MS Windows
briani 27239
Ghost image og registry
Fra : Rado

Dato : 28-04-05 17:20

Er der nogen der ved om man kan ændre (slette info) i registry i en
Win2000 der befinder sig i et Ghost image?

Har brug for det for at få den til at boote op efter udpakning, da jeg
har rokeret rundt på diskene, og desværre er rendt ind i det famøse
"manglende eller for lille swapfil" problem.

Eller er der evt. nogen der ved hvordan man kan ændre i registry efter
at Ghost kopien er kørt ind, men inden man booter den op? En eller
anden DOS registry editor eller lign.? (systemet ligger på en FAT32
part.).

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Rado

Dato : 28-04-05 17:32

On Thu, 28 Apr 2005 18:19:51 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Er der nogen der ved om man kan ændre (slette info) i registry i en
>Win2000 der befinder sig i et Ghost image?

Tilføjelse:

Jeg tænkte på via Ghost Explorer, fra Windows...

Fra : JSH [9800]

Dato : 28-04-05 20:58

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tilføjelse:
>
> Jeg tænkte på via Ghost Explorer, fra Windows...

Jeg tror det, men kan det betale sig rent tidsmæssigt. Det tager jo ingen
tid at lave et nyt image.

Fra : Rado

Dato : 29-04-05 00:15

On Thu, 28 Apr 2005 21:57:55 +0200, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg tror det, men kan det betale sig rent tidsmæssigt. Det tager jo ingen
>tid at lave et nyt image.

Problemet er at det kan jeg ikke. Det er et tidligere image af
systemet jeg skal have fat i, da jeg har nogle problemer med det
nuværende system, og jeg har det kun i form af en Ghost fil.

Men nu vil jeg prøve at pakke det ud på en tom partition og lave
registry ændringerne der, og så kopiere det over på systemdisken
derfra.