MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Program til codecs
Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-05 09:36

Hejsa.

Jeg har en ven der uheldigvis har fået slettet nogle filer, han egentlig har
brug for. Det drejer sig om codecs o.lign. til afspilning af video-filer.

Jeg kan mindes at have læst om et par programmer, der kan fortælle nærmere
om hvilke billed- og lydcodecs en videofil benytter sig af, og evt. samtidig
kan give links hvor disse kan downloades henne. Kan i hjælpe mig lidt med
det?

Fra : Mads

Dato : 07-04-05 09:50

On Thu, 7 Apr 2005 10:36:26 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kan give links hvor disse kan downloades henne. Kan i hjælpe mig lidt med

http://avicodec.duby.info/
Nemt og gratis.

Virker forøvrigt til både AVI og MPG filer på trods af navnet

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-05 10:47

Mads wrote:
> http://avicodec.duby.info/
> Nemt og gratis.
> Virker forøvrigt til både AVI og MPG filer på trods af navnet

Hej Mads.

Takker. Det ser ud til at virke fint. Jeg downloadede og installerede
AVIcodec Beta v1.2 build108. Når jeg starter programmet op, får jeg flg.
meddelse:

Access violation at address 004094E7 in module 'AVIcodec.exe'. Read of
address 00000001.

Hvad kan det mon skyldes, og har det nogen betydning. Programmet ser ud til
at virke fint nok, når jeg har trykket OK til ovennævnte.

Fra : pwee

Dato : 07-04-05 10:52

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om hvilke billed- og lydcodecs en videofil benytter sig af, og evt.
> samtidig kan give links hvor disse kan downloades henne. Kan i hjælpe mig
http://www.free-codecs.com/

//peewe

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-05 11:11

pwee wrote:
> http://www.free-codecs.com/

Jeg vil egentlig helst undgå bare at smide en tilfældig codec-pack ind
Jeg har selv oplevet at der kan gå rimelig meget koks i det. Og det kan være
noget værre bøvl at komme af med igen.

Fra : Peter

Dato : 07-04-05 11:56

> Jeg vil egentlig helst undgå bare at smide en tilfældig codec-pack ind
> Jeg har selv oplevet at der kan gå rimelig meget koks i det. Og det kan
> være noget værre bøvl at komme af med igen.
Man skal også undgå at rode for mange forskellige codec pack sammen, for det
kan godt give problemer. På free-codec hjemmeside skal du gå ned i venstre
side og finde codec-packs. Her downloader du K-Lite codec pack. Den pakke
indeholder alt du for brug for, måske lige med undtagelse af DVD codecs til
Windows Mediaplayer, men dem finder du hurtigt med en Google.
Det anbefales, at du går i kontrolpanelet og uninstaller alle andre codec
pack inden du installere K-lite.
I dag er K-Lite den eneste codec pack jeg har installeret med undtagelse af
DVD codec til MediaPlayer og alt funker perfekt.

Peter B

Peter B

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-05 13:12

Peter wrote:
> [...]
> codec pack. Den pakke indeholder alt du for brug for, måske lige med
> undtagelse af DVD codecs til Windows Mediaplayer, men dem finder du

Den brugte jeg også (K-Lite) med succes for et par år siden. Godt at høre at
den stadig anbefales Jeg ser næsten ikke mere mere eller mindre
downloadede "obskure" avi- e.lign. (måske hud-) -film. Gider ikke rigtigt.
Så det er meget begrænset hvad jeg selv har brug for.

> Det anbefales, at du går i kontrolpanelet og uninstaller alle andre
> codec pack inden du installere K-lite.

OK. Min ven ved slet ikke hvad det er han har slettet Hvis det da er det
han har gjort. Kan være lidt svært at afgøre over telefonen, når han spørger
om "Kodak hvad for noget?" Jeg tror også bare han mangler nogle bestemte
codecs, han ikke har haft brug for før.

> I dag er K-Lite den eneste codec pack jeg har installeret med
> undtagelse af DVD codec til MediaPlayer og alt funker perfekt.

Fino. Jeg selv og dem jeg laver computer for kører så med PowerDVD til
almindelige DVD-film.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-05 13:57

Mangler lige at spørge om du har installeret Basic, Standard eller Full
version af K-Lite Codec Pack 2.43? Igen, jeg vil helst installere så lidt
som muligt.

Fra : Peter

Dato : 07-04-05 22:19

> Mangler lige at spørge om du har installeret Basic, Standard eller Full
> version af K-Lite Codec Pack 2.43? Igen, jeg vil helst installere så lidt
> som muligt.
Det ved jeg faktisk ikke, for jeg rører ikke ved noget under installationen,
men accepterer blot de indstillinger installationsprogrammet selv foreslår,
så vil tro, det må være en standard installation.

Peter B

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-04-05 22:43

Peter wrote:
> Det ved jeg faktisk ikke, for jeg rører ikke ved noget under
> installationen, men accepterer blot de indstillinger
> installationsprogrammet selv foreslår, så vil tro, det må være en
> standard installation.

Det er helt i orden Det var nu også mere fordi man på den linkede side
skal vælge hvad man vil downloade:

http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm

Fra : Peter

Dato : 07-04-05 23:09

> Det er helt i orden Det var nu også mere fordi man på den linkede side
> skal vælge hvad man vil downloade:
>
> http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm

Ah, på den måde. Jeg vælger K-lite codec pack i venstre side under
codec-packs, og klikker bare på download, når næste side kommer op. Hvilken
version af K-Lite det giver, aner jeg ikke.

Peter B

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-04-05 00:01

Peter wrote:
> Ah, på den måde. Jeg vælger K-lite codec pack i venstre side under
> codec-packs, og klikker bare på download, når næste side kommer op.
> Hvilken version af K-Lite det giver, aner jeg ikke.

Det er det du skal vælge når du klikker på download.

Fra : Peter

Dato : 08-04-05 00:36

> Det er det du skal vælge når du klikker på download.

Ud fra størrelsen på den setup fil jeg har liggende, må det være full
version.

Peter B

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-04-05 08:19

Peter wrote:
> Ud fra størrelsen på den setup fil jeg har liggende, må det være full
> version.

OK, tak skal du have, Peter.