MS Windows
briani 27239
Xvid videofiler hakker
Fra : M.I

Dato : 10-04-05 16:15

Hej

Mit system har store problemer med at afspille xvid videofiler. De hakker
kontinuerligt og jævnt. Det er ligesom at se dem på en dvd/divx afspiller,
som ikke kan klare xvid med packed bitsream, og derfor også hakker. Man
bliver sådan lidt fuld i hovedet af at se på det. Selvom det kan
argumenteres, at det er en positiv sideeffekt, vil jeg gerne havde det til
at køre flydende.
Jeg har installeret seneste xvid version. Der er ikke noget i vejen med lyd
og farve. Der er heller ikke nioget i vejen, når jeg afspiller divx filer.
Er der nogen, der har et tip?

Vh M.I

Fra : M.I

Dato : 10-04-05 16:59

"M.I" skrev
> Mit system har store problemer med at afspille xvid videofiler. De hakker
> kontinuerligt og jævnt.

Har lige tilfældigvis prøvet at afspille filerne med Nero Showtime, og her
kører filerne ret godt. Og næsten flydende. Men stadig giver Windows Media
Player (9), Videolan VLC, BSPlayer, Power DVD etc problemer med hakken i
filerne. Jeg er dog rimelig desperat for at få det til at virke ordentligt
med Windows Media Player, da det er den, som Palmbutler bruger, og som jeg
afspiller alt videomateriale med.
Hvordan kan der være forskel mellem Nero Showtime og de andre? Benytter de
ikke samme codecs til at afspille?

Selvom maskinen er af de ældre, skulle der være rigeligt motor til xvid
(Athlon 1200 MHZ, 1 gigabyte ram, 64 ddr seperat grafik)

M.I

Fra : IzNoGoUd

Dato : 11-04-05 11:00

M.I skrev:
> Mit system har store problemer med at afspille xvid videofiler. De hakker
> kontinuerligt og jævnt.

http://www.cs.auc.dk/~guld80/codec_guide_dk.html

Jeg havde også problemer med "hakkeri" bruger dog MPC media player classic.
Men da jeg installrede codec i den rækkefølge som beskrevet i URL så var
mine problemer væk.

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*