MS Windows
briani 27239
Kan det være Ramfejl?
Fra : Gunnar

Dato : 02-04-05 17:55

Hej.
Kan det være ramfejl? Jeg har forsøgt at hjælpe en dame som har en Amitech
PC med ME
Den er 5 år gammel, men jeg har ikke dataene på den.
Vi har lige formatere og gen indstaleret den på grund af at Outlook Express
satte maskinen
helt død så der kun var at afbryde strømmen og så genstarte. Nu er den
formateret og genindstaleret
men er begyndt på det samme efter få dage. Foreløbig kører den igen efter en
genstart Men----
Kan det være ramfejl, eller en anden maskinfejl er der forslag, der kan vel
ikke være grundlag
for ny formatering.
Gunnar

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-04-05 18:14

Det kan du da selv teste:
http://www.memtest86.com/

Fra : Gunnar

Dato : 03-04-05 08:43

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det kan du da selv teste:
> http://www.memtest86.com/
Hej.
Der skal stå, det skal du selv kunne, for jeg kan ikke, nu har jeg forsøgt
at gøre det i flere timer
men mit engelske er ikke så godt at jeg kan lave en dos diskette som der
stå.
men tak for forslaget.
Gunnar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-05 09:23

Gunnar skrev:

>men mit engelske er ikke så godt at jeg kan lave en dos diskette som der
>stå.
>men tak for forslaget.

Smid en tom diskette i, gå i denne computer, højreklik på
A-drevet => formater => Lav en MS-DOS startdiskette.
--
Knud

Fra : Gunnar

Dato : 03-04-05 14:36

..

> Smid en tom diskette i, gå i denne computer, højreklik på
> A-drevet => formater => Lav en MS-DOS startdiskette.

Det har jeg fundet ud, men der skal andet på disketten også for at den
virker.
Gunnar

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 03-04-05 16:58

Hej Gunnar

"Gunnar" <g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> .
> Det har jeg fundet ud, men der skal andet på disketten også for at den
> virker.
> Gunnar

Hent denne fil:
http://www.memtest86.com/memt32.zip
Pak den ud på skrivebordet, der dukker da 4 nye filer op på skrivebordet,
sæt en disk i drevet og dobbeltklik på den nye fil på skrivebordet der
hedder "install.bat" eller bare "install"
så laver den en diskette som du bare lader sidde i computeren når du
genstarter..
Så skulle programmet Memtest86 gerne starte op.

Held og lykke

Torben

Fra : Brian Olesen

Dato : 02-04-05 18:07