MS Windows
briani 27239
Real-VNS og hvad så ?
Fra : Familien Nielsen

Dato : 01-04-05 03:48

Hej

jeg har her gruppen fået at vide at jeg kan bruge VNS til at fjernsupport
min pc med win98se fra min pc med winXP...

Har nu installer det, men jeg kan ikke få kontant til min pc med win98se..

jeg gør nok noget forkert men ved ikke hvad, er der en venlig sjæl som kan
"skære det ud i pap" for mig hvordan ?
Hvad skal jeg starte op min XP pc (VNS server eller VNS viewer) og omvendt
på min win98se pc ?

Mit netværk køre med en Upnp Router (måske VNS ikke selv bliver open i
routeren)

Håber meget nogen kan hjælpe mig da jeg ikke er bekendt med det.

PS: undskyld hvis det ikke er i den rigtig gruppe

--
Mvh. Nielsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-04-05 07:08

"Familien Nielsen" <Dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> jeg har her gruppen fået at vide at jeg kan bruge VNS til at fjernsupport
> min pc med win98se fra min pc med winXP...

Formoder du mener VNC ?

> Hvad skal jeg starte op min XP pc (VNS server eller VNS viewer) og omvendt
> på min win98se pc ?

Den maskine der skal fjernstyres skal køre Server delen.
Den maskine der skal styre en anden skal køre Vieweren

> Mit netværk køre med en Upnp Router (måske VNS ikke selv bliver open i
> routeren)

Begge maskiner sidder på det interne netværk ikke ?
I så fald er portåbninger (NAT) ikke aktuelt, og problemet ligger derfor
ikke i routeren.
--
Peter J

Fra : Calle.

Dato : 01-04-05 21:16

Familien Nielsen wrote:
> [...]
> routeren)
>
> Håber meget nogen kan hjælpe mig da jeg ikke er bekendt med det.

På den PC du vil fjernstyre skal du køre VNC server, og den du vil styre fra
VNC wiever.
I wieveren intaster du IP adressen på den PC du vil styre, får den
forbindelse spørger den op password.
Derefter er der forbindelse.
--
Calle.