MS Windows
briani 27239
Problemer med Win XP install
Fra : MIP

Dato : 23-04-05 17:39

Hej
Jeg har lige bygget ny maskine med et Asus P5AD2 Preminium, P4 3,6, 2 gb.
ddr2 ram 2 stk. 76 gb diske, samt Zalman vandkøling på grafikkort og cpu.
Jeg kan ikke få lov at installerer Win xp pro, stopper efter indlæsning af
drivere.
Blå skærm kommer op med følgende.
stop 0x0000007b (0xf78d663c,0xc0000034,0x00000000, 0x00000000)

Er der nogle der kan hjælpe mig? har prøvet med 2 forskellige fabrikater af
ram, ingen forskel.

Hilsen
Michael

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 23-04-05 18:16

"MIP" <rudolf@rud-consult.dk> skrev:

> [...]
>stop 0x0000007b (0xf78d663c,0xc0000034,0x00000000, 0x00000000)
>
>Er der nogle der kan hjælpe mig? har prøvet med 2 forskellige fabrikater af

http://aumha.org/win5/kbestop.htm

0x0000007B: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Windows lost access to the system partition or boot volume during the
startup process. Typical causes: Installing incorrect device drivers
when installing or upgrading storage adapter hardware, or a virus.

Kan også forkomme ved defekt harddisk.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 24-04-05 10:12

MIP wrote:
> [...]
> stop 0x0000007b (0xf78d663c,0xc0000034,0x00000000, 0x00000000)
>
> Er der nogle der kan hjælpe mig? har prøvet med 2 forskellige

Fejlen ligger normalt i ram'ene i denne situation, selvom de tilsyneladende
ser ok ud.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 24-04-05 11:11

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev:

>Fejlen ligger normalt i ram'ene i denne situation, selvom de tilsyneladende
>ser ok ud.

Har du noget der understøtter din påstand?
Der er prøvet med forskellige ram.
Læs mit indlæg i tråden fra i går.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 24-04-05 12:59

Michael Pilgaard wrote:

> Har du noget der understøtter din påstand?
> Der er prøvet med forskellige ram.
> Læs mit indlæg i tråden fra i går.

Har læst det.

Har for nylig prøvet denne fejl på 2 nye computere.
Den ene med 2 sæt nye ram, der begge var fejlbehæftede.
Efter ombytning kørte insallationen problemløst.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 24-04-05 22:53

>Har læst det.
>
>Har for nylig prøvet denne fejl på 2 nye computere.
>Den ene med 2 sæt nye ram, der begge var fejlbehæftede.
>Efter ombytning kørte insallationen problemløst.

Jeg har for nylig prøvet det, da jeg satte en harddisk i der ikke kunne
tilgås. I denne maskine fejler rammen ikke noget.
Men fejlen kan åbenbart også opstå ved defekt eller inkompatibel RAM.
Hvis observationerne er rigtige slår erfaringerne teorien. : - )

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Henning

Dato : 24-04-05 10:15

On Sat, 23 Apr 2005 18:38:36 +0200, "MIP" <rudolf@rud-consult.dk>
wrote:

> [...]
>drivere.
>Blå skærm kommer op med følgende.
>stop 0x0000007b (0xf78d663c,0xc0000034,0x00000000, 0x00000000)
Hvilken diskcontroller? Kører du med raid er der sandsynlighed for at
XP ikke kender denne konfiguration, du skal derfor indlæse seperat
driver under installationen (F6).

Henning
hsb(at)image.dk