MS Windows
briani 27239
Remote styring af lysstyrken på en ekstern~
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-05 01:02

Nogen, der ved, hvordan man via en trådløs mus til en
notebook kan styre lysstyrken på den eksterne skærm?

Behovet opstår i mit 'skiv', hvor notebooken ligger godt
beskyttet i kortbordsskuffen og jeg bruger en ekstern
fladskærm som 'søkort-viser'. Også skærmen er godt gemt af
vejen bag et 'vindue', så den er ikke tilgængelig fra
cockpittet. Når mørket falder på, er det vigtigt at kunne
reducere lysstyrken fra 'styrepladsen' i båden for ikke at
få ødelagt sit 'nattesyn'. Når solen står op: Det modsatte
.... Derfor skulle styringen af lysstyrken i monitoren gerne
kunne klares vha den trådløse mus.

Notebook'en kører XP Home med et NVIDIA-kort: GeForce FX Go
5350. Monitoren er en 17' Medion fra Aldi.

Måske kender du et lille program/utility, der kan løse denne
opgave? Jeg håber du har en god idé!

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-05-05 12:17

Flemming Torp skrev:

> Nogen, der ved, hvordan man via en trådløs mus til en
> notebook kan styre lysstyrken på den eksterne skærm?

De fleste grafikkort har en indbygget gamma-justering i driveren.

Hvis jeg højreklikker på skrivebordet og vælger Properties >
Settings > Advanced, så er der et faneblad ved navn Color og
derinde kan jeg bla. justere på gammaen. Den mulighed har du
måske ikke?

--
Hilsen
Madsen