| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Honda CB1300S til DK Fra : Hornbæk | 
  Dato :  31-03-05 20:30 |  
  |  
 
            Honda skulle ifølge diverse blade engang til maj lancere en ny version af CB1300 kaldet CB1300SA med halvkåbe, ABS bremser og  klassisk rød/hvid Honda bemaling    
Er der nogen der ved om den kommer til Danmark ?
 Hornbæk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole H Sørensen (31-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole H Sørensen | 
  Dato :  31-03-05 21:03 |  
  |  
 
            Hornbæk <Hornbaek@SLETDETTEpostkasse.com> skrev:
 >Honda skulle ifølge diverse blade engang til maj lancere en ny
 >version af CB1300 kaldet CB1300SA med halvkåbe, ABS bremser og 
 >klassisk rød/hvid Honda bemaling    
>Er der nogen der ved om den kommer til Danmark ?
 >
 >Hornbæk
 Sorry- dobbelt posting, der er totalt ged i mailserveren i aften
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (31-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  31-03-05 21:36 |  
  |  
 
            Ole H Sørensen (slet VQWCL) wrote:
 > Hornbæk <Hornbaek@SLETDETTEpostkasse.com> skrev:
 > 
 >>Honda skulle ifølge diverse blade engang til maj lancere en ny
 >>version af CB1300 kaldet CB1300SA med halvkåbe, ABS bremser og 
 >>klassisk rød/hvid Honda bemaling    
>>Er der nogen der ved om den kommer til Danmark ?
 >>
 >>Hornbæk
 > 
 > 
 > Sorry- dobbelt posting, der er totalt ged i mailserveren i aften
 > 
 Og hermed blev det endda til trippleposting!    
Man kán faktisk godt slette egne(!) fejlindlæg!
 I OE foregår det ved at markere indlægget og dernæst finde "slet" 
 komandoen under "meddelelser"
 På Mozilla bruger man blot Delete-tasten efter at have markeret eget indlæg!
 Prøv det, og bliv lidt mere IT-klog!
 Forresten: I OE vil meddelelsen forblive synlig for dig, da den jo er 
 hentet ned på din harddisk inden sletningen, så bliv ikke forvirret af 
 dét og stol blot på at senere læsere ikke vil kunne se hverken header 
 eller indlæg efter at du har slettet!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hornbæk (01-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hornbæk | 
  Dato :  01-04-05 21:05 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:faZ2e.108900$Vf.4157051@news000.worldonline.dk...
 > > 
 > Man kán faktisk godt slette egne(!) fejlindlæg!
 > I OE foregår det ved at markere indlægget og dernæst finde "slet" 
 > komandoen under "meddelelser"
 > 
 > På Mozilla bruger man blot Delete-tasten efter at have markeret eget indlæg!
 > 
 > Prøv det, og bliv lidt mere IT-klog!
 > 
 > Forresten: I OE vil meddelelsen forblive synlig for dig, da den jo er 
 > hentet ned på din harddisk inden sletningen, så bliv ikke forvirret af 
 > dét og stol blot på at senere læsere ikke vil kunne se hverken header 
 > eller indlæg efter at du har slettet!
 > 
 > -- 
 > Armand.
 
 mange tak for tip! det var jeg (og sikkert en del andre) ikke klar over
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (31-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  31-03-05 21:51 |  
  |  
 
            Hornbæk wrote:
 > Honda skulle ifølge diverse blade engang til maj lancere en ny
 > version af CB1300 kaldet CB1300SA med halvkåbe, ABS bremser og
 > klassisk rød/hvid Honda bemaling     Er der nogen der ved om den
 > kommer til Danmark ?
 Vi kan da håbe, men spørg hellere importøren om halvkåben ændrer deres 
 syn på modellens muligheder i DK - uden kåben har de anset den for at 
 være mindre interessant herhjemme og for dyr.
 Den pris, et medlem herinde fik af dem sidste år antyder dog, at de 
 sætter prisen ganske højt ifht prisen i D. Men det er jo deres valg og 
 på linie med deres generelle praksis - som en tidligere forhandler en 
 sagde, tænk hvor mange modeller vi havde haft, hvis Reinhardt havde 
 været Honda-importør   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           StoneCold© (01-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : StoneCold© | 
  Dato :  01-04-05 12:45 |  
  |   
            
> være mindre interessant herhjemme og for dyr.
 >
 > Den pris, et medlem herinde fik af dem sidste år antyder dog, at de sætter 
 > prisen ganske højt ifht prisen i D. Men det er jo deres valg og på linie 
 > med deres generelle praksis - som en tidligere forhandler en sagde, tænk 
 > hvor mange modeller vi havde haft, hvis Reinhardt havde været 
 > Honda-importør   
>
 Som Richard skriver skal du nok ikke sætte næsen op efter den model.... jeg 
 havde kontakt til importøren - Nelleman -sidste år, og prisen var mildest 
 talt ikke for børn, el. voksne mænd for den sags skyld ( kan ærlig talt ikke 
 huske prisen 100%, men i omegenen af ca 180 K ) så bare ærgeligt    for den 
 model vil jeg meget gerne have, men ikke for en hver pris. Venter lige 3-4 
 sæsoner med at købe mc igen - for at spare lidt op, og blive færdig med mit 
 studie som Datafagtekniker, derefter satser jeg på at Honda har lanceret 
 CBR1200XX ! så må vi se om ikke det kunne være sådan en jeg ville kaste min 
 kærlighed over når nu det ikke kan blive en CB1300 ( ellers er der vel 
 stadig gamle baldur at få    he he ).
 -- 
 -- 
 Steen
 No bike at the moment
 http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
 http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (01-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  01-04-05 15:49 |  
  |  
 
            StoneCold© wrote:
 > Som Richard skriver skal du nok ikke sætte næsen op efter den model.... jeg 
 > havde kontakt til importøren - Nelleman -sidste år, og prisen var mildest 
 > talt ikke for børn, el. voksne mænd for den sags skyld ( kan ærlig talt ikke 
 > huske prisen 100%, men i omegenen af ca 180 K ) så bare ærgeligt   
Men er man hel vild i varmen, kan man jo købe den som ny i fx D og få 
 den indregistreret herhjemme. - nu er der jo i det mindste faldet dom 
 for, at reg.afgiften skal beregnes ud fra indkøbsprisen på et nyt 
 køretøj i udlandet, ikke en fiktiv standardpris som tidligere.
 Men med reklamationsretten hvilende i D skal man jo nok bo i nærheden af 
 grænsen, for at det kan svare sig at udnytte den   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (01-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-04-05 18:31 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 >  
 > Men er man hel vild i varmen, kan man jo købe den som ny i fx D og få 
 > den indregistreret herhjemme......... 
 > Men med reklamationsretten hvilende i D skal man jo nok bo i nærheden af 
 > grænsen, for at det kan svare sig at udnytte den   
Tv-programmet "Rabatten" klarlagde at garantien var international: Den 
 danske importør af den bil man forsøgsvis købte i Polen stod ved at 
 garantien også dækkede i DK!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Richard (01-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  01-04-05 19:17 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Tv-programmet "Rabatten" klarlagde at garantien var international: Den 
 > danske importør af den bil man forsøgsvis købte i Polen stod ved at 
 > garantien også dækkede i DK!
 Og det skulle så også gælde for mc'er? - lyder for godt til at være 
 Nellemann & D. - en behagelig overraskelse i så fald   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (01-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-04-05 23:40 |  
  |  
 
            Richard wrote:
 > Armand wrote:
 > 
 >> Tv-programmet "Rabatten" klarlagde at garantien var international: Den 
 >> danske importør af den bil man forsøgsvis købte i Polen stod ved at 
 >> garantien også dækkede i DK!
 > 
 > 
 > Og det skulle så også gælde for mc'er? - lyder for godt til at være 
 > Nellemann & D. - en behagelig overraskelse i så fald   
> 
 Er det mon ikke noget EU-noget, at garanti skal dække indenfor hele 
 unionen :-/
 Efter hvad jeg har hørt er der ikke problemer med reservedelene til mere 
 eksotiske privatimporterede Honda'er.
 De fleste reservedele kommer alligevel direkte fra Honda's europæiske 
 centrallager hvor også stumper til ikke-DK importerede modeller er på hylde.
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Richard (02-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  02-04-05 12:50 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 >>> Tv-programmet "Rabatten" klarlagde at garantien var international: Den 
 >>> danske importør af den bil man forsøgsvis købte i Polen stod ved at 
 >>> garantien også dækkede i DK!
 >> 
 >> Og det skulle så også gælde for mc'er? - lyder for godt til at være 
 >> Nellemann & D. - en behagelig overraskelse i så fald   
>
 > Er det mon ikke noget EU-noget, at garanti skal dække indenfor hele 
 > unionen :-/
 Måske, ved det ikke, men frygter det værste    - for hvem det måtte være 
 aktuelt er det sikkert en god idé at ringe til Forbrugerstyrelsen hhv den 
 relevante importør   
> Efter hvad jeg har hørt er der ikke problemer med reservedelene til mere 
 > eksotiske privatimporterede Honda'er.
 Korrekt, det er også mit indtryk. Så den lejlighedsvise ventetid må 
 tilskrives, at de ikke henter stumperne hjem til DK enkeltvis hhv at 
 delene indimellem mår hentes længere væk fra   
Da den nævnte CB1300 sælges i de fleste andre EU-lande - og formentlig i 
 stort antal i F, hvor de elsker store kåbeløse cykler - vil 
 reservedelssituationen være det mindste problem i forb. med service og 
 evt. garantirep. IMHO
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 > De fleste reservedele kommer alligevel direkte fra Honda's europæiske 
 > centrallager hvor også stumper til ikke-DK importerede modeller er på hylde.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             StoneCold© (02-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : StoneCold© | 
  Dato :  02-04-05 12:05 |  
  |   
            
> Men er man hel vild i varmen, kan man jo købe den som ny i fx D og få
 > den indregistreret herhjemme. - nu er der jo i det mindste faldet dom for, 
 > at reg.afgiften skal beregnes ud fra indkøbsprisen på et nyt køretøj i 
 > udlandet, ikke en fiktiv standardpris som tidligere.
 >
 > Men med reklamationsretten hvilende i D skal man jo nok bo i nærheden af 
 > grænsen, for at det kan svare sig at udnytte den   
Netop ! men som du skriver er der jo nogle små probs. med garanti osv. kan 
 så forstå på armand´s indlæg længre nede i tråden at garantien er 
 international, så ser det jo straks noget bedre ud    hvis altså den 
 holder, og mht. vuderingen af afgiften er der jo også sket lidt, så det er 
 da noget jag vil undersøge engang mere når jeg kommer der til    for CB1300 
 er altså bare i min smag !
 -- 
 -- 
 Steen
 No bike at the moment
 http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
 http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters
 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Richard (02-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  02-04-05 13:22 |  
  |  
 
            StoneCold© wrote:
 > Netop ! men som du skriver er der jo nogle små probs. med garanti osv. kan 
 > så forstå på armand´s indlæg længre nede i tråden at garantien er 
 > international, så ser det jo straks noget bedre ud    hvis altså den 
 > holder, og mht. vuderingen af afgiften er der jo også sket lidt, så det er 
 > da noget jag vil undersøge engang mere når jeg kommer der til    for CB1300 
 > er altså bare i min smag !
 Absolut forståeligt, og muligheden for original halvkåbe burde bare gøre 
 modellen endnu mere interessant IMHO - ikke underligt Honda prøver det, 
 når nu X11 ikke slog så godt an...
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Hornbæk (04-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hornbæk | 
  Dato :  04-04-05 17:16 |  
  |   
            
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse news:d2m2pg$m51$1@abbeden.bunk.cc...
 > StoneCold© wrote:
 > 
 > > Netop ! men som du skriver er der jo nogle små probs. med garanti osv. kan 
 > > så forstå på armand´s indlæg længre nede i tråden at garantien er 
 > > international, så ser det jo straks noget bedre ud    hvis altså den 
 > > holder, og mht. vuderingen af afgiften er der jo også sket lidt, så det er 
 > > da noget jag vil undersøge engang mere når jeg kommer der til    for CB1300 
 > > er altså bare i min smag !
 > 
 > Absolut forståeligt, og muligheden for original halvkåbe burde bare gøre 
 > modellen endnu mere interessant IMHO - ikke underligt Honda prøver det, 
 > når nu X11 ikke slog så godt an...
 > 
 > --
 > Richard Pade, Sorgenfri, DK
 > 
 En krølle på historien
 Jeg skrev et brev til Honda dk(Nelleman ) for at høre om CB1300SA kom til Danmark eller ej ,og fik i dag følgende svar:
 *****************
 Hej
 
 Det er korrekt med CB 1300SA; den har dog desværre på grund af sine høje specifikationer en pris (ca. DKK 220.000 i Danmark), der ikke gør den interessant for det danske marked, hvor de store naked eller seminaked maskiner sælges på grund af pris og ikke udstyr.
 ***********
 220.000 ! Tak for kaffe si'r jeg bare..
 Hornbæk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Richard (04-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  04-04-05 20:16 |  
  |  
 
            Hornbæk wrote:
 > Jeg skrev et brev til Honda dk(Nelleman ) for at høre om CB1300SA kom
 > til Danmark eller ej ,og fik i dag følgende svar:
 > 
 <snip, noget marketing crap>
 > 220.000 ! Tak for kaffe si'r jeg bare..
 Sådan, reserver plads til den i pengeskabet   
Nellemanns kalkulation er i bedste fald direkte befordrende for 
 egen-import IMHO. Sammenlignet med de vejledende udsalgspriser i D og 
 DK, skulle CB1300SA med halvkåbe (D: €10.990) koste:
 ca. 202 kkr sammenlignet med priserne på VFR 800 uden ABS (D: €11.690)
 ca. 179 kkr sammenlignet med CBR1100XX (D: €12.890).
 (Ja, i D er VFR uden ABS billigere end CBR1100XX).
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 StoneCold© (04-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : StoneCold© | 
  Dato :  04-04-05 22:24 |  
  |   
            
"Richard" <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote in message 
 news:425192f6$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Nellemanns kalkulation er i bedste fald direkte befordrende for 
 > egen-import IMHO. Sammenlignet med de vejledende udsalgspriser i D og DK, 
 > skulle CB1300SA med halvkåbe (D: €10.990) koste:
 > ca. 202 kkr sammenlignet med priserne på VFR 800 uden ABS (D: €11.690)
 > ca. 179 kkr sammenlignet med CBR1100XX (D: €12.890).
 > (Ja, i D er VFR uden ABS billigere end CBR1100XX).
 Tja... endnu en sørgelig ende på den historie    er bange for at det ikke 
 kan betale sig i forhold til hvad der ellers er på marked til de ca. 
 202.000.- ( hvis det altså er slut prisen importeret til dk ) - så kan jeg 
 sagtens se mig selv på en sprit nye hayabusa til 199.000.- istedet for.
 Men det er ikke enden, man kan jo stadig tage en brugt hjem fra D    men 
 sikkert stadig en dyr fornøjelse...
 -- 
 -- 
 Steen
 No bike at the moment
 http://dfmc.dk/?id=101
DMCN# 137
 http://www.streetfighters.danmark.nu = Danske Street Fighters
 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Richard (05-04-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  05-04-05 16:49 |  
  |  
 
            StoneCold© wrote:
 > Men det er ikke enden, man kan jo stadig tage en brugt hjem fra D    men 
 > sikkert stadig en dyr fornøjelse...
 Tror hellere du skal satse på egenimport af en ny, når den kommer på 
 tilbud engang. Når de skal værdisætte din brugtimport og ikke har noget 
 sammenligningsgrundlag, vil T&S uden tvivl spørge Nellemann om en 
 ca.-pris fra ny og læne sig op ad den. Og så hænger du alligevel på 
 Nellemanns kalkulation   
Høje markedspriser var en effektiv måde at forhindre parallelimport - 
 både af nye og af nyere brugte køretøjer - dengang importørens 
 standardpris blev lagt til grund for afgiften. Det har den omtalte dom 
 og deraf følgende ændrede praksis for beregning af afgiften på nye 
 køretøjer rokket ved   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |