| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | T250 stenaldercykel med motor problemer Fra : Rene Hansen | 
  Dato :  25-03-05 15:09 |  
  |   
            Hej alvidende gruppe...
 Saa er tiden endnu engang kommet til at jeg maa traekke paa Jeres
 store ekspertise..
 Kaeresten fik jo forkoebt sig paa en Suki fra '73, og siden har det
 faldet i min lod at holde den koerende...
 Denne gang er det lidt interessant eftersom jeg sidder og kukkelurer
 paa et skib i Filippinerne  ;-]
 Naa, forleden skulle dyret jo luftes for foerste gang i aar, og
 kaeresten begyndte haabefuldt at trampe i kickstarteren uden at noget
 skete.Belaert af tidligere erfaringer gik hun ind og monterede
 laederdresset, gik ud og startede i foerste forsoeg...
 Hun rullede saa en tur, og endte med at koere ind til storbyen
 (Nagasakki..) for at fylde tanken.
 Efter at have klaret dette, startede hun igen, og kunne med det samme
 hoere at den igen var gal med maskinen.
 Hun koerte hjem med nedsat kraft (Fart ud 100 km/t, fart hjem ca 60
 km/t), og konstaterede efter hjemkomsten at hoejre udstoedning var "Av
 varm," og venstre var kold...
 
 Sidste aar konstaterede jeg at den ene taendspole var braendt af, og
 skiftede begge to til nyere model med mere effekt.
 Der har vaeret problemer med at holde spaending paa systemet, men
 efter at ledningsnettet er bragt tilbage til korrekt konfiguration og
 ensretteren blev skiftet til en nyere og bedre, ser det ud til at
 dette problem er vaek.
 Maskinen er 2-cyl/2-takt med to karburatorer, kaeresten er omhyggeligt
 blevet instrueret i karburatoralkohols mirakuloese virkning.
 Symptomerne opstaar naesten altid efter at maskinen har vaeret koert
 varm, har staaet stiile et oejeblik og saa bliver startet igen, men
 sommetider kan det ogsaa opstaa paa laengere ture, saa det ligner jo
 noget varmerelateret..
 Jeg skiftede ikke kondensatorer, da kontakterne saa rigtig paene ud,
 og der har da heller ikke vaeret uhyggeligt mange gnister omkring
 kontakterne, naar jeg har proevet at kigge efter, men det er jo ogsaa
 ved kold/halvkold motor.
 Taendroerene er NGK, som jo nok har vaeret druknet et par gange, men
 paa den anden side koerer maskinen jo som regel fint nok lige i
 starten...
 Nu er det jo saa at jeg maa krybe til korsettet(!) og spoerge alle Jer
 orakler.
 Det er efterhaanden mange aar siden at jeg var ubestridt 2-takts-Puch
 Maxi ekspert (synes jeg da selv at jeg var...), saa nu maa jeg altsaa
 spoerge om der er nogen der har et par guldkorn de vil dele med mig.
 Saa maa jeg jo proeve at fortaelle fruen hvad der evt skal goeres, og
 haabe paa at en af vennerne kan hjaelpe med det.
 
 Paa forhaand rigtig hjerteligt mange tusind tak for hjaelpen, og gode
 foraarshilsener her fra Filippinerne.
 
 Ren
 
 PS
 Bare for at I ikke skal blive alt for misundelige, saa er vejret
 altsaa rigtig daarlig her; 28 grader i skyggen og i sidste uge regnede
 det mindst 5 minutter...
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  26-03-05 10:45 |  
  |  
 
            In article <11117599480.492052913135474@dtext.news.tele.dk>, 
 spamjunkie@not.me says...
 <KLIP!>
 Øvelsen må vel gå ud på at finde ud af om det er mangel på gnist, eller 
 mangel på benzin, der giver problemet.
 Gnisten er vel enkel nok. det kræver kun et tændrør eller en 
 tændrørsnøgle i lommen.
 Benzinen kan man bruge næsen til! Er der uforbrændte benzindampe i 
 udstødningen?
 Der er en mulighed mere, nemlig at det er en utæt pakdåse, der lækker 
 gearolie ind i krumtappen. ... måske.
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Rene Hansen (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Hansen | 
  Dato :  26-03-05 12:07 |  
  |   
            Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev:
 >In article
 ><11117599480.492052913135474@dtext.
 >news.tele.dk>, 
 >spamjunkie@not.me says...
 >
 ><KLIP!>
 >
 >Øvelsen må vel gå ud på at finde ud
 >af..... 
 (Snipsenbassen)
 
 
 
 >Der er en mulighed mere, nemlig at
 >det er en utæt pakdåse, der lækker 
 >gearolie ind i krumtappen. ... måske.
 >
 >
 >-- 
 >/Hekto
 
 
 
 Tjah, benz og gnist ser i det hele taget ud til at vaere fint nok, 
 ihvertfald naar maskinen er kold, men jeg har jo ogsaa taenkt lidt 
 i de baner med pakdaaser...
 Nu er jeg ikke saa fantastisk erfaren med to- eller flercylindrede 
 2-taktere i den stoerrelse (Jeg er mere til marinediesler med en 
 stempeldiameter paa over 45 centimeter...), saa jeg er mere end 
 almindeligt interesseret i at hoere lidt om emnet pakdaaser.
 Haynes naevner det saadan lidt i forbifarten, og jeg maa indroemme 
 at jeg er ved at frygte at det ender med at skille den stakkels 
 maskine ad saa der kun er stumper og stykker tilbage, og saa 
 ellers gaa videre derfra, men ee haaber jo at det kunne goeres 
 lidt nemmere...
 
 Men ihvertfald, Hekto...
 Tak for velment interesse, og masser af hilsener herfra..
 
 Ren
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  26-03-05 12:25 |  
  |  
 
            In article <11118353870.714143021105887@dtext.news.tele.dk>, 
 spamjunkie@not.me says...
 > Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev:
 > >In article
 > ><11117599480.492052913135474@dtext.
 > >news.tele.dk>, 
 > >spamjunkie@not.me says...
 > >
 > ><KLIP!>
 > >
 > >Øvelsen må vel gå ud på at finde ud
 > >af..... 
 > (Snipsenbassen)
 > 
 > 
 > 
 > >Der er en mulighed mere, nemlig at
 > >det er en utæt pakdåse, der lækker 
 > >gearolie ind i krumtappen. ... måske.
 > >
 > >
 > >-- 
 > >/Hekto
 > 
 > 
 > 
 > Tjah, benz og gnist ser i det hele taget ud til at vaere fint nok, 
 > ihvertfald naar maskinen er kold, men jeg har jo ogsaa taenkt lidt 
 > i de baner med pakdaaser...
 > Nu er jeg ikke saa fantastisk erfaren med to- eller flercylindrede 
 > 2-taktere i den stoerrelse (Jeg er mere til marinediesler med en 
 > stempeldiameter paa over 45 centimeter...), saa jeg er mere end 
 > almindeligt interesseret i at hoere lidt om emnet pakdaaser.
 > Haynes naevner det saadan lidt i forbifarten, og jeg maa indroemme 
 > at jeg er ved at frygte at det ender med at skille den stakkels 
 > maskine ad saa der kun er stumper og stykker tilbage, og saa 
 > ellers gaa videre derfra, men ee haaber jo at det kunne goeres 
 > lidt nemmere...
 > 
 > Men ihvertfald, Hekto...
 > Tak for velment interesse, og masser af hilsener herfra..
 > 
 Normalt viser det sig ved en øget røgudvikling, proportionalt med 
 problemets størrelse.
 Det jeg havde i tankerne var, at den måske simpelthen svinede tændrøret 
 til, med en velplaceret klat olie?
 Den er jo ikke forsynet med membran i indsugningen, som kan lave ged i 
 den. Men som du nævnte vedr. tændrørene, kunne det da være en ide at 
 prøve med et par friske!?
 - i li' måde!
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 14:24 |  
  |  
 
            Hekto wrote:
 > 
 > Den er jo ikke forsynet med membran i indsugningen, som kan lave ged i 
 > den. Men som du nævnte vedr. tændrørene, kunne det da være en ide at 
 > prøve med et par friske!?
 Ellers er der udelukkelses-metoden tilbage: Ombyt ét tændingskomponent 
 af gangen indtil problemet skifter side - Og problembarnet er fundet!
 En anden ting er at engang kørte jeg dén procedure på en næsten lige så 
 gammel T500 uden at kunne flytte problemet - Som sidenhen viste sig at 
 være strømmangel, hvorunder det venstre tændingskredsløb var det 
 svageste led, som først led under strømmanglen   
Når det er sagt, så hælder jeg ellers mest til bensinmangel når det 
 gentagne gange forekommer efter en vis kørsel og rette sig selv efter 
 lidt stilstand!
 På samme måde som førnævnte strømmangel, vil den ene karburator sikkert 
 løbe tør før den anden, hvilket er grund til at den ikke går helt i stå.
 Som Gruby skriver er det enkelt at kontrollere for undertryk i tanken á 
 et *svup* når låget lettes, ligesom at dét skulle kunne få 2½'eren til 
 at starte næsten øjeblikkeligt igen.
 Men også klemt bensinslange eller stoppet filter kan være grunden til 
 problemet.
 Som altid vil det hjælpe meget hvis man er i stand til at erindre hvad 
 der senest har været gjort ved modellen inden problemet opstod!?
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 15:16 |  
  |   
            Armand wrote:
 > 
 > Som Gruby skriver .........
 
 - - - - - I tråden med Triumphen med de samme problemer!
 
 -- 
 Armand.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Riis Sørensen (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  26-03-05 15:21 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev> Når det er sagt, så hælder jeg
 ellers mest til bensinmangel når det
 > gentagne gange forekommer efter en vis kørsel og rette sig selv efter
 > lidt stilstand!
 > På samme måde som førnævnte strømmangel, vil den ene karburator sikkert
 > løbe tør før den anden, hvilket er grund til at den ikke går helt i stå.
 > Som Gruby skriver er det enkelt at kontrollere for undertryk i tanken á
 > et *svup* når låget lettes, ligesom at dét skulle kunne få 2½'eren til
 > at starte næsten øjeblikkeligt igen.
 > Men også klemt bensinslange eller stoppet filter kan være grunden til
 > problemet.
 > Som altid vil det hjælpe meget hvis man er i stand til at erindre hvad
 > der senest har været gjort ved modellen inden problemet opstod!?
 
 Sikkert et tilrustet benzinfilter, men det kunne også være noget så enkelt
 som en tændrørshætte? (Man kan ikke se, om de er OK).
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Rene Hansen (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Hansen | 
  Dato :  26-03-05 18:17 |  
  |  
 
            Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:
 >
 >"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk>
 >skrev> 
 (SNIP)
 Jeg ser lige stort paa god skik og brug mht at citere...
 Det her nemlig en lille opsummering til Jer allesammen.
 Jeg er ret sikker paa at det ikke problemer med undertryk i 
 tanken, da der jo lige var blevet fyldt benz paa.
 Karburatoris er selvfoelgelig en mulighed paa denne aarstid.
 Jeg vil bede fruen om at proeve at skifte taendroershaetter og evt 
 taendroer i samme moment, men jeg frygter stadig pakdaaserne 
 eftersom der altid har vaeret saadan en hyggelig 2-takts hoerm 
 efter dyret, og naar den er kold laegger den ogsaa gerne et 
 roegsloer som en bedre Trabant.Desuden har jeg bemaerket at 
 gearkasseolien sommetider lugter lidt af benz, og det burde jo i 
 teorien ikke vaere muligt paa en totaktsmaskine, eller hur?
 Armand, som saedvanlig kan du saette fingeren paa nogle oemme 
 punkter, og jeg maa nok konferere lidt mere med fruen for at hoere 
 hvordan det staar til med spaendingen paa systemet, jeg har selv 
 en god mistanke til at der kan ligge et problem der ogsaa.
 Jeg maa jo proeve at faa hende til at maale batterispaending foer 
 og efter en koeretur, og saa haabe paa at koereturen giver tilpas 
 mange problemer til at de maalinger kan bruges til noget 
 fornuftigt.
 Jeg vil proeve at E-maile lidt med fruen, og saa evt komme tilbage 
 senere med lidt mere klynkeri   
Men for nu, tak af H....... til for jeres tid og hjaelp..
 Ren
 PS jeg lukker ikke traaden, I er stadig velkomne til at komme med 
 ideer....
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 19:18 |  
  |  
 
            Rene Hansen wrote:
 > 
 > Jeg er ret sikker paa at det ikke problemer med undertryk i 
 > tanken, da der jo lige var blevet fyldt benz paa.
 Tværtom!
 Jo mere bensin, desto mindre luftlomme øverst i tanken, og forekommende 
 luft vil lade sig "strække ud" førend fatalt vacuum opstår.
 Ergo: Helt fyldt = meget lidt respit før et givent vacuum gør sig 
 gældende   
> ................ jeg frygter stadig pakdaaserne 
 > eftersom der altid har vaeret saadan en hyggelig 2-takts hoerm 
 > efter dyret.
 Det er gearkasseolien der bliver trukket med ind i krumtaphuset og 
 medfører den omtalte os. Derfor vil dét problem ikke afstedkomme 
 decideret to-takts lugt!
 > ....naar den er kold laegger den ogsaa gerne et roegsloer som en 
  > bedre Trabant.
 Hænger det ikke sammen med chokerbrug og olieblandet bensin?
 > .....Desuden har jeg bemaerket at gearkasseolien sommetider lugter 
  > lidt af benz, og det burde jo i teorien ikke vaere muligt paa en
  > totaktsmaskine, eller hur?
 Dét kan til gengæld godt indikere utætte pakdåser!
 > Armand, som saedvanlig kan du saette fingeren paa nogle oemme 
 > punkter,
 Hæ!
 Måske fordi at min krystalkugle ikke får lov til at blive kold!   
> og jeg maa nok konferere lidt mere med fruen for at hoere 
 > hvordan det staar til med spaendingen paa systemet,
 Kan hun ikke finde ud af at give den en opladning á en time eller to med 
 en autolader?
 Hvis det er strømproblemer der er årsagen, skulle dét kunne få den til 
 at køre et længere stræk uden problemer, og således være en diagnose i 
 sig selv :-/
 > Jeg vil proeve at E-maile lidt med fruen, og saa evt komme tilbage 
 > senere med lidt mere klynkeri   
Snyd nu ikke hende for *svup*-diagnosen hvis/når problemet attter viser 
 sig. Det er hurtigt at konstantere om den ikke svupper, og følgende ikke 
 spilde tid på dén mulighed - Eller omvendt !
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Preben Riis Sørensen (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  26-03-05 21:33 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
 > Det er gearkasseolien der bliver trukket med ind i krumtaphuset og
 > medfører den omtalte os. Derfor vil dét problem ikke afstedkomme
 > decideret to-takts lugt!
 
 Jamen, er det ikke lige netop dèt man forstår ved totaktshørm?
 
 >
 > Dét (benz.i olie, red.) kan til gengæld godt indikere utætte pakdåser!
 
 .....Og det er som regel lig med slør i hovedlejer.
 
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Armand (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  26-03-05 22:54 |  
  |  
 
            Preben Riis Sørensen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
 > 
 >>Det er gearkasseolien der bliver trukket med ind i krumtaphuset og
 >>medfører den omtalte os. Derfor vil dét problem ikke afstedkomme
 >>decideret to-takts lugt!
 > 
 > 
 > Jamen, er det ikke lige netop dèt man forstår ved totaktshørm?
 Totagger-hørmen er da afbrændingen af totagger-olien!
 Med olieblandet bensin blive der tilført overmængde totaggerolie ved 
 brug af choker, ligesom at lave omdrejninger og fuld gas på såvel 
 olieblandede systemer, som seperat-smurte, vil hælde overmængde af både 
 bensin og totaggerolie i krumtap/cylinder - Og for den sags skyld 
 uforbrændt videre ud i udstødningen.
 Når man efter nogle koldstarter og dage med tung bykørsel, så endelig en 
 dag giver motoren kniven, bliver det akkumulerede totaggerolie  endelig 
 brændt af, og af tågen efter motorcyklen kan man vurdere hvor stor en 
 mængde der har forekommet   
> 
 > 
 >>Dét (benz.i olie, red.) kan til gengæld godt indikere utætte pakdåser!
 > 
 > 
 > ....Og det er som regel lig med slør i hovedlejer.
 Især nok på så aldrende maskiner som T-2½'eren :-/
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Rene Hansen (27-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Hansen | 
  Dato :  27-03-05 07:02 |  
  |   
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
 >Preben Riis Sørensen wrote:
 
 (SNIP)
 
 Armand og Preben
 Det er med garanti ikke chokeren der er slynglen i dette her 
 foretagende; fruen ved godt at den skal "slaas fra"/vippes tilbage 
 ligesaa snart den kan, og det er gerne foer hun overhovedet 
 koerer."Svuppet" tror jeg ikke rigtig paa fordi motoren gaar 
 daarligt lige med een gang naar den bliver startet, og det er vel 
 lidt hurtigt...Men jeg vil selvfoelgelig forelaegge ideen for 
 hende.
 Jeg har faktisk lavet en lille soed lader til hende som hun bruger 
 naar jeg husker hende paa det, og det er derfor jeg var inde paa 
 at proeve at maale paa batterispaendingen foer og efter en 
 problemtur.
 Jeg maa jo nok gnave lidt i det sure aewle naar jeg kommer hjem og 
 skifte pakdaaser paa mistanken, og naar jeg alligevel er der, kan 
 resten af indvoldene jo passende kigges efter med et kritisk oeje.
 Forrige ejer paastod at maskinen var nyrenoveret, men jeg vil 
 paastaa at han mente "nyreno-malet!"
 Angiveligt har han fusket en del med at koebe og saelge maskiner 
 og han skulle vide en masse om alting, altsaa lige undtagen 
 ledningsnet, momenttilspaending, kobberfedt, kaedetilspaending, 
 hullede udstoedninger og... ja, kom selv med flere forslag!
 Fruen koebte den mens jeg var ude at sejle, da det nyerhvervede 
 koerekort braendte saa usigeligt i lommen (kan godt selv huske 
 fornemmelsen...), og saa skulle det jo vaere en overraskelse.
 Nu har hun indset at hun har forkoebt sig, men paa den anden side 
 saa synes vi begge to at den er en charmerende lille faetter 
 (MC'en altsaa!), og jeg kan egentlig godt lide at fuske med aeldre 
 maskiner, og selvfoelgelig kommer den da til at koere ordentligt, 
 men der er ogsaa sat en syltetoejsglas-opsparing i gang til den 
 naeste maskine som JEG er med til at finde...
 
 Ren
 
 (Som selv klarer sig usigeligt fint med en XJ650 fra '82)
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Armand (27-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  27-03-05 10:56 |  
  |  
 
            Rene Hansen wrote:
 > 
 > Jeg maa jo nok gnave lidt i det sure aewle naar jeg kommer hjem og 
 > skifte pakdaaser paa mistanken, og naar jeg alligevel er der, kan 
 > resten af indvoldene jo passende kigges efter med et kritisk oeje.
 Skifte pakdåser er et job for proffessionelle - Krumtappen skal splittes 
 ad for at få skiftet de pakdåser der sidder ind mod midterlejet (der er 
 jo to seperate krumtaphuse, der hver er pakket på begge sider)   
> Fruen koebte den mens jeg var ude at sejle, da det nyerhvervede 
 > koerekort braendte saa usigeligt i lommen (kan godt selv huske 
 > fornemmelsen...)
 "Købekløe" har JJ Bager meget beskrivende kaldt det i en af hans 
 købe-guider   
> Nu har hun indset at hun har forkoebt sig, 
 Hun havde måske også været bedre tjent selv med en MZ, der bl.a. har 
 mere nutidige bremser :-/
 > men paa den anden side saa synes vi begge to at den er en charmerende 
  > lille faetter og jeg kan egentlig godt lide at fuske med aeldre
  > maskiner, og selvfoelgelig kommer den da til at koere ordentligt
 Dét er en helt anden sag.
 Nippon-klassikere bliver også mere og mere værd, efterhånden som den 
 generation kigger tilbage på dé modeller med vemod. Og det er jo ikke 
 fordi der ligefrem er bevaret i stakkevis af dem.
 Så pas bare godt på familiens gamle fætter!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Rene Hansen (28-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Hansen | 
  Dato :  28-03-05 16:34 |  
  |  
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
 >Rene Hansen wrote:
 >> 
 >> Jeg maa jo nok gnave lidt i det
 >>sure aewle naar jeg kommer hjem og 
 >> skifte pakdaaser paa mistanken, og
 >>naar jeg alligevel er der, kan 
 >> resten af indvoldene jo passende
 >>kigges efter med et kritisk oeje.
 >
 >Skifte pakdåser er et job for
 >proffessionelle - Krumtappen skal splittes 
 >ad for at få skiftet de pakdåser der
 >sidder ind mod midterlejet (der er 
 >jo to seperate krumtaphuse, der hver
 >er pakket på begge sider)   
(SNIP)
 Lad os nu lige se paa det..
 Jeg har en baggrund som maskinmester, og en taarnhoej tiltro til 
 mine egne evner, men heldigvis ogsaa en evne til at se mine egne 
 begraensninger (Som regel da), men jeg er noed til at se det det 
 med egne oejne.
 Jeg har fulgt med her i gruppen, saadan naermest paa en lyttepost 
 i et par aar, og jeg har stor respekt for dig, Armand, men som 
 sagt MAA jeg se det med egne oejne foer jeg kan tro dig   
Ren
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Ukendt (28-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  28-03-05 18:05 |  
  |   
            
Rene Hansen skrev i meddelelsen
 <11120241990.575922707285681@dtext.news.tele.dk>...
 >Lad os nu lige se paa det..
 >Jeg har en baggrund som maskinmester, og en taarnhoej tiltro til
 >mine egne evner, men heldigvis ogsaa en evne til at se mine egne
 >begraensninger (Som regel da), men jeg er noed til at se det det
 >med egne oejne.
 Ganske udmærket     men det kræver nu alligevel at man har, eller gider at
 designe et kraftigt presseværktøj, før de to krumtaphalvdele er delt fra
 hinanden.
 >Jeg har fulgt med her i gruppen, saadan naermest paa en lyttepost
 >i et par aar, og jeg har stor respekt for dig, Armand, men som
 >sagt MAA jeg se det med egne oejne foer jeg kan tro dig   
Noget helt andet er, at Suzukien _kan_ være designet med labyrinttætning
 mellem de to krumtaphushalvdele ligesom tidlige Yamaha RD/TZ motorer, og den
 slags tætning kan ikke slides op. Så er det jo pludselig kun tætningerne ved
 akselenderne der skal skiftes.
 Men sansynligheden for at lejerne har det som simmerringene er stor, og så
 bliver adskillelse af krumtappen alligevel nødvendig.
 mvh
 Orla
 >Ren
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Armand (28-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-03-05 20:57 |  
  |  
 
            Rene Hansen wrote:
 > Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
 > 
 >>Skifte pakdåser er et job for
 >>proffessionelle - Krumtappen skal splittes 
 >>ad for at få skiftet de pakdåser der
 >>sidder ind mod midterlejet (der er 
 >>jo to seperate krumtaphuse, der hver
 >>er pakket på begge sider)   
> 
 > Lad os nu lige se paa det..
 > Jeg har en baggrund som maskinmester, og en taarnhoej tiltro til 
 > mine egne evner, men heldigvis ogsaa en evne til at se mine egne 
 > begraensninger (Som regel da), men jeg er noed til at se det det 
 > med egne oejne........ som  sagt MAA jeg se det med egne oejne 
  > foer jeg kan tro dig   
Hvilket jeg sagtens kan følge!!
 Men nu hvor du sidder der på bølgen og keder dig alligevel, så meld dig 
 til på PARTSFISH PÅ  www.powersportspro.com, der har ficher på alskens 
 motorcykler fra de fire japanske mærker, samt Ducati.
 Dér har jeg fundet T-500 ficher som tydeligt viser forekomst og 
 placering af pakdåser. Det sørgelige er at den ser ud til at være 
 presset sammen "på midten" også, hvor f.eks den luftkølede RRD350 ser ud 
 til at være mere servicevenligt samlet med strålenot dér :-/
 Forøvrigt:
 Selvom man sidder i det fremmede kan PC'en vel godt stilles til 
 karaktersættet "western (ISO 8859 1)", så du, for din egen komforts 
 skyld, kan skrive med bolle-aa m.m.
 -- 
 Armand
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Ukendt (28-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  28-03-05 21:47 |  
  |   
            
Armand skrev i meddelelsen ...
 >presset sammen "på midten" også, hvor f.eks den luftkølede RRD350 ser ud
 >til at være mere servicevenligt samlet med strålenot dér :-/
 Som sikrer at man samler den rigtigt, men det kræver stadig et par ton for
 at komme ind over det sidste glatte stykke...      been there
 mvh
 Orla
 >--
 >Armand
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                        Armand (29-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  29-03-05 02:07 |  
  |  
 
            Orla Pedersen wrote:
 > Armand skrev i meddelelsen ...
 > 
 > 
 >>presset sammen "på midten" også, hvor f.eks den luftkølede RRD350 ser ud
 >>til at være mere servicevenligt samlet med strålenot dér :-/
 > 
 > Som sikrer at man samler den rigtigt, men det kræver stadig et par ton for
 > at komme ind over det sidste glatte stykke...      been there
 > 
 OK!
 Fejlen er min: Fordi jeg sad med håndgribelige tegninger på skærmen 
 glemte jeg at indkoble min ellers velfungerende krystalkugle   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                         Rene Hansen (29-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rene Hansen | 
  Dato :  29-03-05 11:45 |  
  |  
 
            Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
 >Orla Pedersen wrote:
 >> Armand skrev i meddelelsen ...
 (SNIP)
 Nu maa jeg jo proeve at vaere lidt taalmodig selv om det er svaert.
 Men saafremt krumtappen kan presses fra hinanden, og presses 
 sammen saa gaar det nok endda.Vaerkstedet hjemme i privaten er 
 forholdsvis veludstyret og der kommer mere til saadan hen ad vejen.
 Foreloebig har jeg mailet fruen med en del forslag, og saa maa vi 
 jo se hvor det baerer henad..
 -Armand, du bliver nok noed til at finde dig i de maerkelige 
 bogstaver    
Lige netop paa denne damper kan jeg ikke haegte min blaerbare op 
 mod nettet, saa jeg er henvist til at bruge vores systemcomputere.
 Der er to ting som goer at jeg ikke kan aendre tegnsaettet: Jeg 
 har ikke noget administrator-password, og det er ikke saerlig 
 velset at vi aendrer i opsaetningen paa skibets computere.
 Saa indtil jeg faar overbevist englaenderne om det betimelige i 
 nogle ekstra bogstaver i alfabetet, faar det altsaa vaere som det 
 er....
 Ren
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |