MS Windows
briani 27239
Alternativ til stifinder
Fra : John Vedsegaard

Dato : 07-04-05 18:11

Hej Gruppe:

Findes det er program som f.eks. 1dirplus eller norton commander, der kan
anvendes fra en commandoprompt i XP (NTFS).

Altså et tekstmode program, som ikke ligger under for alt hvad windows nu
kan finde på.

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-05 18:27

John Vedsegaard wrote:
> Findes det er program som f.eks. 1dirplus eller norton commander, der
> kan anvendes fra en commandoprompt i XP (NTFS).

Gode gamle Norton Commander kører faktisk fortrinligt i et
kommando-prompt-vindue - eneste problem er de lange filnavne fra Windows,
der ikke kan ses - kun de gamle xxxxxxxx.xxx navne.

Windows-versionen af det hedder så Total Commander.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 07-04-05 19:17

> [...]
> Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
> Erstat invalid med dk ved mail - men indlæg bør besvares i gruppen.

Total Commander er den som før hed windows commander, den kender jeg godt.

Man tak alligevel

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-05 21:09

John Vedsegaard wrote:
> Total Commander er den som før hed windows commander, den kender jeg
> godt.

Korrekt.

Men som nævnt kører den gamle Norton Commander 5.0 til dos også fortrinligt
i en kommandoprompt - den bruger jeg selv til alle de formål, hvor jeg ikke
har brug for lange filnavne.

Hvis jeg skal bruge noget med lange filnavne, så bruger jeg Total Commander
i stedet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 21:41

Jan Vestergaard skrev:

> Men som nævnt kører den gamle Norton Commander 5.0 til dos også
> fortrinligt i en kommandoprompt - den bruger jeg selv til alle de
> formål, hvor jeg ikke har brug for lange filnavne.

File Commander ligner NC, men håndterer lange filnavne.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-04-05 22:13

Jesper G. Poulsen wrote:
> File Commander ligner NC, men håndterer lange filnavne.

OK tak - den må jeg lige checke

Men Total Commander er nu også fin - selvom det er et Windows program, så er
den bygget op nøjagtig som den gamle Norton Commander med lidt ekstra til
f.x. ftp og lign.

Fra : Bertel Brander

Dato : 06-04-05 18:41

John Vedsegaard wrote:
> [...]
> anvendes fra en commandoprompt i XP (NTFS).
>
> Altså et tekstmode program, som ikke ligger under for alt hvad windows nu

Volkov Commander:
http://www.egner-online.de/vc/en/downloads.shtml

Som de fleste DOS programmer kan det ikke håndtere lange filnavne.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : John Vedsegaard

Dato : 07-04-05 18:52

Takker prøver begge løsninger.

John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-04-05 21:55

John Vedsegaard wrote:

> Takker prøver begge løsninger.

Kan du ikke tjekke dato/tid/tidszone? Den er gal.

Og så lige lidt læsestof: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-04-05 19:59

John Vedsegaard wrote:

> Findes det er program som f.eks. 1dirplus eller norton commander,
> der kan anvendes fra en commandoprompt i XP (NTFS).

Jeg har ikke prøvet det, men måske FAR Manager:
http://farmanager.com/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 21:40

John Vedsegaard skrev:

> Altså et tekstmode program, som ikke ligger under for alt hvad
> windows nu kan finde på.

File Commander