FI
 (insprøjtningsmodel). I 2001 kom FI'eren kun i DK som den særlige FS
 (sport) model til 179.996 kr., mens Nellemann også solgte ud af
 2000-overliggere FY'ere til 154.996 - og det er jo nok det sidste som
 er aktuelt for dig.
 
 --
 -Michael
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-04-05 20:10
 | 
 |  | 
 "Michael K. S." <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:kpb851hqpjordbuba2i03guia6k6jebgd7@4ax.com...
 > On 06 Apr 2005 18:21:23 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
 > wrote:
 >
 >>Anyone ???
 >
 > Hvad er det egentlig du har Jannick? En CBR600FY er en 2000 model
 > (karburatormodel), mens en 2001 model er en CBR600FI
 > (insprøjtningsmodel). I 2001 kom FI'eren kun i DK som den særlige FS
 > (sport) model til 179.996 kr., mens Nellemann også solgte ud af
 > 2000-overliggere FY'ere til 154.996 - og det er jo nok det sidste som
 > er aktuelt for dig.
 >
 I så fald at det er den sidste af dem du har, er den scan jeg sendte dig 
 ikke korrekt, jeg har desværre ikke den anden.
 -- 
 Mvh.
 Dannie
http://www.zx-r.dk
http://www.dfmc.dk/?id=75 |  |  | 
  Jannick Andersen (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jannick Andersen
 | 
 Dato :  06-04-05 20:17
 | 
 |  | 
 
            Michael K . S . <mks74temp@tiscali.dk> skrev:
 >On 06 Apr 2005 18:21:23 GMT, Jannick Andersen 
 <jannick@direkte.org>
 >wrote:
 >
 >>Anyone ???
 >
 >Hvad er det egentlig du har Jannick? En CBR600FY er en 2000 model
 >(karburatormodel), mens en 2001 model er en CBR600FI
 >(insprøjtningsmodel). I 2001 kom FI'eren kun i DK som den 
 særlige FS
 >(sport) model til 179.996 kr., mens Nellemann også solgte ud af
 >2000-overliggere FY'ere til 154.996 - og det er jo nok det 
 sidste som
 >er aktuelt for dig.
 >
 >-- 
 >-Michael
 Ja nu er det jo sådan at jeg har hentet den i DE og jeg kan 
 derfor kun læse mig til at det er en FY, og første 
 indregistrering er 2001. Det kunne tyde på at det er en der har 
 overvintret :-@
 Ikke at det gør mig noget, det er stadig en fed maskine, og 
 præmien skiller ved 150.000, men det kan være det hjælper på 
 afgiften   http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1050 |  |  | 
   Michael K. S. (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K. S.
 | 
 Dato :  06-04-05 20:26
 | 
 |  | 
 
            On 06 Apr 2005 19:17:17 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
 wrote:
 >http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1050 Det er en 2000 produceret CBR600FY karburatormodel, og altså ind.reg
 et år "for sent" i D. . Helt generelt er det uheldigt at hente sent
 ind.reg modeller i D idet T&S opererer med 1. ind.reg ved
 værdisættelsen, men p.g.a den glidende skala for afgiften for cykler
 yngre end 6 år, kommer det reelt ikke til at betyde helt så meget -
 Som udgangspunkt er det dog bedst at hente tidligt ind.reg. cykler i
 D. f.eks en 99-model FX ind.reg i de sidste mdr af 98, de findes
 nemlig også   .
 -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
    Armand (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  06-04-05 21:54
 | 
 |  | 
 
            Michael K. S. wrote:
 > On 06 Apr 2005 19:17:17 GMT, Jannick Andersen <jannick@direkte.org>
 > wrote:
 > 
 > 
 >>http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1050 > 
 > 
 > Det er en 2000 produceret CBR600FY karburatormodel, og altså ind.reg
 > et år "for sent" i D. . Helt generelt er det uheldigt at hente sent
 > ind.reg modeller i D idet T&S opererer med 1. ind.reg ved
 > værdisættelsen, men p.g.a den glidende skala for afgiften for cykler
 > yngre end 6 år, kommer det reelt ikke til at betyde helt så meget -
 > Som udgangspunkt er det dog bedst at hente tidligt ind.reg. cykler i
 > D. f.eks en 99-model FX ind.reg i de sidste mdr af 98, de findes
 > nemlig også   .
 > 
 Men netop detaljen á krabunader hhv. indsprøjtning gør at det er 
 formålstjenstligt at få gjort T&S opmærksom på detaljen!
 Her er vurderings-fremstilling vejen direkte til samtale med 
 vurderings-hovedet :-|
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
     Michael K. S. (06-04-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K. S.
 | 
 Dato :  06-04-05 22:09
 | 
 |  | On Wed, 06 Apr 2005 22:54:19 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 
 >Men netop detaljen á krabunader hhv. indsprøjtning gør at det er
 >formålstjenstligt at få gjort T&S opmærksom på detaljen!
 >Her er vurderings-fremstilling vejen direkte til samtale med
 >vurderings-hovedet :-|
 
 De bør kunne se det af stelnummeret - men iøvrigt er det noget
 forfærdelig rod med F4'erne med prisstigninger, tilbud osv.  i de
 enkelte årgange 99-04, så det er virkelig lidt af et lotteri hvad T&S
 beslutter sig til skal være markedsprisen....
 
 --
 -Michael
 
 
 |  |  | 
 |  |