MS Windows
briani 27239
Skærmbilledet er drejet 45 grader
Fra : Gunnar

Dato : 19-04-05 13:16

Hej.
Jeg er lige blevet kontaktet af en XP bruger som har eksperimenteret lidt
med maskinen, og fået billedet vendt en kvart omgang, og han kan ikke vende
det
tilbage, er der nogen der ved det hvordan det gøres
Gunnar?

Fra : YouKnowWho

Dato : 19-04-05 13:27

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vende det
> tilbage, er der nogen der ved det hvordan det gøres

Hold Alt-Gr nede og tryk pil-op... Så skulle det hele se normalt ud igen

Mvh John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-04-05 13:34

"YouKnowWho" <oplyses@ikke.invalid> skrev

> Hold Alt-Gr nede og tryk pil-op... Så skulle det hele se normalt ud igen

Er det en speciel XP ting eller måske noget nVidia hejs?

Der sker nemlig intet her i min w2k....

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : YouKnowWho

Dato : 19-04-05 13:51

> Er det en speciel XP ting eller måske noget nVidia hejs?

Jeg tror at det ligger i grafikkortet (i mit tilfælde Intel82865G), for
hverken min Thinkpad eller mine 2 hjemme-maskiner kan udføre tricket, selv
om alle kører XP-prof.

Anyway, hvis man holder Alt-Gr nede og trykker en af piletasterne, så vender
titellinien sig til den side man trykker, så pil ned får billedet til at stå
på hovedet, pil venstre får billedet til at stå med venstre side ned osv.

Mvh John

Fra : Mads

Dato : 19-04-05 13:38

On Tue, 19 Apr 2005 14:16:07 +0200, "Gunnar" <g.grooss@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>det
>tilbage, er der nogen der ved det hvordan det gøres

Præcis hvordan kommer an på grafikkortet og driveren hertil,
men han skal ind og rode med grafik driveren for at få
billedet på plads igen.

mvh Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-04-05 14:14

Mads wrote:
> men han skal ind og rode med grafik driveren for at få
> billedet på plads igen.

Næh - ikke nødvendigvis.

På flere grafikkort kan skærmbiledet drejes efter eget valg - smart hvis man
står på hovedet og bruger computeren, så kan man vende billedet på hovedet

John har forklaret hvordan man drejer det rigtigt igen.

Hvis det ikke virker med Alt-Gr og piletaster - så prøv med ctrl-alt og
piletaster - det var det med mit gamle grafikkort.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : YouKnowWho

Dato : 19-04-05 15:00

> På flere grafikkort kan skærmbiledet drejes efter eget valg - smart hvis
> man står på hovedet og bruger computeren, så kan man vende billedet på
> hovedet
Ja, jeg har osse syntes at det var en lidt overflødig feature med de der
rotérbare skærmbilleder - men så fik jeg en fladskærm som kan drejes på
højkant så den passer til formatet på et stående ark papir, og så var der
alligevel mening med galskaben...
Men jeg mangler stadig at se gavnen af at vende billedet helt på hovedet -
med mindre man er yogainstruktør

Mvh John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-05 16:22

YouKnowWho skrev:

> Men jeg mangler stadig at se gavnen af at vende billedet helt på
> hovedet - med mindre man er yogainstruktør

En fladskærm eller en projektor er ofte lettere at hænge op i loftet,
hvis den vender på hovedet

Fra : -=- JF -=-

Dato : 19-04-05 17:34

> En fladskærm eller en projektor er ofte lettere at hænge op i loftet,
> hvis den vender på hovedet

Ja, selvfølgelig!! (klasker mig højlydt på panden

Mvh John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-04-05 14:12

Gunnar skrev:

> Jeg er lige blevet kontaktet af en XP bruger som har eksperimenteret
> lidt med maskinen, og fået billedet vendt en kvart omgang, og han kan

Øhhh... En kvart omgang er da 90°
45° er 1/8 omgang og dét må se komisk ud

Fra : G B

Dato : 20-04-05 01:41

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Øhhh... En kvart omgang er da 90°
> 45° er 1/8 omgang og dét må se komisk ud

Jaha, den lurede jeg også lidt på. Men man er vel ikke selv altid for god,
med mega- bit- giga- byte- kubik- hik-...

GB

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 11:19

G B skrev:

> Jaha, den lurede jeg også lidt på. Men man er vel ikke selv altid for
> god, med mega- bit- giga- byte- kubik- hik-...

Er man ikke?

Du kender godt forskel på GB, GiB og Gibit?

Fra : Hansen

Dato : 20-04-05 14:50

> Er man ikke?
>
> Du kender godt forskel på GB, GiB og Gibit?

Harddiskfabrikanterne gør [ikke]

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-05 21:05

Hansen skrev:

> Harddiskfabrikanterne gør [ikke]

Jo. De angiver størrelsen i GB.

Fra : Gunnar

Dato : 21-04-05 08:31

> Er man ikke?
>
> Du kender godt forskel på GB, GiB og Gibit?

Hej.
Ja der er mange der gør, men jeg gør ikke,og er
sikkert ikke den eneste så lad og få en forklaring.
Gunnar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-05 09:02

Gunnar skrev:

> Ja der er mange der gør, men jeg gør ikke,og er
> sikkert ikke den eneste så lad og få en forklaring.

GB er en metrisk enhed der definerer G som prefix for 10^9.
1 GB er lig 1.000.000.000 Bytes.

GiB er en binær enhed. Gi eller Gibi (Giga binary) er defineret som
prefix for 2^30.
1 GiB er lig 1.073.741.824 Bytes.

Gibit er 8 gange mindre end GiB, da 1 Byte er lig 8 bit.
1 Gibit er lig 1.073.741.824 bit.

Harddiskproducenter, såvel som DVD-medie-producenter angiver deres
lagermedier i metriske enheder. Computere angiver lagermedier i binære
enheder. Dette er årsagen til at 48-bit LBA-grænsen ligger ved 137GB og
127GiB.

Fra : Calle.

Dato : 19-04-05 14:32

Gunnar wrote:
> [...]
> ikke vende det
> tilbage, er der nogen der ved det hvordan det gøres
en kvart omgang er 90 grader. Din subject undrede mig meget, da det ikke
lige umidbart er muligt.
det andet kan du ændre under skærkortets indstillinger
--
Calle.

Fra : Gunnar

Dato : 19-04-05 16:19

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> en kvart omgang er 90 grader. Din subject undrede mig meget, da det ikke
Hej.
selvfølgelig er det 90 grader, jeg har sendt besked om jeres gode råd
og takker på alles vegne
Gunnar