| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Ahhh.... ud og køre... Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-03-05 10:26 |  
  |   
            Så blev det også min tur
 Efter et efterår med en smadret krumtap, ventiler der var bøjet og en
 knastkæde der var splittet efter en skrue havde revet sig løs fra
 knastakslen og sat sig mellem krumtap og knastkæde og smadret begge dele +
 ventilerne. Er vi endelig oppe og køre igen...
 Den startede med det samme, dog lækkede den en del olie fra topstykket (se
 min tidligere tråd vedr. stramning af topstykket), det viste sig at være en
 lille bitte kobber-samling der holdt oliesejlet på plads, der var for lang
 så den lige nåede ud over pakningens kant og derved gav fri adgang til det
 fri... Pis! Men af med topstykket og fjerne den formastlige kobber-samling
 og samle det igen (moment 5 KG/M - funger fint).
 Turen hjem fra Ebeltoft viste med alt tydelighed at alt var som det skulle
 være, har aldrig lydt så godt og bundtrækket har aldrig været bedre.
 Nu kommer der så et lille spørgsmål - jeg har og havde et problem med
 mellemområdet, dvs. ved 1/3  gas pga. nye filtre og nyt udstødnining (den
 hakker som om den får for lidt benz, men den er rigtigt dyset), der var
 nogen der var så venlig at ligge et link til et sted hvor man kunne hente
 nogle pdf-filer der forklarede det hele omkring kabuering, nogen der har det
 link?
 
 Ha´ en rigtig god sæson...
 Mvh.
 Lars H
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 11:25 |  
  |   
            LCH wrote:
 > ..........jeg har et problem med
 > mellemområdet, dvs. ved 1/3  gas pga. nye filtre og nyt udstødnining (den
 > hakker som om den får for lidt benz, men den er rigtigt dyset), 
 
 Er det ikke selvmodsigende?
 Korrekt dysning vurderes netop ud fra hvorledes motoren opfører sig :-|
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           "J.C.Kløve" (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : "J.C.Kløve" | 
  Dato :  26-03-05 11:36 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > LCH wrote:
 > 
 >> ..........jeg har et problem med
 >> mellemområdet, dvs. ved 1/3  gas pga. nye filtre og nyt udstødnining (den
 >> hakker som om den får for lidt benz, men den er rigtigt dyset), 
 > 
 > 
 > Er det ikke selvmodsigende?
 > Korrekt dysning vurderes netop ud fra hvorledes motoren opfører sig :-|
 > 
 Det kan være han mener "teoretisk" korrekt   
-- 
 Dun@nt
 Kilo SFau's 's is for silver   
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  26-03-05 11:48 |  
  |  
 
            In article <42452a35$0$73793$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "LCH" 
 <hessellundatcdotdk> says...
 > Turen hjem fra Ebeltoft viste med alt tydelighed at alt var som det skulle
 > være, har aldrig lydt så godt og bundtrækket har aldrig været bedre.
 > Nu kommer der så et lille spørgsmål - jeg har og havde et problem med
 > mellemområdet, dvs. ved 1/3  gas pga. nye filtre og nyt udstødnining (den
 > hakker som om den får for lidt benz, men den er rigtigt dyset), der var
 > nogen der var så venlig at ligge et link til et sted hvor man kunne hente
 > nogle pdf-filer der forklarede det hele omkring kabuering, nogen der har det
 > link?
 > 
 Det kan være svært at afgøre om den får for lidt, eller i virkeligheden 
 for meget!
 En 'tape-tuner' på gashåndtaget er en god ting, så man ved hvor i 
 området problemet ligger.
 Se f.eks. under kaburatorer på  www.guzzitech.dk
Hvis du nu er sikker på at det er ved 1/3 gas, kan du jo forsøgsvis 
 hæve/sænke nålen, og efterprøve virkningen. Hoveddysen alene, 
 kontrollerer blandingen ved fuldt spjæld. De fleste kaster sig 
 skrigende over at skifte dyser, selv om det måske bare er en anden 
 nåleprofil der skal til.
 I det lave område, blander både tomgangsdyse og luftskrue sig en anelse 
 i festen!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-03-05 18:00 |  
  |   
            
Hekto > skrev i meddelelsen ...
 >Hvis du nu er sikker på at det er ved 1/3 gas, kan du jo forsøgsvis
 >hæve/sænke nålen, og efterprøve virkningen. Hoveddysen alene,
 >kontrollerer blandingen ved fuldt spjæld. De fleste kaster sig
 >skrigende over at skifte dyser, selv om det måske bare er en anden
 >nåleprofil der skal til.
 >***I det lave område, blander både tomgangsdyse og luftskrue sig en anelse
 >i festen!***
 Ikke at forglemme, spjældudskæring. Virkningsområde fra 1/8 del åbning,
 aftagende op til ca. 1/4 åbning. (Mindre udskæring > federe blanding).
 mvh
 Orla
 --
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  26-03-05 19:50 |  
  |  
 
            In article <4245943b$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Orla 
 Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
 > Ikke at forglemme, spjældudskæring. Virkningsområde fra 1/8 del åbning,
 > aftagende op til ca. 1/4 åbning. (Mindre udskæring > federe blanding)..
 > 
 > 
 Ja. Faktisk kan man med lav udskæring, helt undgå accellerationspumpen 
 på en Dell'Orto.
 Men - der må være tale om småjusteringer her. Det har jo kørt før.. 
 Problemet må kunne klares med nålen, og så evt justere ind med et par 
 numre op/ned i dyse. Altsammen forudsat, at problemet kun er der ved 
 dellast, og i virkeligheden ikke i hele området.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 20:04 |  
  |   
            Hekto wrote:
 > In article <4245943b$0$73729$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "Orla 
 > Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> says...
 > 
 >>Ikke at forglemme, spjældudskæring. Virkningsområde fra 1/8 del åbning,
 >>aftagende op til ca. 1/4 åbning. (Mindre udskæring > federe blanding).
 > 
 > Ja. Faktisk kan man med lav udskæring, helt undgå accellerationspumpen 
 > på en Dell'Orto.
 
 Lad mig lige springe ind med et problem en bekendt har med sin 
 Guzzi/DellOrto'er, og som er mig helt uforståeligt:
 Motoren trækker og accelererer udemærket, men ved del-last "ruller" den 
 á pulserende svage accelerations-cyklus'er!
 Umiddelbart regnede jeg problemet for at være vild dårlig 
 synkronisering; men hverken synkronisering eller fiflen med dysenålene 
 har løst problemet, og i desperation har ejeren nu bestilt et komplet 
 sæt friske dyser/nåle til den ½-aldrende Guzzi!
 
 Hvad hulen er der galt???
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hekto (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  26-03-05 20:29 |  
  |  
 
            In article <Oli1e.107596$Vf.4091941@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
 chaufforerne.dk says...
 > Hvad hulen er der galt???
 > 
 Det er lidt gætteri!
 Det kan være selve strålerørene. Der findes mange typer og profiler, og 
 er de ens?
 Der findes et hav af nåle-profiler. Er nålene ens? Der bør stå et lille 
 bitte K og så et nummer. K1, K5, K8 o.s.v. Det kan være svært at se, og 
 de ligner hinanden m.h.t. diameter på spidsen o.s.v.
 Ellers tror jeg mest på at det er nåleventilen. Der sidder også en dyse 
 i den! Dell'Orto foreskriver at den ikke må være for stor! +30% i 
 forhold til hoveddysen skulle være ideelt. De har dog ikke holdt 
 idealmålet på Pantah'en; men det er jo italienere!
 Nåh, ja! Svømmere og svømmerhøjde, samt bevægelighed er OK?
 Jeg har haft mine skildt helt ad og gennemgået dyse typer og størrelser 
 m.v. Det endte op med at der ikke blev dyset om; men skiftet nåle!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 21:43 |  
  |  
 
            Hekto wrote:
 > In article <Oli1e.107596$Vf.4091941@news000.worldonline.dk>, armand@mc-
 > chaufforerne.dk says...
 > 
 >>Hvad hulen er der galt???
 >>
 > Det er lidt gætteri!
 > Det kan være selve strålerørene. Der findes mange typer og profiler, og 
 > er de ens?
 Dunno   
> Der findes et hav af nåle-profiler. Er nålene ens? Der bør stå et lille 
 > bitte K og så et nummer. K1, K5, K8 o.s.v. Det kan være svært at se, og 
 > de ligner hinanden m.h.t. diameter på spidsen o.s.v.
 Nu er der flere profiler end K-serien, Sei'en brugte E-nåle; men det er 
 de nåle der skal til at der sidder monteret (derved at det er samme nåle 
 der en nævnt i det sæt der er bestilt)!
 > Nåh, ja! Svømmere og svømmerhøjde, samt bevægelighed er OK?
 Jeg har netop idag sat ka'len ind i detaljerne deromkring jvf. 
 guzzitech-linjet!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (28-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  28-03-05 22:28 |  
  |   
            
"Hekto" <urxgb@urxgb.qx ROT13> wrote in message
 news:MPG.1caf5c3dd43ee20d9896a9@news.tele.dk...
 In article <42452a35$0$73793$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, "LCH"
 <hessellundatcdotdk> says...
 > Turen hjem fra Ebeltoft viste med alt tydelighed at alt var som det skulle
 > være, har aldrig lydt så godt og bundtrækket har aldrig været bedre.
 > Nu kommer der så et lille spørgsmål - jeg har og havde et problem med
 > mellemområdet, dvs. ved 1/3  gas pga. nye filtre og nyt udstødnining (den
 > hakker som om den får for lidt benz, men den er rigtigt dyset), der var
 > nogen der var så venlig at ligge et link til et sted hvor man kunne hente
 > nogle pdf-filer der forklarede det hele omkring kabuering, nogen der har
 det
 > link?
 >
 Det kan være svært at afgøre om den får for lidt, eller i virkeligheden
 for meget!
 En 'tape-tuner' på gashåndtaget er en god ting, så man ved hvor i
 området problemet ligger.
 Se f.eks. under kaburatorer på  www.guzzitech.dk
Hvis du nu er sikker på at det er ved 1/3 gas, kan du jo forsøgsvis
 hæve/sænke nålen, og efterprøve virkningen. Hoveddysen alene,
 kontrollerer blandingen ved fuldt spjæld. De fleste kaster sig
 skrigende over at skifte dyser, selv om det måske bare er en anden
 nåleprofil der skal til.
 I det lave område, blander både tomgangsdyse og luftskrue sig en anelse
 i festen!
 Ja, det er også det jeg vurderede tidligere da jeg læste den fremragende pdf
 nogen gav mig linket til herinde. Men den forklarede næsten nøjagtigt hvad
 der har indvirkning ved 1/8 gas, 1/6 gas osv. den var utrolig nøjagtig.
 /Lars H
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |