MS Windows
briani 27239
mistet mulighed for gemme som jpg ??
Fra : Janner

Dato : 05-04-05 15:10

Har pludseligt
mistet mulighed for gemme som jpg ?? Win xp pro sp2 .......

Hjælp modtages med kyshånd

Hygge

Jan

Fra : Mads

Dato : 05-04-05 15:22

On Tue, 5 Apr 2005 16:10:13 +0200, "Janner"
<askmejust@nospamnejtak.ja> wrote:

>Har pludseligt
>mistet mulighed for gemme som jpg ?? Win xp pro sp2 .......
>
>Hjælp modtages med kyshånd

Det er dine "midlertidige Internet filer" der fylder for meget.
Det er en kendt gammel bug i Internet Explorer.

Bed IE om at tømme mappen med "midlertidige Internet filer"
og sæt så den maksimale størrelse på denne mappe til noget
fornuftigt. F.eks 50 MB el.lign. Standard indstillingen i IE er
hele harddisken og så kløjs IE i det når mappen når en vis
størrelse.

Altså tøm mappen. Der er en funktion inde i IE til dette.
>Internet Explorer > Funktioner > Internetindstillinger > Midlertidige Internetfiler > Slet Filer
Sæt så en max størrelse under Indstillinger samme sted og genstart.
Så kan du gemme JPG og GIF filer igen.

mvh Mads

Fra : Janner

Dato : 05-04-05 16:19

> Altså tøm mappen. Der er en funktion inde i IE til dette.
> Sæt så en max størrelse under Indstillinger samme sted og genstart.
> Så kan du gemme JPG og GIF filer igen.
>
> mvh Mads

Hjælper ikke en hattefis

Fra : Mads

Dato : 05-04-05 16:44

On Tue, 5 Apr 2005 17:18:51 +0200, "Janner"
<askmejust@nospamnejtak.ja> wrote:

>Hjælper ikke en hattefis

Nå, jamen så har du jo nok gjort noget forkert.
Prøv igen.

Hvis Internet Explorer insisterer på at gemme alle
billeder som BMP filer, så er problemet det jeg beskrev.
Det er en gammel og kendt bug i IE og hvis du gad
læse bare lidt tilbage i gruppen, så ville du have vidst
det. Det er et af de mest almindelige spørgsmål.

mvh Mads

Fra : Janner

Dato : 05-04-05 19:54

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> wrote in message

> Nå, jamen så har du jo nok gjort noget forkert.
> Prøv igen.

Øh nej det har jeg ........... enten sletter man dem eller ikke det kan sgu
da ikke gøres forkert *GG*

> [...]
> læse bare lidt tilbage i gruppen, så ville du have vidst
> det. Det er et af de mest almindelige spørgsmål.

Desværre har stofa som news udbyder og de gemmer jo ikke på det gamle grå
guld

Hygge & takker for svarene

Jan

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-04-05 21:24

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> [...]
> sgu da ikke gøres forkert *GG*

> Desværre har stofa som news udbyder og de gemmer jo ikke på det gamle grå

Hejsa det hjælper at tømme midlertidige internet filer, men det kan godt
vare lidt inden xp finder üd af at de er tømt, har selv prøvet at skulle
genstarte et par gange eller 3 og pludselig ja så kunne man så gemme i jpg
igen.

Regards Svend

Fra : jda^fx

Dato : 05-04-05 23:20

On Tue, 5 Apr 2005 20:54:21 +0200, Janner wrote:

> Øh nej det har jeg ........... enten sletter man dem eller ikke det kan sgu
> da ikke gøres forkert *GG*
Man kan huske at sætte kryds i 'Slet alt offlineinhold' eller ikke. Hvis
man vil slette det hele skal man sætte krydset

--
jda^fx

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-04-05 00:02

Hej jda^fx, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Man kan huske at sætte kryds i 'Slet alt offlineinhold' eller
> ikke. Hvis man vil slette det hele skal man sætte krydset

Og det mest irriterende er, at hvis nogen kun har Explorer/Stifinder
at kigge på disken med, kan man ikke se noget i de foldere og derfor
ikke tjekke efter.

Det går galt allerede i (udskift "Rudi" med eget brugernavn):

"\Documents and Settings\Rudi\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\"

Og foldene med midlertidige filer ligger i:

"\Documents and Settings\Rudi\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\*"

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Mads

Dato : 06-04-05 09:35

On Wed, 06 Apr 2005 01:01:53 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

>Og det mest irriterende er, at hvis nogen kun har Explorer/Stifinder
>at kigge på disken med, kan man ikke se noget i de foldere og derfor
>ikke tjekke efter.

Men man skal jo netop ikke sidde og rode manuelt i de mapper.
Der er en fin funktion indbygget i Internet Explorer til både at vise
de filer der ligger i mapperne og til at slette dem.
Og hvis man så samtidigt sætter IE til kun at bruge en lille del
af harddisken til disse filer, så opstår problemet med for mange
filer aldrig.

Det er også komplet åndsvagt af Microsoft at de ikke gider rette
den bug, eller i det mindste sætte standard indstillingen i IE til
f.eks. 50 MB istedet for at lade IE bruge hele harddisken.

mvh Mads

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-04-05 14:39

Hej Mads, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Men man skal jo netop ikke sidde og rode manuelt i de mapper.

Man burde ikke, nej. Men man kan faktisk være ude for noget (omend
yderst sjældent), som IE hverken sletter eller viser.

Og ja, ikke nok med at jeg har sat midlertige internetfiler til 10 MB,
og at IE skal slette disse hver gang, den lukkes. Jeg går også
konsekvent op og sletter offlineindhold (*med* flueben i boksen :), når
jeg lukker IE:

Alt+K
Pil op
Enter
Alt+L
Mellemrum
Enter
Enter

(Man vænnes til den åndssvage procedure, så fingrene gør det helt af
sig selv ;)

> [...]
> Og hvis man så samtidigt sætter IE til kun at bruge en lille del
> af harddisken til disse filer, så opstår problemet med for mange

Aldrig er en stærk betegnelse, jeg ville kalde det "yderst sjældent".
(Men jeg er selvfølgelig også jyde).

Jeg tror, at jeg på egne maskiner har oplevet det to gange (der *kan*
gemme sig en tredje, som jeg blot har glemt; men jeg tror det ikke).
Dvs. i snit vel en gang pr. skudår.

Men desuden: Hvis man ikke har noget hjælpeprogram til det, skal man jo
alligevel også holde øje med den index.dat (som meget microsoftsk
heller ikke kan ses i Explorer/Stifinder), der ligger i samme niveau
som temp.internet-folderne.

Den kan ligge med samme størrelse i dagevis, samme størrelsesorden i
ugevis - før den pludselig får vokseværk. Den kan også finde på at
vokse ukristeligt på en enkelt session. Dens veje er som så meget andet
ved IE-systemet uransagelige.

Min egen grænse er 1 MB. Bliver den større, sletter jeg den [1].

> Det er også komplet åndsvagt af Microsoft at de ikke gider rette
> den bug, eller i det mindste sætte standard indstillingen i IE til
> f.eks. 50 MB istedet for at lade IE bruge hele harddisken.

Meget. Specielt når man betænker, der er blevet brokket over det
overalt, siden første IE så dagens lys.
Der har sågar været et et meget udbredt freewareprogram ude i mange år,
CacheSentry, udelukkende til at styre de IE's temp-filer, hvis man
gerne vil have nogen liggende. (Jeg har vist et link på mit
<http://stegen.dk/pclinks1.htm>-side).

Jeg har prøvet det i mine minutopkoblingsdage (indtil allerførst i
2000), da det da var ret besparende at ofre lidt diskplads til
offlineindhold.

[1] Hvis nogen vil have en enkel og effektiv metode (WinXP SP2, men det
gælder formentlig alle XP'er):

Genstart i fejlsikker tilstand kun med kommandoprompt.
Den starter så automatisk på systemdrevet, hvor både den overfede
index.dat plus en sværm af andre ligger.

Man skriver så (hver linje efterfulgt af Enter):

cd \
dir index.dat /s
del index.dat /s
dir index.dat /s

Med pil op og ned efter at have skrevet "dir index.dat /s" kan man få
gamle kommandoer frem, så man ikek skal skrive hele smøren 3 gange men
blot rette to bogstaver.

"dir"-kommandoen er selvfølgelig blot for på en gang at se sine
index.dat-filer (og den sidste for at se de er væk), og at tjekke man
har skrevet korrekt. ("Dir" er harmløs at skrive noget forkert efter,
mens "del" - og ikke mindst "del /s" kan være fæl. Derfor er det en god
almenvane at lave en "dir /switch", inden man laver en "del /switch",
uanset om man strengt taget har brug for den i en aktuel situation).

Og så ellers genstarte pc'en via fx Ctrl+Alt+Delete (joblisten) og
vælge genstart computeren).

Efter genstart har Windows så selv lavet noget nye index.dat'er, men
denne gang kun de nødvendige størrelser på dels 32 KB, dels 16 KB.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 16:40

On Wed, 06 Apr 2005 15:39:16 +0200, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

> Alt+K
> Pil op
> Enter
> Alt+L
> Mellemrum
> Enter
> Enter

æh, va' ?

Under avanceret: [x] Slet mappen Temp int. files når webbrowseren
lukkes.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-04-05 23:38

Hej S&J&M&KJensendk, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> æh, va' ?

Sætte flueben i at den skal tømme alt offlineindhold.

> Under avanceret: [x] Slet mappen Temp int. files når webbrowseren
> lukkes.

Medmindre IE6 er radikal anderledes end IE4 [1], IE5 og IE5.5 på
området [1], virker det kun efter hensigten i langt de fleste tilfælde.
Men smutter det for den ved blot et par procent af nedlukningerne
(altså med faktisk at slette samtlige filer i folderne), løber det
hastigt op.

Mht. IE4 til EI5.5 vil jeg med et slag på tasken sætte smutterne til
adskillige gange månedligt.

[1] Jeg ved godt, at IE4 skiller sig væsentlig ud fra de andre - bl.a.
IE6 - i opbygningen af de ædlere dele. De skrev jo stort set IE5 fra
bunden, mens IE5.5 og IE6 mere eller mindre er afpudsninger,
justeringer etc. af IE5.

[2] Jeg har kun anvendt IE6 siden først i december (2004). Og da jeg
for lange tider siden gjorde det til en vane at 'slette al
offlineindhold', inden jeg lukkede, har jeg ikke erfaring med, om IE6
skulle være så meget anderledes, at den *altid* gør det automatisk.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-04-05 23:40

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> på området [1]

[2] skulle det være. Sorry.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 07-04-05 06:16

<klip>

> Mht. IE4 til EI5.5 vil jeg med et slag på tasken sætte smutterne til
> adskillige gange månedligt.

<klip>

Oven på alt dette fristes man til at sige: Hvad med at prøve Firefox
(www.mozilla.org) eller Opera (www.opera.com)?

Mvh. Kasper

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-04-05 16:55

Kasper G. Christensen wrote:
> Oven på alt dette fristes man til at sige: Hvad med at prøve Firefox
> (www.mozilla.org) eller Opera (www.opera.com)?

Lige præcis! Det gjorde jeg allerede for 2 dage siden

--
Mvh/Martin K
www.LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-04-05 17:54

Hej Kasper G. Christensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Oven på alt dette fristes man til at sige: Hvad med at prøve Firefox
> (www.mozilla.org)

Jamen det kunne da fint være, jeg ville prøve engang. Men lad dem nu
lige overstå begynderfejlene inden.

Desuden er IE6 faktisk blevet ret meget bedre end tidligere IE'er.
Udover det der med at vane og så'n. Den ligger godt i hånden på mig.

> eller Opera (www.opera.com)?

Jeg kørte faktisk med den et års tid (ca. forsommer/sommer 2002 og et
års tid frem). Vi blev aldrig gode venner.
En del - men kun en del - skyldes selvfølgelig, at jeg brugte
adwareudgaven, hvilket i sig selv er ret irriterende.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 05-04-05 16:23

Mads wrote:
> Det er dine "midlertidige Internet filer" der fylder for meget.
> Det er en kendt gammel bug i Internet Explorer.

Som alternativ kan man skifte til en mere tidsvarende browser

http://www.getfirefox.com/