MS Windows
briani 27239
Ingen CD lyd fra mine to drev?
Fra : FK

Dato : 03-05-05 16:29

Jeg kan se at CD'erne bliver afspillet i mediaplayer, jeg kan afspille DVD
men uden lyd. Jeg har lyd igennem mit lydkorts lineinput og ud af
højttalerne, men ingen lyd fra drevene. Jeg har fulgt windows fejlfinding
uden succes. Der er ikke flueben i CD boxen under mixerindstillinger. Hvad
gør man så? Jeg har heller ikke lyd fra mediaplayer hvis jeg henter musik
eller video???? Fejlen er pludseligt opstået! Hjælp!!!!

Fra : Villy Jensen

Dato : 03-05-05 17:57

>Fejlen er pludseligt opstået! Hjælp!!!!

Har du haft 'pillet' i CD-drev eller lydkort/bundkort?
- Signalet går ofte via et analog-lydkabel fra aktuelle drev og til
CD-indgang på lydkortet.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Jesper Stuan Hansen

Dato : 03-05-05 18:15

FK wrote:
> jeg kan afspille DVD
> men uden lyd.

Jeg vil næsten gætte på at lyden er slået fra et sted. Går ud fra du har
prøvet at afspille en almindelig cd og en mp3 fil på computeren.

I så fald vil jeg gætte på at der skulle være en codecs fejl/konflikt

Fra : FK

Dato : 03-05-05 18:39

> Jeg vil næsten gætte på at lyden er slået fra et sted. Går ud fra du har
> prøvet at afspille en almindelig cd og en mp3 fil på computeren.
>
> I så fald vil jeg gætte på at der skulle være en codecs fejl/konflikt

Måske er du inde på noget her! Det sidste jeg har gjort før dette problem
er at jeg har installeret Roland SoundCanvas (en software synth) kan dette
være problemet?

Fra : FK

Dato : 03-05-05 18:53

"FK" <FK@SJ> skrev i en meddelelse

> Måske er du inde på noget her! Det sidste jeg har gjort før dette problem
> er at jeg har installeret Roland SoundCanvas (en software synth) kan dette
> være problemet?

Nu har jeg afinstalleret ovennævnte, uden at problemet blev løst?

Fra : Jesper Stuan Hansen

Dato : 03-05-05 20:38

FK wrote:
> "FK" <FK@SJ> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg afinstalleret ovennævnte, uden at problemet blev løst?

hmmm... MPEG-2... hmm kan huske at Cyberlink PowerDVD kunne afspille DVD
fint med lyd overtagelse.
Et forsøg værd:
http://www.gocyberlink.com/multi/download/dl_file_new.jsp?ProdId=1&lang=ENU

Fra : FK

Dato : 03-05-05 20:44

> [...]
> gør man så? Jeg har heller ikke lyd fra mediaplayer hvis jeg henter musik
> eller video???? Fejlen er pludseligt opstået! Hjælp!!!!

Jeg har nu fundet ud af at det er min windows media player der ikke
leverer lyd andre programmer kan godt afspille mine CD'er?????

Fra : FK

Dato : 04-05-05 16:09

"FK" <FK@SJ> skrev i en meddelelse

> "FK" <FK@SJ> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har nu fundet ud af at det er min windows media player der ikke
> leverer lyd andre programmer kan godt afspille mine CD'er?????

Jeg har gendannet mit system som det så ud for en uge siden, og alt virker
nu??????