MS Windows
briani 27239
Hjælp til boot i xp
Fra : ivan olsen

Dato : 26-04-05 20:05

hejsa !
knægten skulle re-boote igen efter automatisk opdaterig af windows, med
det resultat den ikke vil starte op igen.
jeg har prøvet en xp-cd og en bootdiskette til 98, men den booter intet.
Startes pcèn normalt kommer den til billedet hvor xp køres ind, og så
står den stille.
er der nogle gode råd, for jeg er godt nok blank.
Ivan !

Fra : Repzak

Dato : 26-04-05 20:20

"ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> den stille.
> er der nogle gode råd, for jeg er godt nok blank.

Hej, det er vel noget med at vælge F8 under opstart og så vælge sidste
kendte virkende configuration

Kasper

Fra : ivan olsen

Dato : 26-04-05 20:26

Repzak skrev:
> "ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> wrote in message

> Hej, det er vel noget med at vælge F8 under opstart og så vælge sidste
> kendte virkende configuration
>
> Kasper

det har jeg prøvet, det duer heller ikke
Ivan !

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-05 22:37

"ivan olsen" <enghavevej@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:MAwbe.114658

> det har jeg prøvet, det duer heller ikke
> Ivan !

Har du også prøvet til Fejlsikret tilstand. Det kan ofte nulstille evt.
fejl, således at man efter at være kommet Fejlsikret bare lukker og så
prøver at genstarte normalt igen.

Kurt

Fra : John T.

Dato : 27-04-05 00:12

> Har du også prøvet til Fejlsikret tilstand. Det kan ofte nulstille evt.
> fejl, således at man efter at være kommet Fejlsikret bare lukker og så
> prøver at genstarte normalt igen.
>
> Kurt

Jeg havde engang en alvorlig fejl, husker ikke hvilken,
(der har da været nogle stykker-ha,ha)
En pludselig indskydelse fik mig til at logge mig på som Administrator,
og den åbnede som en standard XP. (Farver, indstillinger,o.s.v.)
Jeg lukkede ned igen og loggede mig så på med mit navn som før,
og BINGO så var fejlen rettet.
Dengang var der ingen i denne gruppe der havde løsningen på problemet,
og selv Thomas G Madsen havde ingen forklaring hvorfor den hjalp.
Som sidste udvej er det vel et forsøg værd ?
Hilsen og pøj, pøj
John

Fra : ivan olsen

Dato : 27-04-05 06:19

John T. skrev:

> [...]
> og selv Thomas G Madsen havde ingen forklaring hvorfor den hjalp.
> Som sidste udvej er det vel et forsøg værd ?

Joh, det kunne da godt ske det hjalp. problemet er bare at så langt når
booten ikke, den når ikke frem til indlogning
Ivan !

Fra : Peter

Dato : 27-04-05 00:30

> [...]
> den stille.
> er der nogle gode råd, for jeg er godt nok blank.

Skulle ingen af de foregående ideer hjælpe, er en reparation måske den næst
sidste udvej.

For at installere Win XP, skal du ikke bruge en startdiskette, men lade
computeren boote på din XP skive. Kan den ikke boote på den, skal du i bios
for at ændre boot rækkefølgen. Når du starter computeren med Win XP skiven i
cd drevet, skal du holde øje med skærmen, og trykke på en taste du
computeren beder om det. Når du det ikke første gang, må du genstarte og
prøve igen.
Under bootningen, skal du ved det første skærmbillede vælge Installer,
Ved andet skærmbillede skal du trykke F8 for at acceptere betingelserne.
Ved tredje skærmbillede vælger du R for at reparere.

Herefter vil Win XP blive installeret på ny, og oven i den gamle. Allerede
installerede programmer vil ikke blive berørt, men du skal muligvis
gen-installere drivere til hardware, som win XP ikke kan genkende.
Ligeledes skal du gen-installere alle Win XP update.

Peter B

Fra : ivan olsen

Dato : 27-04-05 06:22

Peter skrev:
> [...]
> gen-installere drivere til hardware, som win XP ikke kan genkende.
> Ligeledes skal du gen-installere alle Win XP update.

det duer heller ikke som jeg beskrev i første tråd, den vil heller ikke
boote på xp.cd-en, den læser lige driverne ind og så stopper alt.
Ivan !

Fra : John T.

Dato : 27-04-05 07:27

> det duer heller ikke som jeg beskrev i første tråd, den vil heller ikke
> boote på xp.cd-en, den læser lige driverne ind og så stopper alt.
> Ivan !

Nyt forsøg !!
Læg din XP-skive i fryseren 10 min.
Rådet kommer fra læsere af et pc-blad !!
John

Fra : ivan olsen

Dato : 27-04-05 07:56

John T. skrev:

> Nyt forsøg !!
> Læg din XP-skive i fryseren 10 min.
> Rådet kommer fra læsere af et pc-blad !!
> John

det hjalp heller ikke, den læser lige driverne ind fra xp-cden, og så
sker der ikke en fløjende fis mere.
jeg må vel gå den tunge gang til en mekaniker.
Ivan !

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 27-04-05 08:31

> [...]

Jeg har lige haft samme problem, og jeg kunne først komme videre, da jeg
pillede mit grafikkort ud.... så kunne maskine boote op.
Efter første normale boot, kunne jeg igen installere grafikkortet, og alt
virker.

Jon

Fra : John T.

Dato : 27-04-05 08:49

"Jon Klose Larsen" <klose-remove@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pillede mit grafikkort ud.... så kunne maskine boote op.
> Efter første normale boot, kunne jeg igen installere grafikkortet, og alt

Nyt forsøg !!
Ja pil alt ud der kan undværes, og jeg ville også nok nulstille bios,
ved at tage batteriet ud i et minut og så prøve igen.
John

Fra : ivan olsen

Dato : 27-04-05 11:20

John T. skrev:

> Nyt forsøg !!
> Ja pil alt ud der kan undværes, og jeg ville også nok nulstille bios,
> ved at tage batteriet ud i et minut og så prøve igen.
> John

tak for tipset, det virkede sgisme,tusind tak !!
Ivan !

Fra : John T.

Dato : 27-04-05 11:55

">> Nyt forsøg !!
> tak for tipset, det virkede sgisme,tusind tak !!
> Ivan !

Velbekomme, det var så "lidt" (ha,ha!!)
John

Fra : Peter

Dato : 27-04-05 10:35

> det duer heller ikke som jeg beskrev i første tråd, den vil heller ikke
> boote på xp.cd-en, den læser lige driverne ind og så stopper alt.
> Ivan !

Så prøv at gå på www.bootdisk.com og download et sæt Win XP bootdisketter.
Lad computeren boote på dem, med Win XP skiven i cd-drevet, og eller følge
samme opskrift som før.
Prøv evt. først at resætte bios. Gøres normalt ved at flytte en jumper eller
ved at pille batteriet ud.

Peter B