MS Windows
briani 27239
64-bit
Fra : David

Dato : 09-04-05 10:03

Hej NG

Nu tænker jeg på at upgradere min computer til en AMD Athlon 64, jeg kører
Windows XP Pro nu, jeg har set at der er kommet en Windows XP Pro 64-bit
edition ud, men skal man så købe det fra helt nyt af igen eller er det bare
et tilføjelsesprogram som man bare kan downloade.

Med venlig hilsen
David

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-05 11:57

David skrev:

> jeg har set at der er kommet en Windows XP Pro 64-bit edition
> ud, men skal man så købe det fra helt nyt af igen eller er det
> bare et tilføjelsesprogram som man bare kan downloade.

Det er et helt andet styresystem, som du ikke bare kan hælde
ovenpå dit eksisterende. Det kræver også nye drivere til dit
hardware, som er kompatible med WinXP 64-bit Edition for den
version af Windows understøtter ikke 32-bit enhedsdrivere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : G B

Dato : 10-04-05 11:05

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hardware, som er kompatible med WinXP 64-bit Edition for den
> version af Windows understøtter ikke 32-bit enhedsdrivere.

Jeg så fornylig (husker ikke hvor) en benchmark af forskellige spil, hvor
det viser sig, at 64-bit versionen kører væsentlig _langsommere_ end 32-
bit-versionen. De mente at det skyldtes to ting, nemlig, at 64-bit OS'et
ikke er ordentligt udviklet endnu, samt at programmerne ikke er skrevet til
at understøtte 64-bit.

Jeg venter i hvert fald et par år endnu...

GB