MS Windows
briani 27239
Extern HDD
Fra : Repzak

Dato : 05-04-05 22:30

Hej

Jeg har fået mig sådan en extern HDD 2.5" men hvis den er monteret i
computeren når den booter op eller kommer ud af standby kan windows ikke
finde drevet, hdd kører...

computren er en bærbar, tested på en anden bærbare samme koncept, noget man
kan ændre?
Kasper

Fra : Peter

Dato : 05-04-05 23:24

"Repzak" <repzakGED@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde drevet, hdd kører...
>
> computren er en bærbar, tested på en anden bærbare samme koncept, noget

Har du formateret harddisken?
Hvis nej, højreklik denne computer/administrer/diskhåndtering.
Er det en USB2 harddisk, skal mindst SP1 være installeret, underforstået at
du kører Win XP.

Peter B

Fra : Repzak

Dato : 05-04-05 23:27

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> computer/administrer/diskhåndtering.
> Er det en USB2 harddisk, skal mindst SP1 være installeret, underforstået
Ja Ja og Ja :)

hardisken kører fint , men hvis computeren går i standby og man starter den
op igen, så har windose slettet drevet...
samme hvis man booter med den sat i..

lidt den omvendte verden, virker kun hvis den er hot plugged

Kasper

Fra : Peter

Dato : 06-04-05 11:27

> [...]
> den op igen, så har windose slettet drevet...
> samme hvis man booter med den sat i..
>
> lidt den omvendte verden, virker kun hvis den er hot plugged

Har du været inde på bundkort producentens hjemmeside og tjekker om det er
et kendt problem, som evt. kan afhjælpes med en bios update?

Peter B

Fra : Repzak

Dato : 06-04-05 11:58

> Har du været inde på bundkort producentens hjemmeside og tjekker om det er
> et kendt problem, som evt. kan afhjælpes med en bios update?

Ikke specielt nemt når det er en bærbar og desuden hvis jeg selv flasher den
ryger min XP lås op !

Kasper

Fra : Peter

Dato : 06-04-05 22:37

> Ikke specielt nemt når det er en bærbar og desuden hvis jeg selv flasher
> den ryger min XP lås op !
>
> Kasper
Den forstod jeg ikke lige.
Med et program, som f.eks AIDA (nu Everest), vil du nemt kunne se hvilket
bundkort, der er i din blærbar samt hvilken bios version du har installeret.
Derefter går du på producentens hjemmeside under support og tjekker om der
er noget om USB problemer. Går ind under bios opgraderinger og tjekker om en
af disse omhandler rettelser på USB problemer.

Hvad du mener med at din XP lås ryger op, hvis du flasher din bios med en
update, forstår jeg ikke rigtig.

Peter B

Fra : Repzak

Dato : 07-04-05 06:18

> [...]
> er noget om USB problemer. Går ind under bios opgraderinger og tjekker om
> en af disse omhandler rettelser på USB problemer.

Så nemt er det ikke helt til denne bærbar er jeg bange for ....

> Hvad du mener med at din XP lås ryger op, hvis du flasher din bios med en
> update, forstår jeg ikke rigtig.

At licensen til XP ligger i biosen så den ikke skal aktiveres

Kasper