| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Svømmerhus-tømning Fra : KværnMaster | 
  Dato :  20-03-05 15:50 |  
  |  
 
            Hej NG, jeg har - som sikker mange andre - forsøgt at starte min Suzuki GSX
 750 F fra '92, uden held. Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 opstaldning, og også karburator sprit. Sidste år startede den fint, men ikke
 i år...
 Jeg ser så her fra Armand og flere andre, at tømning af svømmerhuse er en
 god idé.
 Er der nogen der kan forklare en newbie hvordan det gøres? Evt. med et
 billede, da jeg ikke er dus med dyret :-/   Alle gode råd er meget velkomne.
 Meget gerne en pædagogisk forklaring, som sagt    
Den har stået i en muret, uopvarmet garage, som er ind mod stuevæggen, så
 det bør ikke have været for koldt?
 Håber på gode råd!
 Mvh. Jan
 -- 
 Suzuki GSX 750 F '92 Pearl Black...
 http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=467
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lotte Jørgensen (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lotte Jørgensen | 
  Dato :  20-03-05 17:01 |  
  |   
            
"KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:423d8d80$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej NG, jeg har - som sikker mange andre - forsøgt at starte min Suzuki 
 > GSX
 > 750 F fra '92, uden held. Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 > opstaldning, og også karburator sprit. Sidste år startede den fint, men 
 > ikke
 > i år...
 >
 > Jeg ser så her fra Armand og flere andre, at tømning af svømmerhuse er en
 > god idé.
 >
 > Er der nogen der kan forklare en newbie hvordan det gøres? Evt. med et
 > billede, da jeg ikke er dus med dyret :-/   Alle gode råd er meget 
 > velkomne.
 > Meget gerne en pædagogisk forklaring, som sagt    
>
 > Den har stået i en muret, uopvarmet garage, som er ind mod stuevæggen, så
 > det bør ikke have været for koldt?
 >
 > Håber på gode råd!
 >
 > Mvh. Jan
 >
 > -- 
 > Suzuki GSX 750 F '92 Pearl Black...
 >  http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=467
>
 >
 Hej Jan
 Lige lidt hurtig hjælp, så du kan komme ud i det gode vejr, her er et 
 billede af mine kaburatorer,  jeg er heller ikke dus med dit dyr. 
 Karburatorene er vendt på hovedet på billedet så du kan se de 3 nederste 
 skruer/bolte til at tømme svømmerhusene med, det burde være nogenlunde det 
 samme på din, selvom min cykel er et par generationer ældre! Håber det 
 lykkes!
 Prøv at åbne ganske forsigtigt, så vil du se at der begynder at løbe 
 brændstof ud, det kan være der sidder en slange fra hver karburator så det 
 løber ned på jorden!
 Tøm hver karburator hvad der svarer til en lille 'kaffekop' og luk derefter, 
 inspicer for lækage, det er bedst at skifte de aluskiverne der sidder under 
 skruen/bolten, så det holder tæt!
 Se her:  http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=8867&m=full
Hvis dette ikke hjælper, så kan det være tændingen, ingen gnist? Undersøg om 
 tændrørene giver gnist ved at tage dem ud, hold hver enkelt mod siden af 
 cylinderen med hætten på og tørn motoren, gnist?
 Håber det var på en pædagigisk måde   
Lad os høre hvad du er nået frem til!
 Mvh.
 M. Hoey
 GT750A
 http://www.dfmc.dk/?id=355 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           KværnMaster (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KværnMaster | 
  Dato :  20-03-05 18:18 |  
  |   
            
Lotte Jørgensen wrote:
 > "KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en
 > meddelelse news:423d8d80$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Hej NG, jeg har - som sikker mange andre - forsøgt at starte min
 >> Suzuki GSX
 >> 750 F fra '92, uden held. Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 >> opstaldning, og også karburator sprit. Sidste år startede den fint,
 >> men ikke
 >> i år...
 >>
 >> Jeg ser så her fra Armand og flere andre, at tømning af svømmerhuse
 >> er en god idé.
 >>
 >> Er der nogen der kan forklare en newbie hvordan det gøres? Evt. med
 >> et billede, da jeg ikke er dus med dyret :-/   Alle gode råd er meget
 >> velkomne.
 >> Meget gerne en pædagogisk forklaring, som sagt    
>>
 >> Den har stået i en muret, uopvarmet garage, som er ind mod
 >> stuevæggen, så det bør ikke have været for koldt?
 >>
 >> Håber på gode råd!
 >>
 >> Mvh. Jan
 >>
 >> --
 >> Suzuki GSX 750 F '92 Pearl Black...
 >>  http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=467
>>
 >>
 >
 > Hej Jan
 >
 > Lige lidt hurtig hjælp, så du kan komme ud i det gode vejr, her er et
 > billede af mine kaburatorer,  jeg er heller ikke dus med dit dyr.
 > Karburatorene er vendt på hovedet på billedet så du kan se de 3
 > nederste skruer/bolte til at tømme svømmerhusene med, det burde være
 > nogenlunde det samme på din, selvom min cykel er et par generationer
 > ældre! Håber det lykkes!
 >
 > Prøv at åbne ganske forsigtigt, så vil du se at der begynder at løbe
 > brændstof ud, det kan være der sidder en slange fra hver karburator
 > så det løber ned på jorden!
 > Tøm hver karburator hvad der svarer til en lille 'kaffekop' og luk
 > derefter, inspicer for lækage, det er bedst at skifte de aluskiverne
 > der sidder under skruen/bolten, så det holder tæt!
 >
 > Se her:  http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=8867&m=full
>
 > Hvis dette ikke hjælper, så kan det være tændingen, ingen gnist?
 > Undersøg om tændrørene giver gnist ved at tage dem ud, hold hver
 > enkelt mod siden af cylinderen med hætten på og tørn motoren, gnist?
 >
 > Håber det var på en pædagigisk måde   
>
 > Lad os høre hvad du er nået frem til!
 >
 > Mvh.
 >
 > M. Hoey
 > GT750A
 >  http://www.dfmc.dk/?id=355
Tak for tippet! Karburatorerne er ikke helt de samme, og jeg vil satse på
 ikke at skulle skille bæstet ad. Håbede egentlig, at det "bare" var at
 stikke en gaffelnøgle ind udefra? Men så let skal det ikke gå. Jeg har
 opgivet for i dag, men prøver i morgen igen. Fuld choker, ingen gas, og 10
 sek ad gangen på starteren? Ellers må jeg i gang.
 Jeg har Haynes manual, men er ikke sikker på, hvad svømmerhus hedder på
 engelsk??
 Tak for hjælpen...
 Mvh. Jan
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Lotte Jørgensen (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lotte Jørgensen | 
  Dato :  20-03-05 18:43 |  
  |   
            
"KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:423db04e$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 >
 > Lotte Jørgensen wrote:
 >> "KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en
 >> meddelelse news:423d8d80$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>> Hej NG, jeg har - som sikker mange andre - forsøgt at starte min
 >>> Suzuki GSX
 >>> 750 F fra '92, uden held. Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 >>> opstaldning, og også karburator sprit. Sidste år startede den fint,
 >>> men ikke
 >>> i år...
 >>>
 >>> Jeg ser så her fra Armand og flere andre, at tømning af svømmerhuse
 >>> er en god idé.
 >>>
 >>> Er der nogen der kan forklare en newbie hvordan det gøres? Evt. med
 >>> et billede, da jeg ikke er dus med dyret :-/   Alle gode råd er meget
 >>> velkomne.
 >>> Meget gerne en pædagogisk forklaring, som sagt    
>>>
 >>> Den har stået i en muret, uopvarmet garage, som er ind mod
 >>> stuevæggen, så det bør ikke have været for koldt?
 >>>
 >>> Håber på gode råd!
 >>>
 >>> Mvh. Jan
 >>>
 >>> --
 >>> Suzuki GSX 750 F '92 Pearl Black...
 >>>  http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=467
>>>
 >>>
 >>
 >> Hej Jan
 >>
 >> Lige lidt hurtig hjælp, så du kan komme ud i det gode vejr, her er et
 >> billede af mine kaburatorer,  jeg er heller ikke dus med dit dyr.
 >> Karburatorene er vendt på hovedet på billedet så du kan se de 3
 >> nederste skruer/bolte til at tømme svømmerhusene med, det burde være
 >> nogenlunde det samme på din, selvom min cykel er et par generationer
 >> ældre! Håber det lykkes!
 >>
 >> Prøv at åbne ganske forsigtigt, så vil du se at der begynder at løbe
 >> brændstof ud, det kan være der sidder en slange fra hver karburator
 >> så det løber ned på jorden!
 >> Tøm hver karburator hvad der svarer til en lille 'kaffekop' og luk
 >> derefter, inspicer for lækage, det er bedst at skifte de aluskiverne
 >> der sidder under skruen/bolten, så det holder tæt!
 >>
 >> Se her:  http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=8867&m=full
>>
 >> Hvis dette ikke hjælper, så kan det være tændingen, ingen gnist?
 >> Undersøg om tændrørene giver gnist ved at tage dem ud, hold hver
 >> enkelt mod siden af cylinderen med hætten på og tørn motoren, gnist?
 >>
 >> Håber det var på en pædagigisk måde   
>>
 >> Lad os høre hvad du er nået frem til!
 >>
 >> Mvh.
 >>
 >> M. Hoey
 >> GT750A
 >>  http://www.dfmc.dk/?id=355
>
 > Tak for tippet! Karburatorerne er ikke helt de samme, og jeg vil satse på
 > ikke at skulle skille bæstet ad. Håbede egentlig, at det "bare" var at
 > stikke en gaffelnøgle ind udefra? Men så let skal det ikke gå. Jeg har
 > opgivet for i dag, men prøver i morgen igen. Fuld choker, ingen gas, og 10
 > sek ad gangen på starteren? Ellers må jeg i gang.
 >
 > Jeg har Haynes manual, men er ikke sikker på, hvad svømmerhus hedder på
 > engelsk??
 >
 > Tak for hjælpen...
 >
 > Mvh. Jan
 >
 >
 Hej igen
 Float bowl!
 Det skulle ikke være det store problem at drænere dem!
 Hvad med at kontrollere om der kommer gnist?
 Pas på ledningsnettet, sådan en starter trækker en del ampere, så det med 
 pauser er at foretrække, ellers begynder der at lugte af ampere (er prøvet) 
 :-/
 Ikke sådan med de plastik-cykler, der skal man skille ad for at komme til 
 hjertet af maskinen   
Mvh.
 M. Hoey
 GT750A
  http://www.dfmc.dk/?id=355 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Steen E. (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen E. | 
  Dato :  20-03-05 19:08 |  
  |  
 
            >
 > Hej igen
 >
 > Float bowl!
 >
 > Det skulle ikke være det store problem at drænere dem!
 >
 > Hvad med at kontrollere om der kommer gnist?
 >
 > Pas på ledningsnettet, sådan en starter trækker en del ampere, så det 
 > med pauser er at foretrække, ellers begynder der at lugte af ampere 
 > (er prøvet) :-/
 >
 > Ikke sådan med de plastik-cykler, der skal man skille ad for at komme 
 > til hjertet af maskinen   
>
 > Mvh.
 >
 > M. Hoey
 > GT750A
 >  http://www.dfmc.dk/?id=355
>
 hvis den har stået med karburatorsprit & fuld tank, så er det næppe 
 kondensvand ?
 Tændrør har det med at drukne - især NGK - så rens dem med stålbørste. 
 De skrues i på følgende måde, hvis du ikke har momentnøgle :
 1.: skrues helt ned med fingrene.
 2.: strammes yderligere ca. 1/3 omdrejning med topnøgle
 -- 
 Steen E.
 http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Peter (21-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  21-03-05 11:35 |  
  |   
            
 "Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:423dbbf0$0$236$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > >
 > > Hej igen
 > >
 
 > Tændrør har det med at drukne - især NGK - så rens dem med stålbørste.
 > De skrues i på følgende måde, hvis du ikke har momentnøgle :
 >
 > 1.: skrues helt ned med fingrene.
 > 2.: strammes yderligere ca. 1/3 omdrejning med topnøgle
 
 Kan man benytte andre tændrør til en ældre Honda 350 CB end NGK (NGK D8EA) ?
 
 Peter
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Squish (21-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Squish | 
  Dato :  21-03-05 22:37 |  
  |  
 
            On Mon, 21 Mar 2005 11:35:25 +0100, Peter wrote:
 > Kan man benytte andre tændrør til en ældre Honda 350 CB end NGK (NGK D8EA) ?
 Jeps! Ifølge Honda kan du også bruge (kører min CB400F også med) Denso
 X24ES. De skulle også kunne tåle at drukne.   
-- 
 Squish
 VFR750F
 CB400F
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Peter (21-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  21-03-05 23:11 |  
  |   
            
"Squish" <hs304REMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:pan.2005.03.21.21.36.34.134557@hotmail.com...
 > On Mon, 21 Mar 2005 11:35:25 +0100, Peter wrote:
 >
 > > Kan man benytte andre tændrør til en ældre Honda 350 CB end NGK (NGK
 D8EA) ?
 >
 > Jeps! Ifølge Honda kan du også bruge (kører min CB400F også med) Denso
 > X24ES. De skulle også kunne tåle at drukne.   
> Squish
 > VFR750F
 > CB400F
 Heldigt, jeg har her i eftermiddag netop købt ....  Denso.. og ud at kigge
 efter X24ES ! Rart at blive bekræftet, tak.
 Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Armand (22-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  22-03-05 20:15 |  
  |  
 
            Peter wrote:
 > "Squish" <hs304REMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:pan.2005.03.21.21.36.34.134557@hotmail.com...
 > 
 >>On Mon, 21 Mar 2005 11:35:25 +0100, Peter wrote:
 >>
 >>
 >>>Kan man benytte andre tændrør til en ældre Honda 350 CB end NGK (NGK
 > 
 > D8EA) ?
 > 
 >>Jeps! Ifølge Honda kan du også bruge (kører min CB400F også med) Denso
 >>X24ES. De skulle også kunne tåle at drukne.   
> 
 > Heldigt, jeg har her i eftermiddag netop købt ....  Denso.. og ud at kigge
 > efter X24ES ! Rart at blive bekræftet, tak.
 Hvor?
 Forhandlere af Denso er jævnligt efterlyst her på gruppen!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Squish (22-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Squish | 
  Dato :  22-03-05 20:58 |  
  |  
 
            On Tue, 22 Mar 2005 20:15:00 +0100, Armand wrote:
 > Forhandlere af Denso er jævnligt efterlyst her på gruppen!
 Krogslund Autodele har dem!   
-- 
 Squish
 VFR750F
 CB400F
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Peter (22-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  22-03-05 21:55 |  
  |   
            
"> > Heldigt, jeg har her i eftermiddag netop købt ....  Denso.. og ud at
 kigge
 > > efter X24ES ! Rart at blive bekræftet, tak.
 >
 > Hvor?
 > Forhandlere af Denso er jævnligt efterlyst her på gruppen!
 >
 > -- 
 > Armand.
 Hos Fisker på Åboulevarden på Frederiksberg / København N
 www.fisker-mc.dk
Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Sørensen (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  20-03-05 19:07 |  
  |   
            > Tak for tippet! Karburatorerne er ikke helt de samme, og jeg vil
 > satse på ikke at skulle skille bæstet ad. Håbede egentlig, at det
 > "bare" var at stikke en gaffelnøgle ind udefra?
 
 Det kan også ske at du har stjerneskruer i dine karburatorer, så prøv at se 
 om du kan se noget. Skruen skal sidde nederst et sted på svømmerhuset, så 
 der burde ikke være så meget at tage fejl af.
 
 > Men så let skal det ikke gå. Jeg har opgivet for i dag, men prøver i
 > morgen igen. Fuld choker, ingen gas, og 10 sek ad gangen på starteren?
 
 Hvis karburatoren er justeret rigtigt, så skulle det gerne virke.
 
 > Ellers må jeg i gang.
 
 Vil den stadig ikke starte, så må du kontrollere tændrørene som Mick skrev. 
 Er tændrørene druknet én gang, kan de godt være besværlige at få liv i igen 
 uden at skulle pille dem ud.
 
 signing off.. Martin Sørensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  20-03-05 19:48 |  
  |  
 
            Lotte Jørgensen wrote:
 > "KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:423d8d80$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > 
 >>Hej NG, jeg har - som sikker mange andre - forsøgt at starte min Suzuki 
 >>GSX 750 F fra '92, uden held. Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 >>opstaldning, og også karburator sprit. Sidste år startede den fint, men 
 >>ikke i år...
 >>
 >>Jeg ser så her fra Armand og flere andre, at tømning af svømmerhuse er en
 >>god idé.
 >>
 >>Er der nogen der kan forklare en newbie hvordan det gøres? Evt. med et
 >>billede, ........  Meget gerne en pædagogisk forklaring, som sagt    
 >
  > ..... her er et billede af mine kaburatorer,  jeg er heller ikke dus
  > med dit dyr. Karburatorene er vendt på hovedet på billedet så du kan
  > se de 3 nederste skruer/bolte til at tømme svømmerhusene med, det
  > burde være nogenlunde det samme på din, selvom min cykel er et par
  > generationer ældre!
 Ingenlunde Høy!
 Siden GT'eren er det blevet så servicevenligt at der sidder en stuts med 
 en ventil som bundafrtapning til svømmerhusene!
 Ventilen er i praksis en skrue der sidder siden ind på stutsen og oftest 
 sidder de placeret så de er let tilgængelige fra hver side af 
 motorcyklen (min tidligere GPZ900R var dog så fremragende(not!) 
 kontrueret at alle karbunader skulle tømmes fra én side - Der er sq 
 langt over til den fjerneste!)
 Kigger man derfor ind under sine karburatorer vil man tydeligt kunne se 
   pågældende stuts på svømmerhusenes nederste punkt - Der kan evt. være 
 fastmonteret en tynd gummislange på hver; men det skulle være ligeså 
 tydeligt at genkende den skrue der sidder siden-ind, og som man skal 
 løsne for tømning!
 >>
 >>Den har stået i en muret, uopvarmet garage, som er ind mod stuevæggen, så
 >>det bør ikke have været for koldt?
 Dette problem drejer sig ikke om kold vinteropbevaring(*) eller ej, men 
 om at
 svømmerhusene af simple fysiske årsager skal være åbne ud til 
 atmosfæren, og
 at svømmerhusets indhold derved har mulighed for at fordampe!
 Nu er det ikke hele indholdet der fordamper, men derimod de mest 
 flygtige stoffer, som samtidig er dem der varetager brændstoffets 
 letantændelighed; men problemet og dets løsen er det samme: Gammelt 
 bensin i karburatorerne er ikke meget værd og bør udskiftes inden opstart.
 Netop ordet "inden" er væsentlig, for de NGK-tændrør som 99½% har 
 monteret, er ofte meget ømtålelige overfor "drukning", og at forsøge at 
 starte motoren op med et fluidum der antændelsesmæssigt nærmest er 
 diesel er en potentiel druknings-situation, hvorved man pludselig står 
 med to problemer der skal løses inden motoren kører: Tømning af 
 kaburburatorer og udskiftning af tændrør   
Hvis udskiftningen af svømmehus-indholdet således ikke er nok til at få 
 slået din motor igang, er nærmest forekommende handling derfor at skifte 
 alle fire tændrør!!
 (*):
 Faktisk er der ingen problem i kulde under opstaldningsperioden, det 
 store problem ligger i skiftende temperaturer, som medfører at luftens 
 vandindhold kondenseres på den kolde motorcykel, som em på 
 badeværelsesruden eller dug på sommer-plænen.
 Da samme problem gør sig gældende for den luft der ér og "pumpes ind 
 i"(**) tanken, er det en god forholdsregel såvel at fylde tanken til 
 randen inden opstaldning, som at ifylde indholdet noget karburatorsprit, 
 som opløser alt forekommende vand i et samlet bensin-sprit-vand fluidum, 
 der ikke er korrisions-aggresivt og ikke lægger sig i bunden af tanken 
 og venter på at blive lukket i karburatorerne om foråret!
 (**):
 Varme/kulde medfører udvidelser og sammentrækninger af såvel tankens 
 stål (=volumet), som tankens indhold af bensin og luft. Da tanken er 
 åben til atmosfæren med et sivehul (der skal kunne komme luft ind 
 efterhånden som man bruger bensinen under kørsel!) vil skiftende 
 temperaturer medføre at luft bevæger sig ind og ud gennem tankens 
 udluftning!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-03-05 19:31 |  
  |   
            
"KværnMaster" <painmaster4u@SLETDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:423d8d80$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Hej NG, jeg har - som sikker mange andre - forsøgt at starte min Suzuki 
 > GSX
 > 750 F fra '92, uden held. Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 > opstaldning, og også karburator sprit. Sidste år startede den fint, men 
 > ikke
 > i år...
 >
 > Jeg ser så her fra Armand og flere andre, at tømning af svømmerhuse er en
 > god idé.
 >
 > Er der nogen der kan forklare en newbie hvordan det gøres? Evt. med et
 > billede, da jeg ikke er dus med dyret :-/   Alle gode råd er meget 
 > velkomne.
 > Meget gerne en pædagogisk forklaring, som sagt    
>
 Hej.
 Du har helt sikkert stjerne skruer i dine karburatoren, du kan komme til to 
 af skruerne fra hver side,de sidder helt _nederst_ på karburatoren, ned mod 
 motoren,  men det er ikke sikkert at du kan komme til dine uden at tage lidt 
 af kåben af ?, så holder du bare en frysepose under de enkelte karburatorer 
 og lader benzinen løbe der ned, posen holder fint til benzinen, du skal ikke 
 skrue skruerne helt ud, at løsne dem er som regel nok til at benzinen 
 begynder at løbe fra, lad der komme frisk benzin i dine Karburatoren ved at 
 lade din benzin hane stå på PRI et par minutter, drej den så tilbage på ON 
 igen inden du starter .
 -- 
 Hilsen   
Dennis Hellan Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
 Citroën C5 HDi Prestige '03
 DMCN#819     http://link.dfmc.dk/25
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (20-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  20-03-05 20:22 |  
  |  
 
            KværnMaster wrote:
 > Jeg fyldte tanken helt op med benzin inden
 > opstaldning, og også karburator sprit.
 Husk at spritten også skal med ned genem karburatoren, ikke bare blandes 
 i benzinen i tanken. Dvs. spritten skal tilsættes inden den sidste tur, 
 eller i det mindste inden du kommer hjem fra den sidste tur  
Så tank op og tilføj sprit et par km eller fem, inden du når hjem. 
 Tanken kan du så toppe op med sprit eller spritblandet benzin, når du 
 når til at konservere cyklen for vinteren   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |