MS Windows
briani 27239
Boot med Pro eller Home besked...
Fra : Homer

Dato : 20-04-05 11:28

Hej.

Jeg har installeret WinXP Pro på en HP Pavilion maskine i stedet for Home.
Jeg slettede alle partitioner (også HP recovery partition) og lavede en ny
og installerede så Pro på maskinen.
Når alt var færdig og opdateret etc. når man starter pc op, så spørger den
om den skal boote i Pro eller Home.
Nogen der ved hvorfor den gør det når man nu fik slettet alt i den og kun
installerede Pro?
Og evt. om hvordan man gør at den bare starter op i Pro som der nu er
installeret?

MVH

Homer

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-04-05 12:25

On Wed, 20 Apr 2005 12:27:31 +0200, "Homer" <homerdk@ofir.dk> wrote:

>Nogen der ved hvorfor den gør det når man nu fik slettet alt i den og kun
>installerede Pro?

Fordi du ikke fik slettet alt. Der ligger sikkert en skjult
systempartition på disken.

En mulighed er at boote på en win98 bootdisk, køre en fdisk og fjerne
alle partitioner, hvorefter du booter winxp pro og installerer.

/Morten

Fra : Homer

Dato : 20-04-05 17:45

Alle partitioner var slettet 100%, det var bare HP's MBR som lavede lidt
l...
Men jeg gik ind og lavede en "fdisk /mbr" og så gik det fint.

Homer

Fra : hcma

Dato : 20-04-05 13:00

"Homer" <homerdk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installerede Pro?
> Og evt. om hvordan man gør at den bare starter op i Pro som der nu er

Meget let:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#fjern_valg
vh
HC