| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hold jer LANGT væk fra Holtug MC, og  Fra : Moller | 
  Dato :  08-03-05 15:27 |  
  |   
            Hejsa,
    Nå, nu kommer det sgu ud, da Holtug MC ikke vil samarbejde.
 
    Men som nogen herinde ved, så fik jeg FactoryPro Jetkit i fra Holtug MC 
 sidste år, da de jo er importøren. Efter ca. 100-200km, så bruger min 
 Bandit kun 8-9km/L. og jeg opdager at mine strålerør er døde.
 
    Der blir så indkøbt 4 stks. nye rør, og så tager jeg på TPT, og starter 
 med at køre flotte 12km/L igen, undervejs begynder mit benzinforbrug at 
 dale uden at min kørsels stil ændre sig, og da jeg tager hjem fra TPT, 
 er jeg igen nede på 8-9km/L... da jeg endelig er hjemme tjekkes stråle 
 rørende igen, og de er døde.
 
    Jeg begynder så at undersøge hvad der kan ødelægge disse strålerør, for 
 trodsalt havde den kørt godt 60.000km med de originale rør + nåle, så 
 hvad kan skyldes at der pludselig sker det her ? da jeg tager nålene ud 
 tjekker jeg med min negl på selve nålene at de er rillede, altså de 
 virker som 4 stks. fine rundfile, og så er det man siger Aha. Men for at 
 være helt sikker undersøges både spjæld, nåleholdere osv. i 
 kaburatorene, da man kunne mistænke om det ikke var noget af dette. Jeg 
 køber enda 4 nye af plast styre ringende der skal side og holde på nålen 
 for at sammenligne da jeg ikke kunne vudere ud fra dem der sad der om 
 hullet var den rigtige størelse, men de viser sig at være 100% magen til 
 de orignale.
 
    Nå, jeg kontakter så Lydmuren omkring problemet da de har monteret 
 kittet fra starten, samt rullet den ind osv. De er meget uforstående om 
 problemet da de siger de ikke har oplevet dette før, men de er meget 
 samarbejds villige omkring det. Samtidig med så bestiller jeg igen for 
 1500Kr. strålerør, men da jeg ikke tør ødelægge dem også, så tager jeg 
 ned til Mr. Dymo, og for monteret dem der mens han også montere Dyno Jet 
 kit nåle i stedet. Efter en rulning og justering ender den med jeg igen 
 køre over 12km/L ved hård kørsel uden problemer, og han nikker også 
 genkende til problemet da ha har haft flere kunder som kommer og er 
 triste over at benzin økonomien er elendig efter de fik FactoryPro nåle 
 i... altså jeg er ikke et enkelt stående tilfælde.
 
    Jeg køre så resten af året ud med Dyno Jet kittet i, for lige at tjekke 
 om problemet kommer igen, da det jo så ville vise om det var nålende, og 
 ikke et eller andet i kaburatoren som var slidt og derved skyld i at 
 rørende blev ødelagt hele tiden... jeg nåede at køre godt 2000km altså 
 10 gange så langt som jeg knap nåede med FactoryPro kittet i, uden at 
 problemet opstod, og så var året slut.
 
    Da jeg havde afleveret min Bandit hos Lydmuren til vinteropbevaring, 
 afleverede jeg også mit Jet-kit hos dem, og de ga mig fuldstændig ret i 
 at de var rillede og rug de nåle, og sendte dem straks ned til Holtug-MC 
 som jo er importøren. Dette er så endt med i dag at Holtug MC siger at 
 der ikke er noget problem, og han er rent sagt pisse ligeglad da de ikke 
 er lovlig til gade og bla bla. og han vil ikke tage dem retur eller i 
 det mindste gøre noget ved det, og henviser til Factorys hjemmeside om 
 at man skal bare købe deres Strålerør, så kommer problemet ikke, og at 
 de originale nåle slider rørende lige så hurtigt. Altså fuldstændig 
 tåbelige påstande, bare det med at de originale nåle har kørt 60.000km i 
 den uden problemer med strålerørende, viser jo at den påstand passer jo 
 ikke.
 
    Nå, men denne sag har koste mig 1 stks. lorte Jetkit 1595Kr. 2 sæt 
 strålerør a 1595Kr. jeg fik så rabat på det andet sæt af lydmuren 
 svarende til mere end hvad deres fortjenste er på jetkittet osv. Så al 
 respekt til dem, da de gerne ser i øjnende at der er et problem. Men 
 Holtugs håndtering af sagen er absolut helt til grin, og kan kun fraråde 
 brugen af ham. Samt hold jer helt væk fra FactoryPro Jet-kits, og jeg er 
 ikke alene om problemet, en gang google søgning både herinde, og på 
 resten af nettet er der masser med samme problemer, men hverken 
 FactoryPro eller importørende vil kendes ved det, og skider nærmest på 
 kunderne. Og det værste af alt er at de så vil sælge endnu mere for at 
 løse deres egne fejl.
 
    VH
    Lars Molnit
    Som nu er spændt på at se en hvis anden persons Bandit 1200's strålerør 
 herinde fra da han også fik FactoryPro rør i sidste sommer, og køre nu 
 ufattelig kort på literen også.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Moller (08-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  08-03-05 15:45 |  
  |  
 
            Moller wrote:
    Glemte lige... der er lagt en anmeldelse ind på  www.dmcn.dk
   VH
    Lars Molnit
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ninja Rider (09-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ninja Rider | 
  Dato :  09-03-05 00:25 |  
  |  
 
            Hejsa
 Moller wrote:
 *Snip en masse*
 Jeg synes at det er en dårlig håndtering fra Holtug's side, men er da 
 glad for at høre at der er nogle der gider at hjælpe ved de andre 
 firma'er. Jeg synes godtnok at det er trist hvis de der Factory kits 
 slet ikke kan holde. Er det et generelt problem eller er det også kendt 
 til andre modeler? Jeg synes jeg har set massere af cykler med kit'sne 
 monteret, men har aldrig hørt om det med km/l før. men det kan da være 
 pga. at folk regner med at det bare er sådan?
 Mvh Emil
 Uden Nåle og den slaks... ;)
 -- 
 Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
 My Bike Is Like A Rocket!
   Scarry.... But Funny!
   http://dfmc.dk/?id=26
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Moller (09-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  09-03-05 11:32 |  
  |   
            Ninja Rider wrote:
 > Hejsa
 > 
 > Moller wrote:
 > *Snip en masse*
 > 
 > Jeg synes at det er en dårlig håndtering fra Holtug's side, men er da 
 > glad for at høre at der er nogle der gider at hjælpe ved de andre 
 > firma'er. Jeg synes godtnok at det er trist hvis de der Factory kits 
 > slet ikke kan holde. Er det et generelt problem eller er det også kendt 
 > til andre modeler? Jeg synes jeg har set massere af cykler med kit'sne 
 > monteret, men har aldrig hørt om det med km/l før. men det kan da være 
 > pga. at folk regner med at det bare er sådan?
 
    Det er ikke Factory Kitsne der ik kan holde, gid det bare var det, næ 
 nej, de ødelægger ens strålerør i stedet, da de virker som små rundfile 
 ned i de bløde messing rør. Især kawa ejere er dette jo et mareridt for 
 da mange af dem skal ha trykket strålerørende ud, altså ik liiiige til 
 at skifte.
 
    Hvis det bare var kittet så havde jeg tabt 1595Kr. og det var det... 
 men i stedet har kittet smadret for godt 3000Kr. strålerør + spildt 
 1595Kr. for nålene. Jeg var enda flink mod Holtug MC, og kun ville ha 
 pengende tilbage for de ubrugelige nåle, jeg krævede ikke erstatning på 
 de godt 3000Kr. for rør, og så alle de penge til ekstra indysning hos 
 forhandlere osv. pga. de lorte nåle.
 
    VH
    Lars Molnit
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (10-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  10-03-05 22:15 |  
  |   
            
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse 
 news:422db60d$0$29278$14726298@news.sunsite.dk...
 > VH
 > Lars Molnit
 > Som nu er spændt på at se en hvis anden persons Bandit 1200's strålerør 
 > herinde fra da han også fik FactoryPro rør i sidste sommer, og køre nu 
 > ufattelig kort på literen også.
 Hemm..........hvem faaaen mon det kan være !
 -- 
 Hilsen   
Dennis Hellan Pedersen
 Suzuki GSF 1200 N '00
 DMCN#819     http://link.dfmc.dk/25
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Allan Nielsen (11-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Nielsen | 
  Dato :  11-03-05 17:04 |  
  |  
 
            >> VH
 >> Lars Molnit
 >> Som nu er spændt på at se en hvis anden persons Bandit 1200's strålerør 
 >> herinde fra da han også fik FactoryPro rør i sidste sommer, og køre nu 
 >> ufattelig kort på literen også.
 >
 > Hemm..........hvem faaaen mon det kan være !
 >
 >
 > -- 
 > Hilsen   
> Dennis Hellan Pedersen
 > Suzuki GSF 1200 N '00
 > DMCN#819     http://link.dfmc.dk/25
Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem) så 
 jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden på 
 gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på litteren da 
 jeg fik det monteret   
Moller kan du se om stålerørene har det godt?
 mvh
 Allan
 PMC RF600R 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Moller (11-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  11-03-05 18:06 |  
  |  
 
            Allan Nielsen wrote:
 > Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem) så 
 > jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden på 
 > gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på litteren da 
 > jeg fik det monteret   
   Det gjorde min også indtil de åd strålerørende, altse de første 20-30km 
 gik den kanon....
 > Moller kan du se om stålerørene har det godt?
    Yepsen, men det kan du også selv... hullet gennem den skal være rundt, 
 ikke ovalt :) så du er ikke i tvivl.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (11-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  11-03-05 23:22 |  
  |   
            
>> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem) 
 >> så jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden 
 >> på gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på litteren 
 >> da jeg fik det monteret   
>
 Hej
 Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
 birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.
 Hygge PD CBR1100 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (12-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  12-03-05 09:01 |  
  |   
            
Poul Dam skrev i meddelelsen
 <423219f2$0$21806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
 >
 >
 >>> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med dem)
 >>> så jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden
 >>> på gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på
 litteren
 >>> da jeg fik det monteret   
>>
 >
 >Hej
 >Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
 >birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.
 Og så kommer vi til den lille detalje, at på nogle karbunader er nålen
 fikseret så den aldrig kommer i kontakt med nåledysen/røret, og der vil der
 selvsagt intet slid forekomme.
 mvh
 Orla
 >Hygge PD CBR1100
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              John Jensen (12-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Jensen | 
  Dato :  12-03-05 09:32 |  
  |   
            
"Poul Dam" <pouldamadslhome> skrev i en meddelelse
 news:423219f2$0$21806$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >
 > >> Jeg fik også monteret FactoryPro sidste år (kørte en halv sæson med
 dem)
 > >> så jeg må vist hellere holde øje med benzinforbruget, når jeg får geden
 > >> på gaden. Jeg oplevede dog at den begyndte at gå lidt længere på
 litteren
 > >> da jeg fik det monteret   
> >
 >
 > Hej
 > Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
 > birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.
 >
 > Hygge PD CBR1100
 >
 > Jeg kørte med et FactoryPro kit på min Honda Hawk GT da jeg havde den, jeg
 kørte
 ca. 20.000 Km med det monteret uden problemer af nogen art.
 / John
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Moller (13-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Moller | 
  Dato :  13-03-05 11:12 |  
  |  
 
            Poul Dam wrote:
 > Hej
 > Jeg har kørt med sættet ca.80000km. på
 > birden, kan intet se på hveken nåle eller rør.
    Hej Poul,
    Jeg er godt klar over der er flere maskiner som det virker fint på, og 
 det er jo også okay. Men i de tilfælde her, hvor nålende ødelægger 
 strålerørende så vendes det blinde øje helt til, og de uskyldige købere 
 for fingeren og ender med at være dem som taber adskillige tusinde 
 kroner. i mit tilfædle har Factory nålenede kostede mig godt og vel 
 9000Kr. i alt i Jetkit, rulning, 2 sæt strålerør osv. + jeg ud over har 
 betalt 4600Kr. for et DynoJetkit nu + rulning osv. Og som det er nu, så 
 ville jeg ønske jeg bare havde købt det dyno jetkit, og fået rullet den 
 med dette.
    FactoryPro har så inden for de sidste fået den ide at i stedet for at 
 få rettet deres produktionsfejl, så skal man "bare" købe deres strålerør 
 da de holer jo fint, men det siger de først når uheldet er sket, altså 
 de vil sælge mere, ud fra en skade som de selv er skyld i. Og påstanden 
 fra dem er at de originale nåle slider rørende lige så hurtigt.... meeen 
 jeg vil jo stadig mene at de godt 60.000Km på orignal nåle, og 2-500km 
 på Factory nåle ik liiiige helt er at sammen ligne, da rørende ikke 
 fejlede noget efter de 60.000km, vil jeg mene de ku ha kørt endnu længere.
 -- 
 VH
 Lars Molnit
 MZ ETZ 300 CDi ReedValve
 Suzuki GSF-R 1200
 www.dfmc.dk/Lars_Molnit
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |