| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Honda VT 500 årg. 1987 benzinproblem Fra : Holten | 
  Dato :  13-03-05 22:00 |  
  |   
            Har lidt problemer med ovenstående.
 Maskinen kører kun på en cylinder, og kun med lukke benzinhane.
 Hanen skal selvfølgelig åbnes for at det kan komme benzin, men kun i 1-2 
 sekunder ellers går den i stå.
 Efter at have lukket hanen, kører maskinen ca. ½ minut til der ikke er mere 
 benzin, så skal hanen åbnes i et par sekunder igen.
 
 Der kommer ikke benzin den den ene cylinder, kan der være en sammen hæng 
 mellem disse ting ??
 
 MVH
 
 Holten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (13-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  13-03-05 22:31 |  
  |  
 
            Holten wrote:
 > Har lidt problemer med ovenstående.
 Det lyder sådan   
<snip>
 > Der kommer ikke benzin den den ene cylinder, kan der være en sammen hæng 
 > mellem disse ting ??
 Når vi iøvrigt går ud fra, at tænding, kompression etc er i orden, ville 
 jeg først checke svømmerventilerne. Hvornår har du sidst kontrolleret, 
 at de arbejder korrekt - og er korrekt monteret, for svømmerventilen på 
 en keihin CV som din kan nemt hænges forkert op, så den ikke lukker. Det 
 ville i så fald kun gælde den ene af dine   
Ellers svømmerhøjde, punkteret svømmer og vagabonderende skidt i 
 karburatorens snævre kanaler - og hvad der endvidere måtte komme af 
 forslag...
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
 www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (13-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  13-03-05 23:04 |  
  |   
            Holten wrote:
 > Har lidt problemer med ovenstående.
 > Maskinen kører kun på en cylinder, og kun med lukke benzinhane.
 > Hanen skal selvfølgelig åbnes for at det kan komme benzin, men kun i 1-2 
 > sekunder ellers går den i stå.
 > Efter at have lukket hanen, kører maskinen ca. ½ minut til der ikke er mere 
 > benzin, så skal hanen åbnes i et par sekunder igen.
 
 Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du 
 karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får 
 løsnet en given fastsiddende svømmernål.
 Vupti - motoren kører!
 
 --
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Pwh (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Pwh | 
  Dato :  14-03-05 07:32 |  
  |  
 
            Armand wrote:
 > Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
 > karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
 > løsnet en given fastsiddende svømmernål.
 > Vupti - motoren kører!
 Det var forårs ritualet på min gamle Kawa Z1000 Z1R    
/Jens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  14-03-05 19:06 |  
  |  
 
            Pwh wrote:
 >>Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
 >>karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
 >>løsnet en given fastsiddende svømmernål.
 >>Vupti - motoren kører!
 > 
 > Det var forårs ritualet på min gamle Kawa Z1000 Z1R    
Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i benzinen 
 vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?
 --
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Holten (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holten | 
  Dato :  14-03-05 19:25 |  
  |   
            
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4235d2c7$0$68346$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Pwh wrote:
 >>>Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
 >>>karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
 >>>løsnet en given fastsiddende svømmernål.
 >>>Vupti - motoren kører!
 >>
 >> Det var forårs ritualet på min gamle Kawa Z1000 Z1R    
>
 > Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i benzinen 
 > vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?
 Må blive dig svar skyldig, det er ikke min MC, men jeg tror ingen af delene 
 desværre.
 MVH
 Holten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Pwh (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Pwh | 
  Dato :  14-03-05 19:32 |  
  |  
 
            >>> Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du
 >>> karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får
 >>> løsnet en given fastsiddende svømmernål.
 >>> Vupti - motoren kører!
 >>
 >> Det var forårs ritualet på min gamle Kawa Z1000 Z1R    
>
 > Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i
 > benzinen vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?
 Hvis det er min gamle Z1R du spørger til så gjorde jeg intet ved
 karburatorerne om vinteren, det er over 20 år siden jeg havde den
 og dengang gik jeg ikke så højt op i den slags pjat   
/Jens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Richard (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  14-03-05 20:46 |  
  |  
 
            Pwh wrote:
 >>Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i
 >>benzinen vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?
 > 
 > Hvis det er min gamle Z1R du spørger til så gjorde jeg intet ved
 > karburatorerne om vinteren, det er over 20 år siden jeg havde den
 > og dengang gik jeg ikke så højt op i den slags pjat   
Jo, det var naturligvis din, jeg spurgte til   
Det er da også for dårligt, at man skal pleje mokkebikken selv i de 
 perioder, man ikke bruger den   
--
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Pwh (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Pwh | 
  Dato :  14-03-05 22:12 |  
  |  
 
            >>> Af alm. nysgerrighed: Står karburatorerne med karburatorsprit i
 >>> benzinen vinteren over, eller dræner du dem inden vinter?
 >>
 >> Hvis det er min gamle Z1R du spørger til så gjorde jeg intet ved
 >> karburatorerne om vinteren, det er over 20 år siden jeg havde den
 >> og dengang gik jeg ikke så højt op i den slags pjat   
>
 > Jo, det var naturligvis din, jeg spurgte til   
Regnede jeg også med, det er jo en meget spændende maskine    
> Det er da også for dårligt, at man skal pleje mokkebikken selv i de
 > perioder, man ikke bruger den   
Man er heldigvis blevet klogere med alderen, dengang syntes jeg det
 var rigeligt at møje den ind i noget imprægneringsolie og give den et
 skvæt olie ned i cylindrene og så ellers lade den passe sig selv    
Olieskift fik den self også, så doven var jeg dog heller ikke    
Nu må vi se om jeg får taget mig sammen til at starte KR1'en op imorgen,
 der skal bare hentes lidt benz og sættes udstødninger på, så kan den godt
 blive startet med røven (på KR'en) ud af kælderdøren, så ser jeg sgu ikke
 katten mere den dag tror jeg    
/Jens
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Holten (14-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holten | 
  Dato :  14-03-05 16:50 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse 
 news:rM2Zd.104469$Vf.3998217@news000.worldonline.dk...
 > Holten wrote:
 >> Har lidt problemer med ovenstående.
 >> Maskinen kører kun på en cylinder, og kun med lukke benzinhane.
 >> Hanen skal selvfølgelig åbnes for at det kan komme benzin, men kun i 1-2 
 >> sekunder ellers går den i stå.
 >> Efter at have lukket hanen, kører maskinen ca. ½ minut til der ikke er 
 >> mere benzin, så skal hanen åbnes i et par sekunder igen.
 >
 > Tøm svømmerhusene og åbn for bensinen (á: PRI?). Derefter gokker du 
 > karbunaderne med en gummihammer/trælægte/lignende, hvorved at du får 
 > løsnet en given fastsiddende svømmernål.
 > Vupti - motoren kører!
 
 Hmmm, daskede lidt til den ene med en skruetrækker i går, hvor "hårdt" må 
 man daske med en e.v.t. gummihammer ?
 
 MVH
 
 Holten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Jacob Bager Jen~ (16-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  16-03-05 09:12 |  
  |   
            > Hmmm, daskede lidt til den ene med en skruetrækker i går, hvor
 > "hårdt" må man daske med en e.v.t. gummihammer ?
 
 Hej Holten
 
 Du skal bare "ryste" karburatorene. Der er ingen grund til at slå så 
 karburatoren skydes ud i den modsatte side.
 
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
 Polyteknisk MC Forening (PMC) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |