MS Windows
briani 27239
Fejlmeddelelse i xp pro
Fra : Juhlefar

Dato : 15-04-05 16:58

Hejsa.
Jeg har nogle ordbøger på cd, som jeg har haft meget glæde af. Lige
pludselig får jeg denne fejlmeddelelse:
Windows systemfilen C:\windows\system32\autoexec.nt, er ikke beregnet
til at køre dos eller windows programmer. LUK eller IGNORER
I begge tilfælde lukkes programmet.
Jeg har en antivirus kørende, alligevel har jeg scannet online med
program fra virus112 og fra det Amerikanske TREND. Ja begge online
scanninger fandt virus som Avast ikke havde fundet.
Enten er det kommet ved at opdatere windows xp, ved at opdatere java
eller også er det forårsaget af en virus.
En bekendt sagde til mig at det var ved opdatering af windows xp, så
jeg har gendannet computeren lige så langt tilbage som det er muligt.
Uden resultat.
PS: der er slet ikke en fil på systemet der hedder autoexec.nt

Er der en der har nogle guldkorn der kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Carl Juhl

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-04-05 17:29

Hej Juhlefar, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> PS: der er slet ikke en fil på systemet der hedder autoexec.nt

Udover \WINDOWS\system32\autoexec.nt burde der være en kopi i
\WINDOWS\repair\autoexec.nt

(På nogle systemer ligger Windows i Winnt eller noget i den retning.
Gør det hos dig, er det naturligvis den folder, du skal bruge).

> Er der en der har nogle guldkorn der kan hjælpe mig.

Jo, bl.a. ham:
<http://www.oldmp.com/forms/download/xpservicepack2.htm>

Søg på xp-sp2-fix.zip (på ovenstående side) og hent den. Den indeholder
udelukkende autoexec.nt

Smid så den udpakkede autoexec.nt ned i de to øverstnævnte foldere
(omend den vist kun er den i system32, der aktivt anvendes).

Genstart og se om det ikke virker.

NB: Han skriver, at hans kopi er read-only. Jeg ved ikke, om man lige
skal ændre det, men måske skriver han noget om det. Min(e) er ikke
read-only.
--
Hygge fra Århus - Rudi