MS Windows
briani 27239
RAM og XP
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 12:17

Hej !

Jeg har et problem med en pc, der kører XPpro.
Den kørte hæderligt med 256 MB RAM.
Så fik den 512 MB ekstra, - og så blev den sær !

RAM'en skulle være god nok. Den bliver fundet i BIOS, og der er ingen
problemer med at boote på en gammel diskette.

Men den nægtede at starte med XP. Det blev kun til en blinkende streg.

En reparation af XP-installationen hjalp lidt på det. XP kunne starte.

Men nu vil XP hele tiden køre checkdisk ved opstart, - men går uhjælpelig i
stå under nedtællingen.

Fjernelse af den nye ekstra RAM ændrer ikke på forholdet.

Hvad er der gået galt ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : ///M

Dato : 28-04-05 15:30

Abricosicus wrote:
> [...]

> RAM'en skulle være god nok. Den bliver fundet i BIOS, og der er ingen
> problemer med at boote på en gammel diskette.

Hmm - der er ingen af de to ting, der garanterer at din ram virker...

> [...]
> uhjælpelig i stå under nedtællingen.
> Fjernelse af den nye ekstra RAM ændrer ikke på forholdet.

At din XP installation er gået fløjten kan være et tilfælde, og kan skyldes
mange mange ting. Det kan også være ram'en du har sat i, for hvis den er
defekt, har den muligvis været med til at smadre XP'en. Mit råd:
Gen-installér XP fra bunden og se om maskinen kører stabilt eller gamble og
sæt klodsen i en anden pc og se om den gør det samme :)
Under normale omstændigheder burde mere (fejlfri) RAM aldrig få XP til at gå
i stykker.

///M

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-05 16:32

///M skrev:

> Mit råd: Gen-installér XP fra bunden og se om maskinen kører stabilt

Et bedre råd. Test RAM'en med 'memtest86+' - Findes bla. på 'Ultimate
Boot-CD'.

Fra : Rado

Dato : 28-04-05 17:25

Eller hentes her:;

http://memtest86.com/

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-04-05 18:20

Rado wrote:

[...]
> Eller hentes her:;
> http://memtest86.com/

Nej, her:
http://www.memtest.org/

--
Mvh. Lars

Fra : Calle.

Dato : 30-04-05 08:24

Abricosicus wrote:
> [...]
> uhjælpelig i stå under nedtællingen.
>
> Fjernelse af den nye ekstra RAM ændrer ikke på forholdet.

du er sikker på dit bundkort kan tage 512MB blokke?
Har lige haft samme problem, det viste sig at den max måtte have 256MB i
hvert slot (ifølge manualen)
--
Calle.