MS Windows
briani 27239
skiftende memory-størrelse
Fra : stroemer

Dato : 07-04-05 18:54

hej !

min pc går ret ofte ned med blå skærm. en test hos ms har så sagt, at
det skyldtes forskellige drivere. har opdateret forskellige drivere, men
den går stadig ned, eller bare genstarter :((
Nu har jeg imedlertid opdaget, at den hver anden gang ca. har 257MB ram
og hver anden gang 480MB ram. I opstarten, når den "tæller memory op"
så kommer den til 396000KB, og det hvergang
Nogen der kan fortælle hvad der sker?
Jeg har et enkelt rammodul installeret på 512MB DDR PC3200 400MHz.
PC-en har Intel pro 4 2.80Ghz processor.
--
venlig hilsen

stroemer

ps. fjern GRØN fra min mail adresse.

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-04-05 19:22

> [...]
> Nogen der kan fortælle hvad der sker?
> Jeg har et enkelt rammodul installeret på 512MB DDR PC3200 400MHz.
> PC-en har Intel pro 4 2.80Ghz processor.

Det lyder mest som et RAM-probelm eller en fejlopsat BIOS...

Jeg har gode erfaringer med RAM-test med Memtest86 v. 3.2:
Generer en bootable disk via download fra
http://www.memtest86.com/#download0
og lad programmet løbe 'et par timer'

btw:
Hvilket bundkort?
Hvilket skærmkort? (eller er det onboard? (og hvormeget RAM bruger
onboard?))

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : stroemer

Dato : 08-04-05 14:35

Villy Jensen skrev:

> [...]
>
> Jeg har gode erfaringer med RAM-test med Memtest86 v. 3.2:
> Generer en bootable disk via download fra

Shuttle MV43VN bundkort med alt onboard !

> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Hej Villy !

Mange tak for dit svar, har i dag fået firmaet til at "foreslå", at
ombytte rammodulet, så de har måske en mistanke om, at de har solgt
nogle dårlige RAM