| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | he he he (forår) Fra : Anna M. Andersen | 
  Dato :  23-03-05 17:48 |  
  |  
 
            Så kom Ducatien oss endelig på vejen for første gang. Den skulle jo lige
 have en god omgang voks inden den røg på vejen. 
 Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
 koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
 kørsel. 
 F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
 Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge. 
 Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
 til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
 hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
 findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge. 
 Mvh
 Anna
 --
 Anna M. Andersen
 M1000
 AIM/AOL chat: annabassand
 http://homepage.mac.com/anna.andersen
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  23-03-05 18:14 |  
  |  
 
            Anna M. Andersen wrote:
 > Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
 > til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
 > hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
 > findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge. 
 Hvor præcis mener du? - på selve motoren holder voks næppe pga. varmen.
 Men på stelrør og andre køligere dele holder selv en tynd vintervoks som 
 Motorex Protect&Shine 645 fint - på mine egne mc får det lov at sidde, 
 hvor jeg ikke kan pudse det af efter vinteren. Og det er vel dybest set 
 det, du er ude efter, ikke? - P&S 645 fordamper med tiden, så det skal 
 påføres igen hver ca. 2-3-4 mdr. afhængig af temperaturen.
 Det overskydende P&S 645 på motoren fordamper på den første forårstur - 
 som derfor undtagelsesvis starter med 25-30 km motorvejskørsel pga. den 
 ret heftige røgudvikling fra især V4-motoren. Første år forskrækkede jeg 
 et par bilister ved stop for rødt lys ad de normale biveje, så det gør 
 jeg ikke mere   
P&S 645 køber jeg hos min Honda-forhandler, måske også din har det - men 
 ppas nu på ikke at blive forelsket i en rigtig mc derhenne   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Anna M. Andersen (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anna M. Andersen | 
  Dato :  23-03-05 18:29 |  
  |  
 
            Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:
 > Hvor præcis mener du? - på selve motoren holder voks næppe pga. varmen.
 Alle kringelkroge, fra motor til sædefjeder    Der er virkelig mange
 steder jeg ikke rigtig kan komme med min voks    Men måske skal jeg
 bare lade være med at bekymre mig for meget om det og så lade
 motorcykelrens ordne skidtet når det bliver for slemt. 
 
 > Men på stelrør og andre køligere dele holder selv en tynd vintervoks som
 > Motorex Protect&Shine 645 fint
 Tak    Jeg mindes godt anbefalingen af dette mærke tidligere - det må
 jeg lede efter   
> P&S 645 køber jeg hos min Honda-forhandler, måske også din har det - men
 > ppas nu på ikke at blive forelsket i en rigtig mc derhenne   
He he... den pluffer ikke rigtigt, og så mangles den karakteristiske lyd
 af tørkobling jo oss   
/Anna
 -- 
 Anna M. Andersen
 AIM/AOL chat: annabassand
 http://homepage.mac.com/anna.andersen
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  23-03-05 20:14 |  
  |  
 
            Anna M. Andersen wrote:
 >>Hvor præcis mener du? - på selve motoren holder voks næppe pga. varmen.
 > 
 > Alle kringelkroge, fra motor til sædefjeder    Der er virkelig mange
 > steder jeg ikke rigtig kan komme med min voks   
De steder er jo lette at nå med et sprøjteprodukt; det der så måtte 
 skæmme øjet, pudser du blot væk efterfølgende. Det du ikke kan komme til 
 at pudse væk, nå ja, det ser du sikkert heller ikke   
 > Men måske skal jeg
 > bare lade være med at bekymre mig for meget om det og så lade
 > motorcykelrens ordne skidtet når det bliver for slemt. 
 Din tanke om at efterlade voks i kroge, du når med pudsekluden, er jeg 
 helt enig i. Et rensemiddel vil derimod affedte lakken/metallet og 
 dermed efterlade det ubeskyttet...
 >>P&S 645 køber jeg hos min Honda-forhandler, måske også din har det - men
 >>ppas nu på ikke at blive forelsket i en rigtig mc derhenne   
> 
 > He he... den pluffer ikke rigtigt, og så mangles den karakteristiske lyd
 > af tørkobling jo oss   
Nå ja, tænkte nok det var lyden, du tændte på, for udseendet kan det jo 
 ikke være   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Anna M. Andersen (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anna M. Andersen | 
  Dato :  23-03-05 21:23 |  
  |  
 
            Richard <richardpunktumpade@Se-Epost.dk> wrote:
 > Din tanke om at efterlade voks i kroge, du når med pudsekluden, er jeg
 > helt enig i. Et rensemiddel vil derimod affedte lakken/metallet og 
 > dermed efterlade det ubeskyttet...
 Ja sæføli... jeg tænker bare på at gøre den ren med motorcykelrens ind i
 mellem og efterfølgende vokse de steder jeg kan. Selvfølgelig bliver der
 nogle steder hvor jeg ikke kan komme til med voks, men jeg vil næsten
 tro at det er bedst at få ryddet lidt ud i det skidt jeg ikke kan nå ind
 i mellem fx. hver 2 gange pr sæson. 
 
 > Nå ja, tænkte nok det var lyden, du tændte på, for udseendet kan det jo
 > ikke være   
LOL    What you see is what you get. 
 /Anna
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hekto (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  23-03-05 19:00 |  
  |  
 
            In article <1gtw0n8.1qojl0sfj7kzgN%noname@domain.dk>, noname@domain.dk 
 says...
 > Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
 > koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
 > kørsel. 
 > 
 > F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
 > Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge. 
 > 
 Så har du jo været rigtig heldig! ... med at den kører fedt, ligesom de 
 andre Ducati'er!    
He!-He! Kom så drenge - og piger - og fortæl hvor dårlige Duc'erne er! 
 Jeg har næsten glemt det i løbet af vinteren! ;oP
 -- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-03-05 19:22 |  
  |  
 
            Hekto wrote:
 > In article <1gtw0n8.1qojl0sfj7kzgN%noname@domain.dk>, noname@domain.dk 
 > says...
 > 
 >>Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
 >>koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
 >>kørsel. 
 >>
 >>F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
 >>Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge. 
 >>
 > 
 > Så har du jo været rigtig heldig! ... med at den kører fedt, ligesom de 
 > andre Ducati'er!    
> 
 > He!-He! Kom så drenge - og piger - og fortæl hvor dårlige Duc'erne er! 
 > Jeg har næsten glemt det i løbet af vinteren! ;oP
 He he du frister min ven du frister....
 Meeen det ER forår, og jeg ER kommet ud på vejene - såååå pyt
 Du slipper for denne gang   
-- 
 Dun@nt
 Kilo SFau's 's is for silver   
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Hekto (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hekto | 
  Dato :  23-03-05 19:48 |  
  |  
 
            In article <4241b3b0$0$247$14726298@news.sunsite.dk>, 
 DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
 > He he du frister min ven du frister....
 > Meeen det ER forår, og jeg ER kommet ud på vejene - såååå pyt
 > Du slipper for denne gang   
> 
 ..... endnu mere  ... He! - He! - He!   
Jeg er tilfreds med, at du fangede den ellers så behændigt skjulte 
 provokation!  O  
-- 
 /Hekto
 Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage
 www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
 Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  23-03-05 19:59 |  
  |  
 
            Hekto wrote:
 > In article <4241b3b0$0$247$14726298@news.sunsite.dk>, 
 > DunantFJERN@X.mail.tele.dk says...
 > 
 >>He he du frister min ven du frister....
 >>Meeen det ER forår, og jeg ER kommet ud på vejene - såååå pyt
 >>Du slipper for denne gang   
>>
 > 
 > ..... endnu mere  ... He! - He! - He!   
> 
 > Jeg er tilfreds med, at du fangede den ellers så behændigt skjulte 
 > provokation!  O  
I det skrevne Hekto - som på to hjul - Jeg vil altid fange dig *lol*
 he he he he - i hvertfald hvis du køre på panther-dyret..   
undskyld kunne ikke lade være hi hi
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau's 's is for silver   
http://www.dfmc.dk/?id=223
DMCN #745
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  23-03-05 20:17 |  
  |  
 
            Hej Hekto,
 Hekto wrote:
 > He!-He! Kom så drenge - og piger - og fortæl hvor dårlige Duc'erne er! 
 > Jeg har næsten glemt det i løbet af vinteren! ;oP
 Selvpiner - for øvrigt hedder den omdiskuterede modellen ikke "Maso" - 
 ups, nu kommer Gruby og slår mig   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen L. Eriksen (23-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen L. Eriksen | 
  Dato :  23-03-05 21:34 |  
  |  
 
            Petroleumsvand.!
 Et trick jeg lærte af Yvonne i en Olesn Banden Film, DET gør
 underværker.
 En stor spand vand,  en spiseske eller to petroleum i. Påføres med en
 børste. Husk at piske godt op i vandet med børsten HVER gang du
 dypper. Efter den behandling , der opløser selv det sejeste kædefedt,
 er modellen AFFEDTET, lakken helt tør og åben for nyt skidt.
 Efterbehandling med voks, eller anden "lakforsegler" er en
 nødvendigned. 
 Med venlig hilsen
 Steen L. Eriksen
 On Wed, 23 Mar 2005 17:48:26 +0100, noname@domain.dk (Anna M.
 Andersen) wrote:
 >Så kom Ducatien oss endelig på vejen for første gang. Den skulle jo lige
 >have en god omgang voks inden den røg på vejen. 
 >
 >Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
 >koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
 >kørsel. 
 >
 >F********ck den er fed. Ciaaaaooo Miaaaau, den sparker så meget røv.
 >Køreteknisk er den bare totalt overlegen - wow den kan swinge. 
 >
 >Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
 >til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
 >hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
 >findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge. 
 >
 >Mvh
 >Anna
 >
 >--
 >Anna M. Andersen
 >M1000
 >AIM/AOL chat: annabassand
 > http://homepage.mac.com/anna.andersen
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Luckow (25-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Luckow | 
  Dato :  25-03-05 23:10 |  
  |   
            > Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
 > koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
 > kørsel.
 
 Rigtig mange skifter bagtandhjulet ud med et med flere tænder, som regel 2
 tænder mere, det gør take off lidt nemmere, og belaster koblingen mindre.
 Jeg har selv prøvet med 2 tænder mere, men tror jeg havde kørt for længe med
 original gearingen, for jeg kunne ikke helt vænne mig til de flere
 omdrejninger den så kørte med.
 
 Husk at passe på koblingen, du kan hurtigt slide den op hvis du filer for
 meget på den, og så sørg for at skille den ad med jævne mellemrum så du kan
 rense den fri for koblingspladestøv, det forlænger levetiden på den. Evt.
 kør med et koblingsdæksel der ikke er helt lukket, så kan den bedre komme af
 med støvet.
 
 > Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
 > til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
 > hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
 > findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.
 
 Sprayvoks har jeg godt nok aldrig brugt, men motoren får en gang Motorex
 motorrens ved vask.
 
 Og tillykke med "monsteret", du vil ikke fortryde købet! En Ducati har sine
 særheder, men hvad betyder det, når den har så meget sjæl og giver så stor
 køreglæde. :)
 
 
 Mvh., Brian Luckow
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anna M. Andersen (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anna M. Andersen | 
  Dato :  26-03-05 07:09 |  
  |  
 
            Hejsa... 
 Tak for de gode råd    Jeg snakkede godt nok om det med nye tandhjul
 med Feldballe-manden (i modsætning til Gravballemanden)    men han
 anbefalede at jeg lige prøvede at køre med de originale først. Det er
 desværre kun blevet til den ene tur. I går regnede det jo og det gør det
 oss stadig, så det tegner ikke så godt for mine monstrøse udskejelser i
 dag    
Mvh
 Änna
 Brian Luckow <luckowb@grafisk.dk> wrote:
 > > Ud over lidt opstarts problemer med den høje gearing af 1. gear +
 > > koblingen så spillede klaveret totalt harmonisk efter ca. 2 minutters
 > > kørsel.
 > 
 > Rigtig mange skifter bagtandhjulet ud med et med flere tænder, som regel 2
 > tænder mere, det gør take off lidt nemmere, og belaster koblingen mindre.
 > Jeg har selv prøvet med 2 tænder mere, men tror jeg havde kørt for længe med
 > original gearingen, for jeg kunne ikke helt vænne mig til de flere
 > omdrejninger den så kørte med.
 > 
 > Husk at passe på koblingen, du kan hurtigt slide den op hvis du filer for
 > meget på den, og så sørg for at skille den ad med jævne mellemrum så du kan
 > rense den fri for koblingspladestøv, det forlænger levetiden på den. Evt.
 > kør med et koblingsdæksel der ikke er helt lukket, så kan den bedre komme af
 > med støvet.
 > 
 > > Jeg skal lige høre om der er nogen der kan anbefale en god spray voks
 > > til de områder inde ved motoren det bare er helt umuligt at nå. Jeg har
 > > hørt at spray voks krakellerer ved varmen, men håber stadig at der
 > > findes en eller anden måde jeg kan få dækket de sidste kringelkroge.
 > 
 > Sprayvoks har jeg godt nok aldrig brugt, men motoren får en gang Motorex
 > motorrens ved vask.
 > 
 > Og tillykke med "monsteret", du vil ikke fortryde købet! En Ducati har sine
 > særheder, men hvad betyder det, når den har så meget sjæl og giver så stor
 > køreglæde. :)
 > 
 > 
 > Mvh., Brian Luckow
 -- 
 Anna M. Andersen
 AIM/AOL chat: annabassand
 http://homepage.mac.com/anna.andersen
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-03-05 09:13 |  
  |   
            
Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
 <1gu0rnr.1g577qh1tns9mN%noname@domain.dk>...
 > I går regnede det jo og det gør det
 >oss stadig, så det tegner ikke så godt for mine monstrøse udskejelser i
 >dag
 Regn ? Her i himmerland er solen ved at bryde igennem, og der er tørt !
 "Heldigvis" har jeg ikke tid til at køre, og jeg vil da også meget hellere
 reparere hus, støbe sokkel mm. I øvrigt står "fie" med adskilt forgaffel
 såe.....
 Så jer der har (ny)cykel, bare se af at komme ud og køre, der er fint vejr !
  
mvh
 Orla
 >Mvh
 >Änna
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Anna M. Andersen (26-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anna M. Andersen | 
  Dato :  26-03-05 10:53 |  
  |  
 
            "Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
 > Anna M. Andersen skrev i meddelelsen
 > <1gu0rnr.1g577qh1tns9mN%noname@domain.dk>...
 > > I går regnede det jo og det gør det
 > >oss stadig, så det tegner ikke så godt for mine monstrøse udskejelser i
 > >dag
 > 
 > 
 > 
 > Regn ? Her i himmerland er solen ved at bryde igennem, og der er tørt !
 > "Heldigvis" har jeg ikke tid til at køre, og jeg vil da også meget hellere
 > reparere hus, støbe sokkel mm. I øvrigt står "fie" med adskilt forgaffel
 > såe.....
 > 
 > Så jer der har (ny)cykel, bare se af at komme ud og køre, der er fint vejr !
 >   
> 
 > mvh
 > Orla
 > 
 > 
 > >Mvh
 > >Änna
 Så ku det være at man skulle leje sig en lukket trailer og køre til
 Himmerland med cyklen for at tage sig en tur. Her i Struer regner det -
 det har været meget fugtigt siden i går morges så cyklen skal ikke ud i
 dag. Vi håber at vejrmeldingen holder stik så vi får sol i morgen igen.
 held og lykke med boligprojektet - vi har lige knoklet for at få lagt
 fliser om. 
 Mvh
 Anna 
 -- 
 Anna M. Andersen
 AIM/AOL chat: annabassand
 http://homepage.mac.com/anna.andersen
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |